Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

Hier in de buurt was de afgelopen dagen een voetbaltoernooi dat vanavond met een grote feest wordt afgerond. Blijkbaar heeft iemand een verkeerde knop ingedrukt, want het vuurwerk is nu al afgestoken..... _O-
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Vanwege een tekort aan actief cabinepersoneel hebben wij toestellen met bijbehorende crew ingehuurd bij andere airlines. Eén van deze is een Duitse huur-airline en het personeel (inclusief piloten) draagt grijze broekpakken in combinatie met een witte polo en eigen witte sneakers.

Ze hebben geen rangstrepen op de mouw maar heuze rang-broches.
Mindfuck van de dag: ik wil ook zulke bedrijfskleding!

Geloof me, het nieuwe DB-uniform is zakelijker dan dát. :')
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Je maakt wat mee op de luchthaven :Y
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Tom024 schreef: vr 05 aug 2022, 14:18
Oja, gisteren had ik mijn leidinggevende hierop aangesproken en volgens hem konden diensten gewoon omgezet worden, zolang ze maar binnen hetzelfde rooster vallen. Dus kennelijk voortaan elke avond maar even kijken of ik morgen nog wel de dienst moet rijden die ik verwacht te moeten rijden. :')
Ik weet niet waar jouw leidinggevende dat vandaan haalt maar zonder jouw toestemming mogen ze je niet zomaar een andere dienst geven. Als jij volgens jouw roulering dienst 15 hebt zoals bij jou het geval was en ze willen je een andere dienst geven zullen ze dat jou dus altijd eerst moeten vragen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

KIJK LIVE: koorddanser maakt spectaculaire oversteek boven Maas in Rotterdam
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1535342/ ... -rotterdam
#rijnmond #rtvrijnmond

Mij niet gezien. Ik neem wel gewoon de naastgelegen Erasmusbrug.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Michael schreef: di 09 aug 2022, 10:58
Tom024 schreef: vr 05 aug 2022, 14:18
Oja, gisteren had ik mijn leidinggevende hierop aangesproken en volgens hem konden diensten gewoon omgezet worden, zolang ze maar binnen hetzelfde rooster vallen. Dus kennelijk voortaan elke avond maar even kijken of ik morgen nog wel de dienst moet rijden die ik verwacht te moeten rijden. :')
Ik weet niet waar jouw leidinggevende dat vandaan haalt maar zonder jouw toestemming mogen ze je niet zomaar een andere dienst geven. Als jij volgens jouw roulering dienst 15 hebt zoals bij jou het geval was en ze willen je een andere dienst geven zullen ze dat jou dus altijd eerst moeten vragen.
Als de dienst binnen 'het rooster' valt (eigenlijk: binnen de raamtijd van het dienstblok in het rooster) hoeft het bedrijf je geen verschuivingstoeslagen of andere extraatjes toe te schuiven. Maar dat is wat anders.

Wijziging van een vaste dienst in je rooster moet minimaal 2 keer 24 uur van tevoren aan je worden medegedeeld. Los daarvan is het vooral praktisch om dat te doen; niemand kan van je verlangen dat je elke vijf minuten je online planning F5't om te kijken wat er nu weer op korte termijn gewijzigd is. Zonder dat soort gedoe staan er al genoeg diensten stil.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Zonder verder in details te treden: ik ben niet de enige met soortgelijke ervaringen met zowel dienstindeler als leidinggevende. Zonder kennis zaken presenteren als feiten die vervolgens onjuist blijken te zijn of zelfs strijdig met de CAO. Je kunt je inbeelden wat dat doet met het werkklimaat.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Was de verplichte Duitse bijdrage aan de publieke zenders hier onlangs niet punt van discussie? Want inmiddels is iets duidelijker geworden waar dat geld zoal heen ging:

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/08/09/ma ... d-a4138486
🗣
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Gistermiddag en -avond woedde er een brand in de duinen van Ouddorp.
Dankzij de goede verrichtingen van de brandweer heeft de brand het RTM-museum gelukkig net niet bereikt.
De lijn heeft mogelijk wel schade geleden, maar dat moet nog onderzocht worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Volgens een bericht op Facebook leek het wel of er een wagon met bielzen verloren is gegaan.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hendrik »

Klopt. Ik denk dat men heel blij is dat het daarbij gebleven is!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Maar liefst 62.500 liter water heeft het Defensie Helicopter Commando op de brand gestort. Gelukkig is de boel hier nu geblust, maar de droogte is nog niet over.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hendrik »

En dan waren er ook nog vier pompen die 7.000 liter per minuut uit de Grevelingen haalden...
Op de dronevideo zie je trouwens goed hoe groot het omliggende gebied is. Je moet er niet aan denken dat dat helemaal afbrandt!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Nee, gelukkig valt de schade heel erg mee.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Karl »

Heeft iemand routesuggesties om per trein vanuit Rouen naar Nederland te reizen met interrail? We hebben drie tot vier dagen de tijd en willen onderweg nog iets leuks doen, mag van boswandeling of strandbezoek tot een stadje of kasteeltje zijn.
Het is een spectrum.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Je moet tegenwoordig wel een Sherlock Homes zijn om op de oude, vertrouwde, manier een toegangskaart aan de deur van een attractiepark / dierentuin / bioscoop te kunnen kopen. Ze stellen de tekst zodanig op dat het wel lijkt alsof je alleen online de ticket en/of tijdslot kan kopen/boeken.

Maar ja.. bij dat park in Emmen stond bij de digitale ticketprijs.. heel in het klein óók een kassaprijs vermeldt (toeslag van € 2.50) wat mij deed vermoeden dat er tóch ter plekke bij de kassa een kaart gekocht kon worden. Gewoon, zoals het altijd al was.. geen 'gedoe' met vooraf, tijdens de vakantie nota bene, een dag en tijd moeten kiezen.. nee, vrijheid om op de dag zelf te beslissen en geen gehannes met elektronische tickets..

Mijn vermoeden bleek te kloppen, nadat ik telefonisch contact had gelegd. Jammer dat men dit niet op de site vermeld.. al was het maar weggestopt bij de FAQ.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Kun je niet op de dag zelf nog online een kaartje kopen?
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Ik zag net in Villach een man op een éénwieler achter een kinderwagen fietsen :shock:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Alleen al als ik aan een eenwieler denk, ga ik al op m’n plaat :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

dennistd schreef: za 13 aug 2022, 09:23 Ik zag net in Villach een man op een éénwieler achter een kinderwagen fietsen :shock:
Maar dan heeft hij dus toch minstens drie wieltjes. :mrgreen:
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Dat wel, maar zonder koppeling tussen de eenwieler en de kinderwagen lijkt het me toch knap lastig om je evenwicht te behouden
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

... dat ik vandaag vijf keer een landsgrens heb overschreden, één keer liggend in een trein, één keer zittend in een trein en drie keer lopend over een lange stalen brug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Echt, wat slepen die Duitsers toch allemaal mee in de trein zeg, de DB kan wel een verhuisbedrijf beginnen. Bolderkarren met tig koffers, schemerlampen, fietsen, kinderwagens, rolstoelen, schoonmoeders, ventilatoren, tenten, kano's en nog meer koffers. Liebe Gute. En dat alles alleen maar op Hamburg Hbf gespot.
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Ach, afgelopen weekend kwam ik op het balkon van mijn trein een Kroatisch stel tegen die met twee fietsen en nog wat dingen aan het verhuizen waren. Die waren overigens heel vriendelijk en maakten ruimte vrij om er langs te gaan, in tegenstelling tot de nodige keren dat mensen balkons/doorloop blokkeren met hun troep/fietsen en dan ergens anders gaan zitten. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Rob357 »

Vandaag controle in trein 4618, een sprinter in de spits in de Randstad. Bij de combinatie van deze drie factoren zie ik bijna nooit controle, goed bezig conducteurs!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten