Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

... dat ik 8-persoonsbusjes in een uurdienst toch wel een schandalig soort dienstverlening vind. Ik zat net voor het eerst in lange tijd weer eens in een 7-persoonsbusje (want corona, dus 1 stoel waar niks mis mee is mag niet gebruikt worden) en onderweg hebben we 7 mensen moeten laten staan. En dan heb ik nog niet eens de volledige rit van dat ding meegereden. :')
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Suus schreef: do 03 jun 2021, 22:30 Roosendaal wordt nog twee keer startpunt voor een wandeling, dus het feestje is nog niet afgelopen *O*
De zuidwestkant van Roosendaal heeft wel echt het wouw-effect, hopelijk kom je daar ook nog toe. :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De noordoostelijke zijde gisteren stelde mij ook niet teleur!

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

umbusko schreef: vr 04 jun 2021, 15:43 ... dat ik 8-persoonsbusjes in een uurdienst toch wel een schandalig soort dienstverlening vind. Ik zat net voor het eerst in lange tijd weer eens in een 7-persoonsbusje (want corona, dus 1 stoel waar niks mis mee is mag niet gebruikt worden) en onderweg hebben we 7 mensen moeten laten staan. En dan heb ik nog niet eens de volledige rit van dat ding meegereden. :')
Lijn 3 in Nijmegen, toevallig?
Tom024 schreef: vr 04 jun 2021, 15:56
Suus schreef: do 03 jun 2021, 22:30 Roosendaal wordt nog twee keer startpunt voor een wandeling, dus het feestje is nog niet afgelopen *O*
De zuidwestkant van Roosendaal heeft wel echt het wouw-effect, hopelijk kom je daar ook nog toe. :Y
I see what you did there. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Suus schreef: vr 04 jun 2021, 16:02 De noordoostelijke zijde gisteren stelde mij ook niet teleur!
Letterlijke vertaling van het woord "lockdown". _O-
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Meltrain schreef: vr 04 jun 2021, 17:17
umbusko schreef: vr 04 jun 2021, 15:43 ... dat ik 8-persoonsbusjes in een uurdienst toch wel een schandalig soort dienstverlening vind. Ik zat net voor het eerst in lange tijd weer eens in een 7-persoonsbusje (want corona, dus 1 stoel waar niks mis mee is mag niet gebruikt worden) en onderweg hebben we 7 mensen moeten laten staan. En dan heb ik nog niet eens de volledige rit van dat ding meegereden. :')
Lijn 3 in Nijmegen, toevallig?
Helaas, lijn 8 van Valkenburg naar Maastricht. Het hielp ook niet mee dat er 4 (niet-Nederlandstalige) mensen bij Camping Mooi Bemelen stonden te wachten (waarvan er 3 meekonden).
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Dus ik wil van Zandvoort naar huis. Kon tot Haarlem want spoor stuk. Dus ik denk, ik ga met de bus. Gaat onderweg de bus stuk.
Zit nu op een andere bus te wachten bij de Van der Valk. Ik weet waar ik kan slapen als er weer wat anders stuk gaat door mijn aanwezigheid *O*
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Zo, dat was weer een flink interrailavontuur. 2510km in 3 dagen, 0 grenscontroles gehad, en 10 uur geslapen. Ik ben kapot. _O-
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Slaap lekker zometeen dan maar. :p

Ik kijk uit naar de verhalen die binnenkort ongetwijfeld gaan verschijnen. :trein:
🍉
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Geen idee of ik genoeg foto's heb om iets te maken dat leuk is om te lezen, maar ik vind het wel leuk om die verslagjes te schrijven, dus misschien. :p
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Duidelijk aangeschoten figuur kiest van alle lege plaatsen de bank naast de mijne uit. Ik heb een koptelefoon op en speel een spelletje op mijn mobiel, maar ik hoor wel alles wat er om me heen gebeurt.
"Deze trein gaat naar Deventer toch?" hoor ik de man mij vragen, ik antwoord bevestigend. Hij heeft wel een mondkapje maar houdt die in zijn hand.
"Is de conducteur al geweest?"
Nee, hoezo?
"Oh ja dan hoef ik dus niet bang te zijn met mijn mondkapje enzo"

Volgens mij dan juist wel, want dat betekent dat hij nog kan komen :') Ik antwoord dat ik het toch op prijs zou stellen als hij hem draagt, zoals iedereen. Hij is dat duidelijk niet van plan maar beseft wel dat ik het niet prettig vind als iemand zonder mondkapje bij me in de buurt zit en gaat een paar banken verderop zitten :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Misschien zag ie je onderschrift? (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Met dit soort figuren die bij je komen zitten moet je oppassen. Vorige week zag ik ook zo'n halve gare in Opsporing Verzocht.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Je komt tegenwoordig al op opsporing verzocht voor het niet gebruiken van zo'n beflap ja? _O-
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Op een zonnige zondag in juni kerstliedjes in je hoofd hebben. Ik kan dat. Maar ik ben er niet blij mee. Hoe kom ik hier van af? En dan niet specifiek voor een keer maar voor altijd (want dit lukt me elk jaar meerdere keren)? :twisted:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Kijk even naar die ge-wel-di-ge kutreclame van Jumbo. Leuleuleuleuleuleu doet het hem voor mij. :X
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Welke van de 26.000 k.u.t.-reclames bedoel je precies? :@
Die met de juichcape? Of....??
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Er is hopelijk maar één reclame met die verschrikkelijke carnavalsmuziek op de achtergrond. Ik had al een hekel aan reclame en het geluid gaat ook altijd direct uit, maar soms zijn ze me voor... :evil:
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Mag ik even kwijt... dat ik me gisteravond heel eenzaam voelde? Deze reed als enige nog van de vier die er normaal staan. En dan ook nog voor niks, want reizigers ho maar :cry:

Afbeelding
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wannes »

Grote busstations met weinig bussen hebben altijd wat treurigs
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Karl »

Aangezien hier nogal wat reizigers zitten, welke bestemmingen in de voormalige DDR raden jullie aan voor wat Ostalgie? En dan dus juist niet Berlijn, maar juist de wat meer onbekende bestemmingen.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Wernigerode, Quedlinburg
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Potsdam Pirschheide!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Meestal de minder beduidende plaatsen die nog een tramnet hebben, denk aan Plauen, Dessau, Zwickau of Görlitz. Cottbus en het niet al te ver daarvan gelegen Eisenhuttenstadt zijn ook uhm, gezellig. In veel andere steden een tramrit maken naar de buitenwijken levert ook al het nodige op, zo kan je in Schwerin dan uitkomen bij een van de laatste monumenten van Lenin.

In Dresden heb je nog een groot DDR-museum: https://www.weltderddr.de/museum

Als je meer de samenleving in afbraak wil zien dan kan ik Suhl (In de DDR hoofdstad van een Bezirk, nu 40% van de inwoners verloren) of Zeitz aanbevelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Is het grootste standbeeld van Nederland ook niet van Lenin tegenwoordig? :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 45 gasten