Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Nog wat geraakt?
Beul van de blindegeleidelijn
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Kazen.

En zo, lieve jongens en meisjes, komt de Beemsterkaas aan zijn typische gaten *O*
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Gewoon door schieten met Suus!
Beul van de blindegeleidelijn
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Inderdaad: die kazen krijgen hun gaten door gewoon met Suus te schieten.

Of bedoelde je dat niet?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3474
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Bij het station in Eindhoven heb je trouwens ook een pand waar vaak wordt geoefend met pistolen.
Spoiler: show
Het Glock-gebouw *O*
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Nu ben ik redelijk bekend in Eindhoven, en ook wel enigszins in de omgeving van het station aldaar, maar van het Glock-gebouw heb ook ik eigenlijk nog nooit gehoord :|
ZO6176
Donateur
Berichten: 6050
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ZO6176 »

Ik woon er en ook nog nooit van gehoord
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Alargule schreef: vr 06 aug 2021, 09:54 Inderdaad: die kazen krijgen hun gaten door gewoon met Suus te schieten.

Of bedoelde je dat niet?
Jeetje. Gewelddadige kazen... Het is daar niet pluis in Da Beemstah.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12833
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Tom024 schreef: vr 06 aug 2021, 10:02 Bij het station in Eindhoven heb je trouwens ook een pand waar vaak wordt geoefend met pistolen.
Spoiler: show
Het Glock-gebouw *O*
Jeeeeeeeeezus Tom. :')
🍉
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Z2N schreef: wo 04 aug 2021, 20:02 Als de trein niet rijdt terwijl je er een ticket voor hebt moet de vervoerder opties aanbieden, als je rechten wilt obv een trein waarvan je bij aanschaf van het ticket al wist dat die niet zou rijden krijg je geen hulp. Dus wat is de context?
Nou, ik was al voorbereid op de zoveelste medewerker die 'nee' zou verkopen (wat dit speelt al meer dan een maand), had ik eindelijk een can-do medewerker. De vervangende vouchers zijn al binnen. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
diederickx
Berichten: 1642
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Ik had vandaag een klant van aan de rand van Nederland aan de lijn, hij las mij een code voor, zijn accent is nogal zwaar, hij hield de telefoon niet goed voor zijn mond, ik verstond hem niet en bij herhaling nog steeds niet. Of hij het kon spellen. Ja, dat kon hij.
"De f van Victor..."
Wat zeg je?
"De f van Victor..."

Hopeloos.
dennistd
Berichten: 5549
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

trolly schreef: vr 06 aug 2021, 06:51
dennistd schreef: vr 06 aug 2021, 00:53 Nee, met een valse dagkaart kun je niet met de bus mee. Ook niet als je daarna wel een kaartje wil kopen. Als je de boel probeert op te lichten kom je gewoon niet mee. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar er is volgens mij echt helemaal niks racistisch aan. Wel jammer dat er politie voor nodig was zodat de bus met een kwartier vertraging alsnog kon vertrekken zonder jou.

:roll:
Kan het zijn dat het bericht waar dennistd op reageerd is verdwenen?
Nee hoor, ik wou het gewoon even kwijt ;)
Tom024 schreef: vr 06 aug 2021, 08:01 Hoe gaat het met de betreffende chauffeur? ;)
Prima, hij reed vandaag ook gewoon weer rond. Of nou ja, gewoon... Hij had wel een lekke band. Gelukkig (rechts) achter dus kon er gewoon doorgereden worden tot het station waar de bus geruild werd :lol:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Alargule schreef: vr 06 aug 2021, 07:58
trolly schreef: vr 06 aug 2021, 06:51 Kan het zijn dat het bericht waar dennistd op reageerd is verdwenen?
Waart de verwijderitis weer rond onder de roodjassen ja?
Daar was ik nou ook benieuwd naar, maar kennelijk was dat niet de reden waarom het bericht wat onlogisch op me over kwam.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Hij inderdaad moeten beginnen met "dat je met een valse dagkaart..."

Dan was het meteen duidelijk :Y
dennistd
Berichten: 5549
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

... dat ik daar de volgende keer aan zal denken :mrgreen:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dat ik da heul goe vin van oe!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

VIRM schreef: vr 06 aug 2021, 09:20Nog wat geraakt?
Jazeker, een crimineel op zijn been :twisted:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5661
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Vanmiddag (7-8-2021) stapte ik even kort de bistro van Ikea Utecht binnen voor een kop koffie en een snack. Ik kwam erachter dat er een paar veranderingen hebben plaatsgevonden (die ik enkele weken eerder in Duiven niet heb waargenomen).

- De bestelzuil: ik vind het vreemd dat deze vooral horizontaal georiënteerd is en niet verticaal. Zeker het afsluiten van de bestelling, bovenin, vond ik klein in formaat en niet logisch. In mijn ervaring hebben de bestelzuilen van andere (fast)foodketens de afsluiting onderaan of iets onder het middendeel van het scherm, precies waar je ook naar toe moet om te betalen.

- productsuggesties: ik vond de productsuggesties nogal opdringerig, volgens mij heb ik drie keer op Nee moeten drukken tussen het moment dat ik mijn keuze gemaakt had en wilde betalen. (ik had een koffie en kaneelbroodje besteld).

Er is, kennelijk, een nieuw formaat koffiebeker. 0,2 liter inhoud. In mijn beleving is dit toch vooral een bekertje om (schep)ijs in te doen en geen warme drank.


Tot slot, de drukte (wachtrij) voor het afhalen van de bestelling. Er stond een waaier aan mensen te wachten voor het gedeelte met de voetstappen. Hierdoor was de ruimte voor doorgaand personenverkeer van kassa naar de uitgang vrij smal (qua breedte). Heel apart om te zien.. Verder snap ik niet dat op de digitale schermen boven de toonbank heel groot de afhaalbalienummering vermeldt staat (daar is per balie één scherm voor gereserveerd) maar de routing van de bestelnummers in een aantal kolommen op het andere scherm ernaast wordt getoond. Zijn een beetje kleine nummers als je zo ver van de balie af moet staan ;-)

Tip: voeg de 'gereed product' nummers toe in groot formaat aan het scherm van de desbetreffende afhaalbalie. Volgens mij is dat het enige wat een klant wilt weten: bij welke balie kan ik mijn bestelling ophalen.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Iemand ook een dergelijke ervaring bij een andere Ikea?

Volgens mij was het oude systeem niet verkeerd qua doorstroming. Deze nieuwe opzet maakte het, naar mijn idee, niet sneller op.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik heb Ikea deze feedback ook laten weten. Voor de aardigheid de verdere vragen nav de feedback ook doorlopen.
Mwah, daar kan ook nog wel iets in verbeterd worden, qua vraagstelling én vooral over de Ikea ervaring.. het was mij niet duidelijk of de vragen nu gingen over mijn fysieke bezoek aan Ikea of de digitale omgeving.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Ik heb voor het eerst een verhaal geschreven en geplaatst in ‘OV in woord’. :D
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13210
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Het was dringend, en inbegrepen bij Bol.com Select, en dus heb ik vandaag (op den Zevende Dag, de reden waarom aldus een sommigen niet alles zou mogen vandaag) een pakketje laten bezorgen. Maar nu vraag ik mij toch af: waarom kan PostNL op zondag wél zeggen hoe laat ze voor de deur staan, en de rest van de week niet? Want dit is wel erg fijn, nu wil ik vaker bezorgingen op zondag. :o
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15357
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

PostNL kan dit ook de rest van de week zeggen hoor. Hier zijn er geen problemen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12833
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Nou zo gedetailleerd heb ik het bij PostNL anders ook nog nooit gezien hoor.
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15357
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Hier is het al een tijdje zo hoor.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Okee hoor.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13210
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Meestal krijg ik alleen een tijdslot van 2-3 uur, en als ik pech heb is het een hele dag. Maar vooral dat seintje van 'we zijn er bijna' vind ik wel briljant, dat maakt de kans dat je dan net per ongeluk bezig bent met zaken die je niet zo goed kan onderbreken om in 15 seconden bij de voordeur te zijn heel wat kleiner.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 141 gasten