Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik denk dat het lampje op mijn nachtkastje toch minstens 330 dagen per jaar twee keer wordt gebruikt en soms ook nog ‘s nachts, dus toch wel iets van anderhalf uur per dag minstens, dus toch minstens 12.500 uur. Voor een lamp uit de tijd dat LED nog niet zo goed was als nu volgens mij echt niet slecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Hedendaagse LED-koplampen halen die 12.500 branduren soms niet eens. Hoe vaak ik wel niet een hele jonge auto met niet werkende (dagrij)verlichting aan één kant zie rondrijden verbaast mij toch wel voor de leeftijd in verhouding tot de gemiddelde levensduur. Het zal ongetwijfeld wel meespelen dat een LED-lampje bij auto's wat moeilijker te vervangen is. Zeker bij full-LED komt dat meestal neer op het vervangen van de hele unit, wat een duur grapje kan worden. Daarentegen ben ik van mening dat veiligheid wel het allerlaatste is waar je op moet bezuinigen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef: za 28 jan 2023, 11:01 Nouja, volgens mij heb ik dit lampje sinds 2009 gebruikt. Dus 13 jaar is niet slecht.
Zeker niet slecht nee. Maar ... aan mijn slaapkamer grenst een inloopkast. En in die inloopkast heeft een gloeilamp gezeten die het bij 27 jaar heeft volgehouden. Nu moet ik er bij vermelden dat ik gemiddeld 2 keer per week 5 a 10 minuten in die kast kom.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Post »

ArrivaBas schreef: za 28 jan 2023, 13:40 Hedendaagse LED-koplampen halen die 12.500 branduren soms niet eens. Hoe vaak ik wel niet een hele jonge auto met niet werkende (dagrij)verlichting aan één kant zie rondrijden verbaast mij toch wel voor de leeftijd in verhouding tot de gemiddelde levensduur. Het zal ongetwijfeld wel meespelen dat een LED-lampje bij auto's wat moeilijker te vervangen is. Zeker bij full-LED komt dat meestal neer op het vervangen van de hele unit, wat een duur grapje kan worden. Daarentegen ben ik van mening dat veiligheid wel het allerlaatste is waar je op moet bezuinigen.
Nou zitten die dingen ook wel vaak in bumpers, nogal een trillingsgevoelige plek. Ik kan mij voorstellen dat de levensduur nogal verkort.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

TffpaA schreef: za 28 jan 2023, 12:31 Gek, bij mij is dat precies andersom.

Maar ik moet dan ook vaak de gang op.
Dat is slecht voor een spaarlamp: kortstondig branden en dus vaak aan en uit schakelen. Ik heb dit ooit gehoord van een lichtexpert op de radio.
Een spaarlamp in je wc monteren is dan ook geen nuttig idee, met de gedachte om energie en dus €'s te besparen. ;)
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Ik zit in de coupé met iemand die een irritante ringtone heeft. Het klinkt als een reguliere iPhone-ringtone, en een seconde na het begin gaat precies dezelfde ringtone af en spelen ze door elkaar. De eerste keer dacht ik: toevallig dat twee personen met een iPhone binnen één seconde na elkaar worden gebeld...
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door hauptbahnhof »

Sinds 25 januari heeft SNCF de tickets voor de lente in de verkoop gedaan. Waar vroeger makkelijk een TGV-ticket Parijs Gare de Lyon - Barcelona Sants voor €39 kan worden gescoord, is dat nu gewoon af en toe €94, maar meestal ruim boven de €100, enkele reis. Zelfs met een kortingskaart wordt het een dure grap zo. :N
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Hopelijk komt er snel opnieuw wat concurrentie op die verbinding...
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door hauptbahnhof »

Nu ik jouw reactie lees... Herinner ik mij dat het samenwerkingsverband SNCF-RENFE er niet meer is. Zou best kunnen dat het daaraan ligt. Wel balen dit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De goedkope kaartjes Parijs - Barcelona waren al enkele uren na de verkoopstart op 26 januari 6:00 weg. De SNCF heeft het dagen lopen hypen, heb dan ook vrienden die een bepaalde trein wilden hebben nogal opgejaagd snel te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door hauptbahnhof »

Ow, pas vanaf 6:00... Maar je bedoelt 25 januari toch?
Ik heb even na 0:00 gekeken en daarna pas laat in de ochtend.
Beide zelfde tarieven.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Zelfde verhaal toch met Thalys? Bij een actie zijn de mooiste tarieven ook in een mum van tijd weg.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door hauptbahnhof »

Mwah, valt mee. En als ik niet het €35-tarief vind, dan vind ik een stapje duurder. Maar bij SNCF was het echt veel meer stappen lijkt het.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Hé pssst Suus!


Ei?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Heb net in de koelkast gekeken, maar mijn eierdoos van het Nationaal Pluimveemuseum is leeg. En ik kan alleen op donderdag en zaterdag eieren kopen. Dus helaas Trolly.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Gisterenmiddag een VVV cadeaubon ingewisseld voor een VVV cadeaubon.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Waarom zou je dat doen? (~ Nielson)
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

De cadeaubon heb ik februari 2020 (vlak voor de coronacrisis) gekregen. Het tegoed wat op deze bon staat is drie jaar geldig. Door verschillende oorzaken (coronacrisis en ziekte c.q. uitvaart van mijn vader) was er niet van gekomen om de bon te besteden. Om te voorkomen dat (een deel van) het tegoed zou vervallen heb ik bij het VVV in Rotterdam de bon omgewisseld voor een nieuwe bon. Zodat ik in alle rust kan bekijken hoe ik het tegoed wil / kan besteden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Oh, de geldigheidsduur was bijna verstreken. Ja dat is op zich wel logisch.
🍉
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Duitse bureaucratie... :') Het is een ramp om een afspraak te krijgen bij de gemeente; ik heb er al lang geleden een gemaakt maar het duurt nog even voor ik aan de beurt ben. Als je nu een afspraak gaat plannen, zitten alle slots voor de komende twee maanden chronisch vol namelijk en moet je als een malle die pagina refreshen totdat er een paar slots vrijkomen. Iedere dag komt er een dag bij (over 2 maanden dus), plus vrijgekomen momenten door afzeggingen. Ieder kantoor geeft die zelf vrij, op willekeurige tijden, meestal "ergens in de ochtend". :')

Maar zonder Bürgeramt (= gemeente) geen Meldebescheinigung. En zonder Meldebescheinigung... van alles niet. Zo mocht de meneer van de BVG me officieel geen abonnement verkopen bijvoorbeeld. "Maar weet je wat," zei hij, "het mag eigenlijk niet maar ik doe het toch." :mrgreen: _O_
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Dat schijnt vooral een probleem te zijn in Berlijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

In Duisburg is het dezelfde ellende… en om je aan te melden, moet je officieel al in de woning zitten (geen idee wie dat gaat controleren, maar goed), dus je kunt je ook niet van te voren aanmelden…

Zelfde voor het verlengen van je rijbewijs, dat kon een hele tijd lang alleen bij het Straßenverkehrsamt en was het dus onmogelijk om ooit eens een afspraak te kunnen maken.. inmiddels kan dit ook bij het Bürgerbüro en heb ik na 5 maanden eindelijk een afspraak kunnen maken. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Suus schreef: ma 30 jan 2023, 21:54 Heb net in de koelkast gekeken, maar mijn eierdoos van het Nationaal Pluimveemuseum is leeg. En ik kan alleen op donderdag en zaterdag eieren kopen. Dus helaas Trolly.
Ik ben naar de markt geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Afgelopen dinsdag ben ik ook naar de markt geweest in Rotterdam (die bij metrostation Blaak) voor een bepaald merk sportsokken. Maar helaas ... het merk wat ik draag wordt niet meer gemaakt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Suus schreef: do 02 feb 2023, 10:20 Ik ben naar de markt geweest.
Daar was ik nou erg benieuwd naar. Dank je wel. Benieuwd wanneer de pompoen verschijnt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 79 gasten