Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Dennenboom »

We leven in een gevaarlijk land volgens onze vrienden in Washington.
Last Update: Reissued after periodic review with minor edits.

Exercise increased caution in the Netherlands due to terrorism.

Country Summary: Terrorists continue plotting possible attacks in the Netherlands. Terrorists may attack with little or no warning, targeting tourist locations, transportation hubs, markets/shopping malls, local government facilities, hotels, clubs, restaurants, places of worship, parks, major sporting and cultural events, educational institutions, airports, and other public areas.

Read the country information page for additional information on travel to the Netherlands.

If you decide to travel to the Netherlands:

Read the Department of State’s COVID-19 page before planning any international travel, and read the Embassy COVID-19 page for country-specific COVID-19 information.
Be aware of your surroundings.
Stay alert in locations frequented by large crowds or foreign nationals.
Follow the instructions of local authorities including movement restrictions related to any ongoing police action.
Monitor local media for breaking events and adjust your plans.
Enroll in the Smart Traveler Enrollment Program (STEP) to receive Alerts and make it easier to locate you in an emergency.
Follow the Department of State on Facebook and Twitter.
Review the Country Security Report for the Netherlands.
Visit the CDC page for the latest Travel Health Information related to your travel.
Prepare a contingency plan for emergency situations. Review the Traveler’s Checklist.
https://travel.state.gov/content/travel ... ries.html/
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

Ik vraag mij af waarop ze dat baseren. Ik weet van vrij weinig qua terroristische activiteit hier.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Dat is nou altijd zo flauw van terroristen. Ze doen het zomaar opeens, zoder iets te zeggen. Staat ook in die brief.

Maar eerlijk is eerlijk: de aanslagengolf in Rotterdam zou je best als een terreurdreiging kunnen zien. Het is er op straat nog steeds veiliger dan op een middelbare school in de VS, maar de vraag is: hoe lang nog?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Een deel van de goedbedoelde aanwijzingen is nauwelijks opvolgbaar zonder enige kennis van het Nederlands (ik zie voor mijn geestesoog Amerikanen verwoed bladeren in een van onze vele plaatselijke suffertjes op zoek naar de eerstvolgende bedreiging), maar de lijst beginnen met "learn the language" zal wel vloeken in de kerk zijn.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Hellhole Rotterdam zoals de Amerikanen zeggen. Maar die vele aanslagen zijn toch wel reden voor zorg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Als Rotterdamse is dat een hartstikke leuke experience hoor, elke ochtend wakker worden en dan lezen waar afgelopen nacht een bom is ontploft

Vooralsnog is de kans dat je in de Verenigde Staten vroegtijdig om het leven komt een stuk groter. Er zijn dagelijks meerdere schietpartijen. Het verkeer is er heel onveilig. Door hun hyperkapitalisme is bovendien een enorme hoeveelheid mensen om het leven gekomen door corona. Maar nee hoor, Nederland/Europa is het onveilige deel van de wereld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik krijg steeds meer een punthoofd van de Amerikaanse bemoeizucht. Ze hebben volcontinu commentaar over hoe gevaarlijk andere regimes zoals China en Rusland zijn, maar zorgen er voor de rest alleen maar voor dat de westerse landen onder de plak blijven zitten. Laat ze eerst maar eens zorgen dat de veiligheid in hun eigen land verbetert, want met al die school shootings en andere geweldsincidenten als dagelijkse kost zou ik voor geen goud in de VS willen wonen. Inmiddels is de Tweede Wereldoorlog bijna tachtig jaar geleden, en kunnen de meeste Europese landen hun eigen boontjes wel doppen met de samenwerking als EU.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Post »

Militair kan Europa echt niet zijn eigen boontjes doppen, nog niet misschien. Dus je kunt geen fan zijn van Amerika, maar zonder kunnen we op dit moment niet.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Tja, die waarschuwing klinkt alsof terroristen op elk moment op elke straathoek kunnen toeslaan... De kans om bijvoorbeeld in het verkeer om het leven te komen lijkt mij stukken groter. En het lijkt mij vanzelfsprekend dat je overal een beetje waakzaam bent, maar dan met name voor zakkenrollers e.d.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Een F35 zien vanuit de woonkamer, Zeist stelt nooit teleur op dodenherdenkingsdag. :p
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

VIRM schreef: do 04 mei 2023, 09:07 Tja, die waarschuwing klinkt alsof terroristen op elk moment op elke straathoek kunnen toeslaan... De kans om bijvoorbeeld in het verkeer om het leven te komen lijkt mij stukken groter. En het lijkt mij vanzelfsprekend dat je overal een beetje waakzaam bent, maar dan met name voor zakkenrollers e.d.
De kans dat je in de VS vroegtijdig van het leven wordt beroofd door om het even welke oorzaak lijkt mij significant hoger dan in Nederland of Duitsland. Maandelijks waait er wel een bericht over naar Europa over een dodelijke schietpartij in de Verenigde Staten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Vroegtijdig van het leven beroofd, dat impliceert dat er ook een juiste tijd is om van het leven beroofd te worden? :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Dennenboom »

Ja, je kunt als volwassene, maar ook als kind of jeugdige van het leven beroofd worden door een pistoolschot. Dat laatste is vroegtijdig.
Tegenwoordig onder kinderen en de jeugd doodsoorzaak nummer 1 in de USA:
Guns are the leading cause of death for US children and teens, since surpassing car accidents in 2020.

Firearms accounted for nearly 19% of childhood deaths (ages 1-18) in 2021, according to the Centers for Disease Control and Prevention Wonder database. Nearly 3,600 children died in gun-related incidents that year. That’s about five children lost for every 100,000 children in the United States. In no other comparable country are firearms within the top four causes of mortality among children, according to a KFF analysis.

https://edition.cnn.com/2023/03/29/heal ... index.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Lijn 45 »

Z2N schreef: do 04 mei 2023, 12:17 Een F35 zien vanuit de woonkamer, Zeist stelt nooit teleur op dodenherdenkingsdag. :p
Een maar? Er zijn er 4 in formatie langs Soesterberg gevlogen vandaag. :p
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Post »

Alleen vandaag, zie ze wel iedere week wel een keer en hoor ze zeker :X
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Lijn 45 schreef: do 04 mei 2023, 18:01
Z2N schreef: do 04 mei 2023, 12:17 Een F35 zien vanuit de woonkamer, Zeist stelt nooit teleur op dodenherdenkingsdag. :p
Een maar? Er zijn er 4 in formatie langs Soesterberg gevlogen vandaag. :p
Missing Man, dus 1 wijkt af uit de formatie. Die ene kan je natuurlijk ook net zien ;)
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik had een claim ingediend bij DB voor de reis die ik een week moest verschuiven door de staking om €4,50 voor mijn reservering terug te krijgen, ik had immers zelf een nieuwe gekocht. Krijg ik ook de helft van mijn kaartje terug vanwege de vertraging, dat is een meevaller. :D

De vraag is nu, heb ik geluk gehad, of moet ik nou ook een claim indienen voor de terugreis? :mrgreen: (waar ik niet gereserveerd had, en die in tegenstelling tot de heenreis wel op een stakingsdag viel)
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Dennenboom schreef: do 04 mei 2023, 17:52 Ja, je kunt als volwassene, maar ook als kind of jeugdige van het leven beroofd worden door een pistoolschot. Dat laatste is vroegtijdig.
Van het leven beroofd worden is áltijd vroegtijdig want dat betekent dat je door een externe factor (iets of iemand) vermoord wordt vóórdat je uit jezelf een natuurlijke dood sterft. Dus elke dood die plaatsvindt vóór een natuurlijk overlijden plaats heeft kunnen vinden is per definitie vroegtijdig.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

Gisteravond had ik mijn eerste werkdag als autobezorger bij sushipoint in Gouda. Het ging best wel lekker en ik heb die baan nu totdat ik volgend semester in het buitenland ga studeren. *O*

Alleen moet ik als ochtendpersoon die geen koffie lust nog iets vinden op de vermoeidheid die erbij komt....., maar dat komt vast wel goed.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

De eerste periode in een nieuwe baan is ook altijd vermoeiender omdat alles nieuw is, dat wordt vanzelf beter.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Merkwaardig, waarom bezorgt een sushirestaurant auto's?
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

Sushibezorger met de auto is het natuurlijk ;)
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

April064 schreef: zo 07 mei 2023, 10:10 Alleen moet ik als ochtendpersoon die geen koffie lust nog iets vinden op de vermoeidheid die erbij komt....., maar dat komt vast wel goed.
Cola? Al moet je dan wel een beetje uit gaan vinden wat het uiterste tijdstip is dat je het spul drinkt, anders werkt de caffeïne weer te lang door. Dat neem ik wel eens wanneer ik als avondpersoon een vroege dienst heb.

(Koffie lust ik ook niet en van Red Bull ga ik al over mijn nek als ik het spul ruik). :')
🍉
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

Cola is zeker wel een goede ja. In principe hoef ik geen zorgen te maken over dat de caffeïne te lang door werkt. Door de tijden van mijn studie zijn op dit moment de enige dagen in de week waarop ik kan werken altijd voor dagen waarop ik laat mijn bed uit kan, dus dat scheelt.
zij/haar/hen/hun
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

ArrivaBas schreef: do 04 mei 2023, 17:29
VIRM schreef: do 04 mei 2023, 09:07 Tja, die waarschuwing klinkt alsof terroristen op elk moment op elke straathoek kunnen toeslaan... De kans om bijvoorbeeld in het verkeer om het leven te komen lijkt mij stukken groter. En het lijkt mij vanzelfsprekend dat je overal een beetje waakzaam bent, maar dan met name voor zakkenrollers e.d.
De kans dat je in de VS vroegtijdig van het leven wordt beroofd door om het even welke oorzaak lijkt mij significant hoger dan in Nederland of Duitsland. Maandelijks waait er wel een bericht over naar Europa over een dodelijke schietpartij in de Verenigde Staten.
Ja. Toen ik er in 2019 was, had je op één dag twee grote schietpartijen in het land als ik het mij nog goed herinner. Wel een hele reeks staten verderop, maar het valt wel op. Overigens reden de meeste automobilisten gewoon netjes.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten