Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Dat artikel is alleen te lezen als je een abonnement hebt.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Ja, ik zou echt eens willen voorstellen dat we stoppen met het plaatsen van links naar betaalde artikelen. En als de verleiding dan toch te groot is, geef in ieder geval een synopsis van het artikel.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

PHS schreef: wo 27 okt 2021, 11:40 Misschien is het tijd om een topic te openen met een voorstel voor het verscherpen van de forumregels?
Nja, als dat net zo'n sof wordt als mijn poging de Fotoquizregels aangescherpt te krijgen, dan pas ik eventjes...
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door teun »

Ik ben persoonlijk ook van mening dat die bezorgdiensten helemaal niks toevoegen. Het kan nooit efficiënter zijn dan een reguliere supermarkt en mensen krijgen nog minder beweging als ze niet eens dat ommetje naar de supermarkt meer maken.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Ik kan mij best voorstellen dat voor sommige groepen, zoals mensen met een handicap, dergelijke bezorgdiensten juist een uitkomst zijn. Maar de arbeidsvoorwaarden moeten geen race to the bottom worden.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

PHS schreef: wo 27 okt 2021, 11:26Tech startups willen de markt veroveren, aanloopverliezen zijn heel normaal. Als ze eenmaal de markt in handen hebben, gooien ze de prijzen omhoog en worden ze winstgevend, is de gedachte.
Ik heb eerder het idee dat ze wachten tot een ander de tent voor een fors bedrag opkoopt: een grote speler die zijn activiteiten uit wil breiden, of een concurrent die de tegenspelers van de markt wil halen. Dan maakt het niets meer uit of je in al die tijd alleen maar rode cijfers hebt geschreven.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

teun schreef: wo 27 okt 2021, 12:00 Ik ben persoonlijk ook van mening dat die bezorgdiensten helemaal niks toevoegen. Het kan nooit efficiënter zijn dan een reguliere supermarkt en mensen krijgen nog minder beweging als ze niet eens dat ommetje naar de supermarkt meer maken.
Voor familieweekenden, feesten en zulks vind ik het juist heel handig en betaal dan graag iets extra voor het gemak. Maar voor de dagelijkse boodschappen vind ik het niet handig.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Als Picnic er niet zou zijn, was ik nergens. Ik kom al bijna een jaar alleen sporadisch in de supermarkt voor een vers broodje of scherpe aanbiedingen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Maar Picnic is wat anders dan Gorillas, Zapp of Flink die binnen tien minuten na bestellen voor je deur staat met de boodschappen. Die rijden voor elke boodschap apart op de fiets van hun “blinde winkel” (een winkel in een winkelstraat waar je niet naar binnen mag) naar de klant.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Toegevoegde waarde van dat soort diensten lijkt me beperkt. Maar aanbod creëert vraag hier.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door hauptbahnhof »

Probeer anders niet echt te kijken wat jouw behoefte hierin is, maar laat het aan de mensen over die wel de behoefte erin hebben. The moment you stop worrying... (A)
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op wo 27 okt 2021, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Het wekt een soort luiheid in de hand en waarom zou je binnen 10 minuten je boodschappen op de stoep moeten hebben? Dat kan nooit goed zijn.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Als je bier op is, en je feestje niet voorbij, is dat een goeie manier om verder te kunnen natuurlijk. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Dit soort initiatieven resulteert in een race to the bottom. Nergens goed voor.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Z2N schreef: wo 27 okt 2021, 19:15 Als je bier op is, en je feestje niet voorbij, is dat een goeie manier om verder te kunnen natuurlijk. (A)
Daarvoor bestaat de Biertaxi al. ;)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Jawel, maar doen die ook nootjes?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Z2N schreef: wo 27 okt 2021, 19:15 Als je bier op is, en je feestje niet voorbij, is dat een goeie manier om verder te kunnen natuurlijk. (A)
Even iemand naar de supermarkt laten gaan? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

trolly schreef: wo 27 okt 2021, 21:37 Jawel, maar doen die ook nootjes?
Goed punt!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

VIRM schreef: wo 27 okt 2021, 22:16
Z2N schreef: wo 27 okt 2021, 19:15 Als je bier op is, en je feestje niet voorbij, is dat een goeie manier om verder te kunnen natuurlijk. (A)
Even iemand naar de supermarkt laten gaan? ;)
In Utrecht kan je je boodschappen 7 dagen per week van 08:00 tot 00:00 laten bezorgen, dat is ruimer dan de openingstijden van de supermarkten. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Nou nou, 1 uurtje meer.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Ja, maar als je al dubbel kijkt..... :shock:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hendrik »

Eerlijk gezegd ben ik niet zo blij met de ontwikkeling dat alles op elk moment van de dag à la minute beschikbaar moet zijn. We creëren daarmee volgens mij steeds meer een op hol geslagen samenleving, waarin rust een vreemd begrip is en waarin het steeds moeilijker is om te accepteren dat je iets niet hebt.
Wat dat betreft ben ik er niet rouwig om dat ik op het platteland woon, waar nog geen Gorilla's enzo zijn. ;)
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten