Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Kalil Nieuw »

Sowieso niet. Boeren zijn nergens te vinden hier in de buurt. Het stinkt ook nooit zo erg als dat het nu is.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Kalil Nieuw schreef: zo 17 okt 2021, 15:44 Mag ik even kwijt dat het bij mij in Rotterdam Zuid het naar poep ruikt. Ik ben het niet, niemand van mijn gezin heeft schoenen die stinken, geen stinkende kleren. Ben net even naar plus geweest, paar 100 meter lopen. Rook ik het nog steeds. We hebben van alle kanten in huis ook ramen tijdelijk open gezet om te verklaren of het met buiten lucht te maken heeft en boven (tweede etage) ruik je die stinkende geur ook. Ligt niet aan mij en niet aan ons, maar buitengeur is niet goed. Weet iemand waar dit mee te maken heeft?
Toen ik rond 11:00 buiten de was wilde ophangen (ook in Rotterdam-Zuid) vond ik ook al dat het naar mest rook.
Inmiddels is dat niet meer zo.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Rotterdam is gewoon een smerig stinkhol.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Karl schreef: zo 17 okt 2021, 15:54 Ik voel me echt een kneus, maar ga het toch vragen... Waar kan ik vinden in welke Duitse deelstaten welke maskerverplichting geldt? Binnenkort reis ik per trein door NRW en Rheinland Pfalz en ik bereid mij graag goed voor. Heeft iemand een weblink?
Suus had mij eerder deze link gestuurd toen ik naar Duitsland ging

https://tourismus-wegweiser.de/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik ben in Parijs *O* Autootje op een stationnetje buiten de stad gezet, en dan verder met RER D *O* Maar ik zag daar al bussen rijden met "Je remplace le train" -0- Dus nu in SEV naar Parijs -0- -0- -0- -0-
Ik doe ook maar wat
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Kalil Nieuw »

Meltrain schreef: zo 17 okt 2021, 16:25
Kalil Nieuw schreef: zo 17 okt 2021, 15:44 Mag ik even kwijt dat het bij mij in Rotterdam Zuid het naar poep ruikt. Ik ben het niet, niemand van mijn gezin heeft schoenen die stinken, geen stinkende kleren. Ben net even naar plus geweest, paar 100 meter lopen. Rook ik het nog steeds. We hebben van alle kanten in huis ook ramen tijdelijk open gezet om te verklaren of het met buiten lucht te maken heeft en boven (tweede etage) ruik je die stinkende geur ook. Ligt niet aan mij en niet aan ons, maar buitengeur is niet goed. Weet iemand waar dit mee te maken heeft?
Toen ik rond 11:00 buiten de was wilde ophangen (ook in Rotterdam-Zuid) vond ik ook al dat het naar mest rook.
Inmiddels is dat niet meer zo.
De stank is een paar uur geleden ook hier verdwenen.
Alargule schreef: zo 17 okt 2021, 16:29 Rotterdam is gewoon een smerig stinkhol.

Ben ik af en toe met je eens. Ik ruik wel verschillende geuren van dagen tot dagen. De ene keer lekker fris, maar zo vies als vandaag niet echt vaak meegemaakt. Er stond ook weinig tot geen wind waardoor zo'n geur lang blijft hangen. :Y
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Kalil Nieuw schreef: zo 17 okt 2021, 15:44 Mag ik even kwijt dat het bij mij in Rotterdam Zuid het naar poep ruikt. Ik ben het niet, niemand van mijn gezin heeft schoenen die stinken, geen stinkende kleren. Ben net even naar plus geweest, paar 100 meter lopen. Rook ik het nog steeds. We hebben van alle kanten in huis ook ramen tijdelijk open gezet om te verklaren of het met buiten lucht te maken heeft en boven (tweede etage) ruik je die stinkende geur ook. Ligt niet aan mij en niet aan ons, maar buitengeur is niet goed. Weet iemand waar dit mee te maken heeft?
Kwam de wind uit de hoek van Pernis misschien? Als de wind bij ons de 'goede' kant op staat, dan kunnen we hier de IFF ook goed ruiken. Wellicht dat er bij jullie in de buurt een mestverwerkend bedrijf is?
🍉
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Kalil Nieuw »

