Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door MetroRET »

ICE 200 naar Köln, ICE 154 naar Utrecht.
https://reiseauskunft.bahn.de/bin/query ... 1&OK#focus
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Een uur eerder weg uit Basel en anderhalf uur wachten in Keulen lijkt me niet aantrekkelijk. Is wel een minder stressvolle verbinding. Zoals het ervoor staat wordt het ICE370 tot Mannheim, ICE610 tot Keulen en ICE154 tot Utrecht. Moet nog uitzoeken hoe ik het met de reserveringen doe.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door MetroRET »

Die had je al, of ?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Jazeker. Zoals het er naar uit ziet kan die van ICE370 blijven staan.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

en-es schreef: vr 10 mar 2023, 11:24 Lekker dan, voor mijn reis van Basel naar Baarn op 30 april nu al een bericht gekregen dat die reis vanwege een fahrplanänderung niet meer mogelijk is. Omdat de aansluitende ICE154 naar Amsterdam niet tussen Frankfurt Hbf en Flughafen rijdt.
Als de reis zoals je destijds geboekt hebt niet meer mogelijk is, is je ticket geldig als flexpreis en mag je elke trein nemen die je maar wil. De reserveringkosten kun je terug krijgen. Als je later aankomt op je bestemming hierdoor dan wat je gepland had zullen de normale fahrgasterechte van toepassing zijn. Dus ben je 60 Minuten later kun je 25% terug krijgen en ben je 120 Minuten of meer later dan kun je 50% terug krijgen. Bewaar eventuele kassabonnen van aankopen van eten en drinken ook. Deze kun je in veel gevallen ook vergoed krijgen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Nou heb ik al heel vaak tussen Nederland en Basel gereisd, maar ik heb nog nooit een route via Frankfurt Hbf als snelste route gekregen. Ik stap altijd op Köln of Frankfurt Flughafen over op een ICE die Frankfurt vermijdt.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

https://twitter.com/GruijthuijsenMv/sta ... 0949243906

Ik vind het grappig, dat de Duitse politie in hun eigen land demonstranten welke wegen blokkeren met fluwelen handschoenen aanpakt terwijl de Nederlandse politie juist een waterkanon van de Bundespolizei gebruikt om dergelijke demonstranten in Den Haag weg te spuiten! :mrgreen:
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

^^ Ja, die van ons zijn in groot onderhoud.. (worden regelmatig gebruikt, dat zie je wel ;) ) en die van jullie staan kennelijk toch maar stof te happen tussen de inhuurperioden van onze politie door. (A)
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik zat te kijken of ik Spanje per trein in een lang weekend geperst krijg... maar de hoeveelheid 0- en 1-minuut-overstappen die ik krijg. :6 Bedankt Spanje. En vooral bedankt Frankrijk. :')
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

De Franse stakingen lijken voor onbepaalde duur te zijn, ik zou nu niet zo snel die kant op boeken. Mij is het wel gelukt, maar het lijkt erop dat ik een nieuw plan moet verzinnen voor de terugweg. :')

Renfe is kut trouwens.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Waarom zijn de Fransen zo tegen het verhogen van de erg lage pensioenleeftijd van 62 jaar? Ik vind een pensioenleeftijd van 64 jaar ook nog erg laag namelijk.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Je kan toch ook wel zelf verzinnen waarom mensen tegen het verhogen van de pensioenleeftijd zijn :')

Overigens nog maar de vraag of de wetgeving het haalt, vind het behoorlijk ambitieus voor een Franse regering om zo'n gevoelig dossier als de pensioenen op te pakken als ze geen meerderheid hebben in het parlement :s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

en-es schreef: vr 10 mar 2023, 11:24 Lekker dan, voor mijn reis van Basel naar Baarn op 30 april nu al een bericht gekregen dat die reis vanwege een fahrplanänderung niet meer mogelijk is. Omdat de aansluitende ICE154 naar Amsterdam niet tussen Frankfurt Hbf en Flughafen rijdt.
Is dit een voorbode dat het weer een puinhoop wordt met de ICE International?
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Heeft te maken met werkzaamheden tussen Frankfurt Hbf en Frankfurt Flughafen. Iets met bovenleiding vernieuwen. Maar er komen meer werkzaamheden de komende tijd die de dienstregeling Amsterdam-Frankfurt betreffen. En de zomerse drukte hoopt men te voorkomen door de meeste ICE's niet toegankelijk te maken voor interrailers.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Chrysa schreef: zo 12 mar 2023, 08:02 De Franse stakingen lijken voor onbepaalde duur te zijn, ik zou nu niet zo snel die kant op boeken. Mij is het wel gelukt, maar het lijkt erop dat ik een nieuw plan moet verzinnen voor de terugweg. :')

Renfe is kut trouwens.
Ik zat te kijken voor juni, maar misschien ben ik wel naïef om te denken dat men dan vast niet meer staakt. :')

De makkelijke manier zou zijn om een goedkope vlucht te boeken, maar ja.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Suus schreef: zo 12 mar 2023, 09:57 Je kan toch ook wel zelf verzinnen waarom mensen tegen het verhogen van de pensioenleeftijd zijn :')

Overigens nog maar de vraag of de wetgeving het haalt, vind het behoorlijk ambitieus voor een Franse regering om zo'n gevoelig dossier als de pensioenen op te pakken als ze geen meerderheid hebben in het parlement :s
Omdat het in het landsbelang en in het belang van de volgende generatie (vaak je eigen kinderen) is om langer door te werken. De vergrijzing en de personeelstekorten in vitale sectoren maken het in mijn ogen dringend noodzakelijk om de pensioenleeftijd snel en fors te verhogen. Dat je dan gaat protesteren en staken tegen de verhoging van de nog al lage pensioenleeftijd is in mijn ogen behoorlijk egoïstisch en een middelvinger naar de volgende generatie (vaak de eigen kinderen).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Verder is er in Frankrijk nog prima te reizen met interrail, de helft van de TGVs rijdt nog en ze maken de dag van tevoren de dienstregeling bekend . Ik zou alleen geen strakke plannen maken.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

Nitein-Repart schreef: zo 12 mar 2023, 11:27 Dat je dan gaat protesteren en staken tegen de verhoging van de nog al lage pensioenleeftijd is in mijn ogen behoorlijk egoïstisch en een middelvinger naar de volgende generatie (vaak de eigen kinderen).
Een dergelijke discussie hebben wij in Duitsland momenteel ook, wel gaat het dan niet alleen om het verhogen van de pensioenleeftijd (sommige politici willen dat je tot 70 jaar moet werken), maar ook om het verhogen van de pensioenpremie of het verlagen van het pensioenniveau. Opvallend genoeg, en daar ben ik eens met je, is deze discussie ook hier overwegend vanuit de zienswijze van de oudere generatie. De jongere generaties, voor wie het resultaat is dat ze uiteindelijk voor een hoger premie op een later tijdstip een minder hoge pensioen zullen ontvangen spelen meestal geen rol.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Eigenlijk moet er dus eerst iets gedaan worden aan de verhoudingen op de werkvloer, voordat de pensioenleeftijd verhoogd kan worden?
Suus schreef: zo 12 mar 2023, 09:57 Je kan toch ook wel zelf verzinnen waarom mensen tegen het verhogen van de pensioenleeftijd zijn :')
Zonder het bericht van Tom024 was ik niet verder gekomen dan dat de Fransen luie donders zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ik ben er ook niet blij mee dat ik nog 2-3 jaar langer moet werken. En nee, ik doe geen eenvoudig administratief werk. Maar goed ik zal vast niet in het landsbelang denken. Of een luie egoist zijn. :roll:
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

umbusko schreef: zo 12 mar 2023, 00:35Ik zat te kijken of ik Spanje per trein in een lang weekend geperst krijg... maar de hoeveelheid 0- en 1-minuut-overstappen die ik krijg.
Mag ik vragen welk deel van Spanje je in een lang weekeinde wil persen? En wat versta je onder een lang weekeinde? Vrijdag heen, zondag terug?
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik zat te kijken of ik een concert op zaterdagavond in zou kunnen passen, ofwel in het plaza de toros in Huesca (want wanneer komt een mens daar anders), of misschien dan toch een week later in Barcelona. Ik verwacht de vrijdag wel vrij te kunnen spelen, maar verwacht ook een meeting op maandag om 10:00 uur (in Berlijn) en zat dus te kijken naar donderdagmiddag tot maandagochtend.

Je komt alleen niet goed weg uit Spanje op zondagochtend. Vanuit Huesca haal ik alleen de middag-TGV uit Barcelona of loop ik via Canfranc, Bedous en Pau tegen een overstap van 0 minuten op de TGV naar Parijs aan in Pau (normaal 5 minuten, maar dat weekend blijkbaar 0).
Vanuit Barcelona zelf heb ik alleen iets aan de ochtend-TGV omdat de eerste regionale trein een overstap van 0 minuten geeft in Portbou op de Franse TER. Met een overstap van 13 minuten in Montpellier ben ik dan wel om 20:18 in Strasbourg, wat voldoende zou moeten zijn om de nightjet naar Berlijn van 22:31 in Offenburg te halen, alleen rijden de treinen van Strasbourg naar Offenburg heel ongelukkig om 20:20 (A 20:52) en 21:50 (A 22:22). Die nightjet komt om 7:20 aan, dus daar durf ik nog wel op te gokken.

Dat lijkt me nu wel het meest realistische* scenario. Heeft iemand ervaring met die overstap in Montpellier (of Nîmes, of Valence)? En met overstappen in Strasbourg en Offenburg?
* Voor mensen die zo knettergek zijn als de meerderheid van dit forum.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Tja ervaring met overstappen. Wat verstaan we daar precies onder? Of het makkelijk is?
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Retorische vragen versta ik er in ieder geval niet onder. :') Ik dacht meer aan, heb je het ding wel eens voor je neus weg zien rijden of juist meegemaakt dat ze even blijven wachten, of andere tips of ideeën. Iets wat me kan helpen in mijn beslissingen. ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten