Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
umbusko
Donateur
Berichten: 5338
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Gisteren ben ik met 0 minuten vertraging door België heen gereisd. Dat mag ook wel een wonder heten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50935
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Chrysa schreef:
Suus schreef: en gedurende de gehele rit 0 minuten vertraging had opgelopen :lol:
In Duitsland? :shock: Dat is nog het meest opmerkelijke...
Het was in 2012 en toen was het nog lang niet zo erg als nu. Overigens moest er tussen Kopenhagen en Hamburg nog wel van trein gewisseld worden in Nykøbing/F. Vanaf Kopenhagen hadden we een IC3 meegekregen terwijl het eigenlijk een ICE-TD had moeten zijn, en dat werd in Nykøbing gecorrigeerd. Ondanks dat ging het helemaal op tijd tot Hamburg.

De IC van Hamburg naar Osnabrück (die als beginpunt Ostseebad Binz had - vanwaar het al een roteind naar Hamburg is en vanwege de afkomst op Hamburg Hbf kop gemaakt moest worden - en dat alles op tijd) sloeg gepland Bremen Hbf over wegens wisselvernieuwing en ging dus over de goederenspoorlijn buiten Bremen om, maar had wel dezelfde rijtijd als gebruikelijk. We hebben toen in Diepholz nog stilgestaan omdat we veel te vroeg waren _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15366
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:We hebben toen in Diepholz nog stilgestaan omdat we veel te vroeg waren.
Niets nieuws hoor. Dit maak ik zo vaak mee hier in Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ik heb bij aankomst niet op de klok gekeken, maar de rit Kyiv - Warszawa was volgens mij ook keurig op tijd *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50935
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Mijn grote vrienden van de brandweer komen weer voorbij. Ze rijden alleen de andere kant op dan gebruikelijk, in plaats van dat de kazerne Schiedam richting een brand in Rotterdam-West rijdt kwam nu de kazerne Baan voorbij voor een grote brand in de Spaanse Polder :o

https://www.rijnmondveilig.nl/incidente ... rotterdam/
KM46 schreef:
Suus schreef:We hebben toen in Diepholz nog stilgestaan omdat we veel te vroeg waren.
Niets nieuws hoor. Dit maak ik zo vaak mee hier in Nederland.
Het overslaan van Bremen zorgde ervoor dat de trein bijna een kwartier voor op schema kwam. De route via Bremen Hbf is 13 kilometer langer en bevat ook nog een scherpe U-boog (vergelijkbaar met treinen die uit Rotterdam Centraal naar Gouda vertrekken).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5338
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Van Maastricht tot Aachen toch maar met de bus vandaag. -o- De 21 minuten vroegere bus richting station voor de trein van 06.19 redde ik namelijk bij lange na niet. :@
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Ook geen lelijke buslijn natuurlijk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8873
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Eigenlijk zijn alle buslijnen door een open heuvellandschap mooi om mee te reizen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5338
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Inderdaad, en vandaag ging het bijzonder soepel. Nauwelijks verkeer, nauwelijks reizigers en dus nauwelijks stops, comfortabele bus en tijd voor ontbijt in Aachen. :pos: Wat dat betreft is heen eigenlijk altijd wel aangenamer dan terug (dan krijg je er nog een rondje centrum Aachen bij), maar dan is het natuurlijk geen probleem om de trein te pakken.

Inmiddels ben ik Frankfurt alweer uit!
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1505
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

umbusko schreef:Gisteren ben ik met 0 minuten vertraging door België heen gereisd. Dat mag ook wel een wonder heten.
Dan zal je wel niet in de buurt van de Brusselse Noord-zuid verbinding hebben gereisd.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
umbusko
Donateur
Berichten: 5338
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Oh jawel. Londen-Brussel-Luik-Maastricht. *O*
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1505
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Een wonder heb je al enkele kranten verwittigd? Of waren die alleen in verhalen waar het echt flink misging geïnteresseerd?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Mij lukt het anders ook vaak genoeg hoor, zolang er geen verstoring is gaat het daar meestal prima. Maar, net als bij een verstoring in elke andere bottleneck geldt: when it goes tits up, it really does go tits up.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5338
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Nou, op de heenweg had ik met de Eurostar 99 minuten vertraging omdat in België slechts 80 mocht worden gereden. :') (Toen was het zo bloedheet.) Dus de balans is nog niet geheel positief. :wink:
umbusko
Donateur
Berichten: 5338
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik zit hier in een half coupétje voor vier (van die tussenschotten in een gewoon ICE-rijtuig, maar zonder deur) samen met drie oude Duitsers die Yahtzee aan het spelen zijn en het is zo schattig, help. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cora »

Zolang je het naar je zin heb kom ik niet helpen :twisted:
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
en-es
Berichten: 4494
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Met een vertraagde HST van LNER onderweg van Kings Cross naar Leeds. Een vervangende trein want 5 minuten na vertrek moest iedereen de Azuma verlaten en overstappen op de HST. Wat een afknapper.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ik zit in de Lounge in Hannover, zo met de 144 de grens weer over naar dat schijtland aan het IJsselmeer :(
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15366
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Aha ... we kunnen alarmfase 1 weer instellen :pos: :wink: .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ik zou hem keer 6 doen, minimaal! :Y
umbusko
Donateur
Berichten: 5338
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

ČD Railjet, 1ste klas, eindelijk airco (!) (@!8*-ICE’s) en zometeen wordt mij schnitzel met aardappelsalade geserveerd. Het leven is goed! Oh, en, Duitssprekende landen, daahaag! :D
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15366
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

@Aking: Welkom in Nederland :pos: :wink: .
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Het valt me mee dat we de naaktfototerreur nu pas oplopen. Sommige medezeggenschapsapps hadden ze in Februari al _O-
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Nitein-Repart
Berichten: 3585
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Chrysa schreef:
Suus schreef: en gedurende de gehele rit 0 minuten vertraging had opgelopen :lol:
In Duitsland? :shock: Dat is nog het meest opmerkelijke...
Hier in Erfurt vind ik dat alles verrassend goed op tijd rijd, inclusief de ICE. Er is slechts één ICE die 10 minuten vertraging heeft, maar dat mag geen naam hebben. Ik denk dat de Duitse flessenhalsen vooral in het westen zijn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Nou is Erfurt natuurlijk ook wel een schoolvoorbeeld van een ligging tussen twee neubaustrecken zonder veel complicaties natuurlijk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 gasten