Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

In Hafas staan ze er in als 28300 tussen Amersfoort en Utrecht Maliebaan en v.v.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

... dat ik de trotse houder ben van een 10-rittenkaart voor reizen per Eurocity tussen Praag en Berlijn. *O* Dit obscure kaartje is uitsluitend te koop in Tsjechië, en uitsluitend aan het loket. De informatiepagina online is alleen in het Tsjechisch. :') Of dat een foutje is of bewust is mij niet duidelijk. Er bestaat ook een variant voor Praag <-> Dresden en een variant voor de 1ste klas. Je mag zelf kiezen hoeveel ritten je per richting maakt, 7x heen en 3x terug kan bijvoorbeeld ook. En je kunt contant in euro's betalen; dat scheelt bij zo'n groot bedrag toch wel weer.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Het was een gezellige avond bij ons op de zaak afgelopen woensdag. Om 22:30 gingen de laatste gasten weg, op één tweetje na, dat nog bleef hangen om de rest van hun fles wijn (heel langzaam) op te drinken. De koks waren al klaar, hadden hun sluitdrankje op en gingen naar huis. De afwasser had zijn laatste afwas ook erdoor en ging even later ook weg. Ik was zo goed als klaar met alles wat ik nog te doen had, en ondanks dat we eigenlijk nooit aan 'laatste ronde' doen besloot ik dat laatste tweetje om 23:30 toch maar eens de rekening te gaan brengen want dan kon ik ook naar huis. Het was mooi geweest. Op dat moment kwamen ze echter zelf al naar me toe om af te rekenen. Ze vertrokken, ik deed alle deuren op slot, ruimde het laatste spul op en ging naar kantoor op de 2e etage om de kassa op te maken. Ik was op dat moment alleen in het pand, dat in 2016 was afgebrand maar oorspronkelijk dateert uit 1850. Ik krijg geen eng gevoel bij ons pand en durf er best 's avonds laat alleen te zijn, maar het is net als naar bed gaan na een enge film kijken: je moet je hoofd niet gek laten maken.

Op het moment dat ik klaar was, rond 23:55 uur, begon ineens een handvat dat aan de kluis hangt te tikken. Tik tik tik. En daarna langer en harder. Tak Tak Tak Tak Tak Tak Tak! Wat kon het zijn? Ik zat stil, het tochtte niet. Het kon niet zomaar gaan bewegen! Ik werk er al twee jaar en had het nog nooit meegemaakt. Ik bedacht me maar dat er beneden een koeling of ventilatie aansprong en trilling veroorzaakte. Ik ging vlug naar huis en op het moment dat ik de deur uitliep begon de kerkklok naast het pand middernacht te slaan. Twaalf slagen in de nacht, ik stapte vlug met een unheimisch gevoel mijn autootje in en reed naar huis.

De volgende dag vertelde ik de eigenaar over deze toch wel creepy ervaring. Hij en de koks keken er verwonderd van op, maar de eigenaar zei 'het gebeurt wel eens dat er dingen gaan trillen als er een zware trein voorbij rijdt.' En de kluis heeft laatst een reparatie gehad. Toen ik gisteravond om en nabij 23:20 het kantoor in liep, was het hengseltje weer aan het tikken. Dus ik kijk gauw uit het raam, en er reed inderdaad een goederentrein voorbij op de spoorlijn 200 meter verderop. En toen die weg was, hield het getik ook op.

Einde van dit verhaaltje, ik had niet gedacht dat trillingen van treinen nog zo ver doordreunden, ondanks dat er door heel Twello raildempers liggen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Leuk verhaaltje. :)
Maar je werkt dus nu in Twello? Ik dacht namelijk dat je in (het station van) Lochem werkte.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Bij ons op het lab spookte het ook soms, apparaten die ineens aan of uit gingen of de radio. In 2007 is een collega overleden en we zeiden altijd 'of dat is Hanneke ' maar ik had echt collega's die niet 's avonds of 's nachts alleen in hun dienst op het lab durfde te zijn :lol:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

umbusko schreef: vr 07 apr 2023, 00:47 ... dat ik de trotse houder ben van een 10-rittenkaart voor reizen per Eurocity tussen Praag en Berlijn. *O* Dit obscure kaartje is uitsluitend te koop in Tsjechië, en uitsluitend aan het loket. De informatiepagina online is alleen in het Tsjechisch. :') Of dat een foutje is of bewust is mij niet duidelijk. Er bestaat ook een variant voor Praag <-> Dresden en een variant voor de 1ste klas. Je mag zelf kiezen hoeveel ritten je per richting maakt, 7x heen en 3x terug kan bijvoorbeeld ook. En je kunt contant in euro's betalen; dat scheelt bij zo'n groot bedrag toch wel weer.
21 euro per ritje is voor Tsjechische begrippen nog best prijzig denk ik? Voor 34 euro kun je immers vanuit Praag aan de Nederlandse grens staan. Maar wel een interessant kaartje, ben benieuwd of de conducteurs van de DB ermee bekend zijn.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Meltrain schreef: vr 07 apr 2023, 14:12 Leuk verhaaltje. :)
Maar je werkt dus nu in Twello? Ik dacht namelijk dat je in (het station van) Lochem werkte.
Al twee jaar niet meer. Iets met een lul van een eigenaar die alleen maar om geld denkt en niet om gasten en al helemaal niet om het personeel.
Die zaak in Lochem is trouwens verkocht en staat nu toch al zeker een jaar leeg. Ik was er laatst eens kijken. Aan de achterkant hangt nog steeds een reclamedoek dat ik nog heb opgehangen. Op het terrasje aan de voorkant staan allemaal afbladderende tafels en de boompjes groeien al door de tegels. Zonde.

Het dak is wel vernieuwd door de pandeigenaars (er zat in mijn tijd een gat in) en de perronkap heeft ondersteuning gekregen aan de spoorzijde. En dat is nu ook nog het enige dat er goed uitziet aan het pand.
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Tom024 schreef: vr 07 apr 2023, 21:15 21 euro per ritje is voor Tsjechische begrippen nog best prijzig denk ik? Voor 34 euro kun je immers vanuit Praag aan de Nederlandse grens staan. Maar wel een interessant kaartje, ben benieuwd of de conducteurs van de DB ermee bekend zijn.
Heel erg veel goedkoper krijg je een kaartje naar Berlijn nou ook weer niet, en zeker niet last-minute. Ik moet goed zoeken voor iets goedkopers. En als er iets goedkoops is, kan ik dan natuurlijk altijd nog los boeken, zolang ik mijn 10 reizen maar binnen een jaar gemaakt krijg. Dat het via Cheb goedkoop is, betekent helaas niet dat dat in alle richtingen zo is.

Als ik bijvoorbeeld een reis Praha -> Berlin over exact twee maanden plan, krijg ik alleen de eerste trein van 06:25 voor 337 kronen (= ca. €13,50). Alle overige treinen zijn 578 kronen (ca. €23) of 699 kronen (ca. €28). En voor komende zaterdag krijg ik 819 (ca. €33) voor de eerste trein en 1301 (ca. €52) of 1422 (ca. €57) voor de rest. Dan lijkt me gegarandeerd €21,90 een goede deal.

Ik ben ook benieuwd; geen idee of de samenstelling van het DB-personeel op deze treinen een beperkte of uitgebreidere groep is, dus we gaan het zien.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Ardan schreef: vr 07 apr 2023, 11:43 Het was een gezellige avond bij ons op de zaak afgelopen woensdag. Om 22:30 gingen de laatste gasten weg, op één tweetje na, dat nog bleef hangen om de rest van hun fles wijn (heel langzaam) op te drinken. De koks waren al klaar, hadden hun sluitdrankje op en gingen naar huis. De afwasser had zijn laatste afwas ook erdoor en ging even later ook weg. Ik was zo goed als klaar met alles wat ik nog te doen had, en ondanks dat we eigenlijk nooit aan 'laatste ronde' doen besloot ik dat laatste tweetje om 23:30 toch maar eens de rekening te gaan brengen want dan kon ik ook naar huis. Het was mooi geweest. Op dat moment kwamen ze echter zelf al naar me toe om af te rekenen. Ze vertrokken, ik deed alle deuren op slot, ruimde het laatste spul op en ging naar kantoor op de 2e etage om de kassa op te maken. Ik was op dat moment alleen in het pand, dat in 2016 was afgebrand maar oorspronkelijk dateert uit 1850. Ik krijg geen eng gevoel bij ons pand en durf er best 's avonds laat alleen te zijn, maar het is net als naar bed gaan na een enge film kijken: je moet je hoofd niet gek laten maken.

Op het moment dat ik klaar was, rond 23:55 uur, begon ineens een handvat dat aan de kluis hangt te tikken. Tik tik tik. En daarna langer en harder. Tak Tak Tak Tak Tak Tak Tak! Wat kon het zijn? Ik zat stil, het tochtte niet. Het kon niet zomaar gaan bewegen! Ik werk er al twee jaar en had het nog nooit meegemaakt. Ik bedacht me maar dat er beneden een koeling of ventilatie aansprong en trilling veroorzaakte. Ik ging vlug naar huis en op het moment dat ik de deur uitliep begon de kerkklok naast het pand middernacht te slaan. Twaalf slagen in de nacht, ik stapte vlug met een unheimisch gevoel mijn autootje in en reed naar huis.

De volgende dag vertelde ik de eigenaar over deze toch wel creepy ervaring. Hij en de koks keken er verwonderd van op, maar de eigenaar zei 'het gebeurt wel eens dat er dingen gaan trillen als er een zware trein voorbij rijdt.' En de kluis heeft laatst een reparatie gehad. Toen ik gisteravond om en nabij 23:20 het kantoor in liep, was het hengseltje weer aan het tikken. Dus ik kijk gauw uit het raam, en er reed inderdaad een goederentrein voorbij op de spoorlijn 200 meter verderop. En toen die weg was, hield het getik ook op.

Einde van dit verhaaltje, ik had niet gedacht dat trillingen van treinen nog zo ver doordreunden, ondanks dat er door heel Twello raildempers liggen.
Even naar StevenSTeven King sturen voor inspiratie van een nieuw boek? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

Dit paasweekend zijn wij voor het eerst naar het vakantiehuisje van mijn ouders gegaan en daar een leuk weekend gehad. Bij terugkomst bleken er eieren tegen ons huis aan zijn gegooid. Ik snap dat het Pasen is, maar doe dat lekker bij jezelf als je zo graag eieren tegen een raam wilt gooien.
zij/haar/hen/hun
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik stond net met de tram bij een overweg zonder bomen te wachten om een goederentrein met drie wagons voor te laten. :')
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

In Berlin?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ik zat in een SEV-bus die achteruit een doodlopende straat in moest om de eindbestemming te bereiken. :')

Vlak voor het station kwamen we overigens, in een soort woonerf, ook nog drie bussen tegen die de andere kant op moesten. Door creatief bermgebruik ging het allemaal net.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Meltrain schreef: di 11 apr 2023, 15:14In Berlin?
Nee, in Olomouc. :')
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Personeelstekort/staking/oorlog in Oekraïne, streep door, wat niet van toepassing is. :mrgreen:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door iamthedutchdude »

PHS schreef: vr 14 apr 2023, 11:10 Van Arriva ontving ik zojuist een reactie op een klacht ...die ik had ingediend op 24 december 2022 :')
Zo loopt er bij mij nog een klacht waarvan ik het eerste bericht reeds op 9 juni 2022 ingediend heb. Zojuist daar maar weer een herinnering over gestuurd...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ach, ik deed ooit een melding over een verouderde vertrekstaat bij Connexxion in de regio Utrecht en kreeg een jaar later (Qbuzz reed toen allang in die concessie) opeens nog een reactie per brief. Op GVU-briefpapier ook nog notabene :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Petitie om kinderen in treinen te verbieden. :X #help
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Van alle plaatsen op de wereld was de Amstel Gold Race wel een van de laatste waarvan ik verwachtte een studiegenoot van mij tegen te komen. En omdat die als vrijwilliger bij een van de rijdende wielerploegen actief was, heb ik via hem een wedstrijdbidon gescoord. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Volgens mij heb je een leuk en geslaagd ritje naar Limburg gehad ;)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ondanks dat het weer niet helemaal meewerkte, was het zeker een leuke zondag. Mijn auto heeft zich kranig geweerd, en voor mij is 400 kilometer autorijden op één dag ook een record. :)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

VIRM schreef: za 18 mar 2023, 09:56 Dus als er ooit eens een Nederlandse versie komt van Ultimate Airport Dubai, dan zien we jou er in terug? Een honderdtal A380's op Schiphol moeten we er dan natuurlijk zelf bij fantaseren. ;)
waldo79 schreef: za 18 mar 2023, 10:39 Sowieso altijd vermakelijk om te lezen die avonturen op het vliegveld ;)
Jullie vragen en ik lever! Mijn nieuwe longread staat online in OV in Woord.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Afbeelding

De koning komt volgende week op bezoek in Rotterdam. Het station is alvast versierd…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Komt hij ook zelf met de trein?
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 172 gasten