Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik kom er net achter dat mijn trein vrijdag (de 140 naar Asd) een half uur eerder vertrekt en vanaf Gesundbrunnen i.p.v. Ostbahnhof, en dan een omleiding via Magdeburg rijdt.

Fijn dat DB me ook even informeert... Er moet toch een service zijn die tussen -geen berichten- en -80.000 onzinmailtjes op de dag zelf- in zit. :')
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jjasloot »

Dan kan ik nog kort zwaaien in Berlijn, we gaan met het werk op reis (en per trein :trein: )
De 141 gaat wel naar Gesundbrunnen maar heeft geen extra haltes
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Als je met de 141 komt ben je twee uur eerder op Gesundbrunnen dan ik, dus dan wordt in het echt zwaaien wat lastiger. (A) Tenzij DB zijn DB-ding doet natuurlijk, maar laten we dat even afkloppen.

Ja, richting Berlijn wordt gewoon via Wolfsburg-Stendal-Spandau gereden. Geen idee wat daar nou het idee van is. :s
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Een spoor buiten dienst op de Schnellfahrstrecke (waarom, geen idee), daardoor eenrichtingsverkeer Hannover - Berlijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik reis maandag terug maar wij kregen wel een melding dat we vanaf Gesundbrunnen moesten.

Er wordt inderdaad gesleuteld aan de SFS tussen Stendal en de Außenring, daar rij je deels linkerspoor, zoals door Rathenow. Rond Nennhausen gaat de snelheid er ook uit.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ardan schreef: do 11 mei 2023, 10:04 Ik reis maandag terug
Hm. Ik vang geruchten op dat dat door alwéér stakingen nog wel eens lastig kon worden -0-
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Inderdaad, er gaat bij de Duitse spoorwegen 50 uur lang gestaakt worden vanaf zondagavond 22:00.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Succes Ardan, ik lees ook net dat de Sonderkulanz (flexibel gebruik van het kaartje) alleen van nu t/m zondagavond is en niet ná de staking, omdat "de treinen met Hemelvaart al flink volgeboekt zijn". :')
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door MdJ »

Op5 mei ging de trein naar Ostbahnhof, maar wel via Magdeburg (trein 141)

Vandaag 11 mei vanaf Gesundbrunnen (trein 144, maand geleden al bekend), via Magdeburg en ook werkzaamheden bij Peine (enkelspoor) met daardoor +12 in Hannover aangekomen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

umbusko schreef: do 11 mei 2023, 15:15 Succes Ardan, ik lees ook net dat de Sonderkulanz (flexibel gebruik van het kaartje) alleen van nu t/m zondagavond is en niet ná de staking, omdat "de treinen met Hemelvaart al flink volgeboekt zijn". :')
Inderdaad, echt heel zwaar balen. Onze accomodatie heeft helaas geen plek om ons extra nachten te geven dus we zijn aan het kijken naar vliegtickets. Zouden we die bij de Bahn kunnen declareren?
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

99% zeker van niet.

Ik twijfel zelf inmiddels ook of aankomst om 21:36 op zondag wel veilig genoeg is of dat ik nóg twee uur eerder moet vertrekken.
Edit: nee dus, volgens NS eindigt die ook in Hannover. Ik heb de laatste plek aan het raam weten te bemachtigen in de 147. Nu ben ik hopelijk veilig. En complimenten: een van de weinige keren dat NSI sneller en beter informeert dan DB...
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

M'n zusje zou maandag met een 1e klas Sparpreis naar Kassel gaan via Bentheim-Hannover-Göttingen. Nu gaat ze zondag, maar heb haar maar via Gronau-Dortmund-Paderborn gestuurd aangezien de 1e klas in de Berlijner ramvol zit de hele dag. De IC Köln-Dortmund-Paderborn-Kassel-Gera had nog wel zitplaatsen 1e klas en rijdt gelukkig ook nog tot Kassel (maar niet verder).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Mijn energiemaatschappij is bezig met de jaarafrekening opstellen (ik blijf zitten, maar krijg goedkopere tarieven vanaf 15 mei). Ik kan mij niet herinneren ooit zo gespannen te zijn voor een stroomafrekening als voor mei 2022-mei 2023 :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Mijn jaarafrekening had ik al in januari, maar over dit jaar maak ik me zeker geen zorgen. In februari+maart+april verbruikt bij leverancier A €576 maar in diezelfde periode teruggeleverd aan leverancier B €987. Netto krijg ik dus €411 betaald voor deze drie maanden :')
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Dankzij mijn slimme meter krijg ik elke maand een rapport over wat mijn verbruik is geweest. Ik kan ook op de website van de maatschappij checken of mijn maandbedrag nog klopt met mijn verbruik en het maandbedrag daarop aanpassen. Voor mij is de jaarafrekening dus geen grote verrassing meer. Het afgelopen jaar heb ik geld teruggekregen en zo'n beetje iedere maand minder verbruikt dan het jaar ervoor *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Die termijnbedragcheck heb ik ook, maar die gaf de vorige factuurperiode lange tijd aan dat ik moest bijbetalen terwijl ik op de afrekening 42 euro terug kreeg.
Zie ik nu weer gebeuren, maar dat ligt vooral aan dat de verwachting in de app niet helemaal lekker lijkt te kloppen. Zeker in april/mei hangt m'n gasverbruik nogal af van hoe warm het buiten is, maar doorgaans is het buiten de winter zodanig laag dat elk klein beetje afwijking een enorm percentage is.
(Ik schommel zo tussen de 15 - 25 m3 in mei, maarja, dan is het als ik aan de bovenkant zit gelijk 66% hoger natuurlijk. Wat dan weer niets over de rest van het jaar zegt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Kleine waarschuwing voor mensen met vakantieplannen in Graubunden in de komende maanden: het dorp Brienz/Brinzauls is vandaag geëvacueerd vanwege een dreigende aardverschuiving (SRF). In de komende weken dreigt tot twee miljoen kubieke meter aan rots te bewegen, waarbij het hele dorp kan worden bedolven. Dit kan ook gevolgen hebben voor de Rhätische Bahn, omdat 600 meter verder op het pad van de vallenede rotsen de Albulaspoorlijn ligt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door reisthijs »

Er komen daar wel vaker rotsen naar beneden, maar meestal niet allemaal tegelijk:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

dennistd schreef: vr 12 mei 2023, 03:07 (..). Netto krijg ik dus €411 betaald voor deze drie maanden :')
Hoeveel € muntjes heb je moeten betalen om die 411 euro te krijgen? ;)
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Durashift schreef: vr 12 mei 2023, 23:04
dennistd schreef: vr 12 mei 2023, 03:07 (..). Netto krijg ik dus €411 betaald voor deze drie maanden :')
Hoeveel € muntjes heb je moeten betalen om die 411 euro te krijgen? ;)
Ongeveer €11.000 waarmee ik 24 zonnepanelen à 355Wp (totaal 6390Wp), een 6kW 3-fasen omvormer, een 3-fasen aansluiting, een nieuwe groepenkast, een extra elektriciteitsmeter en 2 airco's heb. Dit moet 10-30 jaar meegaan, laten we zeggen een afschrijving van €500-1000 per jaar.

Dat geld haal ik er heel erg makkelijk uit hoor: met het verbruik van 5 jaar terug zouden we vorig jaar €2884 kwijt zijn geweest. Nu kreeg ik een paar tientjes terug. In één jaar heb ik dus al €2900 van die €11.000 terugverdiend. Met dit tempo ligt de terugverdientijd op slechts 4 jaar.

Overigens ligt de verwachte opbrengst (in euro's) dit jaar nog wat hoger, want de 2e meter zit er pas sinds januari. Tot eind juni lever ik terug voor €0,63/€0,40 (normaal/dal) per kWh terwijl ik inkoop voor €0,30/€0,27 per kWh. Het verschil wordt nog groter als je rekent dat ik op jaarbasis meer opwek dan verbruik, en na saldering er maar €0,16 per kWh voor zou krijgen. Een verschil dat op een zonnige doordeweekse dag zomaar €20-25 oplevert (A)

Ik besef mij dat ik me in de gelukkige positie bevind dat ik op het juiste moment de juiste investering hierin gedaan heb, en er ook het geld voor had.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

^^ Fikse cijfers maar dan staat er ook wel wat, zo te lezen. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik kreeg vorig jaar als langdurig vaste klant van mijn energiemaatschappij toch nog een vaste prijs aangeboden vanaf half mei tot half mei dit jaar. Met mijn oude contract kreeg ik door de belastingmaatregelen van 2022 opeens bijna geld toe op mijn verbruik, maar dat hield bij het nieuwe contract op. En mijn termijnbedrag werd bijna verdubbeld van 30 naar 55 euro. Sinds het prijsplafond geeft de app ineens allemaal dolenthousiaste berichten dat ik heel veel geld ga terugkrijgen, terwijl het vorig jaar de hele tijd kommer en kwel was. Nu de jaarafrekening eraan komt mag ik in de app helemaal niets meer zien. Ik heb wel weer een nieuw contract voor één jaar met ze afgesloten, omdat de prijs per kWH circa 15 cent daalt.
Z2N schreef:Kleine waarschuwing voor mensen met vakantieplannen in Graubunden in de komende maanden: het dorp Brienz/Brinzauls is vandaag geëvacueerd vanwege een dreigende aardverschuiving (SRF). In de komende weken dreigt tot twee miljoen kubieke meter aan rots te bewegen, waarbij het hele dorp kan worden bedolven. Dit kan ook gevolgen hebben voor de Rhätische Bahn, omdat 600 meter verder op het pad van de vallenede rotsen de Albulaspoorlijn ligt.
Vervelend. Ik ga er aankomende week heen, maar was eigenlijk niet van plan ramptoerist te worden. Bedoel, dat ben ik normaal al in eigen stad Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Suus schreef: za 13 mei 2023, 07:12omdat de prijs per kWH circa 15 cent daalt.
De kale prijs zonder de belastingen neem ik aan? Die zijn alleen al minimaal 15ct/kWh namelijk
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ja. De kale prijzen, aangezien de belastingen per boekjaar gaan en de prijzen per kilowattuur per contractperiode.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Vandaag met mijn vader, oom en wat maten van hen wezen off-road rijden in Nuenen. Ik had het vorig jaar al eens gedaan (ik rijd mee als bijrijder). Erg leuk om te doen, zeker nu het vandaag de dag een modderbende is op die baan. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 104 gasten