Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5862
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door reisthijs »

PHS schreef: ma 13 jun 2022, 09:39 Tussen Tilburg en Boxtel rijden er geen treinen door inzet van hulpdiensten.
Dit duurt tot ongeveer 11:30 uur.
De oorzaak is wel opmerkelijk:
Brand bij aanmaakblokjesfabriek in Oisterwijk
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

De Lijn heeft een nieuwe website. Wat een drama, er is een enorme kaart verschenen waardoor je alles (route plannen, halte bekijken, lijn bekijken) op een heel smal strookje aan de linkerkant van je scherm moet doen. :') En in Safari kan ik daar onmogelijk een datum kiezen omdat de blokjes over elkaar heen liggen, maar dat blijkt in Firefox wel te lukken.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door DPDelft »

Michael schreef: ma 13 jun 2022, 10:59
Dankjewel voor je antwoord. Alleen dan moet de medewerker dus wel weten hoe het zit. Want ik vroeg het gisteren aan een medewerker en die wist dus niet hoe het werkte. En als je 5 zegels gespaard heb en je dus je gratis koffie of thee kan krijgen moet je je eerst bij een medewerker melden gok ik zo?
Het makkelijkst is gewoon bij de kassa bestellen en dan je bonuskaart laten scannen. Vervolgens haalt de kassa de koffie er gewoon als korting af.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

umbusko schreef: ma 13 jun 2022, 14:55 De Lijn heeft een nieuwe website. Wat een drama, er is een enorme kaart verschenen waardoor je alles (route plannen, halte bekijken, lijn bekijken) op een heel smal strookje aan de linkerkant van je scherm moet doen. :') En in Safari kan ik daar onmogelijk een datum kiezen omdat de blokjes over elkaar heen liggen, maar dat blijkt in Firefox wel te lukken.
Ik had al wel gezien dat de website vernieuwd is, maar ik zie geen kaart. :s
Sterker nog, ik kon de netplannen alleen vinden door op het woord "netplan" te zoeken. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

De kaart verschijnt niet meteen als je op de homepage komt, maar pas als je "routeplanner", "haltes" of "lijnen" aanklikt. Als je dan een specifieke verbinding aanklikt, verschijnen ook allemaal symbooltjes met haltes op die kaart. Zie je dit niet?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Ja, die kaart zie ik wel.
Het raarste vind ik nog wel dat de plaatsnamen in het Engels zijn. Dat voldoet namelijk niet aan de taalwetgeving. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wannes »

Stil, straks maak je de N-VA nog wakker ;)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik heb vandaag de rooftopwalk gedaan in Rotterdam, super tof :D je loopt over het dak van het WTC en de Bijenkorf en met een loopbrug over de Coolsingel. Als je nog tijd hebt om te gaan, het kan nog tot volgende week en wel even een tijdblok reserveren maar echt tof
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cas »

Afbeelding

De NMBS heeft toch een interessant idee van de topografie van Nederland... (van hun pagina over internationale ICs)
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Een deel van de nieuwe ballast voor de werkzaamheden aan het spoor tussen Amersfoort en Zwolle is zo te zien op de route van de NS-bussen gedeponeerd in plaats van onder het spoor https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/342641 ... met-stenen :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Daantje schreef: wo 15 jun 2022, 19:46 Ik heb vandaag de rooftopwalk gedaan in Rotterdam, super tof :D je loopt over het dak van het WTC en de Bijenkorf en met een loopbrug over de Coolsingel. Als je nog tijd hebt om te gaan, het kan nog tot volgende week en wel even een tijdblok reserveren maar echt tof
Dat ga ik ook nog doen; al veel plekken waren sold-out. Maar gelukkig dinsdagmiddag nog een plekje gevonden, moet ik half uurtje eerder weg van m'n werk. Maar alla, genoeg compensatie-uren. :')
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ik ga morgenochtend, heb er zin in. Verder iemand nog tips over wat te doen in Rotterdam? Het geijkte ken ik nu wel in het centrum helaas.

Anders ga ik Suus maar eens nadoen en lopen naar mijn grootouders in Zwijndrecht via alle stations, scheelt me weer 3 euro. :p
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Dit lijkt mij heel tof en hier wil ik nog wel heen https://remastered.nl/?gclid=Cj0KCQjwkr ... QHEALw_wcB

Verder vind ik het leuk om rond te struinen door de wijken rond het centrum. Ik woon zelf in Noord en daar is elke straathoek een ander continent.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Dat ik zeer binnenkort officieel Bachelor of Science achter m’n naam mag zetten *O*
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Gefeliciteerd! Wat ga je daarna doen?
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Gefeliciteerd :D
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Daantje schreef: zo 19 jun 2022, 20:37 Dit lijkt mij heel tof en hier wil ik nog wel heen https://remastered.nl/?gclid=Cj0KCQjwkr ... QHEALw_wcB

Verder vind ik het leuk om rond te struinen door de wijken rond het centrum. Ik woon zelf in Noord en daar is elke straathoek een ander continent.
Dank je!

Vanochtend geweest bij de rooftop walk. Ik heb niet heel snel hoogtevrees, maar die brug over de Coolsingel is wel doodeng zeg. :X Ook was dit mijn eerste binnenlandse treinreis in meer dan 2 jaar. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Oh haha, ik vond alleen de trap naar beneden eng :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ja, die vond ik nog het meest eng inderdaad. Zeker als je helemaal bovenaan staat en er dan ook nog wat beweging in zit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ik vond hem vooral onverwacht. Je loopt de hoek om en opeens is er zo'n enorme afdaling. :@
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

VIRM schreef: ma 20 jun 2022, 15:18 Gefeliciteerd! Wat ga je daarna doen?
Bedankt VIRM en Waldo! Vooralsnog is het plan om in Hasselt de master Mobiliteitswetenschappen te gaan volgen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik bladerde eens door het menu van de nightjet. Blijkt Spirituosen te zijn vertaald als "geestrijke dranken". :mrgreen: En nu google ik er eens op, blijkt die term nog in België gebruikt te worden ook. _O- Het is ook wel heel veel poëtischer dan "sterke drank". :D
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Chrysa schreef: ma 20 jun 2022, 17:56 (..)

Vanochtend geweest bij de rooftop walk. (..)
Ik kreeg vanavond een foto van mijn ma. Het balkon van haar hotelkamer (6e verdieping) biedt evenwijdig uitzicht op een stuk van de rooftop.
Heb nog even getipt dat ze dit ook kan ondernemen.. maar zij heeft ook hoogtevrees en dat balkon was haar al straf genoeg. :')

Als ik hier lees dat er ook nog een steile trap aan het einde is, is het maar goed dat ze dat niet gaat doen op haar leeftijd.
Mij lijkt het ook niks, overigens.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Een kwartje is toch ongeveer tien eurocent? ;)

Maar de horeca kan alle inkomsten goed gebruiken inderdaad en zoekt de grenzen op. Het lijkt me toch een van de luxe dingen waar mensen als eerste op gaan besparen nu alles duurder wordt, dus wellicht komen zulke prijsverhogingen wel als een boemerang terug...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 43 gasten