Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Sterkte Isadora. -0-
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Dank jullie allemaal. :pos:
Ik krabbel af en toe wat neer, zodat jullie weten, dat ik er nog ben.
Reageren hoeft niet hoor, snap best, dat je niet meer zou weten,, hoe op dit soort berichten te reageren.
Maar elke steunbetuiging is uiteraard wel gewaardeerd. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Het is soms inderdaad lastig om juiste woorden te vinden. Maar fijn dat je af en toe van je laat horen. Verreweg de meesten hier zullen geen idee hebben wie je in werkelijkheid bent maar er wordt zeker aan je gedacht!
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

@isadora: Ik sluit mij aan bij de woorden van Ardan ;) .
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Tja, ik kan 100x sterkte typen of synoniemen daarvan, maar dat wordt ook vrij eentonig. Dus precies wat Ardan zegt, fijn dat je ons op de hoogte houdt en ik denk zeker aan je en leef (voor zover dat kan) met je mee, ook al kennen we elkaar niet.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Weinig aan toe te voegen :Y
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

umbusko schreef: zo 11 sep 2022, 14:03 De keuze bij "vriendelijk zijn" is niet tussen woorden of daden. De keuze is tussen woorden of geen woorden, onafhankelijk van de daden. En dan heb ik liever fijne woorden, ongeacht de verdere omstandigheden. Maakt het leven gewoon wat plezieriger. ;)
Heb jij dan de indruk dat die woorden oprecht zijn, van de conductrice? Ik denk dat die tekst toch vooral ook geleerd is tijdens een communicatietraining oid. Net zoals je dat bij webcare reacties ook veelal kan zien: wel reageren op complimenten.. maar negatieve berichten negeren. Of, bij een negatief bericht, eerst een compliment maken. Dat zijn trucjes.. het is bedacht.. bedoeld om ons brein (onbewust) te strelen, zogezegd.


hauptbahnhof schreef: zo 11 sep 2022, 16:03 Ik denk dat wij daar dus in verschillen.
(..)

Overigens ben ik zelf ook van less is more. Zo snel mogelijk, kort maar duidelijke informatie geven. Slijmen en nepvriendelijkheid tonen doe ik zelf ook niet en verwacht ik ook niet als ik aan de beurt ben.
Ja, snap jou wel. Heb ik zelf ook.. deze week vroeg de planning mij ook een paar keer op een heel vriendelijke, in mijn ogen haast onderdanige manier, om een extra stop/levering te doen.. Tja.. ik kan als chauffeur wel Nee zeggen.. maar zij zien waar ik zit.. dus ze zullen het niet voor de andere kant van het land vragen.. en bij Nee zal een collega het moeten doen.. of de klant wordt nee verkocht. Dat kan natuurlijk, ijzer met handen breken gaat niet. Maar goed, indien de planning er, redelijkerwijze, vooraf al vanuit gaat dat die extra levering te doen is.. (anders zouden ze het niet vragen, denk ik dan..) wordt er zo voorzichtig naar gevraagd. Waardoor ik zo iets heb van.. ehm.. ja.. ja.. wat kan ik anders zeggen dan ja?

Ik wordt er juist ongemakkelijk van.. de vraagstelling is zodanig dat ik erover ga nadenken.. terwijl er weinig te kiezen valt, naar mijn mening.
Ik heb eigenlijk liever dat ze gewoon zeggen / opdragen: we hebben een extra levering in.... kan jij dat nog even doen in je rit? Dan is het ja of nee of een ja, maar...


Nu kan ik mij wel voorstellen dat er een aantal jvl (jantje-van-leiden) collega's zijn die botweg nee zeggen tegen de planning.. dat is ook niet bevorderlijk voor de samenwerking.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik was vandaag in Berghem. Makkelijk vindbaar dankzij een bord "Welkom in Berghem" in Comic Sans bij de ingang :s

Afbeelding

Piekenhoef niet gevonden trouwens, maar ook niet echt naar gezocht ;)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Durashift schreef: vr 16 sep 2022, 22:28
umbusko schreef: zo 11 sep 2022, 14:03 De keuze bij "vriendelijk zijn" is niet tussen woorden of daden. De keuze is tussen woorden of geen woorden, onafhankelijk van de daden. En dan heb ik liever fijne woorden, ongeacht de verdere omstandigheden. Maakt het leven gewoon wat plezieriger. ;)
Heb jij dan de indruk dat die woorden oprecht zijn, van de conductrice? Ik denk dat die tekst toch vooral ook geleerd is tijdens een communicatietraining oid. Net zoals je dat bij webcare reacties ook veelal kan zien: wel reageren op complimenten.. maar negatieve berichten negeren. Of, bij een negatief bericht, eerst een compliment maken. Dat zijn trucjes.. het is bedacht.. bedoeld om ons brein (onbewust) te strelen, zogezegd.
In dit geval had ik die indruk wel, ja. Er zijn echt nog mensen op deze aarde die uit zichzelf positief en gemeend vriendelijk zijn. ;) Maar vaak zul je erbij moeten zijn om te merken of het echt gemeend is of niet. Dat heb je dan ook vrij snel door, in mijn ervaring.

Aan de kassa merk je dat toch ook? Daar hoor je heel vaak een aangeleerd of bewust beleefd "fijne dag". Maar soms kom je iemand tegen waarvan je denkt, die persoon wenst me oprecht een fijne dag, het is geen automatische piloot. Toch?

Overigens gaan die fijne woorden hand in hand met goede service, vaak maken ze er onderdeel van uit. Maar dat betekent niet dat je altijd 300% vriendelijk moet zijn voor goede service. In een supermarkt heb ik liever een oprecht "bedankt, tot ziens" (zakelijk maar vriendelijk) dan een onoprecht "fijne avond" (overdreven vriendelijk, verder weinig relevant). Een oprecht "fijne avond" accepteer ik natuurlijk altijd. (A)
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Suus schreef: vr 16 sep 2022, 23:35 Piekenhoef niet gevonden trouwens, maar ook niet echt naar gezocht ;)
Als je hier passeerde tijdens een van je stationswandelingen, vind ik dat eigenlijk wel teleurstellend. (A)
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Voor N.S.-aangelegenheden in Berghem-Piekenhoef kunnen we altijd Ardan nog laten aanbellen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik ben vandaag met een kabelbaan geweest. Helaas was 50% van de stations gesloten, dus ik kwam uiteindelijk weer op dezelfde plek uit als waar ik vertrokken was _O-

Ik was op de Floriade in Almere.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Was het wat?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Er zitten interessante paviljoens tussen, maar toch ook het nodige wat ik bedenkelijk zou noemen. Van een tuinbouwexpositie waarvan de organisatoren al 10 jaar weten dat ze het mogen organiseren had ik toch wat betere keuzes verwacht, die ook wat meer aansluiten bij het thema "Growing Green Cities". Op sommige vlakken is het meer "Growing Greenwashing Cities" :s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

En best prijzig ook nog, toch? Of is men inmiddels zo wanhopig op zoek naar bezoekers dat het goedkoper is geworden? #hollander
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Ik heb vandaag eindelijk een e-mail van NS gekregen met daarin een reactie op mijn e-mail (van 4 juni) waarin ik aangaf het niet eens te zijn met de afwijzing van mijn GtbV-claim. (Voor de context: de trein reed wel, maar was overvol en ik kon niet mee.)
De claim is nu toch toegekend, maar wel gaf NS in de e-mail aan dat overvolle treinen in de regel geen recht op GtbV geven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Dat bedrijf heeft echt een probleem.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Inderdaad, waar is de tijd gebleven dat je NS kon mailen en 20 minuten later al een antwoord had.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door DDietzen »

Het is niet alsof dat in andere landen veel beter gaat: ik heb op 23 juli een mail op hoge IKEA-tafelpoten naar SJ gestuurd omdat ze ons bijna hadden laten stikken in Kristinehamn, waar we door hun toedoen gestrand waren, omdat hun klantenservice op geen enkele mogelijke manier bereikbaar was (plek 158 in de wachtrij, jaja :roll: ). Een paar dagen geleden kreeg ik een automatische mail terug "We hebben het op dit moment erg druk. Het kan zijn dat de reis waar je ons over gemaild hebt, al voorbij is en je onze hulp niet meer nodig hebt. Als je alsnog wilt dat we je mail behandelen, antwoord dan 'JA'."

Ben benieuwd of ik voor het einde van het jaar nog iets van ze ga horen :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ik stap net de bus in, en kijk even goed naar mijn sokken: heb ik dus zonder het door te hebben gehad de Elisabeth Line-sokken aangetrokken vanmorgen. Sommige delen van mijn brein waren duidelijk wakkerder dan anderen om half 8. :X
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Dat is gewoon jouw betrokkenheid bij de staatsbegrafenis vandaag. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Zeker in het transportmuseum in Covent Garden gekocht? Heb daar een Elizabeth Line speldje gekocht.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ik heb mijn exemplaar met de post laten komen, de vorige was volledig versleten geraakt en door de pandemie was naar Londen reizen teveel moeite. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Meltrain schreef: ma 19 sep 2022, 07:32 Ik heb vandaag eindelijk een e-mail van NS gekregen met daarin een reactie op mijn e-mail (van 4 juni) waarin ik aangaf het niet eens te zijn met de afwijzing van mijn GtbV-claim. (Voor de context: de trein reed wel, maar was overvol en ik kon niet mee.)
De claim is nu toch toegekend, maar wel gaf NS in de e-mail aan dat overvolle treinen in de regel geen recht op GtbV geven.
Tja, die EU-richtlijn over tijdig claims afhandelen... Ik heb overigens nog twee gtbv-claims bij NS lopen. Aangezien dat in combinatie was met het speciale blindenabonnement bij NS leverde het indienen al de nodige problemen op, want dat hebben ze na enkele jaren nog steeds niet goed geregeld.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Het afhandelen van de claim gebeurde binnen een paar dagen.
Een (fatsoenlijke) reactie op mijn e-mail dat de claim in mijn ogen onterecht was afgekeurd, ontving ik pas na drie maanden. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten