Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1507
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Ik ken de Drimmelse polderwegen goed genoeg. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er meestal beboetbaar ben, als ik er rij, maar hal de V85 wel (fors) naar beneden. Met de soms vrijwel onverbeterbare situatie op sommige (dijk)wegen, lijkt het me trouwens een goed idee om binnen de gemeente Drimmelen het percentage Biesbosch in de gemeente maar eens op te schroeven.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Chrysa
Berichten: 8009
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Mijn vraag blijft staan: Is iemand die wat harder rijdt dan op het bordje staat nou echt zo gevaarlijk bezig? Dat hangt heel erg van de situatie af, en hoewel de politie daar rekening mee houdt, zien flitspalen dat een stuk meer zwart-wit. Mensen die met hun volle verstand met rijden bezig zijn kunnen prima wat sneller rijden als de situatie het toelaat, omdat zij alsnog kunnen anticiperen op onverwachte situaties, terwijl mensen die afgeleid/dronken zijn dat niet meer goed kunnen. Vandaar dat ik meer zie in het Zwitserse model, wat veel meer vergevingsgezind is bij kleine overtredingen. Zo kost 5km/h te snel op de snelweg in Zwitserland je slechts 19 euro. 10km/h kost 56 euro en 20km/h kost 168 euro. Dit in tegenstelling tot de Nederlandse boetes waar dit zo goed als lineair omhoog loopt t/m 40km/h te snel, en verkeershufters dus niet zwaarder gestraft worden dan mensen die per ongeluk even wat te snel rijden.
JordiBrabant schreef: Met de soms vrijwel onverbeterbare situatie op sommige (dijk)wegen, lijkt het me trouwens een goed idee om binnen de gemeente Drimmelen het percentage Biesbosch in de gemeente maar eens op te schroeven.
Gezien de bevolking in met name Made en Drimmelen, lijkt ontpoldering me inderdaad een uitstekend idee. De V85 is in deze gemeente niet zo'n groot probleem, want het gaat goed, alleen op papier voldoet het nergens aan. Als voorbeeld de dijk tussen Hooge en Lage Zwaluwe. Een rechts weg met goed zicht waar fietsers niet mogen komen. De gemeente wilde deze weg daarom graag op 80km/h zetten, maar dit was te duur omdat de weg net iets te smal was om aan de eisen te voldoen. Daarom is de weg nog steeds 60 maar knijpt de handhaving een oogje dicht. Zo zijn er hier nog heel veel wegen.
dennistd
Berichten: 5553
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

nvdw schreef:Bij 50 km/uur brandt een verkeerslicht drie seconden geel, bij 80 een seconde langer.
Die drie seconden geldt dan zeker niet voor een negenoog? Regelmatig springt het negenoog als je Hengelo binnenkomt vanuit Enschede namelijk voor je neus weer op geel en ± 1 seconde later op rood. Dan kies ik er toch maar voor om donkeroranje mee te pakken ipv alle passagiers tegen de voorruit aan te krijgen :X
PatrickM
Berichten: 1980
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Wat ik nog weet van m’n colleges verkeersmanagement is dat dat volgens mij gewoon 3 seconden moet zijn, om in jouw geval ‘busbowling’ met je passagiers te voorkomen. Pin me er alleen niet op vast, ik zit zelf totaal aan de andere kant van het vakgebied dus ik hoop dat ik het goed onthouden heb.
Chrysa
Berichten: 8009
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

PatrickM schreef:colleges verkeersmanagement
Heb je die nog? Anders moet je Ruud even vragen over doseerlichten en minimumgeeltijd. (A)
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1507
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Chrysa schreef:Mijn vraag blijft staan: Is iemand die wat harder rijdt dan op het bordje staat nou echt zo gevaarlijk bezig? (...) Vandaar dat ik meer zie in het Zwitserse model, wat veel meer vergevingsgezind is bij kleine overtredingen. Zo kost 5km/h te snel op de snelweg in Zwitserland je slechts 19 euro. 10km/h kost 56 euro en 20km/h kost 168 euro. Dit in tegenstelling tot de Nederlandse boetes waar dit zo goed als lineair omhoog loopt t/m 40km/h te snel, en verkeershufters dus niet zwaarder gestraft worden dan mensen die per ongeluk even wat te snel rijden.
Ja het is gevaarlijker, bij gelijke geestelijke gesteldheid is sneller gevaarlijker.
Zolang hard rijden bij wegwerkzaamheden dubbel zo hard bestraft wordt, vind ik alles best. Overigens ben ik ook voorstander van inkomensafhankelijke verkeerboetes als in een percentage van het inkomen en voor bedrijfsauto's een percentage van de omzet.
Chrysa schreef: Gezien de bevolking in met name Made en Drimmelen, lijkt ontpoldering me inderdaad een uitstekend idee.
Mijn voorstel was om de bestaande spoordijk als echte dijk te gaan gebruiken en in de zomer over het spoor excursietreinen te laten rijden rakelings langs de nieuwe Biesbosch aan beide zijden van de Amer.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
cassie127
Berichten: 6597
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Het is geen wegenforum hier...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 8009
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Daarom staat dit ook niet in een van de OV-subfora. (A)
cassie127
Berichten: 6597
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Dan kunnen we hier nog een een extra draadje aanmaken met als naam "het wannabe wegenforum topic" _O-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 8009
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Gebeurt er eens een inhoudelijk gesprek hier, is het weer niet goed. :N
PatrickM
Berichten: 1980
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Chrysa schreef:
PatrickM schreef:colleges verkeersmanagement
Heb je die nog? Anders moet je Ruud even vragen over doseerlichten en minimumgeeltijd. (A)
Nee, (gelukkig) de laatste in trim 1 gehad. Hij zit nog wel bij smart mobility nu, maar daar geeft hij zelf geen college meer. Dat doet de nieuwe docent nu (ga geen namen noemen, maar je weet wel over wie ik het heb denk ik), en dat komt de kwaliteit helaas niet echt ten goede..
Maar moet ik hieruit opmaken dat Ruud daar weer eens ergens een mening over klaar heeft staan? Want dan zal ik eens informeren (Ruud vragen naar z’n mening over trams blijft ook altijd wel mooi).
Chrysa
Berichten: 8009
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Met die nieuwe docent bedoel je die ene met die baard, of met die bril?

Ruud heeft overal een mening over, daarom staat hij altijd in de krant. :') Geen idee of hij specifiek hier een mening over heeft, maar doseerinstallaties hebben altijd een hele korte groentijd (want ze willen slechts 1 auto bij groen), wat dus compleet ingaat tegen wat je bij die colleges leert. Dat levert normaal altijd leuke gesprekken op.
PatrickM
Berichten: 1980
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Die met bril, en om zeker te zijn dat we het over de juiste hebben: die met die veels te irritante lach. Hij moet in ieder geval Ruud, Rien en Jan-Willem gaan vervangen, dus dat wordt nog wel wat (Willem uit jr 2 (die ken je volgens mij wel) ging ‘m van de week de collegestof uitleggen want hij wist t zelf niet, dat zegt genoeg denk ik)..
Discussies met Ruud zijn inderdaad wel mooi, vind het ook wel jammer dat ‘ie binnenkort vertrekt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10613
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

't Was laat gisteren...
Chrysa schreef:Want snelheid is het grootste probleem ja? Laat ze liever wat doen aan al die dronken bestuurders en mensen die op hun telefoon zitten, dat is veel gevaarlijker dan iemand die bij zijn volle verstand wat harder rijdt dan op het bordje staat.
Dat "iemand die bij zijn volle verstand" is en "wat harder rijdt dan op het bordje staat" een contradictie is, zal wel schoppen tegen het zere been zijn? Of anders deze: dat je als je bij je volle verstand het gaspedaal wat dieper intrapt óók de beslissing neemt daarvoor bekeurd te kunnen worden?

En dan een filosofische vraag: hoe komt het toch, dat het voor redelijk heldere mensen als het om verkeersboetes gaat geen enkel probleem is oorzakelijke verbanden om te draaien? Het ligt aan werkelijk alles, maar nooit aan hun gebrek aan zelfbeheersing... :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Dit klinkt inderdaad als de verongelijkte sjonnie die bij Wegmisbruikers staande is gehouden. "Moeten jullie geen boeven vangen..."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50938
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Snelheid is wel degelijk een probleem. Als je 120 rijdt waar 80 mag en iemand uit een zijstraat schat door de afstand tot jouw auto dat hij/zij nog in kan voegen, kan dat toch een behoorlijk pijnlijk probleem opleveren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7661
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Dat is een tamelijk groot snelheidsverschil Suus. Dat is gevaarlijker denk ik dan als je 100 rijdt op een snelweg waar 100 is toegestaan, waarbij de rest van het verkeer ook ongeveer 110 rijdt.
Laatst gewijzigd door VIRM op ma 20 apr 2020, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13219
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

In beide gevallen is het onverantwoord gedrag van de automobilist. De snelheidsbeperking gaat natuurlijk niet alleen over verkeersveiligheid, maar ook over geluid- en emissienormen. Dat je te hard rijdt op de snelweg kan misschien wel verkeerstechnisch veilig zijn, maar als 200 meter verderop een buurtbewoner sterft aan longkanker is het nog steeds indirect de schuld van de automobilist. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10613
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

En van de sigarenboer op de hoek. Maar ook in dit geval: nooit van de buurtbewoner zelf...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13219
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ben ik niet met je eens Trolly. Een automobilist moet accepteren dat er consequenties zitten aan het zelf geadopteerde gedrag, en als die consequenties niet leuk zijn (geplette kinderen, verhoogde uitstoot waardoor meer mensen sterven) ben je daar dan toch verantwoordelijk voor.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10613
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Beetje flauw misschien, maar mijn opmerking was vooral een dwarsstraat op het begrip " verantwoordelijkheid". Dat die verantwoordelijkheid verder gaat dan het al dan niet krijgen van een bon ben ik nl. roerend met je eens.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Je moet inderdaad ook geen buurten bewonen. Da's vragen om moeilijkheden.
Michael
Berichten: 11771
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:Ik weet niet hoe het bij jou in de streek zit, maar bij mij in de gemeente worden er geen nieuwe flitspalen meer geplaatst omdat ze onverzekerbaar bleken omdat allevier de palen die er vroeger stonden gevandaliseerd zijn. _O-
Naar mijn weten waren alleen de flitspalen aan de Crullaan en Godfried Schalckenstraat in de fik gestoken. Nadat die laatste in de fik was gestoken waarbij men van geluk mag spreken dat het vuur niet was overgeslagen naar het huis waar de paal naast stond hebben ze de andere 2 uiteindelijk maar weggehaald.

Als iemand trouwens nog een ouderwetse flitspaal wilt bewonderen. In Teteringen staat er nog 1 aan de Oosterhoutseweg
Chrysa schreef:Dat is dezelfde politieregio als hier volgens mij (Amerstreek)
Dongen valt onder Politieteam Langstraat. Gemeente Drimmelen valt onder team Dongemond.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Je had toch vroeger ook een paal aan de weg van Wagenberg naar Langeweg? Die is al een tijdje weg, maar die heeft ook weleens in de fik gestaan meen ik.


Als ik gewoon met mijn personenauto onderweg ben, ben ik toch wel vrij vaak beboetbaar, maar dat is ook niet zo gek op dit soort wegen. Boetes krijg ik echter weinig, een halfjaar terug een bij een vaste paal, 5 kilometer te hard om 5.30 uur 's ochtends... Zat nog te slapen.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1507
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Michael schreef:Dongen valt onder Politieteam Langstraat. Gemeente Drimmelen valt onder team Dongemond.
Klopt ja, bij de Langstraat horen ook de gemeentes Waalwijk, Loon op Zand en Gilze en Rijen. Bij Dongemond horen ook Oosterhout, Geertruidenberg en Altena.
Michael schreef:Als iemand trouwens nog een ouderwetse flitspaal wilt bewonderen. In Teteringen staat er nog 1 aan de Oosterhoutseweg
Durf te vragen: Stuurt deze flitspaal geregeld ook post naar de Havenweg? Of anticiperen je collega's op de aanwezigheid van dit apparaat?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 129 gasten