Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Eh, liever dat dan werkloos thuis zitten.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef: wo 06 jan 2021, 01:33 Ach, het is een first past the post-systeem, dus als democraat in hart en nieren kan ik er niet echt warm van worden wat de uitslag is. :X
Maar dan moet je het toch juist belangrijk vinden dat de Democraten de meerderheid hebben?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef: di 05 jan 2021, 17:16
Ardan schreef: di 05 jan 2021, 14:57 Zo, de kerstboom is de deur uit. Nou de naaldjes nog.
Ik heb hem van mijn balkon af gegooid zodat ik er niet mijn hele huis mee door hoefde (A)
Hier is de kerstboom vanochtend weer de doos in gegaan. Volgend seizoen kunnen we hem weer gebruiken. Geen gedoe met uitvallende naalden :pos: ;) .
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Als mensen zo boos zijn, waarom handelen ze er dan niet naar? Ik zie wel protesten, maar wetsvoorstellen om dingen echt te veranderen ontbreken aan beide kanten van het politieke spectrum.
Meltrain schreef: wo 06 jan 2021, 16:31 Maar dan moet je het toch juist belangrijk vinden dat de Democraten de meerderheid hebben?
Dat een partij zich de "Democratische partij" noemt zegt niets over het stelsel waarin ze opereren, toch?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ardan schreef: di 05 jan 2021, 14:57 Zo, de kerstboom is de deur uit. Nou de naaldjes nog.
Dat was een dagje te vroeg. Maar ondertussen is Driekoningen voorbij, dus waarom heeft Suus haar kerstboom nog niet opgeruimd? En waarom zijn er nog steeds nergens paaseieren?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Z2N schreef: wo 06 jan 2021, 18:16 Als mensen zo boos zijn, waarom handelen ze er dan niet naar? Ik zie wel protesten, maar wetsvoorstellen om dingen echt te veranderen ontbreken aan beide kanten van het politieke spectrum.
Gokje zonder iets op te zoeken: als je iets verandert in bijvoorbeeld een grondwet, heb je doorgaans een twee derde meerderheid nodig. En als je iets gaat veranderen, zou dat wellicht betekenen dat je één van de partijen gaat bevoordelen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Geheel nieuwe hardloop-outfit gekocht. 6,6km in 36 minuten gerend. *O*
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

waldo79 schreef: wo 06 jan 2021, 16:29 Eh, liever dat dan werkloos thuis zitten.
Stel je eens voor dat de consequenties van je opmerkingen duidelijk worden. Dat kan niet hoor.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

VIRM schreef: do 07 jan 2021, 08:05
Z2N schreef: wo 06 jan 2021, 18:16 Als mensen zo boos zijn, waarom handelen ze er dan niet naar? Ik zie wel protesten, maar wetsvoorstellen om dingen echt te veranderen ontbreken aan beide kanten van het politieke spectrum.
Gokje zonder iets op te zoeken: als je iets verandert in bijvoorbeeld een grondwet, heb je doorgaans een twee derde meerderheid nodig. En als je iets gaat veranderen, zou dat wellicht betekenen dat je één van de partijen gaat bevoordelen.
Want een grondswetverandering is nodig dingen te veranderen?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

Het is toch altijd hetzelfde: Ondanks de wegen goed gestrooid zijn trappen sommige tijdgenoten als ze de eerste sneeuvlok op hun voorruit zien automatisch op de rem en rijden vervolgens niet meer sneller dan 30 km/h..... :roll:
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Jef400 schreef: do 07 jan 2021, 15:56
VIRM schreef: do 07 jan 2021, 08:05
Z2N schreef: wo 06 jan 2021, 18:16 Als mensen zo boos zijn, waarom handelen ze er dan niet naar? Ik zie wel protesten, maar wetsvoorstellen om dingen echt te veranderen ontbreken aan beide kanten van het politieke spectrum.
Gokje zonder iets op te zoeken: als je iets verandert in bijvoorbeeld een grondwet, heb je doorgaans een twee derde meerderheid nodig. En als je iets gaat veranderen, zou dat wellicht betekenen dat je één van de partijen gaat bevoordelen.
Want een grondswetverandering is nodig dingen te veranderen?
Als het om het kiesstelsel gaat, is dat best mogelijk ja.
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

En het eerste grote vliegtuigongeluk van 2021 is een feit...
In Indonesië is vlucht SJ 182 van Sriwijaya Air kort na vertrek uit Jakarta neergestort in zee. 56 passagiers en 6 crew aan boord -0-
(had veel erger kunnen zijn, maar corona, dus relatief weinig passagiers)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Brand bij een bakkerij in de straat, acht gewonden en meerdere huizen onbewoonbaar -0-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Coördinatie: Hi Visgraatmodel, we hebben enkele ziekmeldingen. Wil je werken?
Ik: Ja graag! Hoelaat?
Coördinatie: Zou je hier binnen één uur kunnen zijn om airline x te openen?
Ik: ...

Ik knoopte mijn stropdas in de bus en ik doe nu mijn haar in de metro.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Coördinatie, bij het neerleggen van de telefoon: wat een rare naam eigenlijk, "Visgraatmodel"...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

:')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Mij zojuist aangemeld als stembureaulid. Rotterdam heeft 12.500 vrijwilligers nodig dit jaar :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Nu nog maar 12.499. Haast u, de laatste plekjes zij zó weg :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Suus schreef: ma 11 jan 2021, 13:34 Mij zojuist aangemeld als stembureaulid. Rotterdam heeft 12.500 vrijwilligers nodig dit jaar :shock:
Netjes, heb ik ook in Purmerend gedaan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Rotterdam is daar wel laat mee dan: ik ben ondertussen al ingeschreven voor het stembureau in Zeist, de aanmelding daarvoor sloot op 31 december.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

In Rotterdam mochten eerst de (rijks)ambtenaren zich aanmelden voordat vandaag de publieksaanmelding begon. Maar inmiddels heb ik al een voorlopige benoeming voor een stembureau in mijn wijk ontvangen *O*

Ook is er dit jaar weer een centrale stemopneming, dus alle stembussen gaan na een basistelling naar Ahoy zodat daar de volgende dag o.a. de voorkeursstemmen geteld kunnen worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik wacht nog even tot ik het rooster van mijn komende periode heb. Meewerken op een stembureau lijkt mij niet heel erg om te doen als ik toch een vrije dag heb. Al kan ik eventuele afwezigheid op die dag allicht ook op ambassadeursuren schuiven. :mrgreen:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Suus schreef: ma 11 jan 2021, 13:34 Mij zojuist aangemeld als stembureaulid. Rotterdam heeft 12.500 vrijwilligers nodig dit jaar :shock:
Als ik dan gevaccineerd ben, ga ik ook helpen maar dat weet ik nu nog niet.

Vroeger in Goes ook altijd geholpen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ik dacht er ook over me aan te melden, maar Amersfoort blijkt al voldoende vrijwilligers te hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 34 gasten