Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10550
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

PHS schreef:Uiteraard, als je een kanttekening plaatst bij het beleid van de Europese Unie ben je natuurlijk een klimaatontkenner, eurofoob, lid van Forum voor Democratie en neem je in het geheim deel aan bijeenkomsten van de Voorpost :')
Eigenlijk ging de vraag vooral over wat je wel bent of denkt, en dat maak je in je lange post hierboven allerminst duidelijk. Wat is begrijp is dat de EU wat jou betreft een doodzonde begaat door jongeren gratis te laten reizen en daar reclame voor te maken. Je geeft namelijk consequent geen antwoord op de vraag waarom dat zo verwerpelijk zou zijn, en dat maakt nieuwsgierig — vandaar mijn suggesties.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Aking schreef:Het grootste probleem met de EU is dat er veel te veel geld naar die bobo's in Brussel gaat, en te weinig naar mij.
Elke ingezetene van de EU betaalt € 4 per jaar voor het Europees Parlement. Het Nederlands parlement kost elke Nederlandse burger ongeveer € 6 per jaar. In verhouding valt het dus best wel mee. Ook het aantal Europese ambtenaren (circa 55.000) is minimaal in verhouding tot het aantal Rijksambtenaren (vermoedelijk circa 110.000, want Defensie doet geen opgave) in Nederland.

Dat er te weinig geld naar jou gaat is dus vooral omdat je geen ambtenaar bent :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

PHS schreef:
Ronaldussen schreef:Hoezo ga je anders denken over de Europese Unie als je Europese landen bezoekt?
Omdat de Europese Unie je Interrail-pas betaalt, en verder geen kans onbenut laat om deze actie in verband te brengen met de Europese Unie. Zie ook mijn reactie op het bericht van Jef400.
Gelezen, maar het wordt me nog steeds niet helemaal duidelijk waarom je dan ánders over de EU gaat denken en wat daar zo verkeerd aan is?
umbusko schreef:
Ronaldussen schreef:En waar gaan jullie heen?
Nou, dat lijkt me dan duidelijk. Noorwegen, Zwitserland, Liechtenstein, Monaco en Engeland. Gewoon om de EU te stangen. :mrgreen:
Zou ik ook doen, en lekker negatief zijn in de berichten die ik deel. Dat zal ze leren, de doerakken :twisted:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Van landen die elkaar haten wordt de wereld ook niet beter, zie de vete Iran versus Verenigde Staten :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Zo is dat. Beetje liefde voor elkaar en we krijgen een mooie wereld *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Nog even en je wilt dat ze kabbelend van Engeland naar Noorwegen gaan zeker? :roll:
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Behalve de financiering staat de EU nagenoeg volledig buiten DiscoverEU. Daarom zie ik niet in waarom het delen van reiservaringen reclame zou zijn voor de EU. Het lijkt mij eerder reclame voor de actie zelf, en dat werkt: Ten opzichte van de vorige ronde in de afgelopen zomer waren er in Nederland bijna drie keer zoveel inschrijvers.

Ik besef nu pas hoe erg ik de tongen hier heb losgeschroefd... :@
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

PHS schreef:
Ronaldussen schreef: Gelezen, maar het wordt me nog steeds niet helemaal duidelijk waarom je dan ánders over de EU gaat denken en wat daar zo verkeerd aan is?
Je begrijpt neem ik aan hoe reclame werkt?
Je hoeft niet gelijk zo denigrerend te doen... Heb ik je al eens eerder gezegd.
Nou, de EU zet de Interrail-actie dus zo op dat er reclame wordt gemaakt voor de EU. Sterker nog, de deelnemende jongeren worden aangespoord om ook reclame te gaan maken voor de EU. En wat daar verkeerd aan is, zie mijn bericht in reactie op trolly.
Nee, er wordt geen reclame gemaakt voor de EU als je reisverhalen deelt. Je vertelt waar je heen bent geweest en hoe je dat gevonden hebt. Je maakt hooguit reclame voor #discoverEU en de landen die je bezoekt (die ook buiten de EU-zone kunnen vallen...). Dat staat nog altijd los van het instituut EU en het beleid van de EU.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Tjonge, wat een gezeik over #DiscoverEU.

Ik vind het wel een sympatieke actie, zeker aangezien ik ook een pas gewonnen heb. *O*

Er hadden een hoop mensen uit mijn omgeving meegedaan en daaruit kwam vooral dat de schattingsvraag erg belangrijk was om te winnen.

De vraag was:
"Hoeveel jongeren die geboren zijn in november 2001 zullen zich aanmelden voor deze ronde?"

Ik had er een hoop statistieken bij gehaald van o.a. CBS en ik kwam uit op 7000. Het daadwerkelijke antwoord was 6000. Iemand met 8000 had ook gewonnen. In eerste instantie dacht ik dat het belangrijk was om vroeg te zijn, maar dat was dus van ondergeschikt belang.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10550
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Wat ben je toch leuk rond the elephant in the room aan het dansen, @PHS. Stel je nou toch eens voor dat de EU reclame zou maken voor zichzelf, waarom heb jij daar dan moeite mee?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Kunnen we niet gewoon heul de EU gewoon kapodt maken ofzo? Ellende allemaal! :evil:
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10550
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Aha. Zelf wordt je daar een beetje moe van. En dàt is dan de reden dt je hier loopt te rellen over wat de EU wel of niet zou mogen doen? Beetje mager, wel.

En voordat je weer losgaat: nee, de rest zijn echt allemaal schijnargumenten. Elke overheid deelt weleens iets uit, verzamelt gegevens over inwoners en vertelt aan wie het geloven wil hoe leuk ze wel niet is. Door dat specifiek de EU aan te wrijven plaats je jezelf in een hoek waar je kennelijk liever niet wil zijn.

Administratie is zoals je het hier gebruikt overigens een naar anglicisme voor bestuur of regering.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

Je zit er wel 6 ton naast in je bericht.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1492
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

PHS schreef: Heeft er ooit iemand in Nederland een treinkaartje van 260 euro gekregen om daar stukjes over te schrijven #ontdekNL #supergaaf?
*trein* Studentenreisproduct! *trein*
En dan niet eens met de expliciete opdracht van: schrijf er een stukje over om de boodschap verder te verkondigen. Uiteindelijk is de studiefinanciering er ook voor de overheid om er beter van te worden; hoger opgeleide burgers kunnen meer belasting afdragen. Naast dat zij wellicht positiever ten opzichte van de staat staan.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10550
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Vooruit PHS, nog maar eentje dan:

Schijnargumenten zijn beweringen die zich voordoen als argumenten, maar het niet zijn. Waarom je het gebruik daarvan als een vooruitgang ziet is me niet duidelijk.

Drie en een halve eurocent per inwoner lijkt me een prima te verantwoorden uitgave om 70.000 mensen een hoop levenservaring op te laten doen. Ik zou haast zeggen: doe volgend jaar mee.

Wat betreft zelfpromotie door overheden is je kennelijk de viering van het tweehonderd jarig bestaan van het Koninkrijk der Nederlanden een beetje ontgaan. Dat vond ik dan weer een beetje kul, maar ach...

De koelkast mag je van me houden. Je hebt het zo druk met je gelijk halen dat ik snap dat je die niet kan missen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Als je niet van zelfpromotie houdt zou ik de tweede week van mei vooral niet de televisie aanzetten. Het Eurovisiesongfestival wordt een grote zelfbevlekking van Nederland in het algemeen en Rotterdam in het bijzonder :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10550
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Getsie ja! En van het verwerpelijke Europa, niet te vergeten! Yukkie!!!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Post »

Is Rusland eindelijk onderdeel geworden van de EU?
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Post schreef:Is Rusland eindelijk onderdeel geworden van de EU?
Niet van Schengen in ieder geval, want ik mocht niet zonder visum met de Go rail mee :cry:

(maar ik heb dan wel weer een vestje en een jasembleem gekregen, ergens uit de diepe kelders van station Tallinn *O* *O* *O* )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10550
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

PHS schreef:Hè, wat jammer nou, dacht ik net dat je eindelijk eens een keer wat aardigs tegen me had gezegd, blijkt het zo niet bedoeld te zijn _O-
Tot nu toe ben ik helaas niet zo onder de indruk, nee. Maar dat je een aai over je bol nodig hebt is wel duidelijk.
PHS schreef:
trolly schreef: Wat betreft zelfpromotie door overheden is je kennelijk de viering van het tweehonderd jarig bestaan van het Koninkrijk der Nederlanden een beetje ontgaan.
Is mij inderdaad ontgaan. Vast omdat ik er geen treinkaartje van 260 euro mee kon winnen :')
Geeft niks hoor, het was een stom feessie. Toch kostte het maar liefst tien keer zoveel per inwoner als het gewraakte kaartje, dat je uiteraard op principiële gronden aan je neus voorbij hebt laten gaan. En ik kan mij niet herinneren dat er ook maar iemand blij van werd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Er zullen vast een paar partijen ingehuurd zijn die daar prima blij van werden :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten