Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Hier word ik zelfs onpasselijk van.
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Problemen met postnl, deel zoveel. Ik had een cd en een lp uit Engeland besteld. Happy brexit: dat betekent eerst een week douane en vervolgens €23,95 inklaringskosten. :( Vandaag was het pakket er dan eindelijk, maar in plaats van bij mij thuis werd het bij de lokale Primera afgeleverd, vermoedelijk vanwege die kosten. Maar ik heb daar geen enkel bericht over gekregen! Wat is dat nou weer voor systeem...? Gelukkig heb ik mijn track & trace goed in de gaten gehouden en zag ik daar staan dat het pakket vanochtend was aangekomen en opgehaald kon worden. Maar ik had het ook wel zonder tracking kunnen bestellen, dan was ik er nooit achter gekomen. :roll:
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Als het pakket geleverd is op de retaillocatie krijg je de volgende bezorgdag (di t/m za) een kennisgeving via de post dat het pakket beschikbaar is op het afhaalpunt. Zo gaat het in ieder geval met pakketten uit China die direct naar een retailer gaan en als het goed is zou je ze ook bij rembours- en ‘douane’zendingen moeten krijgen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Durashift schreef: vr 07 mei 2021, 23:56 ^^^
Ik kom vooral jonge ganzen tegen.. Man, hebben we er daar nu niet genoeg van??
Die beschermde status kan er wel af, wat mij betreft.
Arrogante dieren, qua houding, vind ik.
Kan nooit goed zijn voor de stikstofdepositie, al dat grut dat poept en piest in de weilanden langs de wegen.. en dat voorbij rijdende verkeer moet dan de snelheid matigen.. omwille van de stikstof.. jajajaja..
Ik ben zeer benieuwd naar de concentratie stikstof-oxide in ganzenpoep. Heb je daar gegevens van? :mrgreen:
Overigens ben ik het wel met je eens dat er te veel ganzen zijn. Ik stel dan ook voor om een kolonie vossen uit te zetten. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dat ik op een superzieke Urbexlocatie ben geweest! 8-) *O* 8-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Die had dus corona en kanker tegelijkertijd?

Heb nu medelijden met die urbexlocatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Corona is tegenwoordig toch genoeg om om te kankeren? :|
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Goedenavond, is hier toevallig iemand die een beetje verstand heeft van camera’s? Ik heb een best wel luxe Sony (type weet ik niet uit m’n hoofd...) van circa 4 jaar oud. Hij is vrij luxe met alles erop en eraan inclusief “klikstand” of hoe dat ook heet, waarmee je non-stop foto’s kunt maken als je de knop ingedrukt houdt. Sinds vanochtend toont het beeld opeens “camerafout. Schakel uit en in”. Sta ik dan in Sittard vanochtend 😞 Gelukkig had ik gisteren alles gefotografeerd wat ik wilde en was vandaag puur extra om naar huis te reizen.

Met google word ik niet heel veel wijzer. Ik heb de accu er al een tijd uitgehaald en verwisseld, dit heeft niets geholpen en het probleem is nog altijd niet opgelost.

Is er iemand die wellicht een tip heeft of is het een kwestie van kijken voor een nieuw toestel?

Alvast bedankt! 😀
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Als er nog garantie op zit (maar dat zal wel niet na 4 jaar) zou je nog kunnen proberen 'm voor reparatie weg te brengen. Maar m'n ervaring met compactcamera's is toch wel dat het vaak einde verhaal is als je dat soort meldingen krijgt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

De opmerking van Sony om de accu er een tijdje uit te halen en het dan opnieuw te proberen, is om de programmatuur van de camera te resetten. Daar ligt het blijkbaar niet aan, dus is er echt iets fysieks kapot, zoals de sluiter. Dat is uiteraard te repareren, maar dat is iets voor de fotoboer.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Bedankt tot zover, heren! Nu twijfel ik: kijken wat er te maken valt of een nieuwe kopen. Op zich is vervangen na circa 4 jaar intensief gebruik niet eens zo heel verkeerd denk ik...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Misschien kan je eerst advies vragen in een fotozaak?
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Mijn DSLR is, as we speak, al bijna 9,5 jaar oud (A)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Die dingen gaan over het algemeen ook wel wat langer mee, die van mij is ondertussen ook al een jaartje of 8 oud.

Voordat ik een DSLR aanschafte heb ik in 11 jaar tijd een viertal compactcamera's versleten, waarvan sommigen ook nog meermaals in reparatie geweest zijn. Vergeleken daarmee is die 4 jaar van Milco's camera nog een heel aardige levensduur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Van compactcamera's heb ik er dan ook maar 2 versleten, beide met een levensduur van zo'n 3 jaar; de eerste ging kapot nadat die een keer gevallen was en de tweede is weggedaan nadat ik een DSLR had gekocht.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Ik denk toch dat ik zaterdag even bij de Mediamarkt ga kijken voor een nieuwe modelletje. Camera’s worden door mij immers wel altijd door en door gebruikt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Lijkt me echt een gevalletje Meester Visser.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

PatrickM schreef: wo 12 mei 2021, 16:58 Als het pakket geleverd is op de retaillocatie krijg je de volgende bezorgdag (di t/m za) een kennisgeving via de post dat het pakket beschikbaar is op het afhaalpunt. Zo gaat het in ieder geval met pakketten uit China die direct naar een retailer gaan en als het goed is zou je ze ook bij rembours- en ‘douane’zendingen moeten krijgen.
Je had gelijk, zojuist een briefje in de bus. Op te halen binnen zeven dagen vanaf eergisteren. Dus eerst een week douane en als je niet oplet ben je zo weer 2-3 dagen verder voor niks.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ik verwachtte iets via DPD. Eerst heeft het drie dagen op het depot gestaan, vervolgens heb ik neerzettoestemming gegeven omdat ik wist dat ik niet thuis zou zijn. Uiteindelijk hebben ze het nu bij de buren drie huizen verderop afgegeven. Klotebedrijf.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Dan heb je nog geluk; mijn buurvrouw appte anderhalf jaar geleden met de vraag of ik een pakketje voor haar aan had genomen. Ze had gezien dat het pakketje bezorgd was, aldus de track&trace van DPD. Maar ik zat in het buitenland, dus ik kon het niet zijn geweest. Wat bleek? Toen ze 's avonds thuis kwam, stond het pakket gewoon voor de deur. Niks neerzettoestemming, niks vragen bij de buren, het pakket stond er gewoon vanaf 13.00 uur voor de deur. De inhoud was 350 euro waard en ga dat maar eens bewijzen als DPD de boel voor de deur neerzet en doet alsof het pakket is afgeleverd en het wordt gejat in de tussentijd. Drie weken later werd hetzelfde bij mijn ouders geflikt door DPD.

Amerikaanse praktijken. :X Als ik dat bedrijf kan ontwijken, doe ik dat met plezier. :neg:
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Ander DPD-verhaal: een pakketje dat bij mij niet door de brievenbus paste, maar wel door die van de buren. Dus wat doe je dan als totaal gedesinteresseerde bezorger? Precies! Je douwt het pakketje door de bus van de buren, en gooit het briefje met 'het ligt bij de buren!' door mijn brievenbus. Niet even aanbellen bij de buren - had je dat wél gedaan, dan had je geweten dat ze niet thuis zijn. Want ze zijn verhuisd. Het is dat de buurman een week later even de post kwam checken...

Tijd om dit weer te nationaliseren.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Wat zijn eigenlijk de regels met betrekking tot “tekenen voor ontvangst”? Want de ene keer moet dat wel en de andere keer niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Ik zucht ook altijd diep als ik aan het einde van het bestelproces zie dat bezorging via DPD gaat. Ze verwachten dat je zelf maar de pagina gaan F5'en om erachter te komen op welke dag ze komen bezorgen, en als dat er op de dag van bezorging 's ochtends vroeg eindelijk op staat krijg je ook geen enkele tijdsindicatie. Leuk als je nog ergens heen wil die dag.

Tekenen voor ontvangst heb ik sinds Corrie Ona niet meer hoeven te doen. Sommige bezorgers maken een foto van het pakket ter bevestiging, maar de meeste doen niets ook al staat er in de e-mail dat ze dat wel zouden doen.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jultar »

Je kan inmiddels een MijnDPD aanmaken, waardoor je van elk pakket dat voor jouw adres is een notificatie krijgt. Ik kreeg vandaag toevallig een pakket via DPD en ik kreeg gisteravond een mail dat ze vandaag voor de deur zouden staan en vanmorgen een mail met een tijdsindicatie van een uur, die zowaar klopte.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik gebruik Track&Trace bijna nooit als ik wat bestel. Dankzij mijn overburen weet ik inmiddels precies op welk moment welke koerier in mijn straat komt. :Y
In negen van de tien gevallen zijn het ook dezelfde mensen. De enige onregelmatige bezorgdiensten hier zijn de supermarkten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten