Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Misschien wilde ze stiekem langer in je nabijheid vertoeven, je weet het niet! *O*
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Ach, ik heb eens in Enschede 2 reizigers gehad die 2 uur lang de hele stad mee rond zijn geweest omdat we 's avonds niet bijnde halte stoppen waar ze wilden zijn :X
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

:')

En die zaten zeker op de universiteit?
🍉
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Bingo...

Instappen op (toen nog) Drienerlo richting UT en op het eindpunt weeselerbrink zaten ze er nog in want ze wilden naar De Hems _O-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

dennistd schreef: wo 18 aug 2021, 18:05 Tja, nu moet ze een kwartier wachten op het eindpunt tot ik weer vertrek. Ze had gewoon alsnog een half uur eerder aan kunnen komen :X
Nog duur ook, dan betaal je toch ook gewoon het heen- en weer-ritje naar het eindpunt extra wanneer je uitcheckt?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Ik dacht altijd dat het van halte tot halte ging, en dat het dus even duur is om een hele rit mee te gaan, omdat je wel gewoon op hetzelfde punt in- en uitcheckt als waar je dat normaal zou doen. Dan berekent hij toch het tarief tussen die twee haltes, en dan weet hij verder toch niet dat je dat punt eerst voorbij bent gegaan en er pas op de terugweg bent uitgestapt?
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Ik heb bij Connexxion wel eens gehad dat ik volgens de apparatuur in 40 minuten van Bruinisse via Rotterdam naar Bruinisse ging en toen heb ik de ritprijs voor een retourtje af moeten tikken. Daar werden dus wel degelijk de gereden kilometers in rekening gebracht en niet de afstand van halte A naar halte B. Zou best kunnen dat dat inmiddels/bij andere vervoerders anders geregeld is overigens.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Daniel schreef: wo 18 aug 2021, 20:51
dennistd schreef: wo 18 aug 2021, 18:05 Tja, nu moet ze een kwartier wachten op het eindpunt tot ik weer vertrek. Ze had gewoon alsnog een half uur eerder aan kunnen komen :X
Nog duur ook, dan betaal je toch ook gewoon het heen- en weer-ritje naar het eindpunt extra wanneer je uitcheckt?
Ik weet niet precies hoe het berekend wordt eigenlijk. Ik denk het wel ja.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Voor zover ik weet ziet de apparatuur dat je het rondje (of meerdere) hebt gemaakt, en betaal je daar dus ook voor.

Hetzelfde als dat je meer betaalt bij langere omleidingen, omdat je dan meer kilometers maakt.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Bij omleidingen alleen als ze ook in de dienstregeling verwerkt zijn. Anders wordt gewoon de normale afstand tussen de haltes berekend.
diederickx
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Tom024 schreef: wo 18 aug 2021, 17:35kennelijk zijn ze in Oss trots op dichtgesmeerde etalageruiten?
Trots dat Oss geen VVV meer nodig heeft!
en-es
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ik ben een keer in Oss geweest tijdens een dagje kruidvatdagkaart. Het is me niet duidelijk waarom ze een VVV hadden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Omdat het kon?

Want als het niet kon hadden ze hem niet gehad :Y
Bemined
Berichten: 5941
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Op zich een logische plek voor een VVV, want als je daar terecht komt als toerist ben je goed verdwaald en kun je wel wat hulp gebruiken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik was zojuist in de Mediamarkt aan het Binnenwegplein in Rotterdam. Ze zeggen dat de winkel verbouwd wordt maar het wekte eerder de indruk dat elke hoop op organisatie is opgegeven. Wat een puinhoop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5941
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Die verbouwing was 1,5 maand geleden ook al aan de gang, destijds waren de overige etages nog netjes maar het assortiment was wel minder dan normaal.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Ik ben wel eens benieuwd of de vragenstellers van de OV Vraagbaak onze antwoorden en serviceverlening nuttig vinden.
Is het misschien een idee om ze een enquête te laten invullen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Op zich een sympathiek idee, maar hoe ga je de vragenstellers precies benaderen? Velen reageren immers anoniem.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10586
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ze gooien anders ook verrassend vaak ongevraagd hun e-mailadres op het interweb bij wijze van gebruikersnaam. Wellicht is dat een manier om ze te bereiken?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

En voor de rest valt het IP-adres wel te koppelen aan hun account op dit forum.

Wel de enquête per mail naar iedereen sturen zonder gebruik te maken van de bcc-optie, met het vriendelijke verzoek hem uit te printen en op te sturen naar het postadres van de enquêtecommissie (gefrankeerd uiteraard).
en-es
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Denkt nou iedereen dat die vragenstellers serieuze intenties hebben? Dit zijn gewoon grappenmakers. Of spammers.
Bemined
Berichten: 5941
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Onderschat niet hoe wereldvreemd sommige mensen op het internet zijn, zou me niets verbazen als er mensen zijn die oprecht denken dat dit de officiële website is van alle OV bedrijven in Nederland.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

en-es schreef: zo 22 aug 2021, 10:38 Denkt nou iedereen dat die vragenstellers serieuze intenties hebben? Dit zijn gewoon grappenmakers. Of spammers.
Er is gisteren in het vragentopic een topic op slot gegaan dat door een medeforumlid was geopend (uiteraard ben ik zeer benieuwd wie).

Hoewel ook ik ruim in mijn tijd zit, verveel ik me nou weer niet zodanig dat ik onder een gastaccount hier de boel ga lopen naaien.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Het lijkt mij wenselijk om de mogelijkheid tot het openen van een topic zonder account gewoon uit te schakelen. Dan is dat probleem meteen opgelost, want eerst registreren zal de meesten te veel moeite zijn.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Daar heb ik ook al eens voor gepleit, maar vooralsnog is dat op dove oren gevallen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 163 gasten