Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Suus schreef: do 11 mei 2023, 10:58 Inderdaad, er gaat bij de Duitse spoorwegen 50 uur lang gestaakt worden vanaf zondagavond 22:00.
Voor wie het nog niet wist: is opgeschort maar ja.. de dienstregeling / materieel en personeelsinzet moet weer aangepast worden..duss.. of alles rijdt morgen?
(..)Tot nu toe had de EVG alle voorstellen van Deutsche Bahn afgewezen. Hoewel de staking van morgen is afgewend, kan er wel nog hinder op het spoor zijn, omdat de geplande aangepaste dienstregeling weer terug moet naar normaal.(..)
https://nos.nl/artikel/2474948-spoorsta ... an-de-baan
Suus schreef: za 13 mei 2023, 07:12 (..)
Nu de jaarafrekening eraan komt mag ik in de app helemaal niets meer zien. Ik heb wel weer een nieuw contract voor één jaar met ze afgesloten, omdat de prijs per kWH circa 15 cent daalt.
Z2N schreef: (..)Dit kan ook gevolgen hebben voor de Rhätische Bahn, omdat 600 meter verder op het pad van de vallenede rotsen de Albulaspoorlijn ligt.
Vervelend. Ik ga er aankomende week heen, maar was eigenlijk niet van plan ramptoerist te worden. (..)
Tipje: doorreizen naar Turkije? Daar krijg je gratis aardgas van Erdogan, voor een jaar. :X
Wél even op hem (laten) stemmen, als dank. (A)
(..)Tijdens een ceremonie in de Zwarte Zeestad Zonguldak zei de Turkse president Recep Tayyip Erdogan dat het gasverbruik in woonwijken een maand lang gratis zou zijn om deze gelegenheid te vieren, waardoor elk huishouden 625 lira (30 euro) zou besparen.

Vervolgens zei hij dat het gasverbruik in woonkeukens en badkamers ook een jaar lang gratis zou zijn, waarbij ongeveer 25 kubieke meter per maand zou worden uitgedeeld.

Volgens de berekeningen zouden de mensen elke maand 125 lira (6 euro) besparen tijdens een bijtende kosten van levensonderhoud, wat neerkomt op een totaal van 1.500 lira (71 euro) per jaar.

Gas uit de Zwarte Zee

Ankara is van plan het eerste gas uit de Zwarte Zee naar woonwijken te pompen vóór de presidents- en parlementsverkiezingen van 14 mei, wat de populariteit van Erdogan mogelijk een boost zal geven. (..)
https://www.dejongeturken.com/erdogan-b ... oonwijken/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Fijne Nationale Stoomtreindag allemaal. :trein:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door rikthoff »

Curieus verhaal vandaag.

Ik ging met de fiets naar IKEA Duiven, even wat huisraad halen. Kom terug bij de fiets, staat de fiets op slot. Dus ik zoek naar mijn sleutel. Geen sleutel. Eerste gedachte: "shit, dat ding ben ik vast verloren." Dus nog een keer naar de kassa, want daar heb ik mijn portomonnee misschien samen met mijn sleutel buiten de zak gehaald en laten vallen. Geen sleutel. Dan maar de servicedesk. "Nee, meneer, we hebben geen sleutel gemeld gekregen."

Okee. Hoe kom ik dan thuis? Ik loop nog een keer naar de huisraadafdeling. Misschien daar. Helaas. Op weg naar de uitgang bel ik Eega om me op te halen. Ik vermoed namelijk dat iemand een grapje aan het uithalen is, ofwel dat de persoon die mijn sleutel heeft, vanavond op z'n gemakje mijn fiets bij IKEA wil "ophalen".

Onderweg schiet de medewerkster van de Zweedse supermarkt mij aan.
- "Ik hoorde dat je iets kwijt bent?"
- "Ja, mijn fietssleutels."
- "Aha, en om welke fietssleutels gaat het?"
- "Om fietssleutels met een label van mijn fietsenmaker."
- "Dan heb ik die voor je."

En ze overhandigt me de fietssleutels.

Maar. Hoe. Dan?

Blijkt dat er een gepensioneerde actief is (geen medewerker) die vroeger conciërge is geweest. En die gewoonte had/heeft om alle fietsen, die in de fietsenstalling van zijn school niet op slot stonden, toch op slot te zetten. En dan de sleutels te overhandigen aan de receptie. Dat doet-ie nu nog steeds, alleen dan bij IKEA (en misschien andere bedrijven.)

Les van vandaag: zet je fiets op slot als je de IKEA in Duiven binnenloopt.
Laatst gewijzigd door rikthoff op vr 19 mei 2023, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Eind goed, al goed :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Z2N schreef:Kleine waarschuwing voor mensen met vakantieplannen in Graubunden in de komende maanden: het dorp Brienz/Brinzauls is vandaag geëvacueerd vanwege een dreigende aardverschuiving (SRF). In de komende weken dreigt tot twee miljoen kubieke meter aan rots te bewegen, waarbij het hele dorp kan worden bedolven. Dit kan ook gevolgen hebben voor de Rhätische Bahn, omdat 600 meter verder op het pad van de vallenede rotsen de Albulaspoorlijn ligt.
De Albula-spoorlijn is nog steeds open gelukkig. Aan de andere kant van de Bernina-spoorlijn is het wel een bende, want op het stuk van de spoorlijn tussen Varenna en Lierna op de oostoever van het Comomeer, waar de treinen Milaan - Lecco - Tirano rijden, is een aardverschuiving geweest met tunnelschade tot gevolg. Als je de Bernina-lijn dus in een route van/naar Italië had opgenomen, dit zou wel eens een tijdje kunnen duren.

https://www.sondriotoday.it/cronaca/fra ... zione.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

rikthoff schreef: vr 19 mei 2023, 19:24 Les van vandaag: zet je fiets op slot als je de IKEA in Duiven binnenloopt.
Dat lijkt me op alle plekken wel een goed idee. (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Voor de liefhebbers van oude bussen, er rijden oldtimers op de pendelbus van Rotterdam Alexander naar de Willem Alexander roeibaan. Als je je een beetje sportief kleed, mag je misschien wel een ritje mee.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Aha ... juist ja. Heb gisterenochtend ook al een oldtimer bus zien staan bij station Alexander en dacht ... de kootsekade (museum RoMeo) ... is toch niet open vandaag :s ?

Maar dit dus :pos: ;) .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Suus schreef: do 11 mei 2023, 23:23 Mijn energiemaatschappij is bezig met de jaarafrekening opstellen (ik blijf zitten, maar krijg goedkopere tarieven vanaf 15 mei). Ik kan mij niet herinneren ooit zo gespannen te zijn voor een stroomafrekening als voor mei 2022-mei 2023 :|
De energierekening is vanmiddag in de digitale brievenbus terecht gekomen. Voor 17 mei 2022 - 17 mei 2023 heb ik € 299,49 betaald voor 1.982 kWh aan stroom. Volgens mij heb ik de energiecrisis overleefd *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Mijn vaste contract van de afgelopen drie jaar loopt in juli af. Ik heb nu een aanbieding gekregen voor 1,2 of 3 jaar vast. In al die gevallen gaat mijn maandbedrag van 68 euro naar boven de 100 euro. Ik nijg naar iig 1 jaar vast maar ik vind het een lastige keuze.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door DPDelft »

Mijn contract loopt in augustus af na 3 jaar. Ik zit ook nog te twijfelen inderdaad.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

Ik mag zaterdagmiddag naar de rondleiding van Prorail op de Westhaven. *O*
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef: ma 22 mei 2023, 09:11 Mijn vaste contract van de afgelopen drie jaar loopt in juli af. Ik heb nu een aanbieding gekregen voor 1,2 of 3 jaar vast. In al die gevallen gaat mijn maandbedrag van 68 euro naar boven de 100 euro. Ik nijg naar iig 1 jaar vast maar ik vind het een lastige keuze.
Hier gaan juist de tarieven voor energie en gas per 1 juli gelukkig weer omlaag :pos: ;) .
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Volgende week met Interrail naar Spanje. TGV's binnen Frankrijk makkelijk online kunnen regelen, zat alleen nog met de Spaanse binnenlandse treinen (2 Alvia's). Online met geen mogelijkheid te reserveren, telefonisch via Renfe moet je ze binnen 3 dagen afhalen. Bij een DB Reisezentrum zou het ook moeten kunnen, maar wel heel erg moeilijk. Toch maar een poging gewaagd en naar Rheine gegaan. Binnen 3 minuten stond ik met de twee reserveringen weer buiten, en dat voor €6,50 per trein 1e klas :shock:
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Dat is zelfs goedkoper dan in Spanje zelf, want bij DB betaal je geen reserveringskosten en bij Renfe wel.

Reserveringen regelen gaat verrassend goed in andere landen. Zo heb ik vorig jaar bij SBB in Lausanne reserveringen voor Noorse treinen kunnen regelen, was makkelijker dan telefonisch.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

dennistd schreef: wo 24 mei 2023, 13:30 Volgende week met Interrail naar Spanje. TGV's binnen Frankrijk makkelijk online kunnen regelen, zat alleen nog met de Spaanse binnenlandse treinen (2 Alvia's). Online met geen mogelijkheid te reserveren, telefonisch via Renfe moet je ze binnen 3 dagen afhalen. Bij een DB Reisezentrum zou het ook moeten kunnen, maar wel heel erg moeilijk. Toch maar een poging gewaagd en naar Rheine gegaan. Binnen 3 minuten stond ik met de twee reserveringen weer buiten, en dat voor €6,50 per trein 1e klas :shock:
Rheine is niet voor niets in ik meen 2019 het beste Reisezentrum van Duitsland geweest (hangt daar een oorkonde van aan de muur).

Ik heb daar vorig jaar ook Italiaanse reserveringen gemaakt en dat was ook in 5 minuten geregeld.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Bezopen dat je voor dat soort reserveringen in Nederland alleen nog maar in Amsterdam, Arnhem, Rotterdam, Utrecht en Schiphol (of mis ik er nog een?) terecht kunt en dan nog moet hopen een competente medewerker te treffen.

Het Reisezentrum in Goch wist mij zelfs te helpen aan reserveringen voor de nachttrein naar Moldavië, kom er maar eens om in Nederland.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Volgens mij kunnen er in Nederland bij de Internationale balies ook geen Italiaanse reserveringen verkocht worden. Franse reserveringen dan wel weer, dat kan dan bij de DB Reisezentrum verkooppunten weer niet (uitgezonderd de treinverbindingen tussen Duitsland en Frankrijk waar DB werkt in coöperatie met SNCF). Net zoals Thalys en Eurostar die ook niet in een DB reisezentrum te reserveren zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

In Zwitserland is Tina Turner overleden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

cassie127 schreef: wo 24 mei 2023, 20:40 Volgens mij kunnen er in Nederland bij de Internationale balies ook geen Italiaanse reserveringen verkocht worden. Franse reserveringen dan wel weer, dat kan dan bij de DB Reisezentrum verkooppunten weer niet (uitgezonderd de treinverbindingen tussen Duitsland en Frankrijk waar DB werkt in coöperatie met SNCF). Net zoals Thalys en Eurostar die ook niet in een DB reisezentrum te reserveren zijn.
Ik heb wel eens bij Trainitalia geprobeerd twee tickets te reserveren, waarvan één begleiedersticket. Die verwezen doodleuk door naar de Treinreiswinkel. Uiteindelijk was het dus goedkoper om twee reguliere tickets op de site van Trainitalia zelf te boeken. Kom maar op met dat Europese reserveringssysteem!
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Daar schijnt Frans Timmermans al mee bezig te zijn.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Klopt. En maar goed ook! :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Rob357 »

... dat ik mij elke keer weer verbaas over hoe incapabel GVB is. Begin dit jaar is de prijs van Extra Flex verhoogd van 14 naar 15 euro per maand. GVB heeft dat op één plek meteen aangepast, de rekening. Op de pagina met het overzicht van de actieve abonnement op mijnGVB staat nog 14 euro, toen ik de klantenservice daarover contacteerde zeiden ze dat het er stond omdat het de prijs was bij de start van het abonnement, volgens hen volledig logisch. Maar kijk hieronder en oordeel zelf:
Afbeelding
Net ging ik mijn reisgedrag analyseren en vond ik een rekentool van GVB Flex, maar ook daar staat tot mijn verbazing een prijs van 14 euro. Eigenlijk wordt je dus voorgelogen, de echte besparing is kleiner dan dat uit de rekentool komt voor Extra Flex. De prijzen van de andere abonnementen lijken juist weer te hoog te zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Een aanbieder van een product of dienst die meer rekent dan de geadverteerde prijs is niet incapabel, maar een oplichter. Je kunt GVB sommeren die euro teveel aan je terug te betalen, eventueel met wat gedreig met de ACM. Zal vast niet helpen, maar levert misschien wel vermakelijk correspondentie op. Aangifte doen kan volgens mij ook, maar natuurlijk ook gedoe.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Die houten vorkjes van de Julia’s zijn best wel irritant… Ben ik de enige bij wie die dingen altijd afbreken of krombuigen? -0-

Voortaan maar een vork van huis meenemen denk ik…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 43 gasten