Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door DDietzen »

Ik ontdekte zonet dat de Belgische spoorlijn 144 exact 14,4 km lang is. Daar word ik nou blij van :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Zo kort? Als ik dan met de spoorlangswandeling van Brussel naar Luxemburg in Gembloux ben aangekomen, kan ik daar mooi eens een zijspoorlangswandeling van maken :D

Ik ontdekte deze week dat je in een groot deel van de regio Antwerpen (van Essen tot Boom en van Sint-Niklaas tot Lier) voor een vrij scherpe prijs een elektrische deelfiets van Donkey Republic kan huren en daarmee ben ik vandaag van Kapellen naar Beveren gefietst om wat stations van buiten op de foto te zetten. De route ging eveneens door de Kennedytunnel. Daar wilde ik al een tijdje heen, vanwege de diagonale liften naar de fietstunnel. Wel een beetje een creepy tunnel, spierwit en op een verdwaalde hardloper na was er helemaal niemand. En de Vlaamse fietssnelwegen zijn echt prettig, de F14 van Essen naar Antwerpen parallel aan spoorlijn 12 bijna helemaal af behalve een stuk tussen station Kapellen en Sint-Mariaburg. In Antwerpen kan je via de comfortabele fietssnelringweg F10 fietsen, en daarna ging het met de F4 die parallel aan spoorlijn 59 loopt als een malle door de provincie Oost-Vlaanderen naar Beveren, en die had ik ook wel tot Sint-Niklaas kunnen afrijden als ik wat eerder van huis was gegaan :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

Vandaag heb ik een nieuwe telefoon gekocht, een Samsung Galaxy A33. Niet het allernieuwste, maar deze had ten minste wel een betaalbare prijs.

Er waren wel erg veel apps standaard geïnstalleerd. Waaronder dingen als Netflix, Disney+, en Youtube Music. Ik gebruik geen van deze apps, dus ik heb alle standaard apps die ik kon verwijderen meteen verwijderd.
zij/haar/hen/hun
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

En het (tijdelijk) niet hanteren van een consequent merkenbeleid is begonnen: vandaag van Thalys een mailtje gekregen om een treinreis naar Londen met Eurostar te promoten.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Zo ... mijn lichaam is ook weer bij de (zomer) tijd :pos: ;) .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik liep gisteren langs de BBB :o
Spoiler: show
Bob Bijzondere Binnenhuisaccessoires
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Ik kreeg er net eentje van 21 maart, en een goedkeuring van een onterecht afgewezen claim uit januari.

Nu de gigantische achterstand bij NS International nog
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: wo 05 apr 2023, 09:06 Het lijkt erop dat de NS sneller wordt met het (handmatig) goedkeuren van GtbV-claims: ik kreeg net een goedkeuring van een claim van 3 februari *O*
Mijn claim was zondag binnen drie minuten goedgekeurd. Ik was langer bezig met het invullen van het formulier dan NS nodig had om het te lezen en verwerken. _O-
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Aankomend paasweekend werkzaamheden in Utrecht waardoor interessante treinseries ontstaan zoals Amsterdam Muiderpoort-Utrecht Centraal via Baarn-Den Dolder en Zwolle-Utrecht Maliebaan via Amersfoort. Ook gaan er IC's stoppen in Baarn en Den Dolder.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door MetroRET »

Eerder Almere Centrum-Zwolle via Amersfoort ;-)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Koningsdag wordt ook een aangepaste lijnvoering als ik de lijst op Treinposities mag geloven…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door reisthijs »

MetroRET schreef: wo 05 apr 2023, 11:07 Eerder Almere Centrum-Zwolle via Amersfoort ;-)
...Vanaf Amersfoort gecombineerd met de sprinter uit Utrecht Maliebaan!
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door MetroRET »

Ik weet niet waar je dat gezien hebt, maar de museumpendel rijdt dit weekend gewoon Ut-Utm.
https://treinposities.nl/vertrekstaat/u ... 2023-04-08
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door reisthijs »

Wat dacht je van de NS reisplanner?
Of hier: https://treinposities.nl/vertrekstaat/u ... 2023-04-09
Op de site van het Spoorwegmuseum staat ook dat de museumpendel dit weekend niet gewoon Ut-Utm rijdt.
Laatst gewijzigd door reisthijs op wo 05 apr 2023, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

De NS reisplanner geeft voor Utrecht Centraal-Maliebaan op 8 april een advies via Den Dolder :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

MetroRET schreef: wo 05 apr 2023, 11:43 Ik weet niet waar je dat gezien hebt, maar de museumpendel rijdt dit weekend gewoon Ut-Utm.
https://treinposities.nl/vertrekstaat/u ... 2023-04-08
Ik zie een lege pagina? :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Lijn 45 »

Ik zie de vertrektijden alleen als ik op Treinposities ben ingelogd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Bokito is overleden. :cry:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door DDietzen »

Meltrain schreef: wo 05 apr 2023, 15:36
MetroRET schreef: wo 05 apr 2023, 11:43 Ik weet niet waar je dat gezien hebt, maar de museumpendel rijdt dit weekend gewoon Ut-Utm.
https://treinposities.nl/vertrekstaat/u ... 2023-04-08
Ik zie een lege pagina? :s
"Zonder planning" in het dropdownmenu omzetten naar "Met planning"? Anders worden alleen vertrektijden van de komende anderhalf uur getoond.

Zelf vind ik het behoorlijk irritant dat "Zonder planning" de standaard is waar 'ie ook snel op terugspringt als ik even niets met de site doe, maar ja.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Als je 'met planning' aanzet krijg je inderdaad treinen te zien, maar als je doorklikt blijken ze geen vertrek- en aankomsttijden te hebben. Waarschijnlijk iets fout op treinposities, want in de brondata komt de 28300 op vrijdag en zaterdag geheel niet voor.
rhemkes
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 17 dec 2021, 10:37
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door rhemkes »

Als het goed is, is "met planning" nu de standaard (tenzij je het zelf al uit had staan).

Verder waren de vermelde treinen inderdaad fout, het systeem keek ten onrechte ook nog in oude versie van de drgl in een poging toch nog treinen te vinden als er verder nul vertrekken gevonden konden worden. Dat heb ik gecorrigeerd.

Groeten,
Roel
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

:pos:
Milco schreef: wo 05 apr 2023, 11:17 Koningsdag wordt ook een aangepaste lijnvoering als ik de lijst op Treinposities mag geloven…
Hierover gesproken, niet alleen lijnvoering is anders, ook frequenties en intervallen. Ik vermoed vanwege het nog altijd aanwezige personeelstekort worden enkele treinseries afgeschaald tot een uurdienst om elders meer treinen in te kunnen zetten. Onder andere Eindhoven - Venlo wordt een uurdienst in de huidige planning, waarbij ook nog eens sommige treinen Blerick overslaan vanwege de omgeleide ICE.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Bemined schreef: wo 05 apr 2023, 17:05 Als je 'met planning' aanzet krijg je inderdaad treinen te zien, maar als je doorklikt blijken ze geen vertrek- en aankomsttijden te hebben. Waarschijnlijk iets fout op treinposities, want in de brondata komt de 28300 op vrijdag en zaterdag geheel niet voor.
28300 rijdt inderdaad niet. Zondag rijdt de 5600 enkele ritten naar/vanaf Utrecht Maliebaan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Op treinposities staan die ritten als 28300 naar Maliebaan en als 5600 in de terugrichting.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 62 gasten