Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Gewoon geen cookies accepteren, heb je daar geen last van. Alternatief kan Google Chrome nu cookies van derden standaard blokkeren, waardoor de standaard trackingcookies van feesboek en consorten niet meer werken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik gebruik normaal gesproken een adblocker, maar in de tijd dat mijn zoektocht naar de eerste auto een hoogtepunt bereikte gaf die adblocker meermaals problemen met het laden van afbeeldingen en Twitter kwam ik helemaal niet in.
Met mijn algoritme op Facebook en andere diensten van Meta is overigens niets mis hoor. De meeste dingen die ze voorstellen passen wel bij de thema's van pagina's die ik volg, zoals foto's van oude stadscentra of OV in het buitenland.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Z2N schreef: do 02 dec 2021, 13:50 . Alternatief kan Google Chrome nu cookies van derden standaard blokkeren, waardoor de standaard trackingcookies van feesboek en consorten niet meer werken.
Maar dan heb je wel Chrome. :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Denken dat je in Chrome aan privacy kan doen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ah joh, privacy is allang dood, maar de schijn ervan is wel prettig. (A)

Geschreven vanaf mijn Samsung-telefoon met Android 11-software.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

VIRM schreef: do 02 dec 2021, 09:53 Gisteravond wat opgezocht over zorgverzekeringen voor 2022. Vervolgens ontplofte Facebook met allemaal advertenties van zorgverzekeringen en vergelijkingssites.
Dat soort dingen moet je ook altijd in een incognito-venster doen. Net als hotel zoeken trouwens.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Wilde nog een ritje maken in een SNG op de 3600, zag gisteravond in de app dat er eentje reed om 8:33u vanaf Tilburg Hbf. Wat staat er nu in de app? Een VIRM. :')
Het lijkt er ook niet op dat er vandaag nog SNG in de 3600 gaat rijden ook. Had ik dus nog wat langer in bed kunnen blijven liggen ook.

Dus helaas, net te laat voor deze ervaring. Want al zou er morgen nog een rit met SNG zijn, ik heb dan geen tijd. -0-
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Je gaat nog genoeg SNG tegenkomen in je leven :p

Nu SGM nog maar een week te gaan heeft wordt het volgende jachtonderwerp ongereviseerd VIRM-3. Inmiddels zijn er al geen vierdelige VIRM's meer te vinden met de bekende roze stoelbekleding, met de zesjes het zal wel ergens rond de zomer van 2022 gedaan zijn :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Suus schreef: za 04 dec 2021, 08:38 Je gaat nog genoeg SNG tegenkomen in je leven :p
Jaaaaaaa maaaaaarrrr! Ik wilde nog een ritje maken in de 3600 met DAT treintype. Omdat dat afwijkend was. :cry: Niet omdat ze nu zo lekker zitten (in de eerste klasse).
🍉
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Ik moet doordeweeks helaas werken, plus dan is Weekend Vrij niet geldig. ;)
🍉
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Vrijdagavond? ;)
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Hainje schreef: za 04 dec 2021, 08:23 Wilde nog een ritje maken in een SNG op de 3600, zag gisteravond in de app dat er eentje reed om 8:33u vanaf Tilburg Hbf. Wat staat er nu in de app? Een VIRM. :')
Het lijkt er ook niet op dat er vandaag nog SNG in de 3600 gaat rijden ook. Had ik dus nog wat langer in bed kunnen blijven liggen ook.

Dus helaas, net te laat voor deze ervaring. Want al zou er morgen nog een rit met SNG zijn, ik heb dan geen tijd. -0-
Leuk verslag. ;)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Graag gedaan *O*
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: za 04 dec 2021, 08:38 Nu SGM nog maar een week te gaan heeft wordt het volgende jachtonderwerp ongereviseerd VIRM-3. Inmiddels zijn er al geen vierdelige VIRM's meer te vinden met de bekende roze stoelbekleding, met de zesjes het zal wel ergens rond de zomer van 2022 gedaan zijn :Y
Ja, helaas. :( Ik vind dat momenteel de meest comfortabele stoelen van alle NS-treinen.
Maar de stoelen in de Flow-VIRM zitten eerlijk gezegd ook niet verkeerd (al is de ruimte tussen de stoelen wel smal).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Niet ik die dacht dat elektrische bussen helemaal geen geluid maakten, op de rolweerstand van de banden na dan.

Edit: oh nvm, lijkt alleen bij de BYD K7U te zijn. Bij de Ebusco's weet ik het ff niet meer zeker.
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb het afgelopen halfjaar vier keer in een SNG gezeten (waarvan theoretisch twee keer onvrijwillig), met heel wisselende ervaringen. De eerste keer dat ik erin zat, van Rotterdam Blaak naar Dordrecht, vond ik de stoelen niet lekker zitten, en toen ik drie weken geleden zelf nog SNG op de 3600 had tussen Roosendaal en Tilburg voelde ik na het uitstappen ook iets in mijn rug. De andere twee keren waren de afstanden ook niet bepaald lang (respectievelijk Rotterdam Centraal - Dordrecht en Dordrecht Zuid - Roosendaal), maar ging het wel oké.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

In SNG moet je een actieve zithouding aannemen. Dan zitten de stoelen prima. Ze zijn niet zo vergefelijk bij slechte zithoudingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Dat is inderdaad waar en daarnaast vind ik de stoelen die op een verhoging staan, minder prettig zitten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Pfffff, als ik actief wil te lopen te leggen te zitten dan gaat ik wel naar een sportschool hoor!!
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Suus schreef: za 04 dec 2021, 16:57 In SNG moet je een actieve zithouding aannemen. Dan zitten de stoelen prima. Ze zijn niet zo vergefelijk bij slechte zithoudingen.
En het verschilt ook nogal of je 1e of 2e klasse zit. In de 1e klasse hangt het best wel van je lichaamsbouw af of je er fatsoenlijk kunt zitten.
Opmerkelijk genoeg leken de 1e klas stoelen met een winterjas aan minder slecht te zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

In tegenstelling tot bij auto's vind ik het in de trein het prettigst om wat hoger te zitten. Daarom ga ik in een dubbeldekker het liefst boven zitten en bij SLT, FLIRT en SNG zoek ik ook de verhoogd gepositioneerde zetels op voor zover mogelijk. Ik kan deze voorkeur niet helemaal uitdokteren, maar misschien komt het door de vloerhoogte van klassieke treinen zoals SGMm en ICM, die in mijn ogen toch wat natuurlijker is dan de lage vloer van de moderne treinen en het benedendek van dubbeldekkers.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

In SLT ga ik juist nooit op het verhoogde deel zitten, omdat ik daar veel te weinig beenruimte heb. Mogelijk is de verminderde beenruimte ook de reden dat ik het verhoogde deel van SNG minder comfortabel vind.

Ik heb zelfs een tijdje gehad dat ik in SLT bij voorkeur op de klapstoelen ging zitten en dan het liefst de derde in rijrichting rechts. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Afscheidsritje maken met SGM *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Afbeelding

Het trolleybustijdperk in Oosterbeek
Dat duurt nog maar één week
Dus gisteren in het fietsenhok gepauzeerd voor een foto
Ik had net geluk met een passerende auto.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten