Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef: za 20 jan 2024, 17:41 20 januari 2024. PostNL besluit nog even een kerstkaart te bezorgen :')
Op welke datum en waar is deze kaart gestempeld?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Etienne schreef: za 20 jan 2024, 20:55 Een oud-klasgenoot gaat volgende maand trouwen en morgen organiseren we een bachelorparty voor hem; nou heeft iemand die er helaas niet bij kan zijn de hele boel al verklapt. Dat is nou weer jammer :')
Ik steek de brandstapel alvast aan.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

ODRAIL schreef:
Suus schreef: za 20 jan 2024, 17:41 20 januari 2024. PostNL besluit nog even een kerstkaart te bezorgen :')
Op welke datum en waar is deze kaart gestempeld?
22 december 2023 in Amsterdam…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Dank voor de informatie.
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Dat is wel rijkelijk laat om het nog voor kerst binnen te krijgen.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door teun »

In theorie niet, de 23e was de laatste bezorgdag voor kerst en normaliter hoort brievenbuspost binnen Nederland in 24 uur bezorgd de zijn.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Voor kerstpost geeft men aan dat die binnen 3 werkdagen bezorgd moet zijn.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door teun »

vzviw is dat slechts een aanbeveling van de post om teleurstellingen te voorkomen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Zojuist hebben mijn vader en ik weer, voor inmiddels de zesde keer, een Rammelbakken Reis geboekt! In september gaan we meedoen aan de editie naar Slovenië en Kroatië! *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

en-es schreef: zo 21 jan 2024, 10:34 Dat is wel rijkelijk laat om het nog voor kerst binnen te krijgen.
Ik heb mijn kerstkaarten op 5 januari op de post gedaan. (A) Toegegeven, ik maak er nieuwjaarskaarten van en meestal schrijf ik ze iets eerder, tussen Kerst en Nieuwjaar. Hoe mensen tijd vinden om voor de Kerst kaarten te schrijven begrijp ik niet.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3268
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Ik kreeg van de week ook nog een kerst/nieuwjaarskaart.
Goed, die kwam dan ook wel uit Litouwen, maar met Port Betaald PostNL :Y
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

teun schreef: zo 21 jan 2024, 11:35 vzviw is dat slechts een aanbeveling van de post om teleurstellingen te voorkomen.
Je krijgt ook een bescheiden korting op de portokosten, maar ik reken er niet op dat het ze lukt binnen 1 dag te bezorgen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Daar hoef je bij PostNL ook zonder korting absoluut niet op te rekenen, welke toezegging ze ook doen. Toch lijkt het niet onredelijk te verwachten dat een poststuk er minder dan een maand over zou moeten doen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Volledig eens, PostNL schaart het kaartje vast onder de 5% die langer onderweg is :')
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Had ik wel eens verteld over de ansichtkaartjes die ik eind september uit Italië had verstuurd? Die zijn er in ieder geval nog steeds niet :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ach, en dan heb je ook nog DHL die wel op tijd bezorgd alleen 100 huisnummers verderop :mrgreen:
Gelukkig was de onbedoelde ontvanger wel zo aardig het pakketje vanmiddag even bij mij langs te brengen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ardan schreef: zo 21 jan 2024, 17:23 Had ik wel eens verteld over de ansichtkaartjes die ik eind september uit Italië had verstuurd? Die zijn er in ieder geval nog steeds niet :')
Dat is Poste Italiane. Ze hebben wel heel goede kantines die openbaar toegankelijk zijn, maar postbezorging is dan weer niet zo hun ding. Evengoed denkt Giorgia Meloni voor 20% van die club nog 2,5 miljard euries te gaan vangen _O-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Altijd lachen met de realiteitszin van rechts :')
🗣
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Daniel schreef: zo 21 jan 2024, 18:07 Ach, en dan heb je ook nog DHL die wel op tijd bezorgd alleen 100 huisnummers verderop :mrgreen:
Gelukkig was de onbedoelde ontvanger wel zo aardig het pakketje vanmiddag even bij mij langs te brengen.
DHL was laatst ook weer zo klantvriendelijk: servicepunt was vol dus kon mijn pakketje daar niet terecht. Logica dicteert dat je het dan brengt naar het volgend servicepunt om de hoek. Maar de DHL-procedures zorgen ervoor dat het pakketje wordt teruggebracht naar hun hub waar je het zelf moet ophalen. De klantenservice blijft hangen in hun standaardscripts en hangen op zodra het te moeilijk wordt. Pakketje is dus teruggegaan naar de verzender.
Beul van de blindegeleidelijn
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Wanneer ik in Nederland iets uit Engeland bestel, stuurt PostNL altijd een link om de douanekosten te betalen. Ik betaal, vervolgens komen ze het brengen. Wanneer ik in Duitsland iets uit Engeland bestel, staat de bezorger van DHL opeens voor mijn neus met de vraag of ik alsjeblieft de douanekosten, die ik dan pas te horen krijg, inclusief €6 administratiekosten wil betalen. En uiteraard kan dat alleen cash... :')

Of de bezorger staat niet voor mijn neus. In dat geval ligt mijn pakket bij het postkantoor en geldt daar hetzelfde. Al kun je daar ook per girokaart betalen (waar ik dus alsnog niks aan heb). Overigens zegt de track & trace ook wel eens "delivered" om de dag daarna weer "delivery postponed" of "onderweg" te melden. Doe dan gewoon geen track & trace, ongelofelijk. :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Hoewel ik een account heb bij PostNL, heb ik van de vier keer dat ik boeken uit het VK liet overkomen twee keer een envelop in de brievenbus gehad met een betaalverzoek, in plaats van een e-mail of een pushbericht van de PostNL-app.

En ik heb vorig jaar ook een akkefietje gehad met een brievenbuspakketje dat bij de waterpijpwinkel door de brievenbusmal paste, maar waar ik een paar dagen later opeens een brief thuisgestuurd kreeg over verkeerde afmetingen en extra portokosten. Die heb ik uiteindelijk afgedaan door postzegels uit 2015 op de antwoordkaart te plakken :evil:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Bezwaar maken helpt wel bij strafport. Ik kreeg vorig jaar een betaalverzoek omdat ik een brief niet gefrankeerd zou hebben, terwijl de gekochte en betaalde postzegelcode overduidelijk zichtbaar was op de foto die je online kon bekijken.
Na bezwaar ingediend te hebben hoefde ik uiteindelijk niks te betalen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

umbusko schreef: ma 22 jan 2024, 16:58 Wanneer ik in Nederland iets uit Engeland bestel, stuurt PostNL altijd een link om de douanekosten te betalen. Ik betaal, vervolgens komen ze het brengen. Wanneer ik in Duitsland iets uit Engeland bestel, staat de bezorger van DHL opeens voor mijn neus met de vraag of ik alsjeblieft de douanekosten, die ik dan pas te horen krijg, inclusief €6 administratiekosten wil betalen. En uiteraard kan dat alleen cash... :')
Toen ik in de jaren 2010-2012 nog als pakketbezorger voor TNT/PostNL werkte was dit ook in Nederland de normale gang van zaken. Duitsland loopt dus maar 10-15 jaar achter, valt best mee (A)

Meen trouwens dat het bij hele grote bedragen (>150 euro?) wel direct naar het pakketpunt ging. En aan het eind van de dienst moest je naar de ING Bank om het geld weer af te storten, heel handig was dat....
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik betaal die strafport nooit en ik hoor er nooit meer wat van 🙈
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ik kreeg zelfs een betalingsherinnering...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 187 gasten