Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Door de nadruk op moeten te leggen klinkt het alsof je het afbreuk doet aan je werk.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15346
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Door een combinatie van verschillende factoren en miscommunicatie moet ik helaas weer opzoek naar nieuw vrijwilligerswerk :( .
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

jelmerrr schreef: vr 13 aug 2021, 17:42 Als docent moet ik ook gewoon in de avond en weekend mailtjes beantwoorden *O*
Waar staat dat in de CAO? Dit ligt echt aan de cultuur van je school maar vooral ook hoe je er zelf in staat. Ik zal zelf nooit op een school willen werken waar dit van je verwacht wordt. (Is al eens een sollicitatie op geklapt)

Ik zal niet ontkennen dat ik het afgelopen jaar in mijn vrije tijd heb gewerkt, als beginnend docent ontkom je er denk ik ook niet helemaal aan, maar ik heb het toch zoveel mogelijk kunnen beperken tot het nakijken van examens en bij uitzondering een les voorbereid. Mails heb ik nooit gelezen/gestuurd in mijn vrije tijd en ook mijn werktelefoon bekijk ik niet in mijn vrije tijd. Als mentor zal je er misschien niet helemaal aan ontkomen, maar ook dan is er echt heel weinig wat niet kan wachten tot je weer werkt.

Ik ben zeer begaan met mijn studenten en ik vind mijn werk heel erg leuk, maar er zijn zeker grenzen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Als je er eenmaal aan bent begonnen om in je vrije tijd van alles en nog wat te gaan beantwoorden en op te gaan reageren wordt dat op een gegeven moment vanzelf van je verwacht. En dan ga je jezelf tegenkomen omdat je hoofd constant maar met werk bezig is. Dat kan niet. Vrij is vrij en werk is werk (en dus betaald).
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ik krijg er ook voor betaald.

Beetje mailtjes beantwoorden in bed terwijl ik wakker wordt en er voor betaald worden, het kan erger. Ik moet ook altijd afronden naar het kwartier erboven, dus dat tikt aardig aan. *O*
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik begon me al af te vragen hoe jij in hemelsnaam tijd had om nog te werken tussen al dat ge-heen-en-weer naar Zwitserland door (of hoe je tijd had om te heen en weren naar Zwitserland tussen je werk door), maar jouw werk is dus mailend luieren. (of luierend mailen).

Jaloers, denk ik :trein:
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Soms doe ik daadwerkelijk wat nuttigs! Maar ja, beetje op mn computer dingen doen kan ook in Zwitserland, of in de ICE ernaartoe. *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: vr 13 aug 2021, 08:29 Heb zelf ook een mobiele telefoon van de zaak, nog vooral omdat we überhaupt geen vaste telefoons hebben op de locatie waar ik werk.
Maar die staat gewoon standaard uit vanaf het moment dat ik thuis ben totdat ik de deur weer uit ga de volgende dag.
Bevalt prima zo hoor...
Bij mij precies hetzelfde, behalve dat ik hem op kantoor pas aanzet en bij vertrek van kantoor alweer uitzet. (In de trein kan ik toch niets opzoeken en de meeste gesprekken zijn niet voor externen bestemd.)
Tijdens het thuiswerken staat mijn werk telefoon ook alleen aan als ik aan het werk ben.

Het grote voordeel van een werktelefoon is dat je werk en privé goed kunt scheiden.
Durashift schreef: vr 13 aug 2021, 17:04
waldo79 schreef: vr 13 aug 2021, 10:17 Je hebt ook collega's die nooit in de Outlookagenda kijken of je beschikbaar bent, maar je gewoon lukraak gaan bellen of mailen. Aan hen is de digitalisering goeddeels voorbij gegaan.
Lijkt mij vrij menselijk gedrag eigenlijk.

Als je telkens eerst moet kijken in een agenda of iemand bereikbaar is.. (tijdens werkdagen) dan wordt het wel ingewikkeld, denk ik.
Als je Outlook al open hebt staan, is dat letterlijk twee klikken:
1) Van e-mail naar agenda.
2) Een vinkje zetten bij de collega die je probeert te bereiken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Voor dat laatste moet je wel de agenda van de collega die je wilt bereiken kunnen inzien, dat kan niet altijd standaard. Sneller nog werkt het via de Skype for Business / Teams integratie, dan krijg je zodra je iemands mailadres invult een groen vinkje als hij/zij/het beschikbaar is. (En geel als die al even inactief is of rood als diegene z'n agenda als bezet heeft staan op dat moment).

En als ik me niet vergis krijg je bij iemand binnen je organisatie de out-of-office melding al te zien bovenin het scherm als je een mail begint te schrijven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

^^^ wat ik in mijn werk nogal eens heb dat ik mensen (moet) bellen, die dan niet opnemen maar een automatisch tekstberichtje terugsturen met de vraag of diegene mij dan later terug mag/kan bellen. :roll:

Tja, heb ik op dat moment weinig aan.. zet liever je voicemail aan zodat ik kan inspreken wat ik gedaan heb, kan ik weer verder met route.


~~~~~~~~~~~~

Iets anders: ik mocht een rekening betalen van een bedrijf met de BIC code KRED in het rekeningnummer. Die was nieuw voor mij en dus eerst maar ff kijken welke (louche? :s ) bank dit nou weer zal zijn..
Ach, viel mee. Eentje van de zuiderburen, KBC. :)

Wat ik dan niet helemaal begrijp is hoe men tot de KRED code is gekomen. Iets met KBC en dan nog een letter erbij had wel gekund, als ik de lijst met BIC code zo nakijk. Er is geen andere bank die na de K een B in de codering heeft.

Wellicht een mogelijke verwarring met KNAB voorzien ofzo?

https://www.veb.net/actiecontent/overzicht-bic-codes
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

KBC omvat meerdere banken in het totale bedrijf, waarvan er eentje voorheen "Kredietbank" heette. Dan is die code opeens wel logisch.

En ach ja... Toen ik laatst een spaarrekening opende en een IBAN met de code "ARBN" kreeg moest ik ook wel even kijken welke bank dat nu weer was. Maar dat bleek een logische gezien waar ik de rekening geopend had.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

waldo79 schreef: vr 13 aug 2021, 10:17 Je hebt ook collega's die nooit in de Outlookagenda kijken of je beschikbaar bent, maar je gewoon lukraak gaan bellen of mailen. Aan hen is de digitalisering goeddeels voorbij gegaan.
Dat iemand je belt als je in een overleg zit is onhandig, dat snap ik wel. Maar mailen is daar toch juist perfect voor? Zodra je tijd hebt, lees je het en kun je antwoorden. (Behalve dus misschien tijdens vakanties, maar daar heb je out-of-office-replies voor.)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ik heb wel ook een pleurishekel aan mensen die bellen en dan geen voicemail inspreken.

Dan ga ik dus ook niet terugbellen :N
Daniel schreef: za 14 aug 2021, 16:11 KBC omvat meerdere banken in het totale bedrijf, waarvan er eentje voorheen "Kredietbank" heette. Dan is die code opeens wel logisch.

En ach ja... Toen ik laatst een spaarrekening opende en een IBAN met de code "ARBN" kreeg moest ik ook wel even kijken welke bank dat nu weer was. Maar dat bleek een logische gezien waar ik de rekening geopend had.
Want dat was welke bank? De Algemene Reformatorische Bank Noord-limburg?
diederickx
Berichten: 1637
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Amsterdam Rotterdam Bank Nederland?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

ARBN wordt gebruikt door Achmea, bijvoorbeeld voor spaarrekeningen die lang geleden bij Centraal Beheer geopend zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hendrik »

ARBN staat voor ACHMEA RETAIL BANK N.V.
Je kunt trouwens nog steeds spaarrekeningen openen bij Centraal Beheer. Alleen geeft ook CB inmiddels vrijwel geen rente meer...
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Mijn bank geeft ook vrijwel geen rente meer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Zakelijk is inmiddels al de eerste negatieve rente geïncasseerd :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Zijn er überhaupt nog banken die rente geven die boven de jaarlijkse kosten uitkomt dan? :')
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Daniel schreef: za 14 aug 2021, 16:11 KBC omvat meerdere banken in het totale bedrijf, waarvan er eentje voorheen "Kredietbank" heette. Dan is die code opeens wel logisch.

En ach ja... Toen ik laatst een spaarrekening opende en een IBAN met de code "ARBN" kreeg moest ik ook wel even kijken welke bank dat nu weer was. Maar dat bleek een logische gezien waar ik de rekening geopend had.
Kredietbank is KB en die fusie was al in 1998.. toen was er nog geen BIC code.

http://www.erfgoedcelbrussel.be/nl/hist ... hief-kbc-1

Achmea vind ik ook niet logisch, AC had makkelijk gekund.
Aking schreef: za 14 aug 2021, 18:21
(..)

Want dat was welke bank? De Algemene Reformatorische Bank Noord-limburg?
Een kijkje op de link in mijn post had direct antwoord op je vraag gegeven, ;)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Als onze Daan het er even bij had gezet had dat mij weer een klik bespaard, net zoals "de gele vlieger", "de pimpelpaarse hotelketen" en "het stagebedrijf van Bee"

OV-terminologie Kan misschien als algemene kennis worden beschouwd alhier, dit soort flauwekul toch niet?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Hendrik schreef: za 14 aug 2021, 20:37 ARBN staat voor ACHMEA RETAIL BANK N.V.
Je kunt trouwens nog steeds spaarrekeningen openen bij Centraal Beheer. Alleen geeft ook CB inmiddels vrijwel geen rente meer...
Nouja, 0,01% is nog altijd meer dan ik op een andere spaarrekening kreeg (daar is 'ie al jaren 0%)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dan moet er flink wat opstaan wil dat verschil maken geloof ik :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Zelfs al staat er maar 1000 euro op dan is dat nog altijd het verschil tussen helemaal niks en een klein beetje ontvangen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10553
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Durashift schreef: za 14 aug 2021, 21:33 Achmea vind ik ook niet logisch, AC had makkelijk gekund.
Vast. Maar in de BIC zitten vier cijfers. Vandaar bijvoorbeeld INGB.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 gasten