Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3033
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

traibergen schreef: vr 25 jun 2021, 10:31 Fijn dat de propaganda van de fossiele industrie hier ook een plaats heeft :roll:
Neuh; wel de persoonlijke lobby van iemand die wil dat z’n dure spullen langer meegaan. Dat was wat we vroeger duurzaamheid noemden, maar dat schijnt tegenwoordig te betekenen dat je elke vijf jaar een nieuwe koelkast koopt en de ‘oude’ op de berg flikkert.

En dan heb ik het ook nog niet over de herkomst van de ‘bio’-ethanol. Als dat uit dezelfde spreekwoordelijke koker komt als de brandstof van de biomassacentrales weet ik het wel.

Benzine is niet schoon, en autorijden niet duurzaam, ook al rijd je op windenergie uit de stekker. Maar bio-ethanol is zeker niet de goede weg.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik houd altijd bij waar ik tank, wat ik tank, voor welke prijs en wat mijn kilometerstanden zijn en ik ben bijvoorbeeld gestopt met tanken bij de Total want bij de Esso of Shell rijd ik veel zuiniger
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Na 6 jaar heb ik eindelijk weer een nieuwe bril en nu kan ik eindelijk weer wat zien! *O*
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Oh, wie schreef al jouw berichten tot nu toe?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Overigens, deze dinosaurus lijkt eindelijk aan het mobiel te moeten.
Iemand van jullie een idee, wat voor een weinig bellend gebruiker, en waarschijnlijk ook weinig gebruikend internetter, een goeie keuze zou zijn?
Ik bedoel toestel en abonnement.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Vandaag gaat de LHBT-gemeenschap in İstanbul een protestmars lopen op het Taksimplein en omgeving. Voor het eerst in vier jaar: drie jaar lang kon het verboden worden vanwege de noodtoestand die gold en waarmee sommige grondrechten tijdelijk beperkt kunnen worden. Vorig jaar bood Corona grondslag. Dit jaar is er een evenementenvergunning aangevraagd bij de gemeente en die is (uiteraard :X ) geweigerd. Desondanks roept de gemeenschap eenieder op om toch te komen. Het Taksimplein is volledig afgesloten met dranghekken, honderden politieagenten, waterkanonnen, tanks en heel veel machinegeweren. Het standpunt van de autoriteiten behoeft geen uitleg en daarom trekt men alles uit de kast om toeschouwers op afstand te houden en de bijeenkomst zo snel mogelijk de kop in te drukken. Het straatbeeld en de sfeer is weer net zoals in 2016 vlak na de staatsgreep: gespannen en onveilige sfeer en een uitstraling van oorlogsgebied.

Ik wilde blijven kijken naar de optocht. Ben in Nederland nooit naar de gaypride geweest en ik heb eerlijk gezegd ook geen reden daartoe, maar omdat het voor de Turkse autoriteiten zo'n beladen onderwerp is leek het me indrukwekkend om het hier eens te aanschouwen.

Inmiddels is de sfeer me echter te gevaarlijk geworden. De hele omgeving wordt leeggeveegd en ik heb me met de menigte laten afvoeren. Immers zou het niet voor het eerst zijn dat een toevallige passant om onduidelijke reden enkele uren op het politiebureau moet vertoeven.

Jammer dat het zo moet en jammer dat ik niet kon blijven. Wat me wel gelukkig stemt is dat ik gesprekken van politieagenten heb opgevangen waaruit blijkt dat een groot deel van de aanwezige dienders het totaal niet eens is met de opdracht die zij vandaag hebben gekregen (en dus gelukkig tolerant en ruimdenkend zijn).
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik zou me niet in dat land vertonen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

isadora schreef: za 26 jun 2021, 15:13 Oh, wie schreef al jouw berichten tot nu toe?
Daar had ik een bot voor ingehuurd, maar nu kan ik het weer zelf. :Y
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

_O-
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

isadora schreef: za 26 jun 2021, 15:22 Smaken verschillen natuurlijk, maar ik zou me niet in dat land vertonen.
Kan ik me voorstellen. Het is voor mij echter een beetje mijn tweede land geworden mede omdat ik een Turkse vriendin had. Gelukkig is een groot deel van de bevolking veel toleranter en ruimdenkender dan wij vernemen uit de media. Het probleem is vrijwel uitsluitend de overheid.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

isadora schreef: za 26 jun 2021, 15:22 Smaken verschillen natuurlijk, maar ik zou me niet in dat land vertonen.
Over het algemeen moet je een regime van een land en de inwoners van een land gescheiden houden. In de beeldvorming gaat dat snel fout en zijn het dan "de Turken" of "de Hongaren" of "de Wit-Russen" die het gedaan hebben, terwijl het de machthebbers zijn (en sommige mensen het daar natuurlijk wel mee eens zijn). Zoals Tom al benoemt, zelfs "de Turkse politie" is niet zo zwart-wit als dat de verslagen in de media ons straks zullen doen geloven.

Natuurlijk kan een regime zo ver gaan dat het überhaupt onverstandig is naar zo'n land te gaan of dat je je er niet prettig bij voelt. Dan moet je dat inderdaad niet doen.

Edit: min of meer wat Tom98 schrijft dus.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Ja, die antichristelijke hetze van de msm is godsgeklaagd.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

In het binnenland (ofwel de plekken waar weinig toeristen komen) is men doorgaans wel conservatiever ja. Desondanks durf ik wel te beweren dat minimaal 60% van de bevolking geen problemen heeft met het onderwerp LHBT. Dat zal dan inderdaad in İstanbul rond de 80% zijn en in het oosten 40%.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Vorige maand heeft de Volkskrant nog een lang artikel gepubliceerd over LHBTI-vluchtelingen in Turkije: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b94c3cd7/

Het internet is in principe eindeloos, maar er zijn maar zoveel journalisten die je tegelijkertijd aan het werk hebt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Plus Hongarije is dichterbij, lid van de EU, het nieuws is actueler (doorvoeren van een wet heeft meer nieuwswaarde dan protesten tegen lang geleden ingevoerde wetten). Ik ben het ook lang niet altijd eens met de onderwerpkeuze van de media, maar ik begrijp wel dat Hongarije uitgebreider in het nieuws is dan Turkije.

En misschien speelt religie ook wel een rol. Wat in een christelijk land gebeurt is "waarschijnlijker" om hier ook te kunnen gebeuren (of op steun te kunnen rekenen) en heeft daardoor meer directe relevantie.

Plus natuurlijk de timing rondom het EK. München-Budapest is toch dichterbij dan Amsterdam-Ankara.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Iemand wel eens van het Christelijke Nagorno-Karabakh gehoord, en wat zich daar de afgelopen winter af heeft gespeeld?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
en-es
Berichten: 4465
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Nee, vertel.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Jawel, en dat was ook nauwelijks in het nieuws. Goed punt. Dan denk ik inderdaad toch dat "afstand + EU" veel meer een rol speelt dan "religie".
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

isadora schreef: za 26 jun 2021, 15:52 Iemand wel eens van het Christelijke Nagorno-Karabakh gehoord, en wat zich daar de afgelopen winter af heeft gespeeld?
Ja, via de Turkse staatsomroep TRT :X _O-
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

en-es schreef: za 26 jun 2021, 15:55Nee, vertel.
Nee, ga dat lekker zelf uitzoeken.
Herken al de interesse in zo'n antwoord, doei.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Tom98 schreef: za 26 jun 2021, 16:00
isadora schreef: za 26 jun 2021, 15:52 Iemand wel eens van het Christelijke Nagorno-Karabakh gehoord, en wat zich daar de afgelopen winter af heeft gespeeld?
Ja, via de Turkse staatsomroep TRT :X _O-
Dat zal smullen geweest zijn.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Haha, ja, ik heb thuis ook ''gewoon'' alle Turkse zenders op TV dus dan krijg ik zulke dingen mee. Wel eenzijdig uiteraard, want Turkije is grote vrienden met Azerbaycan (de tegenpartij in het conflict met Armenië over die betwiste regio). Dus het Azerbaycanse standpunt is het Turkse standpunt _O- . Al levert een korte zoektocht op Google mij inderdaad de bevestiging op dat het grondgebied juridisch van Azerbaycan is en dit ook internationaal zo word erkend. Maar echt de onafhankelijke feiten weet ik dus helaas niet.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Het wordt tijd voor een idiotenverbod op minder dan 100 meter van wielerwedstrijden. :evil:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Alleen maar omdat mevrouwtje op tv wilde komen...
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten