Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Meltrain schreef: zo 19 mar 2023, 11:30 Aha.
Maar dan moet er toch ook een ander product op de kaart gezet worden? Een sticker is toch niet voldoende?
Hebben ze in Duitsland ook de OV-Chipkaart dan? (A)

Is gewoon een zichtproduct, maar je kunt van een conducteur op een willekeurige plek in Duitsland niet verwachten dat hij alle abonnementen van alle Verkehrsverbunde door heel Duitsland even uit het hoofd leert. Daarom waarschijnlijk de pragmatische oplossing van een (tijdelijke) sticker.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

Het is meer dan een zichtproduct, de chipkaart wordt door de conducteur gescand en ook in de bus moet je hem bij het instappen scannen. Maar (bijna) alle abonnementen worden automatisch omgezet naar het Deutschland-ticket, als je dat niet wilt moet je dat aangeven.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1481
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

en-es schreef: zo 19 mar 2023, 08:04 En waarom wil die vriend dat weten? Pure interesse zeker?
Die "vriend" wou weten of er verder nagedacht was over dit zichtproduct als het gaat om eventuele kwade intenties van anderen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

regenmaker schreef: zo 19 mar 2023, 11:38 en ook in de bus moet je hem bij het instappen scannen.
Interessant, hier in Berlijn hoef ik niks te scannen. Ik mag als ik het goed begrijp ook blijven reizen met mijn (niet-persoonlijke) chipkaart totdat ze me een nieuwe (persoonlijke) sturen. Wat men daar aan de andere kant van Duitsland van gaat vinden weet ik ook niet...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Het interesseert de buschauffeurs in Berlijn (en Hamburg) volgens mij überhaupt geen reet of je zwart rijdt of niet.
🍉
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ja leuk maar mijn vraag is meer: hoe overtuig ik de chauffeur op de 350 dat dit ding geldig is tot Vaals? (A)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door regenmaker »

Ik denk dat het lastig gaat worden voor controleurs, want er zijn zoveel tariefsoorten in Duitsland. :lol:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

regenmaker schreef: zo 19 mar 2023, 08:11
JordiBrabant schreef: za 18 mar 2023, 21:49 Ik vraag dit voor een vriend, maar...
Is die sticker enigszins beveiligd, moeilijk na te maken of uniek?
Ik weet niet wat je er mee wil, maar het is een persoonlijke chipkaart. Dus bij controle val je sowieso door de mand. Tevens is dit slechts een tijdelijke oplossing, aangezien ze te veel chipkaarten tegelijk moeten maken en ze daarvoor te weinig tijd hebben.
Hoe willen ze dat gaan controleren? Ik kan me niet voorstellen dat een controleploeg die de bus in Hoyerswerda controleert jouw VRR-chipkaart kan scannen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Het Deutschland-ticket zal uiteindelijk alleen op een chipkaart of in een app beschikbaar zijn, zodat met het scannen ervan de verdeling van de bijbehorende subsidie verdeeld kan worden. De VDV heeft daarom een coordinatieafdeling opgericht die ervoor zorgt dat de digitale infrastructuur van alle verkeersverbonden en vervoerders die niet bij een verkeersverbond zitten maar het ticket wel gaan accepteren geharmoniseerd wordt.

https://www.eticket-deutschland.de/deutschlandticket/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Vanavond eens het eerste bolletje van het ijs(salon) seizoen gekocht. Het zijn dure tijden voor velen.. maar een bolletje ijs is bij de lokale salon minstens 25 cent in prijs gestegen. :shock:

€ 1,75 voor een bolletje schepijs.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Zo ziet 18% inflatie er uit, Durashift. Maar het is wel schrikken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ik ga er vanuit dat je (bijvoorbeeld) je energierekening zelf betaalt? Dan weet je ook hoeveel duurder die ia geworden vergeleken met vorig jaar.

Suus schreef: zo 19 mar 2023, 22:38 Het Deutschland-ticket zal uiteindelijk alleen op een chipkaart of in een app beschikbaar zijn, zodat met het scannen ervan de verdeling van de bijbehorende subsidie verdeeld kan worden. De VDV heeft daarom een coordinatieafdeling opgericht die ervoor zorgt dat de digitale infrastructuur van alle verkeersverbonden en vervoerders die niet bij een verkeersverbond zitten maar het ticket wel gaan accepteren geharmoniseerd wordt.

https://www.eticket-deutschland.de/deutschlandticket/
Wanneer is die harmonisatie een feit, 2055? : Duitsland:
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Het lijkt er op dat Thalys in het weekend van 24/25 juni nergens gaat stoppen tussen Amsterdam en Antwerpen als ik NS Internationaal moet geloven. In mijn zoektocht naar een Eurostar verbinding naar Londen op 24 juni kom ik erachter dat de HSL tussen Amsterdam en Antwerpen er waarschijnlijk uit ligt in dat weekend. Ben wel benieuwd wat voor route dat wordt. Wellicht via Utrecht-Den Bosch-Roosendaal?
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door MetroRET »

Lijkt me wel, alleen de vorige keer werd er in Utrecht nog een reizigersstop gemaakt ?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Tom024 schreef: ma 20 mar 2023, 09:06 Ik ga er vanuit dat je (bijvoorbeeld) je energierekening zelf betaalt? Dan weet je ook hoeveel duurder die ia geworden vergeleken met vorig jaar.
Die is bij mij 10 euro per maand lager dan vorig jaar, maargoed, een jaar terug ging ik 45 euro per maand omhoog.
Je moet er hier echter aan denken dat het prijsplafond er niet voor zakelijke verbruikers is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

... dat ik dit jaar al meer dan 1.000 kilometer per metro heb gereisd. :shock:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

PHS schreef: ma 20 mar 2023, 08:05 Bij mijn ijszaak zijn de prijzen ook met meer dan 10% omhooggegaan, mijn favoriete ijscoupes zelfs met 12,5%. Er moet kennelijk van de inflatie worden geprofiteerd...
Dat de ijsboer z'n spulletjes voor 15% meer inkoopt, dat z'n huur met 15% gestegen is en dat z'n personeel zeker wel 10% meer betaald moet worden om überhaupt op te komen dagen is in jouw toch wat benepen optiek "profiteren van de inflatie"?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jjasloot »

Ik ga volgende maand op vakantie *O*

Vorig jaar heb ik 2 interrail passen gewonnen. Mijn reisgenoot en ik hadden bedacht om daarom naar een slecht interrail land te gaan, Frankrijk. Nou dat hebben we alweer overboord gegooid en nu is het Lausanne en Barcelona. Iets van Frankrijk maar niet te veel dachten we.


De TGV Lyria Parijs - Lausanne is geannuleerd :( Geen mailtje van gekregen maar zelf achtergekomen :( En omboeken is tot nu toe ongeveer onmogelijk :s :(
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Bij wie heb je de reserveringen gemaakt? Ik zou daar even informeren hoe het zit. En in Frankrijk zitten stakingen aan te komen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Wat is er mis met Frankrijk? Afgezien van stakingen?
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jjasloot »

en-es schreef: ma 20 mar 2023, 17:10 Bij wie heb je de reserveringen gemaakt? Ik zou daar even informeren hoe het zit. En in Frankrijk zitten stakingen aan te komen.
Interrail zelf. Die geven aan dat ik wel kan annuleren en opnieuw kan boeken maar er zit €30 annuleringskosten op :N

Daantje schreef: ma 20 mar 2023, 18:57 Wat is er mis met Frankrijk? Afgezien van stakingen?
Voor heel veel treinen moet je reserveren en bijbetalen. In totaal zijn we (tot nu toe) €152 pp aan reserveringen kwijt, 2x thalys, 1x TGV Lyria, 1x TGV binnenland en 1x TGV Barcelona-Parijs. Daarnaast zijn de dienstregelingen een soort van staatsloterij voor mijn gevoel
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ja, als je met de Interrail en de TGV wil is Frankrijk al snel een dure grap. Overigens is Spanje nog erger, aangezien daar alles wat in rang hoger staat dan Cercanías of Rodalies reserveringsplichtig is, terwijl je in Frankrijk nog zonder reserveringen met de TER en een deel van de Intercités kan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Als je het slim aanpakt en minder haast hebt dan hoeft het helemaal niet zo duur te zijn.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ja die dienstregeling dat klopt wel ja. Wij moesten toen door omstandigheden een dag later vertrekken en dachten dat we onze reis een dag op konden schuiven, nou vergeet het maar. 🙈 Volgens mij hadden wij maar één of twee treinen met reserveringen waaronder Marseille - Brussel op de terugweg, dat was het wel waard.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten