Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Wubbo schreef: za 20 jul 2019, 15:27 Oke, na de blessure aan mijn billen en aan mijn navel bij eerdere trainingen is de schade van de Vierdaagse van dit jaar:

* Blaren op mijn voeten
* Blauwe plekken op mijn handen
* Spierpijn in mijn armen

Met die eerste had ik wel rekening gehouden, die andere kunnen wel in het lijstje "bijzondere wandelblessures" :X
Dit jaar heb ik een keer zonder blaren gelopen, maar Wubbo zou Wubbo niet zijn als er niet toch een blessure was: ik ben ergens mijn stem kwijtgeraakt op de Via Gladiola. Gelukkig heb ik 'm in Utrecht weer teruggevonden :pos:
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Meltrain schreef: zo 24 jul 2022, 10:53
Durashift schreef: za 23 jul 2022, 23:22 (..)
Omdat het kan.. zonder boete (op de A12 net zo).
Blijkbaar niet dus. :mrgreen:
Jawel, het kán wel maar dan geen strapatsen uithalen tussendoor. ;)
Meltrain schreef: zo 24 jul 2022, 10:53 (..)
Maar jij bent toch vrachtwagenchauffeur? Dan mag je toch sowieso maar 80 km/h?
Ja, maar de boete was met de personenauto.
Op de (kleine) vrachtwagen zit cruisecontrol, doet het tot 85 km/h, de laatste 5 km/h kan ik er desgewenst zelf nog bijtrappen..

.. en ja.. van aansluiting oprit Huizen A27 naar afrit Maarsbergen A12 met 90 km/h constant kunnen rijden (op de doordraaier in knp. Lunetten na dan..) scheelt gewoon enkele minuten rijtijd, op een vrijdagavond.. wát het verschil is om nog nét binnen de rijtijd binnen te komen of er een paar minuten overheen.

Ardan schreef: zo 24 jul 2022, 02:04 Maar die veiligheidswinst snap ik wel bij middenstrookklevers die te langzaam of precies op de Vmax rijden. Dan moeten dus de rechter- én de middenstrook naar links om daar voorbij te gaan en dan weer naar rechts.
Klopt.

Meltrain schreef: zo 24 jul 2022, 10:53 (..)
Maar waarom zou je iemand inhalen die precies op de maximumsnelheid rijdt?
Jouw snelheidsmeter is de mijne niet.. ;)
"nvdw" schreef:Geen probleem toch. Bestuurders die voorsorteren om links af te slaan, worden rechts ingehaald. (..)
Volgens mij slaat dit op een voorsorteervak of een rijstrook / rijbaan welke zo breed is dat men kan passeren.
Op de snelweg kan je, feitelijk, niet afslaan in de zin zoals je dat op de secundaire wegen doet.
"nvdw" schreef: (..)
Afhankelijk van mijn bui interpreteer ik ‘voorsorteren’ vrij ruim; een traag autootje op de derde strook van de A2 bij Culemborg zal alvast wel zijn opgeschoven voor de splitsing bij Den Bosch
Ja, zo vér is het al gekomen, diep triest eigenlijk.

Vanmiddag op de A10 -> A8 ook, ik kom van de ring A10 noord en rijdt richting Zaandam, rijstrook 4 (meest rechts dus). Er reed iets verderop een plukje verkeer dat uit de Coentunnel kwam op rijstrook 2.. die hadden dus al gekozen voor de A8.. terwijl de wegwijzers nog niet eens de splitsing aangaven.. en de BP / AH to Go nog gepasseerd moest worden. :roll:

Ik volg gewoon mijn weg en voeg na de BP, vlak voor de blokmarkering -welke ook niet goed is, want er volgt direct een verplichte rijrichting.. waardoor je dus vóór de blokmarkering feitelijk niet rechts mag passeren om, zoals het zou horen, netjes vanaf de meest rechter rijstrook in te voegen in de rijrichting van je keuze-..
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Psst...

Psst....

Jaarverslag! :trein: *bus*
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

*O*
🗣
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Durashift schreef: ma 25 jul 2022, 00:09 .. en ja.. van aansluiting oprit Huizen A27 naar afrit Maarsbergen A12 met 90 km/h constant kunnen rijden (op de doordraaier in knp. Lunetten na dan..) scheelt gewoon enkele minuten rijtijd, op een vrijdagavond.. wát het verschil is om nog nét binnen de rijtijd binnen te komen of er een paar minuten overheen.
Als je bewust 10 km/h te hard moet rijden om nog net binnen de rijtijd aan te komen, gaat er iets mis in de planning. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Mwa, er kunnen genoeg tegenslagen zijn waardoor een goed haalbare planning toch ineens flink in de soep loopt en het toch nog heel krap gaat worden.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

^^^ klopt. Een gezegd in het transport, met een grote kern van waarheid, is dat je wel weet hoe laat je mag/moet vertrekken maar dat je nooit weet hoe laat je weer thuis bent. :)

Enfin, wat betreft mijn hogere snelheid: is een keuze.. ik kan ook kiezen om de auto aan de kant te zetten en een half uur pauze te nemen. Dan heb ik daarna weer een surplus aan rijtijd. Maar ja.. op de vrijdag(na)middag.. na een fikse werkweek.. ik wil dan wel naar huis, eerlijk gezegd.

Half uurtje pauze maken aan het einde van de dag heb ik niet zo'n moeite mee als ik dat kan combineren met de avondboodschappen. Dan is het nuttig bestede tijd, in opdracht van de wetgever ;) . Maar ja.. planningstechnisch komt het vaak niet uit dat ik ergens nabij een supermarkt eindig aan het einde van de route.. :arrow:

Verder plannen ze bij ons met Google maps.. dus dat is met een personenvoertuig en 100 km/h rekent over de snelwegen. Nu rijd ik vooral in de stad en provinciaal, dus veel snelweg zit er niet tussen en valt dat snelheidsverschil wel mee.. maar opvallend vind ik het wel. Pauzes, zoals op een dienstkaart in het OV bus, wordt ook niet ingepland. Ja, ze trekken er 3 kwartier vanaf op de je dagelijkse diensttijd. Maar plannen ermee om de rit qua aantal stops in tijd niet al te gek uit te laten lopen doen ze dan niet.

Tja, andere chauffeurs zijn daar dan weer blij mee.. want dat geeft hun vrijheid om pauze te nemen wanneer zij dat willen en niet dat het voorgeschreven staat in de rit. Tja, ik denk dan: het gaat niet om het moment van pauze nemen.. maar om de pauzetijd mee te nemen in de berekening van de totale diensttijd. Want dat wordt nu niet gedaan.. nee, die drie kwartier kan men mooi invullen met route stops.. :twisted:
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik droomde vannacht dat ik een boete kreeg in een Duitse trein, omdat het 1 augustus was en ik was vergeten een nieuw 9-Euro-Ticket te kopen. :') Misschien een tip voor onze Duitslandgangers. (A)
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Mijn ticket voor augustus heb ik vorige maand al gekocht :trein:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Durashift schreef: za 30 jul 2022, 01:21 Verder plannen ze bij ons met Google maps.. dus dat is met een personenvoertuig en 100 km/h rekent over de snelwegen.
Das best skeer... met weinig moeite heb je tegenwoordig iets beters
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Zoals? Oprechte vraag, niet om af te kraken.
🍉
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

umbusko schreef: ma 01 aug 2022, 12:03 Ik droomde vannacht dat ik een boete kreeg in een Duitse trein, omdat het 1 augustus was en ik was vergeten een nieuw 9-Euro-Ticket te kopen. :') Misschien een tip voor onze Duitslandgangers. (A)
Dit weekend moet ik die ook ff gaan kopen; dat kan in Arnhem o.a. toch?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Jazeker, bij de Duitse automaat bij het station. Vergeet niet je naam op het kaartje te schrijven.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Ik had er vandaag 1 in de bus met een kaartje van juli… toen ik vroeg of het vandaag 32 juli was, stapte ie zonder wat te zeggen uit _O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Feest. Flitsbezorger Zapp stopt per direct in Rotterdam. Toen waren er nog maar drie over. *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Twee fauteuils gekocht, veertien weken levertijd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Koop jij fauteuils waar je veertien weken op kan zitten wachten terwijl je nergens op kan zitten om te wachten?

Ik zou zo'n verkoper vertellen dat ik daar niet op zit te wachten, en dat ie die fauteuils mooi op een plek kon stoppen zodat ie daarna niet meer zou kunnen zitten.

(A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Ja, het zit inderdaad niet super op sinaasappelkistjes, maar leveringstijden lijken tegenwoordig alleen maar langer te worden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Tsja, sinaasappelkistjes... ik ben een klein jaar geleden door de knieën gegaan voor de Artifort Orange Slice, en kon 'm gelijk meenemen. Sindsdien mis ik wel een rib, maar hij zit heerlijk.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

De Bouvrie neemt er de tijd voor, wordt natuurlijk ook een jaartje ouder.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ik ben nooit zo van het hier delen van werkgerelateerde ergernissen, maargoed...

Volgens mijn roulering had ik komende maandag dienst 15, maar op mijn online rooster zag ik opeens een andere dienst staan. Volgens de dienstindeler had mijn leidinggevende verzocht om een collega mijn dienst te geven. Navraag bij die collega leerde dat hij liever gewoon zijn eigen dienst wil rijden (dat is dus de dienst die ik had gekregen), want vroeger klaar en hij is aan het verhuizen.

Oja, gisteren had ik mijn leidinggevende hierop aangesproken en volgens hem konden diensten gewoon omgezet worden, zolang ze maar binnen hetzelfde rooster vallen. Dus kennelijk voortaan elke avond maar even kijken of ik morgen nog wel de dienst moet rijden die ik verwacht te moeten rijden. :')

Eind van het liedje: een hoop ergernis en extra werk, maar we rijden nu beiden gewoon de diensten die we zouden horen te rijden. :')
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door DPDelft »

Schiet lekker op Tom24. Gelukkig zag je het op tijd :) .
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Vanmiddag onverhoopt van OV busvervoer gebruik moeten maken om thuis te komen.

Goed voor mijn lijn, wandelen naar de bushalte (die ik niet op tijd haalde voor de 44 naar Wageningen.) :p . Maar goed, aangekomen bij die bushalte, fijn een zooi spinrag in mijn haar :twisted: (halte wordt vermoedelijk niet veel gebruikt, het leek een walhalla voor spinnen ;) ) nog even mijn vervolgstap overdenkende om verder noordwaarts te komen, de nederijn over. Wandel ik naar de pont voor Amerongen of Eck- en Wiel...? Totdat ik nog een keer op Google maps keek en de bus richting Tiel er bijna aankwam..

Natuurlijk.. even omdenken..kerel :X :twisted:

Dus terug naar Tiel en dan de 45 maar om het water over te komen en dan nog een stukje 50.

Pluim: alles bussen reden én netjes op tijd. :pos:

Zo'n Setra is dan wel een stuk comfortabeler dan een Citea. Kan ook aan de chauffeur gelegen hebben.. want die reed zeer soepeltjes en netjes over de drempels en rotonde. In de blauwe 'smurf' was het meer rauw en dauw... en trilt het stoeltje voor je zodat ik dat maar even vasthield.

Mijn anonieme OV chipkaart deed het ook nog, had ik niet verwacht. :shock:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Er is geen topic voor nieuws uit de natuur, daarom maar even hier: tijdens een kleine wandeling kwam ik vanochtend langs een boom die al volop blad aan het verliezen was. Nog zo'n bijeffect van de droogte.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

De eik achter ons huis is ook al lekker zijn eikels aan het rondstrooien. Ook wat vroeg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 52 gasten