Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Suus schreef: ma 20 mar 2023, 21:44 Ja, als je met de Interrail en de TGV wil is Frankrijk al snel een dure grap. Overigens is Spanje nog erger, aangezien daar alles wat in rang hoger staat dan Cercanías of Rodalies reserveringsplichtig is, terwijl je in Frankrijk nog zonder reserveringen met de TER en een deel van de Intercités kan.
En zelfs als je met de Cercanias of Rodalies wilt, succes met het personeel overtuigen dat Interrail geldig is. Met Feve had ik geen probleem, maar verder heb ik aardig wat keren over poortjes heen moeten springen.

Zoveel geld aan Interrail kan je overigens makkelijk vermijden, er zijn prima alternatieven die geen Thalys/Lyria zijn.
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jjasloot »

Juist omdat de interrail gratis was hebben we er wel voor gekozen de (dachten we dan) makkelijke opties te gebruiken. Nog steeds niet al te duur voor de afstand. En Lausanne doet al aan gratis ov voor toeristen en in Barcelona is het maandabonnement met 50% korting *O*
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

Vandaag op weg naar de bushalte ben ik gebeten door een hond. Ik liep gewoon op straat, er kwam een hond naar mij toe, en hap. Meteen in mijn been gepakt. Het baasje liep op afstand en kwam wel naar mij toe, maar deed vrij weinig, behalve de hond weg van mij halen en hem straffen. Toen ik op school aankwam heb ik in de wc even gekeken, en ik heb inderdaad twee bijtwondjes. De pijn valt gelukkig nog wel mee, maar een snelle google search zegt nu wel dat het slim is om er mee naar de dokter te gaan.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Als je niet meer weet wanneer je voor het laatst een tetanus-injectie gehad hebt zou ik er zeker even eentje halen, inderdaad. En je kan ook overwegen aangifte doen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Zo'n tetanus-injectie is vijf jaar geldig, dus bij twijfel zeker doen. :Y
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Heb er gisteren net eentje ontvangen, als eerste van een serie van 25 vaccinaties het komend jaar, inclusief viermaal corona.
Overigens is het nog flink lastig een afspraak te maken voor corona-prikken, heb bijna een half uur met een GGD'er aan de telefoon gehangen, om vervolgens doorverbonden te worden met de regionale GGD voor het vastleggen van de eerste afspraak. Helaas is dat niet gelukt, want een afspraak maken voor over twee weken is toch wel heel erg veel gevraagd. Misschien hebben ze aan het eind van de week overzicht over de eerste week van april. -0-
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

April064 schreef: di 21 mar 2023, 10:18 Vandaag op weg naar de bushalte ben ik gebeten door een hond. Ik liep gewoon op straat, er kwam een hond naar mij toe, en hap. Meteen in mijn been gepakt. Het baasje liep op afstand en kwam wel naar mij toe, maar deed vrij weinig, behalve de hond weg van mij halen en hem straffen. Toen ik op school aankwam heb ik in de wc even gekeken, en ik heb inderdaad twee bijtwondjes. De pijn valt gelukkig nog wel mee, maar een snelle google search zegt nu wel dat het slim is om er mee naar de dokter te gaan.
Zeker even naar de dokter gaan. Bijtwonden zijn vaak vies dus misschien heb je antibiotica nodig en idd eventueel een tetanus injectie. En als je contactgegevens van het baasje hebt, moet die eventuele kosten betalen.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ik schrik daar van. Ben zelf bang voor honden maar ook voor hun bezitters. Ik blijf ver weg van honden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

April064 schreef: di 21 mar 2023, 10:18 De pijn valt gelukkig nog wel mee, maar een snelle google search zegt nu wel dat het slim is om er mee naar de dokter te gaan.
Als je wilt achterhalen wie de eigenaar van die hond was, dan kun je misschien eens kijken naar Facebook groepen met hondeneigenaren in de buurt (van waar je gebeten bent). Want het is misschien niet de eerste keer dat die hond heeft gebeten en eenmaal succesvol, dan bijt ie vast nog iemand anders.
🍉
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Die man mag er niet mee wegkomen. Alleen al die onverschilligheid.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

Bedankt voor alle reacties, ik heb al een afspraak met de dokter gemaakt.

Aangifte doen wordt lastig aangezien ik geen info heb over de man en zijn hond, maar ik ga wel proberen om zo veel mogelijk info te achterhalen. Het gebeurde om de hoek van mijn straat, dus wellicht kennen wat mensen uit mijn buurt hem.

Ik was zelf altijd bang voor honden. Ik ben daar de afgelopen 2-3 jaar overheen gekomen, maar ik denk dat ik die angst nu weer heb.
zij/haar/hen/hun
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

Ik ben terug van de dokter. De wond is erg klein dus ik hoefde geen antibiotica. Ik ben ook nog beschermd tegen tetanus door de vaccinaties die ik als kind heb gehad. Zij zei wel om de wond in de gaten te houden voor als het verkeerd heelt, maar daar houdt het bij.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Goed dat je er wel even naar hebt laten kijken.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Men komt bij mij een glasvezelaansluiting aanleggen/boren, wat dan ook.

Eerst zou men afgelopen vrijdag komen tussen 8 en 13 uur. Om 12u een telefoontje dat de monteur 'door persoonlijke omstandigheden' verhinderd was.

Vandaag nieuwe afspraak. Niemand gezien, net gebeld met het bedrijf wat het aan moet gaan leggen: "Ik heb een melding dat u wordt gebeld als de monteur alsnog komt."

Ik trek dit soort dingen altijd erg slecht. :') :') :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

KPN Netwerk zou in mijn wijk glasvezel komen aanleggen. Halverwege maart zou de planning bekend worden. Begin maart opeens een geul precies voor het hek in de voortuin, die er twee dagen heeft gelegen. Half maart kwam inderdaad een mail, dat ze klaar zijn met werkzaamheden. Echt netjes is er niet gewerkt, de stoep is op sommige plekken nu bol en op andere plekken hol :s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

KPN Netwerk voert zelf geen werkzaamheden uit, maar laat dit doen door regionale (onder) aannemers door het hele land. En bij die (onder) aannemers willen wel eens beunhazen zitten.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door rikthoff »

Dat met die onderaannemers is bekend, de installatie van glasvezel heeft bij ons 1 jaar en 5 maanden geduurd.

Vandaar dat we nu bij Ziggo zitten. Die konden de zaak in 2 dagen rond maken :')
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Suus schreef: wo 22 mar 2023, 20:28Half maart kwam inderdaad een mail, dat ze klaar zijn met werkzaamheden.
Is het ook al aangesloten of zijn alleen de kabels uitgerold? Hier is men vorige maand bezig geweest (en dat is nog goed aan de vele scheve tegels en het vele zand) maar de daadwerkelijke aansluiting moet nog gebeuren, bij elke voordeur steekt nu een klein blauw draadje tussen de tegels uit zodat de volgende ploeg weet waar ze moeten graven om de boel daadwerkelijk aan te sluiten (en bij portieken met meerdere appartementen steekt er een heel bundeltje met draadjes uit).
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Bemined schreef: wo 22 mar 2023, 21:19 ... bij elke voordeur steekt nu een klein blauw draadje tussen de tegels ...
Het kan ook een groen of oranje draadje zijn. Dit is afhankelijk wat voor kleur kabel er gebruikt wordt.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

Gisteren met mijn studie naar Brussel gegaan. Wij hadden vrije tijd waarin ik lekker door de stad heb gelopen en daarna zijn wij een kijkje gaan nemen in het Europees Parlement. Ik vond het best leuk. Het stadscentrum van Brussel is erg mooi en het Europees Parlement was ook leuk om te zien.

De reis daarheen en de terugreis waren minder. Wij gingen met de tourbus en de stoelen van de Mercedes Intouro zaten niet geweldig om 3 uur in te zitten. Verder deden we er heel lang over om Brussel in en uit te komen (het autoverkeer daar is echt niet normaal), en gingen wij over de A12 tussen Antwerpen en Brussel, de "snelweg" met meerdere stoplichten, in plaats van de normale snelweg die er vlak naast ligt, de E19, waar overigens geen file stond.

Leuke stad dus Brussel, maar ik denk dat ik er niet meer met een bus of auto heen ga.
zij/haar/hen/hun
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

ODRAIL schreef: wo 22 mar 2023, 21:36
Bemined schreef: wo 22 mar 2023, 21:19 ... bij elke voordeur steekt nu een klein blauw draadje tussen de tegels ...
Het kan ook een groen of oranje draadje zijn. Dit is afhankelijk wat voor kleur kabel er gebruikt wordt.
Bij mij is het een oranje draad. In December hebben ze de kabels gelegd in de straat en volgens de huidige planning word in mei/juni de aansluiting in huis aangelegd. Maar aangezien de planning al meerdere keren is veranderd verwacht ik er niet teveel van in ieder geval.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ach ja, glasvezel en KPN. Jaren geleden hebben ze al de eerste voorbereidingen gedaan bij mijn huis. Een oranje draad dat al jaren op de grond zichtbaar is. Vorig jaar februari kreeg ik een bericht dat iemand van KPN langs zou komen om een afspraak voor installatie te maken. Die kwam en vertelde me dat ik binnen twee weken gebeld zou worden voor de afspraak. En ze wilden dat de bewoonster die beneden me woont verplicht thuis moest blijven tijdens de werkzaamheden. Binnen twee weken werd binnen vier maanden toen ik diverse gemiste oproepen van KPN ontving. Toen dacht ik laat maar lekker zitten. Sinds eind november heb ik een nieuwe modem en ik vind het wel best zo.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Heb op twee adressen glasvezel van KPN (gehad).
Het vorige adres was zonder rompslomp en allemaal volgens planning.
In het nieuwe huis was het al aangelegd, toen we er in trokken. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Hier al sinds halverwege 2012 aangesloten op de glasvezel, destijds nog van Reggefiber. Heeft wel flinke tijd geduurd toen, de vraagbundeling (of er wel genoeg interesse was om het aan te leggen) dateert al van 12 maanden daarvoor.
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jjasloot »

jjasloot schreef: ma 20 mar 2023, 17:04 Ik ga volgende maand op vakantie *O*

Vorig jaar heb ik 2 interrail passen gewonnen. Mijn reisgenoot en ik hadden bedacht om daarom naar een slecht interrail land te gaan, Frankrijk. Nou dat hebben we alweer overboord gegooid en nu is het Lausanne en Barcelona. Iets van Frankrijk maar niet te veel dachten we.


De TGV Lyria Parijs - Lausanne is geannuleerd :( Geen mailtje van gekregen maar zelf achtergekomen :( En omboeken is tot nu toe ongeveer onmogelijk :s :(
Nou, als je de SNCF belt op hun Franse telefoonnummer en lang genoeg wacht is het best een klantvriendelijk bedrijf. Extra gratis reservering aangemaakt voor de volgende trein dus als de oorspronkelijke trein toch rijdt pakken we die, anders de volgende. Goede oplossing *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten