Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik heb inderdaad een mooie wandeling gemaakt, naar Vlodrop-Station en de watermolen. De spoorlijn is vrij dicht begroeid maar wel goed te volgen. Er staan nog wat oude borden langs de baan die aan de sticker achterop te zien ná de sluiting in 1991 nog zijn aangebracht.
Ik doe ook maar wat
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door MaartenD »

Dat was toch gewoon beleid van prorail? Lijn is gesloten of gaat sluiten? Dan vervangen we nog even snel alle borden.
Hebben ze op Leeuwarden - Stiens ook geflikt.
Overigens werd de lijn officieel pas in 1997 gesloten. In 1991 eindigde wel het reizigersvervoer.

Er zijn onder Dalheim ook nog wel relicten van de lijn naar Jülich te vinden.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3269
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Durashift schreef: zo 03 sep 2023, 23:37
marvinkok schreef: vr 01 sep 2023, 21:24 Zo, vandaag de eerste werkdag gehad voor de nieuwe baas.
Vaarwel reizigers, hallo goederen :trein:
Op de bok achter een scherm of aan het bureau?

Gefeliciteerd overigens. Vanwaar de overstap?
Op de bok.
Toe aan een nieuwe uitdaging.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Suus schreef: vr 01 sep 2023, 14:38 Ja, de spaarkaart bij Kiosk is gedematerialiseerd. Je spaart voortaan met de anonieme Lekker Onderweg-app.
Nadeel is wel dat als je een nieuwe telefoon hebt en de app daarop installeert dat je dus wel al je gespaarde zegels kwijt bent :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ja. Het is een anonieme app. Dus eerst je spaarkaart verzilveren en daarna een nieuwe telefoon kopen van het bespaarde geld :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Gisteren begin van de middag een claim ingediend bij DB voor vertraging van meer dan 2 uur (van de trein die gisteren midden in de nacht aankwam), vanochtend al een e-mail (!) dat de claim is goedgekeurd. :shock:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Getsie. Op die manier gaat de pret van een vertragingsclaim er wel een beetje af -0-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik moest terugdenken naar die keer dat de klantenservice van NS al na 24 minuten mijn e-mail had beantwoord.
Suus schreef: do 17 aug 2017, 14:42 Ik viel vanochtend nu echt van mijn stoel. De NS klantenservice heeft vanochtend na 24 minuten al antwoord gegeven op mijn e-mail. :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Die €10 toeslag voor museumkaarten geldt alleen voor de speciale tentoonstelling 'Cobra 75'. De losse entree bedraagt € 15 p.p. Dat vragen wel meer musea.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Mijn mobiele provider besloot gisteren ineens van naam te veranderen, wat ik moest teruglezen in de media. ;) Dat schijnt te maken te hebben met een naderende beursgang. Nu nog even mensen inhuren die ook een fatsoenlijke app kunnen bouwen...
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Een toeslag bovenop je museumkaart kan ik mij voorstellen als bij een tentoonstelling veel stukken uit het buitenland moeten komen. Ik heb dan ook met verbazing gekeken naar het Vermeer Centrum in Delft: regulier toegangsprijs 12 euro, met museumkaart 9 euro.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Een aardbeving heeft Marokko opgeschrikt, op een plek waar dat kennelijk zelden voorkomt:

https://nos.nl/artikel/2489804-honderde ... delijkheid
🗣
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Kalil Nieuw »

Ja en daar ben ik toevallig nu. Gelukkig hebben we hier in Oujda niks gevoeld.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Jeetje, vanochtend had ik een chatbot die een antwoord gaf waar ik echt iets aan had, terwijl ik verwachtte een echt mens van de klantenservice nodig te hebben.
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

.. dat ik vanmiddag de recruiter van Qbuzz een SMS heb gestuurd om mijn interesse in het vak van buschauffeur kenbaar te maken. Ik heb een aantal vragen, dat wel. Hopelijk zijn die beantwoord voor de open dag op 30 september a.s. In het voorjaar van 2019 heb ik al eens zo'n (mid)dag aan de Europalaan beleefd. Toen is het niks geworden, wie weet deze keer wel. Kan ik over een tijdje een (kleine) bijdrage aan het chauffeurstekort leveren. ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Durashift schreef: di 12 sep 2023, 21:12Kan ik over een tijdje een (kleine) bijdrage aan het chauffeurstekort leveren. ;)
Het oplossen ervan hoop ik, of doel je op een tekort bij je huidige werkgever wat je dan veroorzaakt :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

Vanavond heb ik voor de eerste keer een "vliegende keten" Starlink-satellieten live gezien. Het is enerzijds indrukwekkend wat de techniek, maar anderzijds ook zorgwekkend wat de vervuiling van de ruimte betreft.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Daniel schreef: di 12 sep 2023, 21:34
Durashift schreef: di 12 sep 2023, 21:12Kan ik over een tijdje een (kleine) bijdrage aan het chauffeurstekort leveren. ;)
Het oplossen ervan hoop ik, of doel je op een tekort bij je huidige werkgever wat je dan veroorzaakt :mrgreen:
^^ scherp. :pos:

Dat laatste gaat sowieso gebeuren, heb geen zin meer om weer een winterperiode langs de bouwplaatsen te gaan. Heb aan de planner van de week laten weten dat ik mijn motivatie kwijt ben. Mede te danken aan al die jvl (jantje-van-leiden) collega's die ik nu (blijkbaar) heb. :( - de goeden niet te na gesproken, uiteraard-

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Intussen contact gehad en antwoord op enkele vragen gehad. Helaas is de structuur van opleiding (instroom via uzb) niet veranderd. Ook blijft (voor mij) het niet kunnen hebben van een garantie op niet inroosteren van één weekend per twee weken (ivm omgangsregeling van mijn dochter) een heikel punt.

Ik ga nog eens kijken of ik zelf subsidiepotjes kan aanboren om D rijbewijs te halen, bijvoorbeeld het STAP budget (als ik er nog tussen kom dadelijk).
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Als je nog zo'n € 3000,- op je spaarrekening hebt staan kun je het ook zelf voorschieten natuurlijk. Doordat je in een hogere schaal instroomt (bij ons iig, zo heb ik begrepen), heb je het ook sneller terugverdiend.
🍉
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door erjeebee »

Ik heb dat gedaan in 2012 en het kostte me EUR 3300 waarbij ik mn examen in 1 keer haalde.
Wellicht had ik het toen voor EUR 3000 kunnen doen als ik meer rijscholen had gecheckt.

We zijn 11 jaar verder en we hebben hier en daar wat inflatie gehad. Ik kan me niet voorstellen dat je het anno hodie nog steeds voor 3000 kunt doen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Het schijnt nog steeds te kunnen. (Maar is natuurlijk wel erg afhankelijk van hoeveel lessen en examens je gaat doen...)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Durashift schreef: za 16 sep 2023, 03:12
Daniel schreef: di 12 sep 2023, 21:34
Durashift schreef: di 12 sep 2023, 21:12Kan ik over een tijdje een (kleine) bijdrage aan het chauffeurstekort leveren. ;)
Het oplossen ervan hoop ik, of doel je op een tekort bij je huidige werkgever wat je dan veroorzaakt :mrgreen:
^^ scherp. :pos:

Dat laatste gaat sowieso gebeuren, heb geen zin meer om weer een winterperiode langs de bouwplaatsen te gaan. Heb aan de planner van de week laten weten dat ik mijn motivatie kwijt ben. Mede te danken aan al die jvl (jantje-van-leiden) collega's die ik nu (blijkbaar) heb. :( - de goeden niet te na gesproken, uiteraard-

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Intussen contact gehad en antwoord op enkele vragen gehad. Helaas is de structuur van opleiding (instroom via uzb) niet veranderd. Ook blijft (voor mij) het niet kunnen hebben van een garantie op niet inroosteren van één weekend per twee weken (ivm omgangsregeling van mijn dochter) een heikel punt.

Ik ga nog eens kijken of ik zelf subsidiepotjes kan aanboren om D rijbewijs te halen, bijvoorbeeld het STAP budget (als ik er nog tussen kom dadelijk).
Zitten busbedrijven nog steeds te rommelen met uitzendbureaus? Wat is er mis met een proefperiode en daarna vast contract?
Beul van de blindegeleidelijn
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Hainje schreef: za 16 sep 2023, 04:59 Als je nog zo'n € 3000,- op je spaarrekening hebt staan kun je het ook zelf voorschieten natuurlijk. Doordat je in een hogere schaal instroomt (bij ons iig, zo heb ik begrepen), heb je het ook sneller terugverdiend.
Precies, bovendien krijg je via je belastingaangifte nog een aanzienlijk deel terug om dat je zelf in een opleiding voor een beroep geïnvesteerd hebt. :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 166 gasten