Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15372
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

De meeste wijzigingen die ik heb moeten doorvoeren heb ik afgelopen week maar telefonisch gedaan. Dat ging in acht van de tien gevallen goed. Voor het negende geval moest ik nog een tweede keer bellen. En voor het laatste geval zitten we nog vast aan een jaarcontract dat tot eind juli 2024 loopt. Toen het jaarcontract vorig jaar afgesloten werd konden we deze situatie nog niet bedenken. Jammer van het geld, maar het is niet anders.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21441
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: do 02 mei 2024, 22:14 Vervolgens deze week op het werk weer te maken gehad met de notair vastlopende printer op de afdeling als je iets dubbelzijdig wil afdrukken. Alleen liep die nu zo vaak vast dat op een gegeven moment de toner er niet meer terug in wilde na 'm er tig keer uit gehad te hebben om het vastgelopen papier te verwijderen.
Heb je een melding gedaan bij de Servicedesk? :mrgreen:
Maar is die printer dan niet aan vervanging toe?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39236
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ik geloof dat het drie jaar geleden was dat we hier alle printers geïnventariseerd hebben omdat ze vervangen zouden worden, maar ze staan er nog steeds.
En ja, nadat hij helemaal niks meer deed wel een melding gemaakt. Eerder was het vooral irritant die enkele keer dat ik iets dubbelzijdig moest printen. De servicedesk maakte vervolgens weer een ticket bij een andere servicedesk (die van de printerfabrikant) :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5362
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik heb net ontdekt dat als je een stuk tekst in een bericht selecteert en dan op de "quote"-knop drukt, dat dan alleen dat deel van het citaat wordt gekopieerd. :shock: Ben ik nou een boomer of is dit voor meer mensen een eye-opener? :mrgreen:
TffpaA
Berichten: 3388
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Of je een boomer bent hangt slechts af van je geboortejaar.

Dat het forum deze wat verstopte functionaliteit heeft wist ik inderdaad al langer - en ik maak er ook met veel regelmaat en plezier gebruik van. Evenwel is het niet feilloos: smileys worden bijvoorbeeld niet meegenomen als je op die manier quotet.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5828
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Maar,.....waar is jouw avatar gebleven?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
TffpaA
Berichten: 3388
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Wat is dat toch Met sommige mensen dat. Ze van die rare Interpunctie. In hun schrijftaal Gebruiken?
iamthedutchdude
Berichten: 1060
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door iamthedutchdude »

Daar hebben we een ander topic voor. Ik weet dat de topicnamen op elkaar lijken (MIEK vs. mier ;) ), maar toch...
TffpaA
Berichten: 3388
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ndm! (O:mm-fks) is bedoeld om interne toetsenbordstruikelpartijen belachelijk te maken. Dit betrof een meer algemene observatie. Van de wat rare Interpunctie die. Je soms Aantreft op Met Name Sociale. Media.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3491
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Wat me vooral stoort is inderdaad dat overmatig hoofdlettergebruik. Leest zo gek. Snap ook niet waarom dat nodig is? Maar dat maakt me misschien wel tot een boomer?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6044
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Lijkt. Me een gevolg. van Auto correctie Op de telefoon. Mensen klikken. Dat Woord aan. En zijn te lui. Om dat Aan te. passen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8885
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Autocorrectie lijkt mij niet zozeer het grootste probleem van teveel hoofdletters. In het Duits, en misschien ook andere talen is het bijvoorbeeld heel gebruikelijk dat elk zelfstandig naamwoord met een hoofdletter begint, en niet alleen eigennamen. Maar gek genoeg zijn het wel posts die zo door kunnen gaan voor bullshit die door AI gegenereerd is waarin die flauwekul van te veel HOOFDLETTERS voorkomt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
iamthedutchdude
Berichten: 1060
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door iamthedutchdude »

TffpaA schreef: vr 03 mei 2024, 18:59 Ndm! (O:mm-fks) is bedoeld om interne toetsenbordstruikelpartijen belachelijk te maken. Dit betrof een meer algemene observatie. Van de wat rare Interpunctie die. Je soms Aantreft op Met Name Sociale. Media.
Hmm, De openingspost aldaar. Beschrijft toch een. BReder Doel... :Y
Tom024 schreef: vr 03 mei 2024, 20:27 Wat me vooral stoort is inderdaad dat overmatig hoofdlettergebruik. Leest zo gek. Snap ook niet waarom dat nodig is? Maar dat maakt me misschien wel tot een boomer?
Nee, een boomer ben je pas als je je berichten op dit forum nog met T9 of multi-tap typt ;) . Maar ik snap je ergernis.
TffpaA
Berichten: 3388
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Oeh, jij hebt de boomers wel heel hoog zitten. De gemiddelde boomer belt natuurlijk nog in via de computer van de bibliotheek en laat zijn berichten door de bibliothecaresse tikken.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13045
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Mij valt op dat het juist de boomers zijn die teveel hoofdletters gebruiken, als ze bijvoorbeeld als ze bij mij reserveren aan willen geven dat ze een Glutenallergie hebben. En dan wel heel hip zijn door hun e-mail af te sluiten met mvrgr.

Mvrgr.

(kots)

Nu het hier toch over gaat, klein verhaaltje. Voor wie het nog niet wist, ik ben restaurantmanager. Tijdje terug in de mailbox: "KAN JE BIJ JULLIE VVV KAARTEN INLEVEREN". Als onderwerp, mail is verder leeg. Keurig mailtje teruggestuurd dat dat inderdaad kan. En dan natuurlijk, zo'n lul ben ik ook wel weer, met volledige aanhef en afsluiting. Stiekem even laten zien 'kijk, zó doe je dat'.
Gisteravond komt er een ouder echtpaar met hun kleindochter langs. Ik had niet in de gaten dat het de man was die dat mailtje had gestuurd, maar bij het afrekenen deed de VVV-kaart het in ieder geval niet, want die had nog geactiveerd moeten worden door degene die de kaart gaf, hun kleinzoon. Heel verhaal. In ieder geval, kleindochter pakt de mail er bij, "want ik had toch gevraagd of het kon en dat was zo". OPA! Je hebt die vraag gesteld als onderwerp! En alleen in hoofdletters! Hahahahaha!
"oh ja, weet ik veel".. de beste man was denk ik al lang blij dat het was gelukt een e-mail te verzenden. En daar leer ik ook vaak weer van. Dat ik in beginsel denk 'moet dat nou allemaal zo kortaf en onbeleefd' met je wensen en je eisen maar uiteindelijk staat er een heel schattig ouder echtpaar voor je neus dat allang blij is dat het digitaal is gelukt.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ThatPCDude »

Wel fijn dat er altijd wel iets is met het OV als ik ergens heen móét. Deze keer valt nu al de bus uit die ik vanmiddag nodig heb voor de last mile voor m'n 2e bustheorie-examen -0- -0- -0-
Dan maar met de OV-fiets...

Al is het wel beter om het nu al te weten dan pas als je staat te wachten op die bus *bus*
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
iamthedutchdude
Berichten: 1060
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door iamthedutchdude »

Ach, je moet zo denken: als ik eerder was begonnen had ik hem zelf kunnen rijden ;)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10632
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Precies. En ook enorm motiverend om zo nadrukkelijk op het maatschappelijk nut van dat examen gewezen te worden. Gelukkig is het heerlijk weer (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ThatPCDude »

iamthedutchdude schreef: za 04 mei 2024, 13:52 Ach, je moet zo denken: als ik eerder was begonnen had ik hem zelf kunnen rijden ;)
Mwoah, dan had ik bij het GVB moeten gaan rijden, neen danku :lol:

Overigens werd het nog beter, want de vervanging die ik voor de niet-rijdende bus had (de 382 en dan halte Oderweg) bleek een omleiding te hebben waardoor de halte Oderweg en die daarna vervielen. Alleen kwam ik er pas achter dat ik uit wilde stappen, omdat zowel op de site van cxx als op 9292 als op ovinfo geen informatie stond over de omleiding -0-
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
VIRM
Berichten: 7686
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

umbusko schreef: vr 03 mei 2024, 12:52 Ik heb net ontdekt dat als je een stuk tekst in een bericht selecteert en dan op de "quote"-knop drukt, dat dan alleen dat deel van het citaat wordt gekopieerd. :shock: Ben ik nou een boomer of is dit voor meer mensen een eye-opener? :mrgreen:
Als dertiger wist ik dit ook niet. Dank voor de tip! *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3491
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Als roodjas (en dertiger) is dit ook voor mij nieuw.
VIRM
Berichten: 7686
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Wat? Kennen niet alle rode jassen de ins and outs van hun eigen beheersgebied???
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift
Berichten: 5688
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

^^ er bestaat zelfs forum software die, bij deze functionaliteit, een 'citeer dit' button naast de arcering laat op-poppen. Nog makkelijker ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21441
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Fijne Nationale Stoomtreindag allemaal. :trein:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10632
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ik doe enkel aan Internationale Stoomtreindag :6

Maar evengoed veel plezier!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten