Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Kalil Nieuw »

Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit onderwerp en bijna 2 maanden geleden lid geworden op ovinnederland.nl. Omdat het onderwerp genaamd is 'Mag ik even kwijt' , kan ik hier verkeersnieuws plaatsen? :D

Na de coronaversoepelingen is het de afgelopen weekend al drukker geworden op de weg en hadden we gisterenochtend nog een rustige ochtendspits. In de avondspits werd het echt heel druk, maar dat is op de dinsdagochtend alleen maar meer geworden. Er werd volgens ANWB 468 kilometer genoteerd, VID heeft 257 kilometer file gemeten, zwaarste ochtendspits dit jaar. Ik denk ook dat we op weg zijn naar de drukste dinsdagavondspits. De ANWB noteerd 557 kilometer file en de VID meld ook drukker dan ochtendspits, tegen 280 kilometer file aan, inclusief de extreme drukte op de A4 voor lange files zorgen, werkzaamheden op A12, werkzaamheden Haringvlietbrug A29, Enzovoort... :Y Voor een autospotter/filekijker zoals ik, is het wel goed nieuws! *bus* *O*
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5939
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Je hebt het Grote Asfalt- en AutoTopic nog niet ontdekt zo te zien?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Voor dit soort verkeersnieuws kun je beter een wegenforum opzoeken :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

wegenforum.nl kun je je verkeershart kwijt
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Hij wil het bij ons kwijt natuurlijk, niet bij de concurrent...
Bemined schreef: di 28 sep 2021, 18:19 Je hebt het Grote Asfalt- en AutoTopic nog niet ontdekt zo te zien?
Doe er voor die jongen dan even een linkje bij :roll:
Kalil Nieuw schreef: di 28 sep 2021, 17:41Omdat het onderwerp genaamd is 'Mag ik even kwijt' , kan ik hier verkeersnieuws plaatsen? :D
Nee.

Daar hebben we namelijk een extraspeciaal asfaltketterstopik voor *O*
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Kalil Nieuw schreef: di 28 sep 2021, 17:41 Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit onderwerp en bijna 2 maanden geleden lid geworden op ovinnederland.nl. Omdat het onderwerp genaamd is 'Mag ik even kwijt' , kan ik hier verkeersnieuws plaatsen? :D

Na de coronaversoepelingen is het de afgelopen weekend al drukker geworden op de weg en hadden we gisterenochtend nog een rustige ochtendspits. In de avondspits werd het echt heel druk, maar dat is op de dinsdagochtend alleen maar meer geworden. Er werd volgens ANWB 468 kilometer genoteerd, VID heeft 257 kilometer file gemeten, zwaarste ochtendspits dit jaar. Ik denk ook dat we op weg zijn naar de drukste dinsdagavondspits. De ANWB noteerd 557 kilometer file en de VID meld ook drukker dan ochtendspits, tegen 280 kilometer file aan, inclusief de extreme drukte op de A4 voor lange files zorgen, werkzaamheden op A12, werkzaamheden Haringvlietbrug A29, Enzovoort... :Y Voor een autospotter/filekijker zoals ik, is het wel goed nieuws! *bus* *O*
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

:lol:
🍉
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1497
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

In de categorie vroeger was "alles" beter:
Daarnet kwamen er kinderen langs om kinderpostzegels te verkopen. Blijkbaar moet dat tegenwoordig via de QR-code op de doos die ze bij hebben die je dan doorverwijst naar de webshop.
Vroeger, toen ik als kind ze verkocht, moest je ze verkopen via doordrukformulieren, dat gaf bij de potentiële koper toch meer een gevoel van urgentie dat hij ze nu of nooit kon kopen. Nu kan ik er nog even lang over nadenken óf en wat ik ga kopen.
Overigens worden ze via de post thuisbezorgd, niet eens meer door de verkopers. Kinderpostzegels laat de basisschoolkinderen dus niet eens meer écht werken.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Bemined
Berichten: 5939
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst een postzegel heb gebruikt...
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ik ook niet. De laatste keer dat ik postzegels kocht moest ik ze per tien kopen. Heb er nog acht over die al jaren ongebruikt zijn. En de laatste keer dat kinderen bij mij aanbelden om kinderpostzegels te verkopen is ook heel lang geleden. Wist niet eens dat kinderpostzegels nog bestonden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Kom op, versturen jullie geen verjaardagskaartjes meer -0-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Nee, daar is een topic voor:

viewtopic.php?f=16&t=12719
Bemined
Berichten: 5939
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Zit je moeder dan ook op dit forum?
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Zeg, wil je mijn moeder er wel eens buiten laten?
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hendrik »

Suus schreef: wo 29 sep 2021, 16:04 Kom op, versturen jullie geen verjaardagskaartjes meer -0-
En kaartjes bij blijde en verdrietige gebeurtenissen. Echt, mensen kunnen dat doorgaans heel erg waarderen! Natuurlijk kun je een appje sturen ofzo. Dat vindt de ontvanger vast ook fijn. Maar het is veel fijner om dat kaartje op een prominente plaats te zetten en er zo telkens aan herinnerd te worden dat iemand met je meeleeft. Althans, dat is mijn ervaring...
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Suus schreef: wo 29 sep 2021, 16:04 Kom op, versturen jullie geen verjaardagskaartjes meer -0-
Als ik iets per post verstuur maak ik gebruik van een postzegelcode die je in de PostNL app kan kopen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Gewoon geen postzegel, extra verrassing. :mrgreen:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Die postzegelcode is leuk, maar als je postzegels vooruit komt krijg je vanzelf korting. De prijs gaat nog steeds elk jaar omhoog en mijn velletjes uit 2020 zijn dit jaar ook nog geldig. Via de PostNL Webshop kan je vaak ook leuke zegels krijgen, zo heeft PostNL al een tijdje een serie internationale postzegels met treinen, en voor binnenlandse post heb je postzegels met dieren erop. Ik heb zelf een vel met Nederlandse roofvogels, maar ik zie dat er nu ook net een vel met Nederlandse paardenrassen is verschenen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

isadora schreef: wo 29 sep 2021, 16:44 Gewoon geen postzegel, extra verrassing. :mrgreen:
_O-

...maar ik vertel je mooi niet waar m'n huis woont.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ik heb nog een zooitje zegels uit 2010 liggen geloof ik, maar die zijn nog steeds niet op nee. :')

De laatste keer dat ik zegels heb gebruikt is volgens mij minder lang geleden *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ik verstuur zo weinig post dat als het een keer nodig is ik ook zo'n postzegelcode gebruik sinds m'n velletje postzegels een keer op was.

En kaartjes verstuur ik tegenwoordig online: meer keuze, opties tot personaliseren en de postzegel inbegrepen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Vandaag de lange wandeling gemaakt tussen de stations Bilthoven en Driebergen-Zeist via Zeist. Moet zeggen dat de renovatie van station Driebergen-Zeist goed gelukt is.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Laatst moest ik een brief versturen naar België, in zulke gevallen is zo'n postzegelcode wel een uitkomst hoor, scheelt een tripje naar het postkantoor.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

en-es schreef: do 30 sep 2021, 16:50 Vandaag de lange wandeling gemaakt tussen de stations Bilthoven en Driebergen-Zeist via Zeist. Moet zeggen dat de renovatie van station Driebergen-Zeist goed gelukt is.
Renovatie? Volgens mij is het allemaal spiksplintertjenieuw :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Tom024 schreef: do 30 sep 2021, 17:02 Laatst moest ik een brief versturen naar België, in zulke gevallen is zo'n postzegelcode wel een uitkomst hoor, scheelt een tripje naar het postkantoor.
Het is erger dan je denkt: in heel Nederland is geen postkantoor meer te vinden. Tante Pos vent haar waren op heden uitsluitend over een balie bij de lokale sigarenboer uit :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten