Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Ardan schreef: di 25 jul 2023, 14:11 Groetjes uit IC2432 naar het noorden, waar we erachter gaan komen hoeveel seconden het lopen is van Norddeich naar Norddeich Mole. En misschien ook wel waarom er in hemelsnaam twee aparte stations zijn, op Wikipedia vind ik het niet.

Vergelijkbaar met bijvoorbeeld Harlingen/Harlingen-Haven misschien?
Goeie reis overigens. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Dat is echt maximaal een minuutje ofzo?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Drie minuten met de trein, want je mag maar 10 kmh van Norddeich naar Norddeich Mole en het perron van Mole is heel lang en je rijdt helemaal door voor de ferryterminals aan het einde.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Trein zal wel afgeladen zijn, zo midden in het vakantiecircus.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Station Norddeich Mole ligt op de veerterminal, omringd door water. Daardoor is er maar ruimte voor één perronspoor en moeten de treinen plaats maken voor elkaar als er meerdere treinen tegelijk in Norddeich moeten zijn. Dan staat één van de treinen op het station Norddeich Mole, en de rest in het 100 meter terug gelegen station Norddeich.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Het komt wel eens voor dat reizigers dat stukje moeten lopen als er weer niet gekeerd kan worden in Mole. :D
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Het is de BVG na 3 maanden eindelijk gelukt om me een persoonlijke chipkaart te sturen met mijn Deutschlandticket. :') Zonder foto trouwens, waar ze wel om vroegen. Kan ik er toch nog 6 dagen gebruik van maken. Per 1 augustus switch ik namelijk naar een Deutschlandticket Job bij S-Bahn Berlin waardoor ik nog maar €31,55 per maand kwijt ben. *O* Waarvan de kaart overigens ook vandaag binnenkwam. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ik moet even mijn waardering kwijt aan het Diakonessenhuis in Utrecht. Ik moest net op controle in het ziekenhuis, mijn afspraak was om 10:00. Om 09:55 loop ik binnen, om 09:57 ben ik bij mijn afdeling, 09:58 staat de behandelaar al voor mijn neus, en de afspraak die 30 minuten zou duren was om 10:13 al klaar. Gevolg: ik hoefde niet opnieuw het instaptarief te betalen in de bus, want na 30 minuten zat ik alweer op bus 8 naar huis. :o
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Zet de chauffeur zomaar zijn bus stil naast een bakker om even een broodje te gaan halen. _O- Dat brengt de teller voor dit soort gebeurtenissen bij mij op 2. Gelukkig was deze chauffeur binnen een minuut weer terug; de vorige (een jaar of 10 geleden) zette de (volle!) bus stil naast een shoarmazaak, nam zijn kassalade mee en ging ook gezellig in de shoarmazaak zijn eten opeten. :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ach, ik had een paar weken terug twee keer binnen een week dezelfde chauffeur die onderweg afsloeg naar een tankstation om even sigaretten te gaan halen. Die deed daar ook wel even over, want het was spitstijd dus redelijk druk bij dat tankstation.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Heb de bus ook wel eens aan de kant gezet om een brief te posten, en toen ik lijn 47 nog reed, heb ik wel eens bij zo'n stalletje langs de weg kersen of pruimen gehaald. Maar goed, dat was op een zaterdagmorgen, dan kwam je nog overal te vroeg als je achteruit reed (A)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Demi Vollering *O*
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik vind haar irritant :X maar het was wel een mooie etappe :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Zo. Mijn IKEA-speedrun ook wat aanscherpt, op 36 minuten in Delft tussen aankomst met de bus en vertrek met de bus. Alle afdelingen van de winkel aangedaan, drie dingen gekocht van verschillende plekken in de winkel en een veggie dog gegeten bij de bistro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Eén minuut te laat om het instaptarief niet dubbel te hoeven betalen. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door hauptbahnhof »

U bedoelt basistarief? ;)
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Ik had een lang weekend en ben voor het eerst stand-by gaan vliegen. De reis ging naar Madrid.
Op de heenvlucht in de vroege ochtend was er genoeg plek in Economy en werd ik door de crew aan boord verplaatst naar Business inclusief maaltijd. Op de terugvlucht (de een na laatste naar Amsterdam) waren er drie stand-byers voor twee stoelen en ik stond op nummer drie van de ranglijst. Na een twintigtal minuten het instapproces toezien met zware interne stress mocht ik op nét voor vertrek mee op een middenstoel op de achterste rij vanwege een no-show.

Oh en ik ben voor de tweede keer gaan abseilen van de Euromast. Was koel.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

Ik ben met mijn ouders op vakantie in Italië. Woensdag ga ik met mijn moeder vanaf hier (in de buurt van station Campiglia Marittima) naar Rome met de trein. Ik hoop dat het goed gaat met Trenitalia, maar aangezien mijn trein op zugfinder 75% op tijd is moet het goed komen.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Groetjes uit Wernigerode *O* Morgen de Brocken op met de HSB *O* Het is prachtig hier, heel veel te doen ook.
Ik doe ook maar wat
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Goed om te horen@ :Y
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

De Harz ziet er op Instagram inderdaad uit als een gebied naar mijn hart met al die schattige stadjes en mooie landschappen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Ardan schreef: za 12 aug 2023, 21:24 Groetjes uit Wernigerode *O* Morgen de Brocken op met de HSB *O* Het is prachtig hier, heel veel te doen ook.
Goeie keuze Ardan, veel plezier. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik ben daar heel veel geweest als kind. Mijn ouders hadden vrienden in Westerhausen. Veel plezier nog!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Heb je toevallig je 49-euro ticket gekocht bij de HSB? (A) Veel plezier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

49 euroticket hadden we al in de DB-app staan, je mag daarmee ook van de HSB gebruik maken tot Drei Annen Hohne. Verder de Brocken op geldt een vast tarief. Het is echt een hele belevenis! We zijn vanaf de top naar Ilsenburg gelopen langs prachtige watervallen. In Ilsenburg maakten we weer kennis met het gewone spoor: vertraagde propvolle enkele Lintjes die zich "Harz-Berlin-Express" durven te noemen en in Wernigerode mensen moest achterlaten.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 186 gasten