Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15361
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Wat te denken van de Nederlandse snackautomaten. Die accepteren helemaal geen muntgeld meer :neg: .
TffpaA
Berichten: 3273
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ik vind je ook uitermate te betreuren als je anno nu in Nederland nog afhankelijk bent van munt- of papiergeld.
en-es
Berichten: 4487
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

En toch zijn er best wel veel mensen die alleen contant geld gebruiken. Zo nu en dan zie ik mensen geld opnemen bij geldautomaten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39205
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

umbusko schreef: zo 21 apr 2024, 14:43 En voor de snackautomaten! Die accepteren alleen muntgeld en Duitse girokaarten. :')
De Duitse Sanifair-toiletten doen het ook niet gegarandeerd met een Nederlandse pas trouwens.
Hoewel die toilet-kaartlezers in Nederland ook niet altijd even denderend werken: meer dan eens gehad dat m'n bankafschrift er een -0,50; +0,50 en weer een -0,50 voor zo'n toilet op heeft staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15361
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

en-es schreef: zo 21 apr 2024, 15:45 En toch zijn er best wel veel mensen die alleen contant geld gebruiken. Zo nu en dan zie ik mensen geld opnemen bij geldautomaten.
Precies ... en veel mensen en ook bedrijven vergeten nog wel eens dat contant geld gewoon een wettig betaalmiddel is.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3475
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Dat het een wettig betaalmiddel is wil niet zeggen dat elk bedrijf contact geld hoeft te accepteren ;) :pos: .
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8865
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Andersom is in Duitsland de pinpas ook een wettig betaalmiddel, maar kun je op onnoemelijk veel plekken, zoals in de bus, alleen maar met contanten betalen. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Rare promotiemail van NS vandaag: mededeling dat de reisplanner alle vervoersmobiliteiten omvat, en ook nog een gratis tegoed voor het verschrikkelijke Check.
Laatst gewijzigd door VIRM op ma 22 apr 2024, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Beul van de blindegeleidelijn
diederickx
Berichten: 1642
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Wat had je willen typen in plaats van "het verschrikkele Check"?
TffpaA
Berichten: 3273
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ik denk dat dat dus verbatim in die '[r]are promotiemail van NS vandaag' stond.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12834
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Check heeft anders best chille scootertjes hoor.
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10599
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

:Y

Waarop mennekes zitten die vinden dat ze er erg goed op kunnen rijden _O-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12834
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Ja, maar dan is niet Check het probleem, maar de mongolen die er mee rijden. B-)
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10599
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

:shock:

Mij heb je niet horen zeggen dat die dingen door aziaten bereden worden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
TffpaA
Berichten: 3273
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Mongoolse hordes? Op Checks? Moeders verberg uw dochters!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10599
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Check your chicks ladies. De mongolen willen ze schaken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12834
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Dit escaleerde snel

*Trekt flesje frisdrank open en legt voeten op bureau*
🍉
Durashift
Berichten: 5661
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

TffpaA schreef: zo 21 apr 2024, 14:49 Ik vind je ook uitermate te betreuren als je anno nu in Nederland nog afhankelijk bent van munt- of papiergeld.
Dan zou ik ff niet een nieuw tapijtje bij de Carpet Right bestellen..want die hebben alle pin-terminals van het internet afgekoppeld ivm een digitale hack, hoorde ik vandaag op de radio. Ze accepteren nu alleen contant geld of een bankoverschrijving.
TffpaA
Berichten: 3273
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ik vind je ook uitermate te betreuren als je daar je vloerbedekking moet gaan halen.
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

trolly schreef: ma 22 apr 2024, 19:03 :Y

Waarop mennekes zitten die vinden dat ze er erg goed op kunnen rijden _O-
En parkeren.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10599
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Dat hoeft niet met die dingen, toch? Je flikkert ze gewoon neer als je er klaar mee bent.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
iamthedutchdude
Berichten: 1006
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door iamthedutchdude »

trolly schreef: ma 22 apr 2024, 19:03 :Y

Waarop mennekes zitten die vinden dat ze er erg goed op kunnen rijden _O-
Niet alleen die mennekes, ook de overheid vindt dat! De Nederlandse overheid heeft die mennekes namelijk een rijbewijs gegeven, waarmee de overheid aangeeft dat die mennekes "over een voldoende mate van rijvaardigheid" beschikt om een bromfiets te besturen (waarbij dit is aangetoond in een "door of vanwege de overheid ingesteld onderzoek dan wel blijkens een eerder aan hem afgegeven rijbewijs"). (Artikel 111 lid 1 sub b Wegenverkeerswet). Check controleert vervolgens of die mennekes een geldig rijbewijs hebben (en dus rijvaardig zouden moeten zijn).

Echter: een deel van de AM-rijbewijzen worden verkregen bij het halen van het B-rijbewijs. De overheid neemt dan dus aan dat je wel een tweewieler (een bromfiets) kan besturen als je dat met een vierwieler (een auto) ook kan (het "onderzoek" is hier het rijexamen voor het B-rijbewijs, dus voor de auto). Naar mijn mening is dat een onterechte aanname (daarbij even buiten beschouwing latende dat naar mijn mening ook het rijexamen B te makkelijk gehaald kan worden), al is het maar omdat voor een tweewieler je naar mijn mening ook vaardig zou moeten zijn met het balanceren van het voertuig.

Daar komt bij dat de overheid voor bijna alle voertuigsoorten vastlegt dat een rijbewijs getuigt van "een voldoende mate van rijvaardigheid en geschiktheid", terwijl zij voor de bromfiets alleen de rijvaardigheid vastlegt. Daarmee creëer je ook een situatie dat er bromfietsers op de weg te vinden zijn die hier helemaal niet geschikt voor zijn.

Tuurlijk mag je van een weldenkend mens verwachten dat hij/zij/het ook een weloverwogen beslissing maakt (en dus niet op een bromfiets stapt als hij/zij/het zich niet geschikt acht), maar de huidige tijden hebben al meer dan eens laten zien dat niet iedereen weldenkend (meer) is of een weloverwogen beslissing maakt. Waar we dan verwachten dat de overheid zaken wettelijk afschermt als dat voor de publieke veiligheid nodig is, zien we hier dat de overheid het probleem juist faciliteert met soepelere regelgeving en onjuiste aannames.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13041
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik had een collegaatje van 17 die met hangen en wurgen haar autorijbewijs had gehaald, en toen een scooter kocht. Elke maand dat ding in de prak omdat ze er niet mee om kon gaan :') En nou is ze ook niet degene die het woord "voorzichtigheid" heeft uitgevonden, maar het is inderdaad vreemd dat je leert autorijden en dan meteen ook op een scooter mag. Ik kan prima autorijden maar zou echt niet weten wat ik met een scooter moet aanvangen want dat heb ik niet geleerd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39205
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ardan schreef: di 23 apr 2024, 12:02 Ik kan prima autorijden maar zou echt niet weten wat ik met een scooter moet aanvangen want dat heb ik niet geleerd.
Net zoiets hier, en dan mag ik sinds de laatste vernieuwing van het rijbewijs ook nog op een tractor rijden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

En totdat je bejaard bent kijkt niemand meer om naar of je nog capabel bent om een voertuig te besturen. Geen herhaalcursus ofzo...
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 114 gasten