Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Rob357 »

ICE11 schreef: zo 23 mei 2021, 10:13 Kent hier iemand de "samaritan" webcam in het Zuiden van Rotterdam langs de spoorlijn naar de haven? Na lange tijd wilde ik even een kijkje nemen maar kon geen beelden zien (de link openen lukte), alleen maar de informatie wanneer de laatste screenshot genomen was!?
Hij houdt hem zelf niet meer bij volgens mij. Het is een hobby project van hem met wat vrienden, maar volgens mij worden er geen spots meer opgeslagen helaas, de info van het laatste beeld zal wel een restje zijn van iets dat nog draait. Misschien dat ze er in de toekomst nog weer mee verder gegaan. Voor de link naar de webcam: "Via https://rotterdamonderweg.nl/verkeerscameras kun je bij diverse verkeerscamera's in Rotterdam, waarvan de op 2 na laatste en op 3 na laatste (A15 Charlois) zicht hebben op de havenlijn.".
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2836
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

Bedankt, de functie om spots terug te kijken was altijd mooi.....

En om nog iets kwijt te worden: Bij mij in de buurt staat een brievenbus die iedere dag in de ochtend door onze postbode leeggemaakt wordt. Nu heb ik toevallig meegekregen, dat hij aan het einde van zijn ronde deze brieven gewoon in een andere brievenbus iets verderop stopt, welke dan in de avond door weer een andere postbode leeggemaakt wordt die dan uiteindelijk naar het grote distributiecenter rijdt....
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Rob357 »

Zeker waar, ik werk nu met wat vrienden er aan om eenzelfde iets te maken voor de webcam in Twello. Die kan je wel terugkijken, maar die heeft als uitdaging dat er natuurlijk ook reizigerstreinen rijden. Een vriend van mij is redelijk handig met machine learning, dus naast het feit dat we detecteren dat er een trein is gaan we gelijk proberen hem te classificeren. Is erg leuk om mee bezig te zijn. Ik geloof dat er achter de implementatie van Samaritan ook een berichten dienst zat die iedereen die dat wilde een melding stuurt als er een trein is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ik kon 't niet laten (even naar boven scrollen voor de rest van de tweetwisseling :mrgreen: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Rare tweet van de gemeente. Abcoude is geen eindpunt.. Denk dat je toch liever naar CS huppelt dan Vaartsche Rijn voor je trein, lijkt mij.
umbusko
Donateur
Berichten: 5310
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik wil graag deze wijze spreuk nog eens in herinnering brengen. -0-
Tom024 schreef: do 08 apr 2021, 12:31Je weet dat je in een Maaslijn-GTW onderweg bent als het toilet door de hele trein te ruiken is. -0-
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Rob357 »

Zijn de vliegende V&S teams bij NS altijd zo groot? Ik heb nu vier V&S mensen actief gezien in een ICM-3 met enkele tientallen reizigers. Na een paar minuten waren ze de trein door en nu zitten ze gezellig in de eerste klas te kletsen. Ik kan me voorstellen dat ze effectiever ingezet kunnen worden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13177
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ja, voor hun eigen veiligheid. V&S grijpt in bij sociale problemen aan boord, en dat pak je beter aan (en met minder risico voor de eigen veiligheid) als je met een groter team bent.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5310
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Zojuist totaal onverwacht een nightjet in het wild gezien, tussen Venlo en Blerick vanuit een stinkende Maaslijn-GTW. Dat maakt veel goed. :D (Al had ik liever in die nightjet gezeten. _O- )
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Volgens treinreiziger.nl reed hij wegens werkzaamheden via Venlo in plaats van Arnhem.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Tijdens het in mijn vakantie iets te veel treinreizen ben ik er toch wel achter gekomen dat groepjes studentes (let op de eind-s) het ergst zijn in het veel en hard kletsen. Dan heeft in de stiltecoupé gaan zitten nog geen zin, want je hoort het overal dwars doorheen. Een draadloze koptelefoon is de investering meer dan waard :pos:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

VIRM schreef: do 27 mei 2021, 22:24 Volgens treinreiziger.nl reed hij wegens werkzaamheden via Venlo in plaats van Arnhem.
Het is weer de week van de maand dat er aan de Hollandstrecke wordt geknutseld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Ardan schreef: do 27 mei 2021, 22:25 Tijdens het in mijn vakantie iets te veel treinreizen ben ik er toch wel achter gekomen dat groepjes studentes (let op de eind-s) het ergst zijn in het veel en hard kletsen. Dan heeft in de stiltecoupé gaan zitten nog geen zin, want je hoort het overal dwars doorheen. Een draadloze koptelefoon is de investering meer dan waard :pos:
Vrouwen, alleen maar hinder geven ze. :evil:
🍉
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3461
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ardan schreef: do 27 mei 2021, 22:25 Tijdens het in mijn vakantie iets te veel treinreizen ben ik er toch wel achter gekomen dat groepjes studentes (let op de eind-s) het ergst zijn in het veel en hard kletsen. Dan heeft in de stiltecoupé gaan zitten nog geen zin, want je hoort het overal dwars doorheen. Een draadloze koptelefoon is de investering meer dan waard :pos:
Vrouwen, je kunt beter kippen houden!!!! 1!

Nederlanders praten over het algemeen toch al vrij hard, daar kan ik me echt aan ergeren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Het gaat wel weer lekker vanochtend he?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Altijd heerlijk wanneer je nog tien minuten dienst hebt en je de instructie krijgt om vanuit de check-inbalie naar het uiteinde van een pier te rennen omdat een net vertrokken toestel defect blijkt en vanuit de taxibaan terugkeert naar de gate.

Kom je aan bij de gate, blijkt het nieuwe toestel klaar te staan aan het uiteinde van een andere pier waarna je van de airline 40 minuten krijgt om 150 mensen als een Aziatisch reisgroepje van gate naar gate te begeleiden en in je eentje opnieuw in te stappen want anders is het nieuwe opstijg-slot 2 uur later.
En het is mij op een wonderbaarlijke manier gelukt.

Olympisch niveau is dit.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10534
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

U organiseert wandelvakanties?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5310
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Mensen, help mij: waar koop ik in een fysieke winkel muziekpapier? Van dat papier met voorgedrukte notenbalken. Ik kocht dat vroeger altijd bij de V&D, dus ik voorzag geen problemen, maar bij de Hema hebben ze het niet -0- , de mevrouw bij de Primera keek me aan alsof ze het in Keulen hoorde donderen, bij de Pipoos hebben ze wel alle kleuren van de regenboog maar geen muziekpapier en de winkel met kantoorartikelen die ik nog als potentieel alternatief zag is dicht op zaterdag.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13177
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

In een instrumentenwinkel? In Alphen haalde ik dat altijd bij mijn muziekinstrumentenhandelaar, Lina's, op de Raadhuisstraat. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ZO6176 »

Misschien in een winkel waar ze ook gitaren en trompetten verkopen? Misschien dat er ook nog een website is waar je het kunt downloaden. Dan koop je in de fysieke winkel papier en een cartridge.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Afbeelding

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

umbusko schreef: za 29 mei 2021, 11:57 Mensen, help mij: waar koop ik in een fysieke winkel muziekpapier? Ik kocht dat vroeger altijd bij de V&D,
Ik vind het wel een typisch V&D-artikel, geen wonder dat ze niet meer bestaan :X

Ik weet niet waarvoor je muziekpapier wil gaan gebruiken, maar ben je bekend met programma's als Musescore, waarmee je je muziek in kunt schrijven (en aanpassen zonder te gummen) en daarna kunt uitprinten?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10534
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Alargule schreef: za 29 mei 2021, 12:07Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!
:Y
Gebruik een printer.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3461
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Als je in Nijmegen bent: in de Regulierstraat, achter de Bloemerstraat, zit een winkel in muziekinstrumenten. Grote kans dat je daar zult slagen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten