Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Durashift
Berichten: 5661
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Wannes schreef: ma 18 jul 2022, 10:50 Rover is volledig de weg kwijt:

'Waarom komt Gelderland niet met iets ludieks?", vraagt René Coveen van Rover Gelderland zich af.
(...)
Hij heeft zelf wel een idee: bij het tonen van je kentekenbewijs een maandkaart voor vijf euro. "Minder auto's op de weg, minder brandstofverbruik, een beter gevuld openbaar vervoer en je doet ook nog een vleugje aan de stikstofoxide." '

Lekker ludiek mensen zonder onnodig autobezit buitensluiten

https://www.gld.nl/nieuws/7731877/meer- ... n-kenteken

Nou, ik denk wel dat het OV onderzoek mag doen naar de groep reizigers die tijdens corona overgestapt zijn in de auto.
Die auto kost nu ook meer geld in gebruik dan twee jaar geleden..
Misschien is er wel een groep voormalige klanten die terug willen komen... maar dan niet weten wat ze met de auto moeten doen (houden of verkopen, wat toch 'gedoe' kan zijn).

Voor dit laatste kan de OV sector natuurlijk een samenwerking aangaan met een auto inkoopservice, bijvoorbeeld die van de ANWB. Partijen kennen elkaar, gekende namen bij het publiek..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Tegelijk merk ik ook wat terughoudendheid bij de OV-sector. Afgelopen vrijdag kocht iemand op station Woerden om 18:20 een retourtje Nijmegen voor 37 euro. Één maand Weekend Vrij is 31,60. Waarom is er in de openbare ruimte nergens hiervoor een advertentie te zien. Deze mensen waren stomverbaasd toen ik vertelde dat ze met dit per maand opzegbare abonnement goedkoper uit waren geweest na één reis!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Eens, en niet alleen dat, ook systemen met een daily cap, weekly cap, monthly cap enzovoorts, zouden best wat breder uitgerold mogen worden. Verkoop dat kaartje van €37 voor €31,60 met de mededeling "€5,40 korting voor u, want het is weekend" op het scherm, en je hebt meteen positieve reclame te pakken.
Durashift schreef: ma 18 jul 2022, 23:30 Voor dit laatste kan de OV sector natuurlijk een samenwerking aangaan met een auto inkoopservice, bijvoorbeeld die van de ANWB. Partijen kennen elkaar, gekende namen bij het publiek..
Zo'n soort actie heb ik in België gezien. Mensen die hun auto verkochten (d.w.z., daadwerkelijk een auto verkochten en daarna ook 0 auto's geregistreerd hadden staan), kregen geloof ik 3 jaar een gratis netabonnement bij de TEC, mits ze in die 3 jaar dan ook geen nieuwe auto kochten natuurlijk.
Durashift
Berichten: 5661
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Het is een (lange) spagaat, denk ik. Veel instroom van nieuwe (of terugkerende reizigers) levert een groter capaciteitsproblemen op qua personeelsinzet..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Begin dit jaar waren er wel opgeheven coronamaatregelen, maar nog minder merkbare personeelstekorten.
Maar heeft mij ook meermaals verbaasd: wel klagen dat de forens nog niet terug is, maar amper marketing om 'm terug te krijgen. Het lijkt meer alsof ze zitten te wachten tot hij vanzelf terug komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

OV-bedrijven zijn van oudsher nou eenmaal niet heel erg commercieel georiënteerd...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De RET maakt wel reclame voor reizen met de RET. Op het videoscherm in de metrotunnel tussen Blaak en Beurs, als je toch al in de metro van de RET zit :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8864
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Het voor mijn gevoel enige bedrijf dat zichtbaar reclame maakt is NS. Alleen is hun huidige spotje specifiek gericht op het Groepsticket, en niet op interessante abonnementen voor potentiële recreatieve reizigers in de daluren en het weekend.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8864
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Die campagne gaat net als de meeste andere voorbij aan een van de factoren waarop potentiële reizigers hun keuze voor auto of OV bepalen, en dat is geld. Ongemerkt speelt de prijs voor het vervoerbewijs een significante rol in de keuze van een individu voor de auto of het OV.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
en-es
Berichten: 4484
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Waarom zou je ook met de trein naar je werk gaan? Propvolle treinen in de spits zijn niet echt een lokkertje.
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijte

Bericht door VIRM »

PHS schreef: di 19 jul 2022, 11:20 Er was niet heel lang geleden de grote campagne 'Het OV is OK'. Verder maakt Qbuzz in Groningen-Drenthe regelmatig reclame, al heeft dat ook te maken met alle wegwerkzaamheden rond de Stad Groningen.

Daarnaast heeft de NS vanwege alle problemen op het spoor momenteel geen interessante aanbiedingen, dus ik snap wel dat ze niet al te veel reclame maken.
Beul van de blindegeleidelijn
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Klaasje »

ArrivaBas schreef: di 19 jul 2022, 11:40 Die campagne gaat net als de meeste andere voorbij aan een van de factoren waarop potentiële reizigers hun keuze voor auto of OV bepalen, en dat is geld. Ongemerkt speelt de prijs voor het vervoerbewijs een significante rol in de keuze van een individu voor de auto of het OV.
Voor vrijetijdsreizigers geldt dat zeker. Maar voor forenzen zijn een concurrerende reistijd, betrouwbaarheid en flexibiliteit veel belangrijker. Bij meerdere proeven met gratis OV op niet heel flitsende verbindingen bleek bijvoorbeeld ook dat vooral bestaande reizigers bleven maar minder gingen betalen. Dus: eerst de kwaliteit op orde, daarna naar de prijsstelling kijken. Bedenk wel dat een heel groot deel van de kosten van het ov-systeem (infra-investeringen, vlootgrootte, hoeveelheid personeel) op hoofdlijnen worden bepaald door de piekvraag. Als je meer vraag wilt genereren komt daar dus ook de financieringsvraag voor groei bij kijken.
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

ArrivaBas schreef: di 19 jul 2022, 11:40 Die campagne gaat net als de meeste andere voorbij aan een van de factoren waarop potentiële reizigers hun keuze voor auto of OV bepalen, en dat is geld. Ongemerkt speelt de prijs voor het vervoerbewijs een significante rol in de keuze van een individu voor de auto of het OV.
Het probleem is ook dat als je er niet in gaat verdiepen, je soms met een veel te duur kaartje eindigt. Zie het voorbeeld van Suus op Woerden. Het moet geen rocket science zijn.
PHS schreef: di 19 jul 2022, 11:20 Er was niet heel lang geleden de grote campagne 'Het OV is OK'. Verder maakt Qbuzz in Groningen-Drenthe regelmatig reclame, al heeft dat ook te maken met alle wegwerkzaamheden rond de Stad Groningen.

Daarnaast heeft de NS vanwege alle problemen op het spoor momenteel geen interessante aanbiedingen, dus ik snap wel dat ze niet al te veel reclame maken.
Is het OV wel okay? Je hebt natuurlijk wel aanbiedingen in de Spoordeelwinkel. Maar de laatste tijd is NS niet goed in het nieuws gekomen: personeelstekorten, maar ook incidenten met het aanranden van vrouwelijke passagiers in de trein.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8864
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

De incidentele reizigers die het OV voor recreatieve doeleinden zouden kunnen gebruiken zal je niet snel zien kijken naar abonnementen, maar zijn wel op zoek naar de laagst mogelijke prijs. Op grotere afstanden (bijvoorbeeld lijn 19 Breda- Hulst, of per trein een dagje naar Maastricht vanuit de Randstad) komen de prijzen voor losse kaartjes en vol tarief op saldo/rekening reizen dichtbij of boven de prijzen voor abonnementen c.q. meer obscure kaartsoorten, terwijl een incidentele gebruiker niet op zoek is naar een abonnement voor die ene reis per maand/kwartaal/jaar/vul maar in, en ook niet altijd tijd of zin heeft in het uitpluizen van de volledige tariefstructuur.

Daarom heeft een OV-systeem baat bij een simpele tariefstructuur of integratie in regionale acties van de VVV of attracties die gericht zijn op toeristen en andere vormen van recreatie.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ik weet dat er hier mensen zijn die, al dan niet beroepshalve, ervaring hebben met de verschillende bruggen in Gorinchem. Vandaag is het weer eens zover: door de hitte willen er twee bruggen niet meer dicht. Ondanks dat het rustig is op de weg was de verkeerschaos al snel compleet. *O*
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5825
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Morgen beginnen de hondsdagen met merkeldag pisgriet.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hondsdagen
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Tom024 schreef: di 19 jul 2022, 19:05 Ik weet dat er hier mensen zijn die, al dan niet beroepshalve, ervaring hebben met de verschillende bruggen in Gorinchem. Vandaag is het weer eens zover: door de hitte willen er twee bruggen niet meer dicht. Ondanks dat het rustig is op de weg was de verkeerschaos al snel compleet. *O*
Aan de Twitter van Qbuzz DMG te zien is een van de bruggen die niet meer dicht wil de Concordiabrug. Dat wil wel met de chaos ja, heel de oostkant van Gorinchem is dan alleen nog via de A15 te bereiken voor voertuigen die niet door de binnenstad heen passen.
Die laatste optie viel later ook weg, want de tweede brug die niet meer dicht wil is de Langebrug. Dus al het verkeer van/naar de westkant van Gorinchem alsmede al het verkeer van de stad ten westen van het Merwedekanaal naar de oostkant van het Merwedekanaal mag over de Banneweg...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13210
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Iets zegt me dat de hitte het stroomnet rond Zeist heeft doen breken, Stedin meldt een stroomstoring in Zeist-Noord en -Oost, Huis ter Heide, Bosch en Duin, Den Dolder, Soesterberg en Soestduinen. Ik heb gelukkig nog wel stroom, maar aan de andere kant van De Dreef is het donker.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Daniel schreef: di 19 jul 2022, 20:32 Die laatste optie viel later ook weg, want de tweede brug die niet meer dicht wil is de Langebrug. Dus al het verkeer van/naar de westkant van Gorinchem alsmede al het verkeer van de stad ten westen van het Merwedekanaal naar de oostkant van het Merwedekanaal mag over de Banneweg...
Eigenlijk te idioot voor woorden dat iemand die Langebrug überhaupt open heeft gedaan. Dan weet je dat die Concordiabrug eruit ligt, en waarschijnlijk ook waarom, en dan laat je alsnog die klep open om niets anders dan een plezierbootje door te laten, want dat is het enige waarvoor die brug ooit open moet. En nee, die Langebrug wordt niet ergens ver weg op afroep in een centrale in Rhoon bediend, de brugwachter-van-dienst komt hem persoonlijk opendoen. Je zal de brandweer of de ambulance nodig hebben en net aan de verkeerde kant van Gorinchem wonen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21382
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

en-es schreef: di 19 jul 2022, 11:51 Waarom zou je ook met de trein naar je werk gaan?
Omdat het relaxt is? In de trein kan ik lezen, internetten of gewoon (doelloos) naar buiten staren. In de auto kan dat niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10596
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Dat is wel èrg selectief quoten.
en-es schreef: di 19 jul 2022, 11:51 Waarom zou je ook met de trein naar je werk gaan? Propvolle treinen in de spits zijn niet echt een lokkertje.
In propvolle spitstreinen is het ook vrij lastig lezen en internetten, en echt relaxed is het ook niet. Naar buiten staren is dan weer juist de kerntaak van de automobilist.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4484
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Het croissantje en de krantje zoals een voormalige minister ooit zei.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door gpvos »

VIRM schreef: di 19 jul 2022, 12:35Het probleem is ook dat als je er niet in gaat verdiepen, je soms met een veel te duur kaartje eindigt.
Vorige week heb ik nog een regelmatig met de trein reizende collega die zei dat hij vaak tot 18.30 wachtte met inchecken vanwege het spitstarief, verteld dat het daltarief al om 18.25 weer werkt. Op de route Leiden-Amsterdam Zuid betekent dat dus, met het huidige 20-minuteninterval door het personeelstekort, dat je al de trein van 18.27 kan nemen in plaats van 18.47 (voorheen 18.36). Scheelt toch 3,5 euro of een stuk van je avond.

Sommige kennis die op een forum als dit als algemeen bekend wordt verondersteld is dus ook bij regelmatige reizigers niet bekend.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door gpvos »

Klaasje schreef: za 09 jul 2022, 12:01SGM inderdaad. Bij ICM, VIRM en DDZ werkt het sowieso goed.
Sorry voor de nabrander: er zijn nog steeds NS-rijtuigen cq. treinstellen waar het niet werkt. Weet iemand hier welke?

Ik hou de knop over het algemeen zo'n 2 seconden ingedrukt, en als dat niet het gewenste effect heeft laat ik 'm even los en probeer het opnieuw, en meestal werkt het dan na 1 of 2 pogingen, en wel op het moment van opnieuw indrukken, niet tijdens het ingedrukt houden. In ten minste één materieeltype[1] is dat dus nog steeds nodig, tenzij mijn timing omtrent de ontgrendeling echt consistent heel belabberd is.

[1] Tell me you're a computer scientist without telling me you're a computer scientist...
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 114 gasten