Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door teun »

Maa ik wil rije. -0-
hauptbahnhof
Berichten: 3929
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door hauptbahnhof »

Z2N schreef: di 05 dec 2023, 17:54 Op een zaterdag in de zomer, vlak voor de zomervakantie, is er ruim genoeg capaciteit op het wegennet in en rond Amsterdam om een afgesloten A10-West en -Zuid op te vangen.
Het is dan nog geen schoolvakantie dus het zal wellicht iets rustiger zijn maar nog steeds druk zat op de A9. Juist op zaterdag is het vaak de hele middag druk, vergeleken met doordeweeks.
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Het idee is dat je die dag komt feesten op de A10, hoef je nergens heen te rijden. ;)
Durashift
Berichten: 5661
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

teun schreef: di 05 dec 2023, 08:38 Het is voor één zaterdag en voor het afgesloten deel bestaan uitzonderlijk goede alternatieven (ik ken zelf niet veel andere snelwegen met een parallelle spoorlijn, metro, en nog een hele snelweg) dus ik zeg lekker doen ja. :Y
Het is een compleet weekend !

Belachelijk. Zeker weer bedacht door 100 elite A'dammers..

Succes, verkeersregelaars..
( hoeveel zouden er ongeschonden uit de strijd komen,?)
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ik ben benieuwd, ik vind het wat jammer dat 3 van de P+R-terreinen zo moeilijk bereikbaar worden, maar heb geen idee hoe het normaal met de totale bezetting daarvan zit.
hauptbahnhof
Berichten: 3929
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door hauptbahnhof »

Sommige mensen moeten gewoon werken 's weekends dus niks feesten en dus wel omrijden en in de file aansluiten.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

En maar hopen dat er een file is dan. Want stel je voor dat je je enorm loopt op te winden en het gaat uiteindelijk nergens over.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Je vraagt je bijna af hoe dat nou moet als ze een keer onderhoud aan die weg moeten doen en er géén feest ter afleiding is. :Y
April064
Berichten: 700
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

Ik verwacht dat het allemaal wel mee gaat vallen. Er zijn alternatieven en bij de bouw van de Zuidastunnel gaat de weg ook een stuk langer dicht.
zij/haar/hen/hun
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Is er eigenlijk ooit nog wat van die knip in de Weesperstraat terechtgekomen?
Dionysusnu
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Dionysusnu »

Zoals gepland heeft 'ie 6 weken geduurd, en is de straat op 23 juli weer gelijmd. De evaluatie zou eind november aan de gemeenteraad gepresenteerd worden, maar is vertraagd, mede vanwege de vele WOO-verzoeken eromheen. Het gaat in ieder geval tot na het kerstreces duren.
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

isadora schreef: di 05 dec 2023, 10:09 Njamnjam.........heerlijk, een echte speculaastrein. :trein:
Wacht eens even... Heb jij daadwerkelijk iets gewonnen bij NS Wintercity?
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4484
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Zo te zien een speculaastrein :trein:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21382
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

hauptbahnhof schreef: di 05 dec 2023, 23:31 Sommige mensen moeten gewoon werken 's weekends dus niks feesten en dus wel omrijden en in de file aansluiten.
Misschien leidt de angst voor files er wel toe dat er die dag meer mensen met het OV gaan, dus dan is het een win-win situatie.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4484
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

En die komen weer tot de conclusie dat het OV nauwelijks een alternatief is ;) ;)
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5825
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

en-es schreef: wo 06 dec 2023, 08:43 Zo te zien een speculaastrein :trein:
:Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13210
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ik werd net gebeld door een anoniem nummer, en het eerste wat ik hoorde na het opnemen was een kleuter die van een afstandje 'mamaaaa' schreeuwde. Ik ben blij voor de administratief medewerkers van het Diakonessenhuis dat ook zij nu deels thuis mogen werken. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik ben bezig met overstappen naar een andere bank, en gebruik bij die andere bank tegenwoordig vooral OVpay voor privéreizen met BTM omdat ik een deel van de reiskosten van de bank een paar dagen later als cashback terug krijg. Dit heb ik geleerd dankzij een reclametram een paar maanden geleden. Anywayyyyyy...

Er zit niet echt een logica in OVpay. Soms zie ik de transactie meteen in Apple Pay verschijnen en daarna in de bank, soms duurt het een paar uur of zelfs tot de volgende ochtend. De RET heeft mijn telefoon geblokkeerd voor de metro, maar de fysieke kaart en mijn horloge niet en de telefoon werkt ook gewoon in de tram. Het geheel is gevoelsmatig ook trager dan met een OV-chipkaart, vooral als ik mijn horloge gebruik :s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5661
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

umbusko schreef: wo 06 dec 2023, 00:07 Je vraagt je bijna af hoe dat nou moet als ze een keer onderhoud aan die weg moeten doen en er géén feest ter afleiding is. :Y
Daar is natuurlijk al ervaring mee: zomer(vakantie)sluitingen voor een ring-West bijvoorbeeld, aantal jaar geleden.
Dát is dan nog geen 3/4 ring, voor één weekend.

Vanmiddag eens de proef op de som genomen en de (binnen) ring vermeden. Vanaf Halfweg, via de S104 en S105 geprobeerd om naar het AvL ziekenhuis te rijden, aan de Plesmanlaan. Ik had een half uurtje de tijd, mocht 'gelukkig nog net' 50 km/h rijden (maar dat haal je haast niet langdurig).
Ik vond het niet leuk meer. Wát een drukte, verkeerslichten die duidelijk ook op dosering staan ingesteld. Voertuigen voor je die vooral met zichzelf bezig zijn en niet de doorstroming.. :X

Ik had uiteindelijk drie kwartier nodig, al reed ik aan de verkeerde kant van het water (sloterplas?) -westelijk ipv oostelijk-.
Terug 'gewoon' onder de ring (zuid) door -bij IBM- en bij het hotel / de BP de A4 op en dan A9.. alwaar ook file stond.. dus tja..
diederickx
Berichten: 1642
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Eerste-wereld probleem. De hemelsbrede afstand is 6 km. Waarom ga je niet fietsen?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Dat lost het probleem op. En dat is dus net niet de bedoeling.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13210
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Knuffeltrein is een ICNG geworden. Niets is meer heilig in deze wereld. -0-
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
April064
Berichten: 700
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

Oh mijn god dat is lelijk, waar heb je dit vandaan?
zij/haar/hen/hun
en-es
Berichten: 4484
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Volgens het Ministerie van Buitenlandse zaken kunnen we Parijs maar beter vermijden.
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Die codes zijn sowieso vrij nietszeggend.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 85 gasten