Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Lijn 45 »

Niemand weet mijn verjaardag, dus dan maakt het ook niet zo veel uit als ik die van hen niet weet. :mrgreen:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Geen vrienden hebben heeft dan ook nog zo zijn voordelen! *O*
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

De mijne is makkelijk te onthouden :Y
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik vind het altijd heel leuk om jarig te zijn. Ook al ben ik 35, ik ben nog steeds vroeg wakker, houd van veel visite, cadeautjes, kaartjes, appjes en felicitaties dus misschien dat ik daarom denk dat anderen dat ook leuk vinden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Terwijl mijn computers thuis mijn fotocollectie aan het uitwisselen zijn, dacht ik even een rondje door de stad te lopen. Ik kwam echter terecht in een 2G-protest met achterlijk hard vuurwerk en een brandende politieauto. :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

https://nos.nl/artikel/2406315-rellen-b ... o-in-brand
Met uiteraard weer dat standaard reltuig dat bijna elk groot protest tegen de overheid wel kaapt om een fikkie te stoken. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Dennenboom »

Gideon van Meyeren zal wel weer trots op zijn achterban zijn.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Net als bij de dreigmails aan Nilüfer Gündogan van Volt zal dit reltuig volgens die FvD-marmot weer 'alles op alles' zetten om de samenleving van hun neonazisme te overtuigen... :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Niet alle radicalisatie is neonazistisch, maar wel vrijwel altijd problematisch. Ik vrees echter dat we van de minister-president morgen niets bijzonders hoeven te verwachten, anders dan 'rellen mag niet, foei'. -0-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Er valt genoeg in te brengen tegen 2G, maar als je daardoor in verband wordt gebracht met dit soort lieden bedenk je je ook wel twee keer.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik vind het niet ondenkbaar dat er ongemerkt relatief veel onenigheid over 2G of ander beleid is in de samenleving. Veruit de meeste Nederlanders hebben toch een bepaald soort schaamte voor de praktijken die we gisteren in Rotterdam hebben gezien. Maar de grootte en samenstelling van demonstraties is deels inherent aan het onderwerp. Bij een klimaatmars of de recente woonprotesten komt een heel ander slag volk demonstreren dan bij een protest tegen het coronabeleid of de demonstraties van de Gele Hesjes.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Als je je ergens oprechte zorgen over maakt, ga je niet de binnenstad van Rotterdam slopen. Hier zit een groep mensen achter waarvan de problemen dieper liggen en/of die dusdanig zijn opgejut dat ze vandalisme als een oplossing zien, misschien zelfs als een schreeuw om aandacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Suus schreef: za 20 nov 2021, 11:01 ga je niet de binnenstad van Rotterdam slopen.
Ze krijgen wel gelijk met hun geschreeuw over WO2-praktiiken zo. _O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Geen stad in Nederland die zo goed is in slopen en iets nieuws bouwen als Rotterdam. Maar over het algemeen doen we dat iets beheerster dan afgelopen nacht…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ongetwijfeld zal er een groep(je?) demonstranten zijn die het oprecht over 2G gaat, maar voor de grootste groep is zo'n demonstratie (net zoals recent ook bij het Woonprotest b.v.) een goed excuus voor een verzetje ja.

Maar laten we wel wezen: na de avondklokrellen begin dit jaar kan het toch ook geen hele grote verrassing zijn dat het weer Rotterdam is waar het misgaat.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Met de rellen naar aanleiding van de avondklok kreeg vooral Eindhoven de volle laag.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Het was inderdaad in meerdere steden bal, maar ik kan me toch beelden herinneren van geplunderde winkels op de Beijerlandselaan in Rotterdam en dat daar, in tegenstelling tot veel andere steden, meerdere avonden achter elkaar gereld werd.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Daar staat mij weinig van bij. Wel dat er in mijn eigen woonplaats een storm van vernielingen is overgetrokken.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

PHS schreef: za 20 nov 2021, 11:17
Tom024 schreef: za 20 nov 2021, 10:18 Er valt genoeg in te brengen tegen 2G, maar als je daardoor in verband wordt gebracht met dit soort lieden bedenk je je ook wel twee keer.
Maar waren dit oprechte demonstranten tegen 2G, of waren het hooligans en relschoppers die naar de demonstratie gingen omdat ze hadden in een verzetje?

Als ik de beelden zie van Rotterdam gisteravond, dan denk ik eerder aan het laatste publiek dan het eerste.
Er lijkt me geen aanleiding te veronderstellen dat dat twee verschillende categorieën zouden zijn. Koffieliefhebbers op het Museumplein en het Malieveld bleken in een zeer recent verleden ook gretig tegen politieknuppels aan te willen lopen, dus de enkeling die dacht aan een geweldloze demonstratie deel te nemen was op z'n best naïef.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Klaasje »

Het is natuurlijk al verdacht als groepen niet netjes het protest melden en onder valse voornemens protesteren. Tegelijkertijd denk ik dat er best flinke groepen in de samenleving zijn die wel zouden willen protesteren maar dan niet doen om niet geassocieerd te hoeven worden met reltuig. De vrijheid van meningsuiting vaart er niet wel bjj.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

"We hopen dat de sfeer op het forum door deze tijdelijke intrekking van postrechten bij verschillende gebruikers verbeterd op de lange termijn. Als beheer grijpen wij het liefst zo min mogelijk in, maar we vinden het wel belangrijk dat iedereen zich prettig voelt op het forum."

Aldus DPDelft in het Centraal ban-topic, alwaar geen reactie mogelijk is.

Ik kan niet zeggen dat ik me nog prettig voel op het forum. Niet alleen omdat er meteen zekere regelmaat contoleerbare onjuistheden met een hitserige ondertoon gepost worden, maar vooral omdat reacties hierop verwijderd worden, of postrechten zonder communicatie of waarschuwing vooraf ingetrokken worden. Dit is een recente ontwikkeling, en wat mij betreft geen vooruitgang. Ik begreep dat Alargule hierom definitief afscheid heeft genomen van het forum, en ik kan me daar wel iets bij voorstellen.

Ik realiseer me dat het beheer een ondankbare taak heeft, en dat er spaanders vallen als er gehakt wordt. Toch lijkt het me niet bevorderlijk voor een discussieplatform als er wel meningen geuit, maar niet weerlegd mogen worden. Ik hoop dan ook dat met "een betere sfeer" niet wordt bedoeld dat discussie op OVinNL beter vermeden kan worden, want een forum waar alleen het uitwisselen van informatie toegestaan is spreekt mij niet echt aan. Op dit moment is de lol er voor mij dan ook wel een beetje vanaf. Wellicht trekt dat wel weer bij, maar het idee dat er posts of postrechten op een nogal willekeurige manier kunnen verdwijnen, zal daar niet echt aan bijdragen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door DPDelft »

Goedemorgen Trolly,
Zeker zijn discussies welkom maar het uitlokken van (heftige) reacties bij elkaar en aanstootgevend taalgebruik is wat ons betreft niet nodig voor een goede discussie.
Jammer dat je het ervaart als dat er geen communicatie of waarschuwing is geweest. Volgens ons zijn er in verschillende topics algemene waarschuwingen neergezet over de vorm waarin berichten worden gepost.

Wat betreft het verwijderen van de verkeerde berichten zullen we proberen nog zorgvuldiger te zijn. Zoals gezegd vinden wij de aanstootgevende ondertoon ook niet prettig.

Kortom: wij proberen zo transparant mogelijk te handelen. Discussies zijn helemaal prima zolang het respectvol naar elkaar blijft. Iedereen is vrij in zijn mening, ook op dit forum. Maar beledigingen naar elkaar of uitdagend gedrag naar elkaar vinden wij niet acceptabel.

Overigens was het niet bewust daar geplaatst zodat er geen reacties konden komen. Dat was geen opzet :@
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Klaasje »

In generieke zin vind ik hoe de discussies zich tussen Alargule, Trolly en PHS ontwikkelden erg onaangenaam. In bredere zin was er echt wel veel te halen op feitelijkheid in PHS' berichten maar de manier waarop en dat het voor mijn idee ook veel verder dan feiten terughalen ging speelt wel mee voor mij. Ik heb nooit melding gemaakt maar wel meerdere malen om die reden niet gepost waar ik dat anders misscien wel gedaan had. Ik meen ook wel meerdere malen te hebben gelezen dat actief andermans mening als fout en ongeldig is verkaard of dat er op zijn minst zo'n soort sfeer ontstond. Dat terwel de bediscussieerde onderwerpen als politiek en corona natuurlijk uit zichzelf een complex geheel aan feiten, meningen en maatschappelijke impact (ook weer objectief en subjectief) zijn. Dat lijkt mij niet plat te slaan met alleen een verwijzing naar onfeitelijkheden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Wat mij het meest opviel aan de discussies met PHS, trolly en Alargule was dat aan alle drie kanten een zeer beperkte ruimte voor andere standpunten dan hun eigen mening was. Ik heb zelf ook wel eens een discussie met Alargule gehad over kenmerken om openlijk te laten weten dat iemand gevaccineerd is. Dat ging wat lichtzinniger dan de discussies met PHS, maar de houding van deze drie leden leidde in andere discussies regelmatig tot cirkelredeneringen die op den duur soms uitmondden in persoonlijke aanvallen die de sfeer onaangenaam stevig bederven.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 23 gasten