Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Morgenochtend om kwart over acht beenmergpunctie, brrrrr.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hendrik »

Tjonge, heftig zeg! Heel veel sterkte!!
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Poe, je krijgt het weer goed voor de kiezen.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Heel veel sterkte :|
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Tijdens mijn middagwandeling: Mercedesje A komt me tegemoet, er gaat een raampje achterin open, wordt een blikje uitgegooid, raampje gaat weer dicht, auto rijdt door. Vier inzittenden, type white privileged young males.

Ik heb het blikje maar opgeraapt en heb geprobeerd de auto nog te traceren - was ik hem met inzittenden tegengekomen, dan had ik het teruggegeven (sorry, er viel per ongeluk iets uit je auto); zo niet, dan had ik het blikje erop gezet.

Maar helaas. Of gelukkig, want dit had natuurlijk alle potentieel in een stille tocht te eindigen.
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Altijd maar weer die witte cishet mannen!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

:')
🍉
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ik vraag me af op basis waarvan olof meent dat "cishet" een scheldwoord zou zijn.
🗣
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Wat betekent het eigenlijk? Heb dat woord nog nooit eerder gehoord of gezien en vraag me af of het eigenlijk wel eens een bestaand woord is :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Dat weet ik wel maar ik vind het wenselijk dat op een platform als dit taalgebruik gehanteerd wordt wat voor iedereen te begrijpen is. En als er dan jargon gebruikt wordt of termen die alleen in bepaalde gemeenschappen gangbaar zijn dan is het wenselijk dat je tussen haakjes in begrijpelijk Nederlands erachter zet wat het betekent. En daarom vraag ik het hier in plaats van zelf opzoeken via Google.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Tom98 schreef: wo 17 aug 2022, 14:54 Dat weet ik wel maar ik vind het wenselijk dat op een platform als dit taalgebruik gehanteerd wordt wat voor iedereen te begrijpen is.
Ik vraag me af of het haalbaar is dat leden bij iedere post die ze hier plaatsen nagaan of alle gebruikte termen wel door iedereen begrepen worden.

En zelfs op dit OV-hobbyistenforum worden nog vaak genoeg OV-gerelateerde termen gebruikt die ik niet kan volgen. Dan googel ik maar - en als ik er dan alsnog niet uitkom, vraag ik het hier wel even.
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Tom98 schreef:Wat betekent het eigenlijk? Heb dat woord nog nooit eerder gehoord of gezien en vraag me af of het eigenlijk wel eens een bestaand woord is :X
Het is een afkorting voor cisgender heterosekuelen. Oftewel personen die zich identificeren met hun geboortegeslacht en vallen op personen van het andere geslacht. Maar ja, dat is veel tekst dus vandaar de afkorting :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Dank voor de toelichting :pos:
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Tom98 schreef: wo 17 aug 2022, 14:54 Dat weet ik wel maar ik vind het wenselijk dat op een platform als dit taalgebruik gehanteerd wordt wat voor iedereen te begrijpen is. En als er dan jargon gebruikt wordt of termen die alleen in bepaalde gemeenschappen gangbaar zijn dan is het wenselijk dat je tussen haakjes in begrijpelijk Nederlands erachter zet wat het betekent. En daarom vraag ik het hier in plaats van zelf opzoeken via Google.
Er wordt hier een hoop geschreven waar ik geen biet van snap, maar waarbij de gesuggereerde methode meestal uitkomst biedt. Nou beschouw ik mezelf niet als helemaal achterlijk (en negeer ik kwade tongen die het tegendeel suggereren zover mogelijk) dus ik kan me niet voorstellen dat dat niemand anders hier nou wel eens overkomt. Dat het zeker binnen de context toch niet geheel onbegrijpelijke neologisme cishet nou net het woord zou moeten zijn dat een speciale uitleg zou verdienen is op zijn minst opmerkelijk. Stap gewoon eens uit je eigen gemeenschap en gebruik Google waarvoor het gemaakt is, zou ik zeggen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

trolly schreef: wo 17 aug 2022, 15:18 gebruik Google waarvoor het gemaakt is
Waarmee zou Tom98 moeten adverteren dan?
🗣
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Juridische dienstverlening.
🍉
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ha ja. Jurist én buschauffeur.

De Rijdende Rechter?
🗣
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: wo 17 aug 2022, 14:59
Tom98 schreef:Wat betekent het eigenlijk? Heb dat woord nog nooit eerder gehoord of gezien en vraag me af of het eigenlijk wel eens een bestaand woord is :X
Het is een afkorting voor cisgender heterosekuelen. Oftewel personen die zich identificeren met hun geboortegeslacht en * vallen op personen van het andere geslacht. Maar ja, dat is veel tekst dus vandaar de afkorting :)
Volgens mij moet op de plek van * het woord “uitsluitend” toegevoegd worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

isadora schreef: di 16 aug 2022, 13:52 Een nieuw ziekenhuis met nieuwe avonturen; leukemie kan dus mogelijk terugkeren, morgen hoor ik meer. :s
Zojuist telefoontje gehad van de hematologe;naast de beenmergpunctie dus ook nog een bot-biopt, om dieper onderzoek te kunnen verrichten.
Zowel het UMCU als het UMCG staat vol raadselen.
Ik ga maar eens liggen, morgenochtend rond kwart over acht onder het mes.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Lekker begin daar in het noorden. Weltrusten en sterkte morgen!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Ik lees net dat Pont Neuf in het Nederlands vertaald wordt als "Nieuwe Brug", maar aangezien neuf 9 is, moet dat toch "Negende Brug" zijn? :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Zijn Neuchatel en Neufchateau dezelfde plaats? *O*
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Is er ook een Pont Soixante Neuf? *O*
🗣
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten