Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Speciaal voor de liefhebbers.

Een elektrische bus

Afbeelding

En voor de mensen die liever een brandstofmotor hebben een intercitytrein ;-)

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

De wereld op zijn kop :shock:
🗣
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Over de wereld op zijn kop gesproken, ik zat gisteren bij een groep Duitsers in de trein die vrijwillig halve liters Heineken dronken en daar nog blij van werden ook. -0-
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Iedereen fijne feestdagen gewenst :pos: ;) .
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Suus schreef: vr 15 apr 2022, 16:42 En voor de mensen die liever een brandstofmotor hebben een intercitytrein ;-)
RP?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Suus schreef: vr 15 apr 2022, 16:42 Speciaal voor de liefhebbers.

Een elektrische bus

Afbeelding

En voor de mensen die liever een brandstofmotor hebben een intercitytrein ;-)

Afbeelding
Hoe vond jij het in Lubeck?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Mooie stad voor een dagtocht :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Niet met Google Maps?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Op mijn telefoon gebruik ik geen Google Maps, om te voorkomen dat twee bedrijven mijn locatie weten. Dat Apple het weet is meer dan genoeg :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Zojuist twee Duitsers van onze gereserveerde plekken moeten jagen. "Ja, het is de schuld van de Deutsche Bahn, die hebben ons geen reservering gegeven." Allemaal leuk en aardig, maar dan hoef je nog niet op een wel gereserveerde plek te gaan zitten. :X
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

umbusko schreef: di 19 apr 2022, 10:08 het is de schuld van de Deutsche Bahn, die hebben ons geen reservering gegeven
Heb je ze verteld dat als ze een reservering willen, ze die moeten kopen? Wat een krenten, en dan ook nog de DB de schuld geven :')
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Maar wel aan het raam gaan zitten, en dan moeilijk doen als er iemand anders komt. :')

"Pardon, wij hebben deze plaatsen gereserveerd." "Wij hebben geen reservering." "Nee, maar wij wel." "We zouden wel een reservering moeten hebben." _O-
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Mijn beeld is dat in Frankrijk het juist de Nederlanders zijn die zulk gedrag vertonen als ze onverhoopt (door het missen of uitvallen van een trein of wat dan ook) niet over een reservering beschikken.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ben er net achter gekomen dat mijn Eurostar vouchers ter waarde van 130 euro niet meer geldig zijn. Daar kunnen ze een paar biertjes van drinken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Eurostar heeft diverse vouchers in geldigheid verlengd, zou als ik jou was even checken of dat voor jou ook geldt.
Op de Engelse OV-fora trouwens ook diverse berichten van mensen met verlopen vouchers die na contact met Eurostar nieuwe vouchers kregen toegestuurd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Mijn vouchers zijn twee keer verlengd. De laatste keer t/m 31 december 2021. Heb mijn vouchers uitgeprobeerd tijdens een proefboeking maar ze werden niet geaccepteerd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Zie hier iemand die precies hetzelfde had en nieuwe vouchers kreeg.
Vouchers tot december zouden weer verlengd zijn tot juni.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Rob357 »

Altijd leuk om te zien dat mensen kudde dieren zijn. Net in de trein van Groningen naar Zwolle staat een stel om 10:05 op om de koffers te pakken en daarna naar het balkon te lopen. Gelijk volgt een ander jonger stel. Vervolgens staat een oudere vrouw met stok op waarna ze de rest volgt, waarna haar man ook volgt. Nu staan ze met z'n tienen op een vol balkon. En de tijd? TIEN minuten tot aankomst...

Update: het wordt nog leuker, nu 5 minuten voor geplande aankomst staat de halve coupe in het gangpad te wachten. Waarom doen mensen dat.. Blijf gewoon zitten tot de laatste minuten...
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Rob357 schreef: wo 20 apr 2022, 10:12 Waarom doen mensen dat..
Omdat
Rob357 schreef: wo 20 apr 2022, 10:12 mensen kudde dieren [sic] zijn.
🗣
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Vandaag voor het eerst in een stadsbus met mijn pinpas in- en uitgecheckt om te kijken hoe en of het werkt. Werkt prima. :pos: Maar je kunt er natuurlijk niks mee qua kortingsproducten of abonnementen. Lijkt mij dus vooral handig voor de hele incidentele reiziger die dan niet een hele nieuwe chipkaart hoeft aan te schaffen, of voor toeristen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Het scheelt vooral dat die mensen geen losse kaartjes hoeven te kopen: voor de reiziger vaak goedkoper en voor de chauffeur een hoop minder gezanik (“zO dUuR???!!111”)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door hauptbahnhof »

VIRM schreef: vr 22 apr 2022, 14:51 Vandaag voor het eerst in een stadsbus met mijn pinpas in- en uitgecheckt om te kijken hoe en of het werkt. Werkt prima. :pos: Maar je kunt er natuurlijk niks mee qua kortingsproducten of abonnementen. Lijkt mij dus vooral handig voor de hele incidentele reiziger die dan niet een hele nieuwe chipkaart hoeft aan te schaffen, of voor toeristen.
Het is in het begin alleen maar voltarief saldoreizen maar daar komt op termijn wel verandering in. Ben wel benieuwd hoe.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Wat is dat Alphen aan den Rijn een raar dorp. Kennelijk hebben ze er een Zaans rietveld (geen idee wat er Zaans is aan een rietveld) en een volkstuinencomplex "Spoorzicht" dat niet in de buurt van het spoor ligt.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

nvdw schreef: vr 22 apr 2022, 16:20 Het scheelt vooral dat die mensen geen losse kaartjes hoeven te kopen: voor de reiziger vaak goedkoper en voor de chauffeur een hoop minder gezanik (“zO dUuR???!!111”)
Kan vervoerders nog een flinke duit kosten op termijn, zeker een GVB die woekerwinsten boekt op de uurskaartjes van 3,20 euro die ze aan toeristen slijten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Wubbo schreef:Wat is dat Alphen aan den Rijn een raar dorp. Kennelijk hebben ze er een Zaans rietveld (geen idee wat er Zaans is aan een rietveld) en een volkstuinencomplex "Spoorzicht" dat niet in de buurt van het spoor ligt.
Hé, het terrein van mijn zes jaar lang fietsen naar de middelbare school.

Het volkstuincomplex Spoorzicht zijn herplaatsingen van volkstuinen die eerst in de spoorberm lagen in de regio Alphen aan den Rijn.

De naam “Zanen” of “Zaans” komt waarschijnlijk doordat de polder door een molen naar Zaans model werd bemalen.

En om het af te maken is er ook nog een klein Giethoorn :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten