Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Nitein-Repart schreef: ma 29 jan 2024, 21:15 Naar Bosnië mag je gewoon naar toe reizen met een identiteitskaart en naar mijn mening is het geen shitland. Shitlanden bevinden naar mijn mening hoofdzakelijk in Afrika en het Midden-Oosten.
Zulke misverstanden krijg je nou van slordig definiëren. De kwalificatie shitland blijkt toch sterk aan bepaalde regio's te refereren, hoewel Belarus er eerder ook nog onder viel. Ik word wel steeds nieuwsgieriger wat je motivatie voor die toch enigszins ongenuanceerd klinkende betiteling is.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Nitein-Repart
Berichten: 3551
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Met shitlanden bedoel ik vooral landen als Algarije, Tunesië, Libië, Egypte, Palestina, Israël, Libanon, Saoedi-Arabië, Jemen, Syrië, Irak, Iran, Afghanistan, Pakistan, Belarus, Rusland, Oekraïne en het grootste gedeelte van Afrika mee. Het gaat hierbij om autoritaire landen, voor toeristen onveilige en/of onvrije landen, landen met extreme armoede. Het grootste gedeelte van de landen die direct aan Europa grenst valt in mijn ogen onder een shitland.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Zou het in die landen ook “shit” kunnen zijn omdat Europeanen deze landen eeuwenlang hebben uitgebuit voor hun eigen welvaart en waar nu nog steeds met de brokstukken opgescheept zitten van deze bedenkelijke politiek?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ik vond Oekraïne afgelopen zomer erg leuk eigenlijk. Ook zat regenboogvlaggen gezien.
Nitein-Repart
Berichten: 3551
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Wij hopen allemaal dat het conflict tussen Oekraïne en Rusland linksom of rechtsom snel wordt opgelost, maar ik vrees dat de situatie enkel maar kan escaleren. Heel veel Nederlanders willen nog altijd graag terug naar 2019 en de jaren ervoor, maar de weg terug richting de jaren ‘10 wordt enkel lastiger.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Chrysa schreef: ma 29 jan 2024, 22:35 Ik vond Oekraïne afgelopen zomer erg leuk eigenlijk. Ook zat regenboogvlaggen gezien.
Ja, maar dan ben je zelf dus naar zo'n land toe geweest om het met je eigen ogen te bekijken. Da's heel wat anders dan vanuit Nederland commentaar geven :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Chrysa schreef: ma 29 jan 2024, 22:35 Ik vond Oekraïne afgelopen zomer erg leuk eigenlijk. Ook zat regenboogvlaggen gezien.
Ik ben nog nooit buiten Europa geweest, maar Oekraïne is binnen Europa wel 1 van mijn favoriete landen. Heel mooi land wat veel te bieden heeft en super vriendelijke mensen. Zodra het weer gaat, wil ik echt zo snel mogelijk weer die kant op!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

trolly schreef: ma 29 jan 2024, 23:23
Chrysa schreef: ma 29 jan 2024, 22:35 Ik vond Oekraïne afgelopen zomer erg leuk eigenlijk. Ook zat regenboogvlaggen gezien.
Ja, maar dan ben je zelf dus naar zo'n land toe geweest om het met je eigen ogen te bekijken. Da's heel wat anders dan vanuit Nederland commentaar geven :')
Spijker op de kop. Ik doe in het voorjaar een reis langs de Zijderoute, dat zijn allemaal bepaald onvrije landen. Dat ik daarheen reis wil niet zeggen dat ik daarmee de bedenkelijke regimes legitimeer.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Dat klinkt als een spannende reis. Per trein of per off-topic vervoermiddel? ;)

Gek dat voor Moldavië een paspoort noodzakelijk is, in 2018/2019 ben ik nog met een identiteitskaart de Prut overgestoken.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Nitein-Repart schreef: ma 29 jan 2024, 20:24
VIRM schreef: ma 29 jan 2024, 12:26 Nou ja, kwestie van even van tevoren kijken of je paspoort verloopt vóórdat je op vakantie gaat.
Sommige landen als Duitsland en Italië verlangen dat een paspoort of identiteitskaart minstens drie maanden geldig is. Ik vraag mij af of er überhaupt op gecontroleerd wordt en of je problemen krijgt als je met een paspoort of identiteitskaart die minder dan drie maanden geldig is, Duitsland of Italië inreist.
Dat vraag ik mij ook af. Ik denk dat het eerder problemen oplevert voor landen waar je echt een paspoort voor nodig hebt (VK dacht ik inmiddels?) of waar je een digitaal visum/inreistoestemming voor nodig hebt (zoals VS en Canada). Of als je een geldig paspoort nodig hebt om te vliegen.
Suus schreef: ma 29 jan 2024, 22:25 Zou het in die landen ook “shit” kunnen zijn omdat Europeanen deze landen eeuwenlang hebben uitgebuit voor hun eigen welvaart en waar nu nog steeds met de brokstukken opgescheept zitten van deze bedenkelijke politiek?
Met dat soort dingen houdt de gemiddelde Europeaan zich niet mee bezig. Die vindt het rare landen in het Midden-Oosten en Afrika, en snapt niet waarom al die bootvluchtelingen deze kant op komen...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

...omdat het shitlanden zijn? (A)
🗣
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

De vershittisering verislamisering van Nederland dendert ondertussen onverstoord door:

Afbeelding
🗣
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Tom024 schreef: di 30 jan 2024, 07:46 Dat klinkt als een spannende reis. Per trein of per off-topic vervoermiddel? ;)

Gek dat voor Moldavië een paspoort noodzakelijk is, in 2018/2019 ben ik nog met een identiteitskaart de Prut overgestoken.
Meeste gaat per bus, maar er zitten ook 2 etappes met de trein in. Omdat Rusland niet bereisbaar is, gaan de heen- en terugreis per metalen druksigaar.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

Zondag ben ik weer in Nederland aangekomen. Was leuk om een semester in Clermont-Ferrand te studeren, en er bestaat een kans dat ik daar terugga, maar voorlopig studeer ik weer in Nederland!
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Gaat de Blokker uit het straatbeeld verdwijnen?

https://archive.ph/yGjzL
🗣
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Tja, het is al tien jaar spannend bij Blokker...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ThatPCDude »

Meltrain schreef: di 23 jan 2024, 09:55 Mijn GtbV-claim is al na 4 minuten goedgekeurd. Is dat een record? :mrgreen:
Ik had er laatst een binnen 2 minuten goedgekeurd gekregen ;D
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

VIRM schreef: do 01 feb 2024, 09:53 Tja, het is al tien jaar spannend bij Blokker...
Waar moet ik afzuigkapfilters halen, als de Blokker ophoudt te bestaan?? -0-

Dat is serieus het enige waarvoor ik weleens bij een Blokker kom.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Blokker is heel handig voor allerlei huishoudelijke dingetjes. Maar ik vind het er ook nooit echt druk, dus vraag mij ook wel eens af hoe ze overeind blijven.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Spreek je NAD nou uit als 'nat' of als 'en aa dee'? :s Wie o wie?
🗣
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

VIRM schreef: do 01 feb 2024, 11:25 Blokker is heel handig voor allerlei huishoudelijke dingetjes. Maar ik vind het er ook nooit echt druk, dus vraag mij ook wel eens af hoe ze overeind blijven.
Vraag ik me ook wel eens af. Veel van hun producten kan je goedkoper krijgen bij de Action.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik zoek een brandertje voor mijn fonduestel maar dat kan je volgens mij serieus alleen bij Blokker kopen. Ben al bij de Action, Hema en Dille en Kamille geweest maar die hadden het niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ik had dat ook wel eens met een bepaald type pedaalemmerzak, maar dat was opgelost door een andere pedaalemmer te kopen waar het standaard model van de supermarkt in paste.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Daniel schreef: do 01 feb 2024, 13:06 een bepaald type pedaalemmerzak
Hij is allang vertrokken, maar zijn geest waart hier nog rond.
🗣
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik heb heel lang gewoon andere zakken in mijn prullenbak gedaan maar nu heeft picnic huismerk zakken die goed passen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 158 gasten