Mestwerkend bedrijf niet. Maar ik heb weleens gehad dat bij een zuiden tot zuidwestenwind de lucht heel raar rook. Een geur die ik niet echt goed kan omschrijven maar ik vind het ook niet vies, niet al te lekker, maar vooral heel vreemde geur was dat.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ardan schreef: zo 17 okt 2021, 18:17 Ik ben in Parijs *O* Autootje op een stationnetje buiten de stad gezet, en dan verder met RER D *O* Maar ik zag daar al bussen rijden met "Je remplace le train" -0- Dus nu in SEV naar Parijs -0- -0- -0- -0-
Weekendwerkzaamheden zijn ook in Parijs een dingetje ja, maar dat wordt netjes via de website van Transilien aangekondigd (en duidelijker dan NS het doet).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Hainje schreef: zo 17 okt 2021, 19:58
Kalil Nieuw schreef: zo 17 okt 2021, 15:44 Mag ik even kwijt dat het bij mij in Rotterdam Zuid het naar poep ruikt. Ik ben het niet, niemand van mijn gezin heeft schoenen die stinken, geen stinkende kleren. Ben net even naar plus geweest, paar 100 meter lopen. Rook ik het nog steeds. We hebben van alle kanten in huis ook ramen tijdelijk open gezet om te verklaren of het met buiten lucht te maken heeft en boven (tweede etage) ruik je die stinkende geur ook. Ligt niet aan mij en niet aan ons, maar buitengeur is niet goed. Weet iemand waar dit mee te maken heeft?
Kwam de wind uit de hoek van Pernis misschien? Als de wind bij ons de 'goede' kant op staat, dan kunnen we hier de IFF ook goed ruiken. Wellicht dat er bij jullie in de buurt een mestverwerkend bedrijf is?
Als het uit de buurt van Pernis komt is het vaak een olieachtige geur. Wat weer niet zo verwonderlijk is. In Pernis zitten namelijk behalve de fabriek die Hainje opnoemt ook olieraffinaderijen. En deze stinken al jaren. Bij een zuidwesten wind is het vaak tot in Rotterdam Oost (of verder) te ruiken. Dit noemen wij het oliegeurtje.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Er is hier De Gelderlander bij ons op de mat geploft.

Maar wij lezen al jaaaaaaren geen papieren kranten meer :shock:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Hier plofte vorige week opeens de Groene Amsterdammer op de mat. :shock: Volgens mij zijn we beiden doelwit van een links complot. -0-
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Ik heb inderdaad amechtig gespeurd naar het m-woord, maar kwam het pas op de voorlaatste pagina tegen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Er hebben zich vandaag twee mensen geabonneerd op mijn YouTube-kanaal. :o
Ik heb werkelijk geen idee waarom, want ik heb 14 video's, waarvan de jongste vier jaar oud is en de langste net geen 2,5 minuut duurt. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door DDietzen »

Mijn kanaal is ook één grote onsamenhangende rotzooi en ik heb per gisteravond 420 abonnees _O-

Je vraagt je dan toch af wie die mensen zijn die zich op je abonneren...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb een precies 40 abonnees op mijn kanaal met eigenlijk ook alleen maar onregelmatig wat meuk... Ik vergeet steeds tijd te maken voor (het monteren van) nieuwe video's uit OMSI2.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Google Streetview is voor het eerst sinds 2008 in onze straat upgedatetetet! *O*
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Kalil Nieuw »

In mijn straat gebeurd het anders wel elk jaar hoor! *O*
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

In mijn straat mogen ze de beelden ook nog wel een keer verversen. Die beelden zijn van oktober 2009 en in de afgelopen 12 jaar is er veel veranderd zeg maar. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Bemined
Berichten: 5827
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Hier zijn ze in 2015 voor het laatst geweest, maar een aantal zijstraten zijn ze toen vergeten, daar zijn nog beelden van 2008. Verderop in de wijk zijn ze in 2020 nog langs geweest maar toen hebben ze maar één rondje gereden volgens mij, slechts een paar straten zijn bijgewerkt toen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Hier zijn de beelden van januari 2021, maar als ik naar de Stadsring "loop" in Streetview kom ik ook nog nieuwere beelden van mei 2021 tegen. Het ligt er ook een beetje aan waar je klikt in de straat soms. Hier vlakbij komen er soms opeens beelden van 2017 tussendoor, maar als je dan in de tijdlijn van de beelden kijkt blijken er ook beelden uit 2021 te zijn waarop de Streetview-auto blijkbaar op de rechtsaf-strook i.p.v. de linksaf-strook reed :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Hier in de straat zijn ze in 2018 voor het laatst geweest, maar op de hoek zijn ze dit jaar nog geweest, dus als je daar één stap zet ziet de flat er ineens heel anders uit :')
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik kan niet vinden van wanneer het is maar ze zijn ergens tussen maart 2020 en juni 2021 gemaakt aan de staat van mijn balkon te zien :lol:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Als het goed is staat rechts onderin de opnamedatum ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Links bovenin op de website, daar kan je ook voor oudere beelden kiezen.
Aking schreef: di 19 okt 2021, 20:55 Hier in de straat zijn ze in 2018 voor het laatst geweest, maar op de hoek zijn ze dit jaar nog geweest, dus als je daar één stap zet ziet de flat er ineens heel anders uit :')
Da's hier ook met de beelden van de twee momenten uit 2021, dan zie je bij de dichtstbijzijnde bushalte opeens een vervangen abri en een 180 graden omgedraaide haltepaal :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten