Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Heb jij die niet standaard in je rugzak zitten dan? :shock:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Maar uh ... hoe is het nou gegaan en afgelopen?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Iets anders, ik ben vandaag in het Waterloopbos geweest bij Kraggenburg, een interessante plek om te bezoeken. Vanaf de jaren 1950 zijn hier allerlei waterkundige experimenten gehouden waarin havens en andere waterpartijen op schaal werden nagebouwd en er vervolgens allerlei stromingen en golfslagen op los werden gelaten. De Deltawerken zijn hier op schaal gebouwd en uitgeprobeerd, maar op latere aanvraag ook voor uitbreidingen of probleemoplossingen van havens in Denemarken, Libië en zelfs in Bangkok.


Met de opkomst van computers en het kunnen maken van computersimulaties is het bos zijn functie verloren, maar allerlei modellen staan hier nog steeds, een beetje overwoekerd door de natuur in de loop van de tijd. Zo is hier zelfs de Nieuwe Maas in Rotterdam duidelijk herkenbaar op schaal nagebouwd.

Zie spoilert voor 5 feauteau's *O*
Spoiler: show
Afbeelding
Omdat de Willemsspoortunnel niet al te diep onder de Maas kon liggen omdat een spoorweg maar beperkte hellingen kan hebben, is het hier op schaal nagebouwd om na te gaan wat voor effect een ondiepe ligging zou hebben, of zelfs een ligging waarbij de tunnel niet volledig onder de rivierbodem ligt.

Hier vanaf de andere kant gezien..
Afbeelding

Overal in het bos zijn van dit soort sluisjes te zien. Hier stonden er een aantal op een rij, het zou best eens de Oosterscheldekering op schaal kunnen zijn.
Afbeelding

En zelfs wat overwoekerd spoor, op de plek waar ooit een hal stond waarin zoet en zout water werd vermengd, omdat men in Bangkok last had van teveel zout water in de haven. Waterbouwkundigen van over de hele wereld kwamen hier kijken.
Afbeelding

Oh, en hier loop je doorheen als je binnenkomt. Dit moet een enorm soort golfslagbad zijn geweest.
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ardan schreef: wo 06 okt 2021, 21:24 Maar jij of hullie hadden wel heel toevallig een knipschaar bij zich om de ketting eraf te peuteren, hmmm hm. (A)
Hoeft niet persé een knipschaar te zijn hoor. Een haakse slijpert werkt ook prima (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

Ardan schreef: wo 06 okt 2021, 21:42 Iets anders, ik ben vandaag in het Waterloopbos geweest bij Kraggenburg, een interessante plek om te bezoeken.
Je bent niet de enige die dat een interessante plek vindt :)

Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Via hem wist ik van het bestaan af, inderdaad. Prachtig dunglish van die ingenieur trouwens :')
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

trolly schreef: wo 06 okt 2021, 22:36
Ardan schreef: wo 06 okt 2021, 21:24 Maar jij of hullie hadden wel heel toevallig een knipschaar bij zich om de ketting eraf te peuteren, hmmm hm. (A)
Hoeft niet persé een knipschaar te zijn hoor. Een haakse slijpert werkt ook prima (A)
Ik heb persoonlijk toch meer met knippen :Y
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Dennenboom »

Voor mensen die geld over hebben: Ebusco wil naar de beurs.
https://www.ed.nl/de-peel/deurnese-fabr ... ~a4c3fd24/
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Ebeursgo
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Gisteren mijn handbagagerecord bereikt: 52, 52 handbagagekoffers ingenomen op een vlucht die 88% vol zat.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

De Blokker adverteert hier in de regio met een aanbieding voor een airfryer in bushokjes. De tekst erboven luidt: vanavond patat.

Nu vroeg ik mij af of die aanbieding in het zuiden van ons land met het woord friet in het bushokje advertentieportaal hangt?

(nu kan het nog.. zo'n reclame.. want eigenlijk is het hartstikke verkeerd natuurlijk.. ongezonde zooi.. voor ons milieu :roll: (A) )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Het is dat ik geen tijd had door een late aansluiting, maar ik had bijna de post-its uit mijn tas gepakt en de reclames gecorrigeerd op station Amersfoort vanavond. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

ODRAIL schreef: vr 24 sep 2021, 12:45 Vanochtend weer de uitnodiging voor de jaarlijkse griepprik ontvangen.
En vanavond de griepprik gehaald.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Kalil Nieuw »

Ik moet die uitnodiging waarschijnlijk nog ontvangen. :Y *O*
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Zoiets kan je navragen bij de huisarts, scheelt je de twijfel. ;)

Mijn huisarts moet nog nog een prikdag bekend maken, al heeft die wel bevestigd dat ik op de lijst sta (na de prik van vorig jaar ben ik verhuisd, dus dan is het sowieso handig om dat te controleren).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

ODRAIL schreef: za 09 okt 2021, 19:32
ODRAIL schreef: vr 24 sep 2021, 12:45 Vanochtend weer de uitnodiging voor de jaarlijkse griepprik ontvangen.
En vanavond de griepprik gehaald.
Kalil Nieuw schreef: za 09 okt 2021, 21:09 Ik moet die uitnodiging waarschijnlijk nog ontvangen.
Niet elke Nederlander krijgt automatisch een uitnodiging hiervoor. Dit is alleen als er een medische noodzaak voor is.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik kan hem komende week op werk halen maar ben nog ziek thuis en slik medicatie die mijn afweer onderdrukt dus kan misschien beter wachten tot ik bij de huisarts terecht kan maar daar heb ik nog geen brief van ontvangen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Durashift schreef:De Blokker adverteert hier in de regio met een aanbieding voor een airfryer in bushokjes. De tekst erboven luidt: vanavond patat.

Nu vroeg ik mij af of die aanbieding in het zuiden van ons land met het woord friet in het bushokje advertentieportaal hangt?

(nu kan het nog.. zo'n reclame.. want eigenlijk is het hartstikke verkeerd natuurlijk.. ongezonde zooi.. voor ons milieu :roll: (A) )
Ik heb geen foto, maar in Maastricht is de poster van Blokker inderdaad voorzien van “vanavond friet”.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Ook hier in Oosterhout staat er friet.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Kalil Nieuw »

Ik heb een leuk weekend achter de rug en leuke uitjes gedaan in Rotterdam. Met het gezin zijn we vrijdag de Euromast en Kubeswoningen gaan bezoeken, lasergamen, lekker tijdje reizen, trams spotten en ijsje halen bij de plaatselijke ijssalon. Daarnaast zijn we gaan winkelen in de Stad. *O*

Gisteren ben ik ook met de tram gaan reizen en mocht ik de trambesuurder gaan aanmoedigen om harder te rijden tot zelfs 70 km/h over de Vrijenburgerbrug thv A15 in Barendrecht. Ik bleef daardoor langer in de tram tot bij eindpunt Carnisselande aan toe! En ehhh.... die 70 km/h is de maximumsnelheid van de Alstom Citadis trams! :trein:
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Mag ik even kwijt dat ik vandaag een complete schaapskudde tegenkwam onder de metrobaan *O*
Afbeelding
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Kalil Nieuw »

Ik schat in dat deze foto gemaakt is in Rotterdam Oost. Toch Bemined? :D
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Suus schreef: zo 10 okt 2021, 17:44
Durashift schreef:De Blokker adverteert hier in de regio met een aanbieding voor een airfryer in bushokjes. De tekst erboven luidt: vanavond patat.

Nu vroeg ik mij af of die aanbieding in het zuiden van ons land met het woord friet in het bushokje advertentieportaal hangt?
(..)
Ik heb geen foto, maar in Maastricht is de poster van Blokker inderdaad voorzien van “vanavond friet”.
:pos:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Vandaag de vakantieaanvraag voor 2022 ingevuld. :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Lekker op tijd wel :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten