Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Wissel 1063A/B lijkt ook te verdwijnen, die ligt in de IC sporen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

reisthijs schreef: do 19 mei 2022, 10:37 - Spoorvernieuwing tussen Groenekan Soestduinen
Dat is een raar traject de hoek om zo?
Wisselonderhoud of -vernieuwing in Den Dolder
Vernieuwing is het. Bij de overloopwissels aan de oostkant liggen al nieuwe wissels klaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door reisthijs »

Daniel schreef: do 19 mei 2022, 12:16
reisthijs schreef: do 19 mei 2022, 10:37 - Spoorvernieuwing tussen Groenekan Soestduinen
Dat is een raar traject de hoek om zo?
Van de overweg Groenekanseweg (die ene net na de flyover richting Amf) tot de overweg Soesterbergerstraat, dat is geen hoek om.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Tja, weet ik veel dat je straatnamen afgekort had. Soestduinen ligt aan Utrecht - Amersfoort, maar Groenekan aan Utrecht - Hilversum. Vandaar de opmerking over de hoek om.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik vind van mezelf dat ik uitstekend Duits spreek en door de filmpjes van Tapakapa was ik al enigszins voorbereid, maar plat Weens verstaan is toch echt een niveau te hoog.. "Wie bitte????"
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Oida.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Oida! Had ik dat maar geweten. Dank, voor de volgende keer.

Any way, Ardan is weer thuis. Met een ommetje. Welkom in de verzameling, Finland *O*
Afbeelding

(ik hoor de verbaasde oida's al, maar deze reis kwam serieus uit mijn planner rollen als ik niet op een krankzinnig vroege of late tijd wilde vliegen, of niet ergens wilde overnachten, of geen 250+ wilde betalen. Ik vind helemaal prima *O* )

(oh ja, je hoeft het natuurlijk geen Amerikaan en geen Brit te laten zien dat ik hun vlaggen aan elkaar heb geknoopt. Maar ja, het zijn nou eenmaal de enige twee van een groter formaat, dus in dat opzicht staat het wel leuk..)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik heb in 12 etappes 50 Belgische stations op de voet moeten aandoen, maar met het bereiken van station Quévy vanmiddag heb ik nu alle Belgische tussenstations gehad op mijn spoorlangswandeling van Roosendaal via Antwerpen, Brussel, Mons, Saint-Quentin, Compiègne en Creil naar Parijs. Het volgende te bewandelen station is Hautmont in het Franse Noorderdepartement *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Wordt het nu niet een heel gedoe om het in een dagtocht te proppen?

Ik zat eraan te denken om ook zoiets te doen, elke keer een stationnetje als tussenstap klinkt als goede motivatie om toch net een stukje meer te lopen.
Laatst gewijzigd door Chrysa op za 21 mei 2022, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ja, dagtochten zijn vanaf nu vrijwel uitgesloten, het gaat nu hele weekenden kosten. Maar hé, dan ben ik wel naar Parijs gelopen. Wie kan dat nu zeggen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef: za 21 mei 2022, 21:16 (ik hoor de verbaasde oida's al, maar deze reis kwam serieus uit mijn planner rollen als ik niet op een krankzinnig vroege of late tijd wilde vliegen, of niet ergens wilde overnachten, of geen 250+ wilde betalen. Ik vind helemaal prima *O* )
Vloog je met Finnair via Helsinki?
Dat had ik namelijk (ook) bij mijn reizen van/naar Mumbai en Bangkok. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ardan schreef: do 19 mei 2022, 18:16 Ik vind van mezelf dat ik uitstekend Duits spreek en door de filmpjes van Tapakapa was ik al enigszins voorbereid, maar plat Weens verstaan is toch echt een niveau te hoog.. "Wie bitte????"
Ik droomde vannacht dus serieus dat ik in Wenen was (er waren heel veel trams) en dat die Weners inderdaad niet te verstaan waren :shock:
🗣
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Suus schreef: za 21 mei 2022, 22:48 Ja, dagtochten zijn vanaf nu vrijwel uitgesloten, het gaat nu hele weekenden kosten. Maar hé, dan ben ik wel naar Parijs gelopen. Wie kan dat nu zeggen :mrgreen:
Je hebt jezelf een leuke uitdaging gegeven.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Vandaag van Maastricht naar Vaals gelopen, o.a. via de orchideeëntuin in het Gerendal. Prachtig. 8-)
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Goed bezig :mrgreen:
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Nou vond ik van Slenaken naar Vaals al ver met 27km; dus dit moet dan toch wel 30+ zijn. :shock:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ja, maar umbusko heeft stukken overgeslagen.
🗣
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Het was inderdaad bijna 32 kilometer. :X Maar wel echt de moeite waard.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

isadora schreef: di 15 mar 2022, 13:46
isadora schreef: zo 13 mar 2022, 19:02 Maar leuk, dat er hier toch nog een enthousiasteling te vinden is. :o
En om het ook nog een beetje on-forum te houden, een nieuwe kaart met 3800 stations in Italië:
https://www.reddit.com/r/geoguessr/comm ... _of_italy/
Er zijn mensen die Geoguessr naar een geheel nieuw level tillen, en hun digitale ervaringen naar analoog converteren, als je begrijpt, wat ik bedoel.
Zie hier een uitgebreid relaas van een Zwitserse Geoguessr, die zijn ervaringen en veel bijbehorende side-info op Reddit plaatste:
https://www.reddit.com/r/geoguessr/comm ... points_in/
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Karl »

Dit wordt vast vragen naar de bekende (spoor)weg, maar ik ga het toch doen...
Een collega vroeg om een tip voor een abonnement Den Haag - Schiphol. Collega woont ongeveer even ver van Den Haag HS als Centraal, maar heeft ook een bus naar Moerwijk. Welk abonnement hoort daarbij? Idealiter koop je dan Den Haag Zone naar Schiphol, maar zoiets bestaat ongetwijfeld niet. Wordt het dan kiezen tussen óf (Moerwijk-)HS óf Centraal? Of vanaf NOI en dan altijd iets bijbetalen, maar wel flexibel zijn?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Met iets als Altijd Voordeel zou je de meeste flexibiliteit hebben doordat de langeafstandskorting dan meetelt, op die manier scheelt reizen vanaf Moerwijk maar 20 cent per enkele reis met reizen vanaf Hollands Spoor.

Maar als je collega een trajectabonnement wil kopen dan wordt het kiezen, waarbij je met de 4 euro verschil tussen een abonnement vanaf Moerwijk vs Hollands Spoor een abonnement vanaf Moerwijk er al uit hebt als je één dag in de maand vanaf dat station reist.
Hoe TrajectVrij omgaat met Centraal, wat niet op de route ligt, weet ik zo niet uit m'n hoofd. Al zag ik een topic op de NS Community langskomen wat suggereert dat Den Haag Centraal als station op de route Schiphol - Hollands Spoor gerekend wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Vandaag benzine getankt bij de Auchan. Op het bonnetje staat de prijs nog altijd omgerekend naar Franse franken. :shock:
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Dennenboom »

De Fransen houden kennelijk van rekenen in de vorige muntsoort. Tot aan de komst van de euro gebruikten oudere Fransen nog wel de "oude" Frank van voor 1960 die 100 maal minder waard is. Ze hadden het dan over "million" maar bedoelden 10.000 Frank. Maar Z2N zal daar wel meer over kunnen vertellen.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Er is in Frankrijk toch een wet die het vermelden van prijzen in Franse franken verplicht stelt?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten