Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Het spoorwegmuseum in Utrecht ;) .
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Vanmorgen met enige tegenzin de verwarming weer ingeschakeld, het was maar 18 graden in huis.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Eigen keuze natuurlijk, maar ik kan mij niet herinneren wanneer ik de verwarming ooit hoger dan op 17 graden heb gezet. Ik heb lekker warme pantoffels en een wollen sprei en daarmee houd ik het echt prima vol :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Het verschilt ook per huis. In mijn eerste huisje stond de verwarming altijd op 18,5 en dan was het prima maar hier moet ie echt op 20 ofzo voor het comfortabel is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Herkenbaar ja, ik moet 'm echt op 20 graden hebben wil het comfortabel zijn. Dit jaar wel voor het eerst ooit sinds ik in m'n huidige huisje woon dat de verwarming al in september aanspringt.
Normaal heb ik dan nog gratis verwarming door het zonnetje op de ramen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Ik heb een warmtepomp en daarbij werd aangeraden om de ingestelde temperatuur altijd op 20 graden te houden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Suus schreef: wo 28 sep 2022, 08:38 Eigen keuze natuurlijk, maar ik kan mij niet herinneren wanneer ik de verwarming ooit hoger dan op 17 graden heb gezet. Ik heb lekker warme pantoffels en een wollen sprei en daarmee houd ik het echt prima vol :)
Maar ook appartementen om je heen die warmte uitstralen, of niet? Dat maakt wel verschil. Als anderen stoken hoef je het zelf niet te doen. 8-)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Een thermostaat is lastig te begrijpen. Als die van Suus op 17° staat springt de CV aan als de temperatuur ter plaatse van haar thermostaat 17° is, of de buren nou stoken of niet. Afhankelijk van de plaatsing van de thermostaat bij Daniel, Daantje en Bemined, maar zeker ook afhankelijk van tocht, sprei, sokken en andere atributen, kan de temperatuurervaring nogal uiteenlopen. De buren helpen natuurlijk wel mee om de rekening laag te houden, omdat ze ervoor zorgen dat Suus' thermostaat minder snel onder de 17° terecht zal komen.

Met het oog op wijlen North Stream 1 en 2, maar ook de ijsberen, streef ik zelf ook naar de zeventien graden. Hoewel ik nog niet zo'n zin heb de hele dikke truien uit de kast te trekken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nu heb ik geen CV, want ik zit op stadsverwarming waarvan de prijzen wat ondoorzichtig zijn. Maar ja, ik heb wel aan boven-, onder, linker- en rechterkant buren. En een radiatorventilatortje. En als ik de oven gebruikt hebt laat ik die met de deur open afkoelen. En bij ramen en voordeur heb ik een gebreide tochtslangen (ja, met ogen en tongetje).

En ik heb de temperatuur van mijn elektrische boiler ook van 80 naar 65 graden omlaag gedraaid. Hij kan lager, maar om nu door mijn besparingen legionella op te lopen is ook zo wat :P

En nog steeds snap ik niet waarom ik op kantoor bedrijfskrent wordt genoemd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Tja, stadsverwarming. Daarbij geven de buizen vaak ook al genoeg warmte af.
M'n ouders hebben net zoiets in een flat met blokverwarming: de leidingen geven al genoeg warmte waardoor ze amper hoeven stoken om het aangenaam te krijgen.

Tochtpreventie met strips bij de balkondeur en borstels bij een binnendeur heb ik ook al. Heeft me samen met radiatorfolie zoveel gas bespaart dat ik met 400 m3 per jaar in de laagste categorie energiebelasting zit. En momenteel wordt de gevel van de flat gerenoveerd waarbij die ook extra spouwmuurisolatie krijgt, dat zal ook wel weer wat schelen.
Buren heb ik maar aan drie kanten, de vierde kant zit een onverwarmd trappenhuis. En die buren zijn ook niet zo'n stokers gezien hoe koud de vloer kan zijn.

Onder de 17 graden komt de thermostaat bij mij ook niet gauw trouwens (daar staat hij op als ik van huis ben). M'n slimme meter laat overdag geen gasverbruik zien.
Maar het is vooral de gevoelstemperatuur die dan niet zo prettig meer is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik woon in een ontzettend goed geïsoleerd huis. Lastig om zomerhitte eruit te krijgen, maar in de winter stook ik echt maar een paar dagen als het echt koud is. Ventilatieroostertjes laat ik echt altijd open staan voor de frisse lucht, anders is het huis potdicht. En dan waait het in de winter nog wel eens koud naar binnen richting mijn bureau die naast het raam staat die dan ook wel kou afstraalt, maar dan verplaats ik de laptop gewoon naar de eettafel in het midden van de kamer.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Sinds november vorig jaar sta ik voor de klas en op de vloer in de vorm van trainer/instructeur als neventaak, vanwege de constante werving ben ik sinds de meivakantie echter fulltime gaan trainen waardoor ik nadien (met geluk) maar eens in de maanden een 'eigen' dienst heb. Vandaag mocht ik na een maand fulltime trainen/inwerken weer eens zelf in mijn eentje twee kisten instappen en voelde ik mij zo euforisch omdat ik het nu zelf moest doen in plaats van het anderen aanleren en laten doen. Best kneuterig haha.

En ik kan het nog!: per vlucht 181 passagiers ingestapt in 16 minuten.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

^^ mooi man. :pos:

Hoe zit het nu werkelijk met die opgestapte beveiligingsmedewerkers nu de zomerbonus van hun salaris af is? Weet jij waar die nu werken en die vijf euro per uur dan wel beuren?

Ik vind het maar zo'n vaag verhaal.. daar op Schiphol enzo. Die beveiligers wisten vooraf toch dat die bonus tijdelijk was. Je weet waar je aan begint, lijkt mij. Die vijf euro kan niet de enige reden zijn.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ga er maar vanuit dat ze wel degelijk elders werken. Een nieuwe werkgever is tegenwoordig gauw gevonden.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Als je daar (fictieve bedragen) €15 p/u verdient, maar door de bonus werd dat €20 p/u. Maar nu is er een ander die je €18 p/u betaalt. Dan is het niet heel gek dat je nu voor die ander gaat werken?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

En zelfs als je bij een andere werkplek niet dat hogere salaris hebt is het waarschijnlijk wel aantrekkelijker, want de werkomstandigheden lijken mij op Schiphol momenteel alles behalve optimaal. Dan is voor hetzelfde geld als beveiliger aan de slag bij de UvA een stuk aantrekkelijker. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Door een beeldscherm in een sprinter van NS werd ik er gisteren op geattendeerd dat het vandaag Diversity Day zou zijn.

Fijne Diversity Day allemaal :s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Ik zag dat de letters voor de UT in Enschede ook al aangepast waren: de UN was veranderd in een D en de letters waren regenboogkleurig verlicht.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Dubbelfeest dus met Dierendag.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

En ik maar denken dat het vandaag Eet-geen-dierendag was. Kijk ik naar de kalender, en is vandaag Kanelbullens dag. Ik ga maar eens Fika voorbereiden voor vanmiddag. :lol:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Zowel Diversity Day als Dierendag zijn wat mij betreft maatschappelijk relevant. Met het groeiende individualisme in de samenleving kunnen dit soort dagen ervoor zorgen dat er bewustwording komt dat de wereld niet van één persoon is, maar van acht miljard mensen en nog vele miljarden andere dieren wiens welzijn bij sommigen nog wel eens vergeten wordt.

En ik ben mij er zeker van bewust hoe iemand zich buitengesloten kan voelen in de samenleving. Mijn jeugd is niet altijd even makkelijk geweest. Ik ben vrij vroeg in mijn leven als neurodivergent gediagnosticeerd. Een aantal leden op dit forum weet dit al omdat ik er zeven jaar geleden voor uitgekomen ben, maar ook in mijn fysieke sociale leven werd het feit dat ik autisme heb pas rond die tijd serieus genomen. Dat laatste heeft mij zeker wel wat losser gemaakt, waardoor ik zo goed als zonder aanpassingen een plekje heb kunnen veroveren in de maatschappij.

Mijn neurodiverse diagnose is zeker niet alleen een sta-in-de-weg. Misschien komt het wel daardoor dat respect een van de belangrijkste kernwaarden voor mij is. En Diversity Day is juist een dag om dat respect voor minderheden en andere diverse groepen in de samenleving onder de aandacht te brengen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Ik ben ook op vrij jonge leeftijd gediagnosticeerd met autisme en daar ben ik erg blij om.
Op die manier kon en kan ik mijn gedrag beter verklaren, niet alleen aan anderen maar ook aan mezelf.
Mijn leven werd daarna een stuk leuker. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

ArrivaBas schreef: di 04 okt 2022, 12:56 Zowel Diversity Day als Dierendag zijn wat mij betreft maatschappelijk relevant. Met het groeiende individualisme in de samenleving kunnen dit soort dagen ervoor zorgen dat er bewustwording komt dat de wereld niet van één persoon is, maar van acht miljard mensen en nog vele miljarden andere dieren wiens welzijn bij sommigen nog wel eens vergeten wordt.
Ik sta er een beetje dubbel in. Aan de ene kant is het nodig dat er aandacht aan wordt besteed. Aan de andere kant houden zich tegenwoordig ontzettend veel mensen bezig met diversiteit en inclusie. Aan het einde van de dag zaten zij op een mooie, roze diversiteitswolk terwijl er misschien niet eens iets is veranderd.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Dat er meer mensen strijden voor inclusie van diversiteit in de samenleving is wel een beetje passend bij de huidige tijdgeest in de westerse wereld, namelijk dat deze aardkloot door bijna acht miljard mensen gedeeld wordt die allemaal een veilige plek verdienen. Vroeger waren diversiteit en inclusie in veel mindere mate relevante maatschappelijke thema's, wat ten dele verklaard kon worden door het dominante gedachtengoed in voorgaande eeuwen. Toen was het veel vanzelfsprekender dat landen groepen die niet binnen de dominante cultuur of ideologie pasten systematisch onderdrukten of er zelfs genocide op loslieten. Wat dat laatste betreft is een groot deel van de wereld al verder dan 80 jaar geleden, maar er is ook in het Westen nog een lange weg te gaan voordat de acceptatie van minderheden net zo vanzelfsprekend is als een dak boven je hoofd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Durashift schreef: za 01 okt 2022, 17:16 ^^ mooi man. :pos:

Hoe zit het nu werkelijk met die opgestapte beveiligingsmedewerkers nu de zomerbonus van hun salaris af is? Weet jij waar die nu werken en die vijf euro per uur dan wel beuren?

Ik vind het maar zo'n vaag verhaal.. daar op Schiphol enzo. Die beveiligers wisten vooraf toch dat die bonus tijdelijk was. Je weet waar je aan begint, lijkt mij. Die vijf euro kan niet de enige reden zijn.
Niet alleen de beveiligers maar ook veel ander personeel wat onder die bonus viel zijn vertrokken nadat de periode eindigde. Waar zij nu zijn?: waarschijnlijk in beter betaalde functies in industrieën waarbij zij meer regelmaat hebben in hun rooster gezien de lange diensten en de intensiteit van werkdruk en stress vanuit hunzelf en de passagiers. Ik merk dat opvallend veel ex-Schiphollers nu in HRM en recruitment werken.

Sowieso hebben mensen die speciaal voor die bonus zijn gaan werken op Schiphol niet lang genoten van die regeling sinds het tot 6 weken kan duren tot je je Verklaring Geen Bezwaar hebt en er al een enorme backlog is aan achtergrondcontroles die gedaan moeten worden.
De luchtvaart is een industrie wat zo goedkoop mogelijk dient te opereren. Ik heb genoeg voorbeelden hiervan:
Spoiler: show
1. Er zijn drie luchtvaartmaatschappijen in Nederland waarbij het juniore cabinepersoneel altijd op seizoenscontracten werkt en in het verleden gegarandeerd niet werden verlengd in de winter waardoor zij bij het UWV moesten aankloppen om weer begin april te mogen starten als cabinepersoneel.
Eén van die drie luchtvaartmaatschappijen deelt inmiddels uit extreme personeelstekort vaste contracten uit met de clausule dat de werknemer zes weken achtereenvolgend onbetaald verlof heeft in de winter.

2. Onze nationale luchtvaartmaatschappij werft sinds begin jaren '00 haar grondpersoneel voornamelijk via uitzendbureau's, je draagt het blauwe uniform maar alsnog kun je niet genieten van reizen met korting of doorgroeimogelijkheden. Deze mensen waren ook de eersten die eruit gingen tijdens de pandemie. Sinds kort zijn er wel enkele interne vacatures open waar uitzenders op mogen solliciteren maar die functies worden door de bijbehorende arbeidsvoorwaarden (contracturen, contractduur, clausules) zó onaantrekkelijk gemaakt waardoor het financieel en praktisch gezien voordeliger is om flexwerker te blijven.

3. Uit de hand gelopen liberalisme: op Schiphol zijn er welgeteld zes afhandelaren die de dienstverlening van passagiers/bagage/platform aanbieden aan de luchtvaartmaatschappij. Vier beveiligingsbedrijven ontfermen zich om de beveiliging van de hele luchthaven en talloze uitzendbureau's die het bijbehorende personeel mag aanleveren. Momenteel is er voor de passagiers- en bagageafhandeling een sector-CAO maar voordat deze kwam concurreerden de bedrijven zich erop los om de luchtvaartmaatschappij/luchthaven het goedkoopste bod te kunnen brengen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 41 gasten