Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Dat doet mij denken aan de berichtgeving over het belasten van wegwerpdingen bij restaurants. Alsof de branche niet genoeg tijd heeft gehad om te experimenteren met bakjes en bestek dat wel goed werkt.
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Milco schreef: za 27 mei 2023, 20:38 Die houten vorkjes van de Julia’s zijn best wel irritant… Ben ik de enige bij wie die dingen altijd afbreken of krombuigen? -0-

Voortaan maar een vork van huis meenemen denk ik…
Dat is ook de bedoeling vanaf 1 juli. Neem ook een beker/mok mee voor de drank die je erbij besteld. ;)
(..)Verminderen van het gebruik van plastic wergwerpbekers en -bakjes voor dranken en maaltijden
Nederland is verplicht om het gebruik van wegwerpbekers en -bakjes te verminderen. Vanaf 1 juli 2023 betalen klanten van afhaallocaties, bezorglocaties en supermarkten voor wegwerpbekers en -bakjes die plastic bevatten. Voor dranken en maaltijden die ter plekke worden bereid, kunnen klanten ook kiezen voor het gebruik van een herbruikbaar alternatief. Zo kunnen ze op de ene locatie bijvoorbeeld zelf een beker of bakje meenemen. En op de andere locatie gebruikmaken van retourneerbare bekers of bakjes waar borg voor wordt betaald.

Vanaf 1 januari 2024 zijn voor consumptie op locatie wegwerpbekers en -bakjes die plastic bevatten geheel verboden. Dat geldt bijvoorbeeld voor horeca, evenementen, kantoren, instellingen, verenigingen en sportclubs. (..)
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... erpplastic

Duss.. vanaf volgend jaar ook een eigen beker mee naar kantoor. ;)
Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan op locaties waar koffiemachines staan die nog zelf een beker droppen in de houder en dan vullen.
Of locaties waar veel 'vreemd volk' komt (wachtruimtes bijvoorbeeld) en je hebt er ff niet aan gedacht om je eigen mok mee te nemen. :s

.. én wanneer is een artikel 'to-go'/ wegwerp bij een stationswinkel maar in de supermarkt kan het ook voor thuisgebruik aangeschaft worden (maaltijdsalade bijvoorbeeld). Gaat de supermarkt die beide concepten bediend daar onderscheidt in maken door wel of niet de wegwerptoeslag in rekening brengen?
~~~~~~~~~~~~~~~~

Wat ik eigenlijk kwijt wilde: zojuist wilde ik enkele rekeningen betalen, log in bij de ABNAMRO.. krijg een zowat beeldscherm vullende pop-up dat ik dringend mijn persoonlijke gegevens moet controleren. Nog een bestraffend zinnetje erbij dat men mij dit al eerder had gevraagd :?: Geen idee, heb ik zeker een bankmail gemist. Ach ja.. de banken moeten hun klanten kennen hè, onder druk van de toezichthouder. :X

Enfin, ik controleer mijn gegevens en vink netjes aan dat deze kloppen. Gaat dat verdomde pop-up scherm niet weg. :twisted:
Navragen bij de chatbot helpt mij ook niet, want een vraag die uit meerdere zinnen bestaat gaat haar pet kennelijk te boven.
Wordt mij de vraag gesteld of ik een medewerker wil spreken? Ja, graag.
Is het antwoord: dat een medewerker alleen van maandag tot en met zaterdag beschikbaar is. Duss..

Zeg, ABNAMRO.. waarom bieden jullie dan die mogelijkheid aan op een zondag? Die chatbot heeft toch wel de jaarkalender in de programmering staan of niet? :neg: :evil: :idea:

Klotezooi.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik heb een eigen mok op kantoor. Gebietst bij de Gemeente Amsterdam *O*

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Jij zit met pinksteren op kantoor? :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nee, er staat toch dat ik er helaas niet ben?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Die mok had ook zo bij de firma Omdenken vandaan kunnen komen. ;)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Suus schreef: zo 28 mei 2023, 14:48 Nee, er staat toch dat ik er helaas niet ben?
Ik vind het een verwarrende (vragen opwerpende) foto, Suus. ;)
Het is jouw persoonlijke mok.
Er ligt een briefje onder dat jij er niet bent en je de collega's een prettige werkdag wenst.
Jouw koffiemok staat onder het koffieapparaat.

Wie is er met jouw koffiemok aan de haal?
Of mag er niemand koffie drinken in jouw afwezigheid (mok+briefje bij elkaar op een plek waar ik dat eerder op jouw bureau/je flexibele werkkluisje verwacht. )


~~~~~~~~~~~~~~~~~
Durashift schreef: zo 28 mei 2023, 13:11
Wat ik eigenlijk kwijt wilde: zojuist wilde ik enkele rekeningen betalen, log in bij de ABNAMRO.. krijg een zowat beeldscherm vullende pop-up dat ik dringend mijn persoonlijke gegevens moet controleren. (..)
Gelukkig, zojuist ingelogd en geen pop-up scherm meer. Gewoon mijn rekeningoverzicht en de benodigde betalingen kunnen uitvoeren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Er staat op kantoor altijd een mok onder het koffiezetapparaat om de lozing van eventuele onverwachte automatische spoelbeurten op te kunnen vangen. Zo loopt de opvangbak niet over.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iamthedutchdude
Berichten: 958
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door iamthedutchdude »

Fijn begin van het NS Flex Dal Vrij dat ik besteld heb. Ik mag de eerste dagen op tijdelijke reisrechten gaan reizen omdat de OV-chipkaart nog niet verzonden is... Benieuwd hoe dat gaat met het doorreizen in de spits icm overstappen op andere vervoerder...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Suus schreef: di 30 mei 2023, 11:21 Er staat op kantoor altijd een mok onder het koffiezetapparaat om de lozing van eventuele onverwachte automatische spoelbeurten op te kunnen vangen. Zo loopt de opvangbak niet over.
Toch roept die foto vragen op. Zoals bijvoorbeeld of je 'm zelf gemaakt hebt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Arriva heeft een nieuwe website en het is niet eens een complete ramp. :Y Wel benieuwd of de voorheen op willekeurige plaatsen verstopte info straks wel vindbaar wordt. :mrgreen:
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door hauptbahnhof »

Rob357 schreef: za 27 mei 2023, 11:40 ... dat ik mij elke keer weer verbaas over hoe incapabel GVB is. Begin dit jaar is de prijs van Extra Flex verhoogd van 14 naar 15 euro per maand. GVB heeft dat op één plek meteen aangepast, de rekening. Op de pagina met het overzicht van de actieve abonnement op mijnGVB staat nog 14 euro, toen ik de klantenservice daarover contacteerde zeiden ze dat het er stond omdat het de prijs was bij de start van het abonnement, volgens hen volledig logisch. Maar kijk hieronder en oordeel zelf:
Afbeelding
Net ging ik mijn reisgedrag analyseren en vond ik een rekentool van GVB Flex, maar ook daar staat tot mijn verbazing een prijs van 14 euro. Eigenlijk wordt je dus voorgelogen, de echte besparing is kleiner dan dat uit de rekentool komt voor Extra Flex. De prijzen van de andere abonnementen lijken juist weer te hoog te zijn.
Afbeelding
Zou het niet zo kunnen zijn dat de tarieven verhoogd zijn, maar dat daarna deze weer verlaagd zijn (tijdelijk?) voor nieuwe klanten? Dan heb jij als bestaande klant met je huisige abonnement geen recht op de nieuwe prijs tenzij je je abonnement opzegt en opnieuw aanvraagt (rekening houdende met eventuele wachttijd (soms moet je 3 mnd wachten ofzo).
Dit heb je bijv ook bij telecomaanbiedingen. Werkt volgens hetzelfde principe.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik wist niet dat Flixtrain kaartautomaten heeft. :shock: Maar ik kwam er net een tegen op Hamburg Hbf. (Ja, ik reis Berlijn-Aachen via Hamburg want dat was het goedkoopst. :') En vanwege de omleidingen via Magdeburg sowieso maar een minuut of 20 langer.)
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door OV-Hobbyist »

Op Hannover Hbf staat op spoor 7/8 (of spoor 9/10, dat weet ik zo niet) ook een kaartautomaat van Flixtrain.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Rob357 »

hauptbahnhof schreef: do 01 jun 2023, 12:29 ---KNIP---
Zou het niet zo kunnen zijn dat de tarieven verhoogd zijn, maar dat daarna deze weer verlaagd zijn (tijdelijk?) voor nieuwe klanten? Dan heb jij als bestaande klant met je huisige abonnement geen recht op de nieuwe prijs tenzij je je abonnement opzegt en opnieuw aanvraagt (rekening houdende met eventuele wachttijd (soms moet je 3 mnd wachten ofzo).
Dit heb je bijv ook bij telecomaanbiedingen. Werkt volgens hetzelfde principe.
Dat is een mogelijkheid waar ik niet aan gedacht heb en zou zeker het geval kunnen zijn! Maar in dit geval had ik het gedeeld met de klantenservice en zij bevestigden dat het incorrect was.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door hauptbahnhof »

Ik denk eigenlijk ook dat dat 'm is. Want in jouw verhaal lees ik iets van €14 bij de start van het abonnement. Dus het is alleen behoorlijk verrot aan jou uitgelegd helaas.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

Vandaag is de treinramp van Eschede 25 jaar geleden.
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Rob357 »

hauptbahnhof schreef: do 01 jun 2023, 23:00 Ik denk eigenlijk ook dat dat 'm is. Want in jouw verhaal lees ik iets van €14 bij de start van het abonnement. Dus het is alleen behoorlijk verrot aan jou uitgelegd helaas.
De prijs is per 1-1-2023 verhoogd van 14 maar 15 euro, zowel voor huidige abonnementshouders als mensen die het nieuw afsluiten. Op dit moment staat er ook 15 euro op de website. Maar het bedrag staat op meerdere plekken genoemd en is niet overal geüpdatet per 1-1-2023. Dat bevestigde de klantenservice ook, in dit geval is er geen sprake van kortingen voor mensen die het nieuw afsluiten.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

Ik heb me vergist, de herdenking is pas morgen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Iemand eigenlijk enig idee wat er met Spoorwegen 2023 is gebeurd? Is deze boekenreeks stilletjes gestopt na 2022?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Verschijnt in juli als het goed is. Uitgave van vorig jaar verscheen ook pas in juni of juli dacht ik.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Ik heb Spoorwegen 2023 al op 31 december 2022 besteld, dus ik zit er ook op te wachten.

Koop hem niet ieder jaar, maar hooguit 1x per 2 of 3 jaar.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ach, ik kreeg eerst een afwijzing omdat ik Groningen als vertrekpunt opgegeven had maar in Leeuwarden ingecheckt was. Om een uur later nog een mail te krijgen dat die afwijzing ten onrechte was en ik wel recht op vergoeding had :p (Er was dan ook een storing tussen Groningen en Assen waarvoor ik omreisde...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten