Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Treintje naar Brno boeken via de CD, kost €16 voor een retourtje ofzo. *O*
umbusko
Donateur
Berichten: 5310
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik vind dit wel heerlijke OVNL-adviezen. Wat kun je doen in stad X? Nou, neem eens de trein naar stad Y. Of de trein naar stad Z. Of, weet je wat, neem eens de trein naar [vul maar in]. _O-

Het hangt natuurlijk heel erg van je eigen voorkeuren af. Ik vond het wel leuk om in Wenen een keer koffie te drinken bij Café Sacher (waarschijnlijk leuker met het juiste gezelschap dan in je eentje), en ik zou er ook best een keer naar de opera willen.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ik heb ook geen idee hoe lang je gaat. Wenen is best grappig, maar na 3 dagen had ik het wel gezien.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Ik was ook niet echt helemaal overtuigd van Wenen, leuk om gezien te hebben, maar verder deed het me niet zo veel. Mooie stad, dat wel. :Y
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Het is allemaal statig en netjes in Wenen, met name de grandeur van de 19e eeuw komt goed naar voren.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ik blijf er af en toe een nachtje slapen, maar heb nog nooit een citytrip wenen gedaan 🤷‍♂️🤣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Alargule schreef:Ja zeg. Dáár gaat het toch niet om? Het ding heet Wiener schnitzel! Net zoals je Hamburg niet kunt bezoeken zonder er een hamburger te hebben gegeten, en Frankfurt niet kunt passeren zonder er een Frankfurter naar binnen te hebben geschoven (en dichterbij huis: de Bossche bollen in Den Bosch).
Hier gaat het toch echt mis. In Frankfurt eet je gekookte eieren en aardappelen met een flinke hoeveelheid Grüne Soße. Eigenlijk niet gepast, maar lekker met Ebbelwoi.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Qua restaurant heb ik deze tip nog voor heerlijke Palatschinken *O*
https://heindls-schmarren.wien/

Gevestigd in dit mooie steegje: https://www.google.nl/maps/@48.2103978, ... 384!8i8192
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Wenen heeft een uitgebreid tramnet, waar (als het goed is) nog trams van DüWag rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

De U-bahn mag je eigenlijk ook niet missen. Ik ben er in 2006 voor het laatst geweest; sindsdien heeft het netwerk een aantal uitbreidingen gehad.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Aking schreef: ma 27 sep 2021, 16:11 Ik blijf er af en toe een nachtje slapen, maar heb nog nooit een citytrip wenen gedaan 🤷‍♂️🤣
Door omstandigheden overnacht je er wel eens, toch? :Y

Groetjes uit Katowice overigens. Morgen even een dagje Krakau, ook lang geleden. *O*
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Klopt ja, al heb ik recenter in Katowice dan in Wenen overnacht. En die overnachting in Katowice was nog op eigen kosten ook -0-
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Ik moet het helaas ook zelf betalen hier… beetje jammer
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

#Kudtns! -0-
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Thanks voor de tips, ik kwam een beetje laat met mijn bericht omdat ik toen bij de gate stond. Ik ben er tot donderdagmiddag. Straks het hostel opzoeken en dan ergens eten!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Alargule schreef: ma 27 sep 2021, 16:40 De U-bahn mag je eigenlijk ook niet missen. Ik ben er in 2006 voor het laatst geweest; sindsdien heeft het netwerk een aantal uitbreidingen gehad.
De U6 lijkt mij stiekem wel leuk om nader te bekijken. Dat zijn meer omgebouwde trams, maar ze rijden regelmatig en dan ook nog met vier stellen aan elkaar gekoppeld. Als de U6 een tramlijn gebleven was, had Wenen waarschijnlijk direct de langste trams van Europa te pakken.
Laatst gewijzigd door ArrivaBas op ma 27 sep 2021, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Daar zijn ook nog een aantal mooie oude stations te vinden. Zeker de moeite waard.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10534
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Suus schreef: ma 27 sep 2021, 16:17 Hier gaat het toch echt mis. In Frankfurt eet je gekookte eieren en aardappelen met een flinke hoeveelheid Grüne Soße. Eigenlijk niet gepast, maar lekker met Ebbelwoi.
Ik heb eens een huiveringwekkend verhaal gehoord over iets dat in het Frankfurtse Plattkäse genoemd schijnt te worden. Te consumeren mit musik — ik meen dat daar rauwe ui mee bedoeld wordt. De verteller vond het geen aanrader, o.a. vanwege de tamelijk penetrante geur. Maar nooit zelf het genoegen gehad, nee.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Handkäs bedoel je? Schimmelkaas gemaakt van magere kwark. Als dat “mit Musik” is, wordt het inderdaad in een olie-azijn-uien marinade geserveerd, te nuttigen met brood. Een van de meest curieuze dingen die ik in Duitsland geserveerd heb zien worden inderdaad, samen met Presssack en Labskaus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10534
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Dat zal 'm zijn inderdaad. Heb je je zelf in het avontuur gestort?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nee. Voor culinaire experimenten ga ik liever naar Frankrijk :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Daar weten ze niet eens wat een taco is.
umbusko
Donateur
Berichten: 5310
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Voor culinaire experimenten prefereer ik Hongarije. Hongarije, altijd lekker eten. *O*
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Kan je ook zeker Georgië en Armenië aanraden.
Overigens morgen weer terug in Hutspotland, alias Ruttistan. *O*
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Stefan schreef: ma 27 sep 2021, 17:36 Ik moet het helaas ook zelf betalen hier… beetje jammer
Dit kwam eerder vandaag voorbij...
Aking schreef: ma 27 sep 2021, 17:43#Kudtns! -0-
En toen dit..


Dus de spoorwegen betalen mijn hotel vanavond *O* want dat was alweer even geleden :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 28 gasten