Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Het voornaamste effect daarvan is dat we als beheerdersteam al die vragen vervolgens per mail via het reactieformulier krijgen. (Terwijl daar in koeienletters boven staat dat we geen reisinformatie verstrekken).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Is dat heel erg dan? Krijg je er tientallen van per dag? Honderden? Nu zie je dat die grappenmakers via het Korte Vragen-subforum de boel om de tuin leiden, waarmee je niet alleen zinloze vragen, maar ook nog eens een hoop zinloze reacties krijgt. En uiteindelijk als moddereter moet ingrijpen.

Die vragen om reisinformatie via het contactformulier kun je gewoon negeren, dunkt me zo. Het maakt het voor grappenmakers in ieder geval minder aantrekkelijk om die route te kiezen, want ze hebben er geen zichtbaar podium mee.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Dat waren er wel meer dan er nu via het forum verschijnen ja, de drempel bleek via de mail lager.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5542
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Daniel schreef: zo 22 aug 2021, 12:13 Het voornaamste effect daarvan is dat we als beheerdersteam al die vragen vervolgens per mail via het reactieformulier krijgen. (Terwijl daar in koeienletters boven staat dat we geen reisinformatie verstrekken).
Is het geen om een auto-reply te sturen met daarin de mededeling dat als de vraag over reisinformatie ging je geen antwoord zult krijgen?
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Over hoeveel vragen hebben we het nu eigenlijk? In mijn beleving verschijnen ze niet zo heel vaak, en ik kan me toch wel een paar recente vragen herinneren die best wel serieus waren. De niet-serieuze vragen kun je ook gewoon negeren natuurlijk. _O_
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

In mijn doel om van station Utrecht Centraal naar station Liège-Guillemins te lopen heb ik vandaag de langste etappe gedaan, van Weert naar Roermond.

Onderweg kwam ik in Swartbroek nog langs het Theepottenmuseum. Helaas is dat op zondag gesloten.

Afbeelding

Swartbroek heeft op zondag wel gewoon een uursdienst per bus. Als het in Brabant had gelegen was bediening in het weekend al een decennium verdwenen vermoed ik…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Mensen die op Twitter klagen over Keolis en dan vermelden dat Syntus een beter bedrijf was _O-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Toch wel van Twente of PU eh, waar zelfs de naam Syntus nog gevoerd wordt :lol:
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Lijn 45 »

Nee, Overijssel / Gelderland en RRReis. :')
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Suus schreef: zo 22 aug 2021, 20:13 In mijn doel om van station Utrecht Centraal naar station Liège-Guillemins te lopen heb ik vandaag de langste etappe gedaan, van Weert naar Roermond.

Onderweg kwam ik in Swartbroek nog langs het Theepottenmuseum. Helaas is dat op zondag gesloten.

Swartbroek heeft op zondag wel gewoon een uursdienst per bus. Als het in Brabant had gelegen was bediening in het weekend al een decennium verdwenen vermoed ik…
Ik zie dat ze ook een hele leuke collectie theemutsen aanbieden. *O*
https://theepottenmuseum.nl/pages/theem ... worden.php
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Schijnbaar kan DB kaartjes voor reizen door 4 landen alleen per post opsturen, maar dat duurt maximaal 8 werkdagen en zoveel tijd heb ik niet. Vanaf Aachen kan het kaartje wel digitaal, maar dat is duurder dan een kaartje vanaf Maastricht via Aachen. -0-
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Welkom in Duitsland in het jaar 2021.... :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jjasloot »

Zaterdag kon ik gewoon pinnen bij de bakkers in Münster en Bielefeld (als die stad echt zou bestaan). Het Duitsland van 2021 is toch iets anders geworden
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Inmiddels kan het wel op steeds meer plaatsen inderdaad, maar ik kwam laatst in de bakkerij bij de Edeka in Rheinberg, maar die accepteerden echt alleen Duitse EC kaarten. :') Inmiddels heb ik, na een jaar in Duitsland te wonen, geleerd om altijd contant geld bij te hebben. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8847
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Het is inmiddels alweer twee jaar geleden dat ik in Duitsland was, maar toen had ik geen problemen met zaken die geen bankkaarten accepteren. Wel blijf ik het bij de supermarkt apart vinden dat dranken in een apart pand worden verkocht, en dan niet alleen alcoholhoudende dranken, maar ook zoiets als Capri-Sonne. :mrgreen:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jjasloot »

Kers op de taart natuurlijk was met een Nederlandse bankpas kunnen pinnen bij de DB kaartautomaat in de RB64 Enschede - Münster. Verder heeft Bielefeld een leuk Stadtbahn netwerkje.
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Och hoe vaak die pinapparaten in de automaten van de RB 51/RB 63/RB 64 midden in de pintransacties blijven hangen kan ik ook al niet meer op twee handen tellen... -0-

Maar over het algemeen is het beeld dat er sinds corona veel veranderd is met de mogelijkheden om te pinnen in winkels en dergelijke. Overigens denk ik ook dat het deels te maken heeft met de Kassebonpflicht in Duitsland, waardoor geld verduisteren voor de belastingdienst door dingen niet aan te slaan vrijwel onmogelijk is geworden.

Mocht je dan toch nog wel cash nodig hebben. Probeer dan de automaten van de Reisebank en Euronet te vermijden, die tikken er zo €5,50 transactiekosten bovenop. Voor die €5,50 kun je ook boodschappen doen bij in ieder geval de Edeka, Netto of Aldi Süd en vervolgens geld bij pinnen (Abheben) aan de kassa. Dan heb je tenminste nog wat boodschappen voor dat geld.

In Duitsland kent men nog drankhandels, de supermarkten die alle drank in een aparte ruimte hebben staan willen ook meeliften op dat concept, maar bieden dan ook vrijwel alle soorten van een merk (flessen) aan. Plastic mehrweg flessen zijn in Duitsland onder de consument ook vrij populair.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8847
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Tijdens mijn Griekenlandreis waarschuwde de reisleiding al voor transactiekosten bij geldautomaten op bijvoorbeeld vliegvelden en bij stations. Bij geldautomaten die bij een echte bank horen (in Duitsland zijn dat bijvoorbeeld de Sparkasse of de Volksbank), zit je altijd safe. Gelukkig had ik destijds genoeg contant geld bij me.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

En als je in een vreemde valuta geld opneemt, accepteer dan echt nooit de wisselkoers die je door de geldautomaat aangeboden krijgt... Dan weet je zeker dat je genaaid gaat worden. :X
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik wil binnenkort een dagje naar Duitsland maar kan ik in de supermarkt, drogist en tankstation gewoon pinnen?
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Ja, daar is het absoluut geen probleem, bij supermarkten, drogisten en tankstations hoef je je dat niet af te vragen *O*

Als je naar de lokale bloemist, slager, bakker of de markt gaat kun je beter wel contant geld bij je hebben, maar bij grote winkelketens kun je tegenwoordig wel pinnen (let wel op met Backwerk filialen)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Dankje :pos:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Maar zeker als je wat dieper Duitsland ingaat cq meer de perifere gebieden opzoekt moet je niet verbaasd staan te kijken van een heeeeeeel diepe zucht van de caissière als je aangeeft te willen pinnen :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Tom024 schreef: ma 23 aug 2021, 15:35Ik zie dat ze ook een hele leuke collectie theemutsen aanbieden. *O*
https://theepottenmuseum.nl/pages/theem ... worden.php
Ik had de webstek nog niet bezocht maar dit maakt het alleen maar beter. Ga naar Swartbroek mensen! :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Elke keer als de GDL staakt kan de media net zo goed dit fragment erbij pakken (A)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten