Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Zeker. Ik deed dat vroeger ook altijd met muggen in mijn slaapkamer. Enige nadeel daarbij waren wel de bloedvlekjes die mettertijd steeds talrijker werden op de witte muren en het plafond.

Maar gestoken werd ik niet meer.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Bij zaken als het onderscheppen van criminele bendes kun je inderdaad soms beter kwaad met kwaad bestrijden. :roll:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Ja, maar dan vind ik de doodstraf eerlijk gezegd zijn doel voorbij schieten. Die kun je immers pas uitvoeren nádat er een vonnis is uitgesproken, en dat kan alleen maar als iemand al is aangeklaagd nádat hij zijn verbrecherliche daad heeft uitgevoerd.

Veel effectiever lijkt het me dan om hier gewoon wat doodseskaders op af te sturen, en die ratten preventief te ruimen.

Maar ja, Nederland. Land van de softies.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Alargule schreef: do 15 jul 2021, 14:29 Je ziet inderdaad in landen waar ze de doodstraf wél hebben, dit soort lieden eigenlijk ook niet meer rondlopen.
Probleem is dat je met die doodstraf weer nieuwe ratten krijgt die het uitvoeren. Voor iedere rat die je uitroeit, krijg je er 10 terug.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Mensen die anderen mensen om het leven hebben gebracht straffen met de dood vind ik nogal hypocriet. Wij willen niet dat mensen andere mensen doden en vervolgens accepteren we het wel dat de staat het doet.

Ik kan het gevoel van wraak waarop deze uitspraak is gedaan echter wel begrijpen, maar het lost het onderliggende probleem, de ontzettende hypocriete omgang met drugs in Nederland, niet op. We tolereren het gebruik van wiet en als je XTC hebt kan je dat laten testen op gevaarlijke stoffen. Maar de productie wordt met man en macht uitgeroeid. Maak er dan een gereguleerde productie- en logistieke keten van, dan heb je ook meer belastinginkomsten en kan je de veiligheid beter reguleren dan in het huidige schimmige circuit in schuurtjes op het platteland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Jef400 schreef: do 15 jul 2021, 15:18 Probleem is dat je met die doodstraf weer nieuwe ratten krijgt die het uitvoeren. Voor iedere rat die je uitroeit, krijg je er 10 terug.
Nou, volgens mij is dat niet hoe de voortplanting bij ratten werkt. Als je ratten uitroeit, blijven er per saldo minder over. Als je het tempo van uitroeiing hoger weet te leggen dan het tempo waarin ze zelf bijfokken, zal de populatie afnemen en uiteindelijk op nul uitkomen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Hoe wil je dat gaan doen? Je kan ze niet in de kop kijken. Zie ik veel liever structurele oplossingen. Zoals in de drugsproblematiek, zoals in de GGZ waar laatst ook weer doden zijn gevallen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Jef400 schreef: do 15 jul 2021, 15:44 Je kan ze niet in de kop kijken.
Klopt, maar daar kun je ze wel doorheen schieten.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Gaat zijn vriendje weer verder. Duurzame oplossingen zijn nodig. Anders blijf je periodiek gewoon janken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Nou ja, dat zijn vriendje verder gaat zou ik wel raar vinden. Dit hele verhaal begon immers onder de aanname dat van de doodstraf een afschrikwekkende werking uit zou gaan. Voor doodseskaders die preventief te werk gaan, lijkt mij dat dan in extremis te gelden.

Kortom: dun de rattenpopulatie uit, en de rest zal zich wel koest houden.

Toch?
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Of de ratten worden nog agressiever als tegenreactie. Dat is ook niet wat je wilt.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Klopt. Maar datzelfde zou ook kunnen gelden voor de doodstraf.

En zeker in de cultuur waar Taghi c.s. uit voortkomen, kan ik me ook zo voorstellen dat een doodvonnis tot martelaarschap leidt.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Sowieso vraag ik me af of de doodstraf nou wel zou afschrikken voor iemand die al levenslang riskeert alsof het niets is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: do 15 jul 2021, 14:22 Hoog tijd om de doodstraf opnieuw in te voeren. De Nederlandse gevangenissen schrikken dit soort lieden blijkbaar niet af.
Is stap 1 dan niet gewoon het regime in gevangenissen strenger maken?
Suus schreef: do 15 jul 2021, 15:23 Ik kan het gevoel van wraak waarop deze uitspraak is gedaan echter wel begrijpen, maar het lost het onderliggende probleem, de ontzettende hypocriete omgang met drugs in Nederland, niet op. We tolereren het gebruik van wiet en als je XTC hebt kan je dat laten testen op gevaarlijke stoffen. Maar de productie wordt met man en macht uitgeroeid. Maak er dan een gereguleerde productie- en logistieke keten van, dan heb je ook meer belastinginkomsten en kan je de veiligheid beter reguleren dan in het huidige schimmige circuit in schuurtjes op het platteland.
Eens!
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Drugs kan je niet reguleren, althans niet volledig. Er zullen altijd mensen blijven die extremere drugs willen dan op de legale markt verkrijgbaar, en je zult dus ook altijd illegaliteit behouden. Neemt natuurlijk niet weg dat je de markt wel flink kan verkleinen door een legaal alternatief te bieden. Maar de echte zware drugs vallen niet te reguleren omdat deze dan direct afgekeurd worden vanwege te grote gezondheidsrisico's.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

En met het legaliseren van bepaalde drugs, verdwijnen de criminelen ook - poeff - als sneeuw voor de zon!

Ik zeg doen *O*
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Precies, Walter White had nooit een bejaardentehuis opgeblazen als Crystal Meth legaal was.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Sterke drank is bijna net zo slecht als wiet bij overmatige consumptie. Maar dat is gereguleerd en de overheid hangt er veel accijns op. Denk dat dat beter is dan de huidige hypocriete omgang met wiet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Door een brandalarm om 3.10 in je hotelbed gewekt worden, that's a first. :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Niet op dat exacte tijdstip, maar helaas wel al twee keer meegemaakt. De eerste keer omdat de croissantjes voor het ontbijt iets te krokant gebakken werden in de oven, de tweede keer omdat iemand in zijn kamer met rookmelder ging roken ondanks het nadrukkelijke rookverbod :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

In Böblingen zit ons vaste hotel tegenover een uitgebrande discounter in meubels. Ondanks dat dat ding al voor de zomer van 2017 in brand heeft gestaan was het twee jaar geleden nog altijd niet gesloopt. Omdat Duitsland niet heel voortvarend te werk gaat met slopen kijk ik niet raar op als het er volgend jaar nog staat. :')
Alarmen in het hotel zelf heb ik nog niet meegemaakt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Suus schreef: vr 16 jul 2021, 05:11 Niet op dat exacte tijdstip, maar helaas wel al twee keer meegemaakt. De eerste keer omdat de croissantjes voor het ontbijt iets te krokant gebakken werden in de oven, de tweede keer omdat iemand in zijn kamer met rookmelder ging roken ondanks het nadrukkelijke rookverbod :')
In het trappenhuis rook het wel naar omelet, dus er zal wel iets niet helemaal volgens plan zijn gegaan in de keuken. :')

Maargoed: na een kwartier kon iedereen weer naar binnen.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Suus schreef: do 15 jul 2021, 15:23 Mensen die anderen mensen om het leven hebben gebracht straffen met de dood vind ik nogal hypocriet. Wij willen niet dat mensen andere mensen doden en vervolgens accepteren we het wel dat de staat het doet.

Ik kan het gevoel van wraak waarop deze uitspraak is gedaan echter wel begrijpen, maar het lost het onderliggende probleem, de ontzettende hypocriete omgang met drugs in Nederland, niet op. We tolereren het gebruik van wiet en als je XTC hebt kan je dat laten testen op gevaarlijke stoffen. Maar de productie wordt met man en macht uitgeroeid. Maak er dan een gereguleerde productie- en logistieke keten van, dan heb je ook meer belastinginkomsten en kan je de veiligheid beter reguleren dan in het huidige schimmige circuit in schuurtjes op het platteland.
Mee eens met je standpunt over de doodstraf en het drugsbeleid.

Bij de doodstraf komt nog kijken dat het ook kan voorkomen dat je een onschuldig iemand executeert. En je pakt de opdrachtgever er ook niet mee: in het criminele milieu doen de grote bazen dit soort acties echt niet zelf, en het is bekend dat er ook wel eens mensen met een licht verstandelijke beperking voor een schijntje worden ingehuurd.
Beul van de blindegeleidelijn
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

En hoe zit dat met onschuldigen op de blindegeleidelijn, worden die wel zonder pardon omgebracht? (A)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

:Y met stokslagen *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten