Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik heb tot mijn zevende in Zuid-Holland gewoond, daarna tot m'n 18e in Zeeland, toen een jaar in België en sindsdien weer in Rotterdam. Ik voel me hier thuis maar afgelopen week was ik een aantal dagen voor vakantie in Zeeland en dat voelt toch ook nog steeds wel als soort van thuis.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13208
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Daniel schreef: wo 30 sep 2020, 19:37 @Z2N: Zie je jezelf dan niet sowieso meer als Fransman qua afkomst?
Qua afkomst wel ja, maar om mijzelf dan als "Fransman" te bestempelen gaat misschien wat ver. Nou ben ik (misschien tot grote spijt van PHS) geen volger van het idee van de natiestaat. Mijn wieg lag in Frankrijk, mijn middelbare school in Zuid-Holland, mijn Uni in Utrecht. Als kind keek ik de VRT-kindertelevisie (en tot op de dag van vandaag ben ik erg fan van hun VRT Journaal), ik heb zodanig veel tijd in Zwitserland doorgebracht dat ik per definitie over Trambillette spreek in plaats van Straßenbahnfahrkarte en mijn Engelse tongval is zodanig dat een huisgenoot van een vriendin van me (zelf Brit) positief verbaasd was over mijn gebruik van termen als four quid en een fiver. Ik woon in Zeist, maar heb in de afgelopen 168 uur zeker 12 keer in een bus van of naar Utrecht gezeten, het meest recent zo'n 20 minuten geleden. Dus ja, welk stempel zet je daar dan op? Ik denk dat ik het meest veilig zit bij 'Europeaan', volledig Timmermans-proof spreek ik gelukkig vier van die talen volledig vloeiend.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Tja, als je zo gaat kijken... mijn wieg (en middelbare school) stond in Zuid-Holland, de hogeschool in Noord-Brabant. En als kind keek ik ook vaak genoeg naar Engelse en Duitse kindertelevisie.
Na jaren voor multinationals gewerkt te hebben kostte me het toen ik zo'n drie jaar terug met m'n huidige baan begon notabene nog moeite om op sommige vaktermen in het Nederlands te komen. Had simpelweg zoveel jaar alleen de Engelstalige variant gebruikt.

En ja, ik mag dan in Amersfoort wonen maar breng toch zo'n kwart van de week in Gelderland door (en dagelijks steek ik maarliefst 6 keer de provinciegrens over ;) ). Drietalig zijn komt met m'n huidige werk overigens ook vaak zat van pas. Dus ja, dat maakt het ook niet persé makkelijk om aan te geven wat ik nou ben :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15357
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Hier een echte kaaskop. Geboren in Gouda en woonachtig in de omgeving van Gouda. En ... in Gouda een flink aantal jaren (16 jaar om precies te zijn) op school gezeten.
umbusko
Donateur
Berichten: 5325
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Is Rotterdam Nesselande inmiddels geannexeerd door Gouda, ja? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13208
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Nesselande ligt dichterbij het centrum van Gouda dan dat van Rotterdam, dus ik snap het wel ja. ;)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15357
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Precies dat ja ;) .

En ... het grondgebied waarop Rotterdam Nesselande is gebouwd was tot 1995 grondgebied van de (voormalige) gemeenten Zevenhuizen - Moerkapelle en Nieuwerkerk aan den IJssel.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13208
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Laat ik het anders zeggen: landen zijn, in mijn optiek, stukken grond waarin voldoende mensen leven die dat specifieke stuk grond als een land zien. Het idee van de (culturele) natiestaat is dat er binnen dat gebied een prevalente cultuur is, die zich associeert met die landsgrenzen, en bepaalde normen, waarden en ideeën. Media en mobiliteit zorgen er vervolgens voor dat mensen in dat gebied ervan overtuigd raken dat de ideeën over de natiestaat gemeengoed worden. Daar ga ik dus niet in mee, omdat mijn normen, waarden en zeker ook cultuurinvloed niet aan een specifieke fysieke plek te binden zijn. Ik ben dan ook niet zo'n fan van benoemingen naar nationaliteit (het paspoort dat iemand op zak heeft, gebaseerd op het stuk grond waar iemand mee verbonden is), ik geef daar persoonlijk geen waarde aan.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ging hier niet iemand deze week in Oost-Nederland trouwen? https://www.telegraaf.nl/nieuws/1744498 ... et-zaagsel
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15357
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

En hier zo'n zelfde artikel ... maar dan van het Ad:

https://www.ad.nl/video/bruidspaar-krij ... nt~p171698
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Wat is precies het nut van het plaatsen van hetzelfde artikel op een andere site? :roll:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15357
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Dat meerdere bronnen zijn (lees dat de Telegraaf niet de enige is met dat bericht).
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13208
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Zolang de beide bronnen hetzelfde bericht brengen voegt het toch niets toe?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3273
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Suus schreef: do 01 okt 2020, 12:12 Ging hier niet iemand deze week in Oost-Nederland trouwen? https://www.telegraaf.nl/nieuws/1744498 ... et-zaagsel
Wasn't me, onze dag is morgen...

Maar wat een rotgeintje...
Doet me denken aan een aflevering van Komt een man bij de dokter waarin ook het halve huis gesloopt is als "geintje" voor het bruidspaar...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

KM46 schreef: do 01 okt 2020, 12:29 Dat meerdere bronnen zijn (lees dat de Telegraaf niet de enige is met dat bericht).
En waarom vermeld je dan alleen het AD en niet de andere bronnen met hetzelfde bericht? Want de Telegraaf en het AD zijn vast niet de enigen met dat bericht :mrgreen:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Voor de Time-Out in Gemert staat een rij. Op vrijdagmiddag, om 15.45 uur. 8-)

Zou daar soms een teststraat zijn?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Door 100% thuiswerken doe ik nu noodgedwongen een experiment salarisadministratie volledig zonder papier invullen. Ik heb nu voor het eerst behoefte mijn gratis kalender van de Chinees van 2018 te vervangen door een actueel exemplaar, maar iedereen is al met 2021 bezig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Te vervangen omdat je de hele kalender als kladblok hebt gebruikt? :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik kwam er pas na correspondentie over overuren achter dat 6 oktober een zondag was, en dat iemand dus zijn hele urenbrief schuin had zitten invullen. Dat soort dingen gaan gewoon wat makkelijker met een kalender voor mijn snufferd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15357
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

@Suus: Heeft jou Apple computer geen kalender functie waarin je ook terug kunt in de tijd?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nee, ik kijk alleen maar in de toekomst!

Natuurlijk heeft mijn computer dat, maar een kalender op bureau is toch wat prettiger.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Www.kalenderkopen.nl
en-es
Berichten: 4483
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ik zweer ook bij een kalender op papier. Zo eentje waar ik afspraken en evenementen met pen opschrijf.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13552
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Gewoon een A4-tje printen. Deed ik vroegah van deze site omdat die ook weeknummers heeft.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 97 gasten