Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Je gepikeerd voelen is ook een kunst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Ach, volgens mij stikt het ook op internet van de klachten van grijsrijders in de eerste klas en een gebrek aan controle.
Beul van de blindegeleidelijn
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Precies. Wat een matige actie, als je normaal voor 0 euro eerste klas reist... *O*
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

tripel7 schreef: vr 02 dec 2022, 17:10
Tom024 schreef: vr 02 dec 2022, 11:05 Naar aanleiding van een ander draadje:
April064 schreef: vr 02 dec 2022, 10:24 Schiphol telt als woonplaats en heeft maar 50 inwoners.
Wie zijn die mensen en waar staan er überhaupt woonhuizen op grondgebied van Schiphol? Dichtstbijzijnde wat ik zo snel via Maps kan zien is allemaaal Badhoevedorp, Rozenburg of Aalsmeer.
Hier staan er iig twee:
https://maps.app.goo.gl/boCay9fe2FqZc5VU7
Google zegt dat het Badhoevedorp betreft..

Is het niet de capaciteit van het cellencomplex op Schiphol, het uitzetcentrum?
Gedetineerden tellen mee in de bevolkingsaantallen voor een gemeente, dacht ik.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Allecijfers.nl zegt dat alle ingeschreven in de wijk Schiphol een migratieachtergrond hebben. Dat is wel vrij opmerkelijk en doet vermoeden dat het een opvangcentrum betreft ergens? https://allecijfers.nl/buurt/schiphol-h ... /#migratie
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Er staan bij halte Voetgangersbrug op de cirkellijn nog wel een paar huizen waar Oost-Europese arbeidsmigranten in lijken te wonen. Die halte heeft alleen als plaatsnaam Rozenburg, wellicht de huizen net op grondgebied van Schiphol zelf?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Zo te zien ligt die buiten het kaartje op de eerder genoemde link. Beechavenue is de statistische grens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Suus schreef: zo 04 dec 2022, 09:16 Allecijfers.nl zegt dat alle ingeschreven in de wijk Schiphol een migratieachtergrond hebben. Dat is wel vrij opmerkelijk en doet vermoeden dat het een opvangcentrum betreft ergens? https://allecijfers.nl/buurt/schiphol-h ... /#migratie
Ja, zoals ik al schreef: denk dat het het Justitieel Complex op Schiphol betreft. Al is het bezoekadres dan weer in Badhoevedorp. Maar goed, dat is ook gemeente Haarlemmermeer.
(..)Detentiecentrum Schiphol

Met ruim 450 (merendeels tweepersoons-) cellen biedt het DCS plaats aan asielzoekers in procedure, bolletjesslikkers en illegale of uitgeprocedeerde vreemdelingen. Ook justitiabelen gedetineerd voor de maximale duur van 8 weken (arrestanten) of in afwachting van een uitspraak (huis van bewaring) verblijven in het detentiecentrum Schiphol. Detentiecentrum Schiphol is de grootste gebruiker van het justitieel complex.(..)
https://www.dji.nl/locaties/s/justitiee ... x-schiphol
tripel7
Berichten: 69
Lid geworden op: di 22 apr 2014, 11:38

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door tripel7 »

Ja, zoals ik al schreef: denk dat het het Justitieel Complex op Schiphol betreft. Al is het bezoekadres dan weer in Badhoevedorp. Maar goed, dat is ook gemeente Haarlemmermeer
Dan zouden de bewonders van de panden die ik aanhaalde daar ook onder vallen, die zitten in dezelfde speciale postcode (zelfs schiphol en de bewoners zelf vinden dat ze op de luchthaven wonen https://nieuws.schiphol.nl/gluren-bij-de-buren/) .
Opmerkelijk is dat volgens het kadaster het allemaal autochtone personen, waaronder ook een aantal kinderen, en ook een vrij beperkte range qua leeftijden. Ik zat nog te denken of wellicht een bedrijf medewerkers op hun adres had ingeschreven had (KLM doet wel schimmigere dingen met buitenlandse medewerkers), maar dan vind ik de kinderen weer lastig te verklaren.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Vanaf vandaag ben ik van DUO af. *O*
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Altijd fijn :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Wat goed :pos:
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

Als morgen iemand in Duitsland op pad is dan niet schrikken als er om 11:00 uur een waarschuwing op het GSM verschijnt. Dat is een algemene test van de waarschuwingssystemen en er wordt een alarm naar alle in Duitsland ingeschakelde mobiele telefoons (dus niet alleen naar Duitse nummers) gestuurd.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

... dat ik na een hoop sollicitatie-ellende de komende 3,5 jaar mijn geluk in Berlijn mag gaan beproeven. *O* Beetje spannend wel, maar ik heb er toch ook wel zin in.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Wow, gefeliciteerd. :D
Ga je daar ook wonen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

In ieder geval voor die periode, ja. Snel woonruimte gaan zoeken dus, waarschijnlijk mag ik midden januari al beginnen. :Y
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Gefeliciteerd! Wat ga je precies doen?
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Gefeliciteerd! Ik ben ook benieuwd wat je gaat doen. :)
ICE11 schreef: wo 07 dec 2022, 21:02 Als morgen iemand in Duitsland op pad is dan niet schrikken als er om 11:00 uur een waarschuwing op het GSM verschijnt. Dat is een algemene test van de waarschuwingssystemen en er wordt een alarm naar alle in Duitsland ingeschakelde mobiele telefoons (dus niet alleen naar Duitse nummers) gestuurd.
Kennen wij hier in Nederland ook. Afgelopen maandag hoorde ik allemaal telefoons op het werk om twaalf uur loeien.
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Gefeliciteerd Umbusko! Berlijn is een leuke stad!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Dank! :) Ik ben aangenomen voor een PhD over nauwkeurigheid van astronomische berekeningen in de oudheid (Babylonië, Griekenland, Egypte, 400 v.Chr. - 300 n.Chr.), hoe die zich verhoudt tot wetenschappelijke ontwikkeling enerzijds en tussen de verschillende culturen anderzijds. Officieel valt dat onder wetenschapsgeschiedenis, maar ik combineer vooral mijn achtergrond in klassieke talen en wiskunde.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door tsov »

Wat een interessant onderwerp! Ik heb ooit (18 jaar geleden, opa vertelt :X ) mijn profielwerkstuk geschreven over Babylonische wiskunde. Daarna geschiedenis gestudeerd, maar me eigenlijk nooit meer bezig gehouden met dergelijke oude geschiedenis. Blijft niettemin interessant!
Ik wens je veel succes met je Duitse avontuur, en uiteraard met je promotie-onderzoek :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Veel plezier en succes Umbusko!

Wij hebben een Duitse medewerker in dienst, de per fax naar ons verzonden bureaucratie die dat veroorzaakt is voor mij eigenlijk al genoeg reden om gewoon in Nederland te blijven wonen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Veel succes en vooral ook een fijne tijd in Berlijn. *O*
Ik heb pas een artikel gelezen over toestanden op de Duitse woningmarkt, dus veel succes met je zoektocht. Woningen zijn daar nu kennelijk ook onbetaalbaar en het aanbod is ook erg klein.

Ander nieuws: 28 minuten wachttijd op Veenendaal-West. -0- -0-
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

umbusko schreef: do 08 dec 2022, 10:19 Dank! :) Ik ben aangenomen voor een PhD over nauwkeurigheid van astronomische berekeningen in de oudheid (Babylonië, Griekenland, Egypte, 400 v.Chr. - 300 n.Chr.), hoe die zich verhoudt tot wetenschappelijke ontwikkeling enerzijds en tussen de verschillende culturen anderzijds. Officieel valt dat onder wetenschapsgeschiedenis, maar ik combineer vooral mijn achtergrond in klassieke talen en wiskunde.
Dat klinkt wel interessant. :D
Ik kwam tot de conclusie dat het behalen van een PhD mogelijk niet helemaal bij mij past.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten