Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Ik dacht dat Deutsch Bahn bij zitplaatsreserveringen altijd eerst een zitplaats aangeeft die in rijrichting staat opgesteld (behalve als de zitplaatsen in rijrichting allemaal bezet zijn of als de trein tijdens de rit moet kopmaken), maar blijkbaar blijkt dat niet het geval te zijn. Ik houd bij het boeken van tickets al de tablet waar grahnert.de open staat altijd bij mij om geen zitplaats zonder uitzicht te boeken, maar ik heb waarschijnlijk wel enkele zitplaatsen tegen de rijrichting in geboekt. 2x stoel 14 in rijtuig 12 (ICE 4) en 2x stoel 52 in rijtuig 28 (ICE 3). Waarom staan er bij treinen die niet kopmaken geen pijl van de rijrichting bij het reserveren van de stoel? Bij bijvoorbeeld een rit naar Berlin of Hamburg kan er toch een pijl worden aangegeven van de rijrichting? Ik snap dat het bij ritten Nürnberg, München of Ulm niet mogelijk is wegens kopmaken.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Bij DB is de rijrichting volgens mij altijd naar rechts, dat klopte bij mij afgelopen zomer in elk geval. Al kan je dan alsnog een rijtuig treffen wat gedraaid zit (niet bij een ICE natuurlijk).

OeBB geeft wel een pijl weer in hun reserveringstool, maar niet helemaal duidelijk wat die nu betekent als een trein kopmaakt. Daar had ik in elk geval verkeerd gegokt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ook een ICE kan in omgekeerde rijtuigvolgorde staan. Het blijft de DB (A).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ja de hele ICE wel, maar niet een los rijtuig daarin ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Bij enkele ritten bij DB kun je onderaan een pijl vinden die de rijrichting aangeeft.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

In mijn ervaring is het 50/50 of ICE's volgens plan rijden of in omgekeerde volgorde, dus een gok blijft het toch. :')
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Het is al even geleden dat ik er met de trein ben langsgekomen, ik keek toch even raar op van wat er in Tilburg en (vooral) Breda allemaal is bijgebouwd. :shock:
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Over station Breda gesproken. Het brandalarm doet nog altijd zijn best om zijn reputatie laag te houden. Afgelopen week is het brandalarm namelijk weer 2 keer voor niks afgegaan :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Tom024 schreef:Het is al even geleden dat ik er met de trein ben langsgekomen, ik keek toch even raar op van wat er in Tilburg en (vooral) Breda allemaal is bijgebouwd. :shock:
Ik snap alleen niet zo goed waarom er in Tilburg dan weer een parkeergarage komt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Staat me bij dat er ook een hotel aan die kant komt. En we hebben geen fatsoenlijke p+r momenteel rondom het station.
🍉
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik reis ook weer eens met een 8-persoonsbus. Wat denk je? Ik was de 8ste passagier en een halte verder moesten we iemand laten staan. :')
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Altijd leuk als een webwinkel een e-mailsjabloon niet heeft ingevuld. Kreeg net een mailtje met als afsluiting:
Met hartelijke groeten,
[Naam ondernemer]
[Naam onderneming]
[Contactgegevens]
[Laat de ontvanger weten hoe je aan zijn mailgegevens bent gekomen]
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Toevallig weer in een 8-persoonsbus vandaag. Dit keer was ik de 1ste passagier. Maar ja, als er dan een paar haltes verder 8 studenten staan... Uiteindelijk met 10 passagiers in dat ding gezeten, twee studenten bij andere studenten op de schoot. Zal maar geen namen en rugnummers geven. :')
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Michael schreef: vr 25 nov 2022, 10:09 Over station Breda gesproken. Het brandalarm doet nog altijd zijn best om zijn reputatie laag te houden. Afgelopen week is het brandalarm namelijk weer 2 keer voor niks afgegaan :lol:
Ach, je had de Schipholtunnel een jaar of negen terug moeten zien. Ging daar ook om de haverklap af.
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Dit weekeinde ben ik mijn chipkaart kwijtgeraakt, waarschijnlijk tijdens een vliegensvlugge overstap in Nm. Maandagochtend gebeld, vandaag een nieuwe chipkaart in de brievenbus. En het abonnement wordt automatisch op de nieuwe kaart overgezet. Soms is het toch wel fijn om weer even te merken dat alles in Nederland zo goed geregeld is. *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Op mijn OV-chipkaart is saldo afgeschreven terwijl de kaart NS Flex heeft. Niemand kan achterhalen waar het is gebeurd, saldo opladen kan ook niet. Ik denk dat de oorzaak bij de RET ligt, maar die weten ook niet wat er is misgegaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Saldo opladen zou wel moeten kunnen bij elk ander ophaalpunt dan NS automaten. Als de kaart gekoppeld zit aan een account bij OV-chipkaart.nl zou je het moeten kunnen zien trouwens: daar staan de flex-transacties immers allemaal met € 0,00 als bedrag, dus dan is de ene waar wel een bedrag staat de reis waarop het mis ging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Reiziger Delft »

Suus schreef: wo 30 nov 2022, 18:33 Op mijn OV-chipkaart is saldo afgeschreven terwijl de kaart NS Flex heeft. Niemand kan achterhalen waar het is gebeurd, saldo opladen kan ook niet. Ik denk dat de oorzaak bij de RET ligt, maar die weten ook niet wat er is misgegaan.
Dat heb ik een keer bij Syntus Flex gehad in Woerden. Pas toen ik een keer daarna weer met Syntus Flex wilde reizen, kwam ik erachter omdat het inchecken fout ging (Saldo was te negatief). Het is via NS hersteld en kort daarna was het niet meer mogelijk om met NS Flex bij Syntus Flex te reizen. (Dit kan overigens sinds 10 juli 2022 wel weer).
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Doet mij denken... Ik had eens een begeleiderskaart waar -4 euro op stond...
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Het eerste cadeautje van NS Wintercity is binnen: een gratis kop koffie of thee bij de Kiosk.
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Naar aanleiding van een ander draadje:
April064 schreef: vr 02 dec 2022, 10:24 Schiphol telt als woonplaats en heeft maar 50 inwoners.
Wie zijn die mensen en waar staan er überhaupt woonhuizen op grondgebied van Schiphol? Dichtstbijzijnde wat ik zo snel via Maps kan zien is allemaaal Badhoevedorp, Rozenburg of Aalsmeer.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

20-25 woningen die verspreid op de bedrijventerreinen staan en je komt al een heel eind.
🍉
tripel7
Berichten: 69
Lid geworden op: di 22 apr 2014, 11:38

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door tripel7 »

Tom024 schreef: vr 02 dec 2022, 11:05 Naar aanleiding van een ander draadje:
April064 schreef: vr 02 dec 2022, 10:24 Schiphol telt als woonplaats en heeft maar 50 inwoners.
Wie zijn die mensen en waar staan er überhaupt woonhuizen op grondgebied van Schiphol? Dichtstbijzijnde wat ik zo snel via Maps kan zien is allemaaal Badhoevedorp, Rozenburg of Aalsmeer.
Hier staan er iig twee:
https://maps.app.goo.gl/boCay9fe2FqZc5VU7
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 37 gasten