Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

TffpaA schreef: za 04 mar 2023, 17:26 "De rest van de wereld maakt er een zooitje van, dus laten we maar meedoen."
Dat zeg ik niet. Ik betwijfel alleen hoeveel effect het heeft op het totale wereldplaatje. Maar zoals ik al zei, je moet toch ergens beginnen.
Ik heb ook geen idee hoeveel dopjes er hier in het zwerfafval belanden, moet ik er toch even bijzeggen.
Ik doe ook maar wat
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ik snap die gedachte erachter ook niet. Volgens mij wordt de dop vrijwel altijd weer op de lege fles gezet.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Ardan schreef: zo 05 mar 2023, 12:42
TffpaA schreef: za 04 mar 2023, 17:26 "De rest van de wereld maakt er een zooitje van, dus laten we maar meedoen."
Dat zeg ik niet. Ik betwijfel alleen hoeveel effect het heeft op het totale wereldplaatje. Maar zoals ik al zei, je moet toch ergens beginnen.
Ik heb ook geen idee hoeveel dopjes er hier in het zwerfafval belanden, moet ik er toch even bijzeggen.
Ik denk dat 500 miljoen relatief welvarende Europese consumenten meer afval produceren, waardoor er relatief meer winst te behalen valt, dan 500 miljoen consumenten in minder welvarende delen van de wereld.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

+1.
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Dat. En over verziendheid en blindengeleidehonden gesproken: die beestjes hadden inderdaad beter uit hun doppen moeten kijken. Ze zijn gewoon aan het lijntje gehouden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Wat?

O nee wacht, verkeerde handicap.
🗣
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

VIRM schreef: zo 05 mar 2023, 13:02Ik denk dat 500 miljoen relatief welvarende Europese consumenten meer afval produceren, waardoor er relatief meer winst te behalen valt, dan 500 miljoen consumenten in minder welvarende delen van de wereld.
Het gaat niet om het produceren van afval, maar om het verwerken van afval. Het vastmaken van de dop aan de fles is ingevoerd als maatregel tegen zwerfafval, niet om minder afval te produceren. Of dit gaat helpen zal de tijd moeten leven, want je kunt het flesje natuurlijk nog altijd met dop en al in de bosjes gooien...
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Het zou wel ironisch zijn als het averechtse effect van deze maatregel zou zijn dat het smaldeel dat voorheen alleen het dopje weggooide, zich nu maar van het hele flesje ontdoet...
🗣
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Bemined schreef: zo 05 mar 2023, 13:28
VIRM schreef: zo 05 mar 2023, 13:02Ik denk dat 500 miljoen relatief welvarende Europese consumenten meer afval produceren, waardoor er relatief meer winst te behalen valt, dan 500 miljoen consumenten in minder welvarende delen van de wereld.
Het gaat niet om het produceren van afval, maar om het verwerken van afval. Het vastmaken van de dop aan de fles is ingevoerd als maatregel tegen zwerfafval, niet om minder afval te produceren. Of dit gaat helpen zal de tijd moeten leven, want je kunt het flesje natuurlijk nog altijd met dop en al in de bosjes gooien...
En vervolgens moet die dop bij het verwerken als nog van het flesje af omdat het een ander soort plastic is dan het flesje zelf.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

trolly schreef: zo 05 mar 2023, 13:16 Dat. En over verziendheid en blindengeleidehonden gesproken: die beestjes hadden inderdaad beter uit hun doppen moeten kijken. Ze zijn gewoon aan het lijntje gehouden.
Nu zoek je duidelijk een stok om de hond te slaan. :N
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ach, in het land der blinden...
🗣
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

...is er toch geen hond die ziet wat je doet.
🍉
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

De honden zelf zien uiteraard wel, het zijn blindengeleidehonden, geen blinde geleidehonden.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Blinde geleide honden, toch?
🗣
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Door na Koningsdag een weekendje Keulen te gaan doen met een goede vriend heb ik een recordaantal aan weekenddagen volgepland in april. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

17?
🗣
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik ga er vooralsnog van uit dat ik slechts een weekenddag van de tien die april telt overhoud waarop ik nog geen activiteit heb staan. Op 2 en 16 april ga ik naar de voorjaarsklassiekers in het wielrennen, en in het Paasweekend en het weekend na Koningsdag ben ik dus het hele weekend de hort op. En wat er aan zaterdagen over blijft zal de PLUS ongetwijfeld vol plannen. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Voor een maand met 30 dagen heeft april inderdaad bijzonder veel weekenddagen: 10. En ook nog twee doordeweekse feestdagen.

Maart daarentegen heeft maar liefst 23 werkdagen, wat weer een financieel lichtpuntje is voor mensen die alleen werken op werkdagen en per uur betaald worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Ik ben boos op mijn (nieuwe) stofzuiger. :twisted:

Zuigmond doet het al niet lekker sinds de aanschaf (vorig najaar), met de parketborstel gaat het zuigen redelijk maar kan dus niet op de stukken met stoffen ondergrond.

Vanmiddag heb ik dus (beetje onnozel wel..) het snoer compleet uitgerold, voorbij de gele en rode waarschuwingssticker op het snoer. :s
(trok de stofzuiger naar buiten -auto vanbinnen uitzuigen- met de stekker al in het stopcontact).

Het is 2023.. (2022 bij aankoop, vermoedelijk enkele jaren eerder qua design /ontwikkeling van het apparaat) maar een beveiliging om het snoer nooit té ver uit te rollen.. is kennelijk nog niet bedacht? Vreemd.

Nu heb ik dus hetzelfde 'issue' als met mijn vorige stofzuiger: een niet oprolbaar snoer.. nu ja, deze is dan nog niet onderbroken en verbonden met kroonsteentjes . (A)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Tijd voor een repair cafe
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Rob357 »

Ik heb een uitnodiging voor een enquête van GVB over hun Flex product waar ik gebruik van maak. De enquête is gemaakt in Google Forms, ik heb nog nooit een organisatie gezien die dat gebruikt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik heb voor mijn werk ook te maken gehad met enquêtes en me verdiept in enquête software maar Google Forms, Survey Monkey enzo mochten we niet gebruiken. Wij werkten met Exploratio.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Lekker dan, voor mijn reis van Basel naar Baarn op 30 april nu al een bericht gekregen dat die reis vanwege een fahrplanänderung niet meer mogelijk is. Omdat de aansluitende ICE154 naar Amsterdam niet tussen Frankfurt Hbf en Flughafen rijdt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Kun je dan niet met de S-bahn van Frankfurt Hbf naar Flughafen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Vind ik te riskant. Mij wordt een alternatief aangeboden tussen Mannheim en Keulen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten